بیوگرافی شیخ مشاری العفاسی

در این بخش سیره ی بزرگان و خادمانِ دین قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

بیوگرافی شیخ مشاری العفاسی

پستتوسط CafeWeb » چهارشنبه اسفند ماه 10, 1389 1:35 am




نام : مشاری بن راشد العفاسی
کشور : کویت

بیوگرافی

شیخ مشاری راشد العفاسی در روز یکشنیه یازده رمضان سال ۱۳۹۶ هـ ق موافق با ۱۹۷۶م دیده به جهان گشود.

در آموزش قرآن شیوه تدریجی را در پیش گرفت تا اینکه موفق به حفظ کامل قرآن کریم گردید، و سپس در راستای مهارت در آن روانه ی مصر شد تا از محضر شیخ قرائات در عصر خود یعنی شیخ احمد بن عبدالعزیز الزیات رحمه الله بهره جوید که در این راستا توانست کل قرآن به روایت حفص از عاصم از طریق شاطبیه را نزد ایشان بخواند، و نیز قرآن را در نزد علامه ابراهیم علی شحاته السمنودی قرائت نمود شخصیتی که قاریان برجسته ای چون شیخ خلیل الحصری و محمد صدیق المنشاوی و عبدالباسط عبدالصمد و شیخ اسماعیل در نزد وی قرآن خواندند. در نزد ایشان سوره فاتحه را خواند و اجازه شفاهی شیخ را کسب نموده و باقی قرآن را در نزد شاگرد ایشان یعنی شیخ عبدالرافع الرضوانی خواندند به گونه ای که قرآن کریم را به صورت کامل و در دو روایت حفص از طریق شاطبیه قرائت نمود.

پس از مدتی شبکه ای ماهواره ای به اسم خود گشود که مجموعه ای از تلاوتهایش و نیز سرودهای تصویری که اجرا نموده و نیز ادعیه و اذکار با صدای خودش را پخش می کند، و پس از آن شبکه قرآن العفاسی را گشود که طی بیست و چهار ساعت شبانه روز تلاوت ایشان را پخش می کند.

شیخ مشاری العفاسی با صدای زیبا و دلنشینش که آنرا در راستای خدمت به اسلام به کار برده شناخته شده است. ایشان داری آثار ارزشمند صوتی از قرائتهای مختلف، سرودهای اسلامی و نیز اذکار و همچنین متون علمی می باشد.

برای نویسنده این مطلب CafeWeb تشکر کننده ها: 3
Baran-bahari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), abirahim (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619

بازگشت به سیره ی بزرگان و خادمانِ دین

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان