معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

این بخش به معرفی،بررسی و یا نقد مکاتب و اندیشه ها اختصاص دارد

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط Termata » شنبه شهريور ماه 8, 1393 11:13 pm

جنبش اخوان المسلمین در سال ۱۹۲۸ بوسیلۀ حسن البنا بنیانگذاری شد. در آنزمان در مصر ملک فاروق حاکم بود و تحت حمایت انگلیس قرار داشت. البنا با توجه به رنج های واقعی مصر و سایر مسلمانان جهان به هدف احیا و وقار ملت های مسلمان سازماناخوان المسلمین را بنیاد گذاشت. او رهبری پر جاذبه و سرشار از معنویت بود. به زودی توانست قلب هزاران مصری را شکار کند. بنیانگذار این حزب خواهان یک نظام اسلامی در مصر بود که تعیین کنندۀ نظام اجتماعی و حقوقی آن کشور باشد. البنا از افکار محمد عبده شاگرد سید جمال الدین و خود سید فیض ها برده است و در محضر معنوی آنان پرروده گردید. تا زمانیکه در قید حیات بود٬ برای تحقق اندیشه های رهایی بخش آنان از هیچ تلاشی دریغ نکرد. در این راه هر گز تدبر٬ دقت ٬ تانی ٬ استواری٬ تسلسل٬ تحمل و پایمردی را از دست نداد. از همین رو او یکی از پرجاذبه ترین رهبر اسلامی خوانده شده است که کمتر رهبرانی به پای او رسیده اند. البنا تا سال ۱۹۴۹ میلادی اخوانالمسلمین را رهبری کرد و بالاخره ترور گردید
اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة

برای نویسنده این مطلب Termata تشکر کننده ها: 5
Ronahi (يکشنبه شهريور ماه 9, 1393 5:14 am), bahar (دوشنبه شهريور ماه 10, 1393 2:31 pm), hoda (سه شنبه شهريور ماه 11, 1393 11:22 am), ostadelyass (سه شنبه شهريور ماه 11, 1393 11:22 am), yosra69 (يکشنبه شهريور ماه 9, 1393 11:30 am)
رتبه: 35.71%
 
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط yosra69 » يکشنبه شهريور ماه 9, 1393 11:37 am

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
hoda (سه شنبه شهريور ماه 11, 1393 11:22 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط Termata » سه شنبه مهر ماه 15, 1393 11:08 am

اخوان المسلمین و مسیر  مدرسه اصلاح گریدکتر یوسف قرضاوییکی از ستم های شگفت بر انگیزی که از جانب پاره ای از اشخاص که در میدان اندیشه و خرد ورزی کا رمی کنند ، متوجه اخوان گردیده ، این است که از مسیر مدرسه ی اصلاح و تجدید اسلامی که مظهر آن جمال الدین افغانی ، محمد عبده ، رشید رضا و… بوده اند خارج گردیده است .مسیری که تبلور خردورزی و روشن فکری همگام با زماناسلام به شمار می آید و خود را در چهار چوب کلمات و ظاهر نصوص محبوس نمی کند ، بلکه هماهنگی لازم را از طریق تاویل میان نص و مصلحت یا نقل و عقل یا شریعت و حکمت ایجاد می نماید .اما حقیقت شهادت می دهد که اخوان المسلمین از مسیر مدرسه اصلاح و تجدید و ایجاد هماهنگی میان منقول صحیح و معقول صریح و ایجاد توازن بین نصوص فرعی و مقاصد کلی شریعت خارج نگردیده و در این راه از امور قدیمی مفید و مسائل جدید صحیح بهره می گیرند .اما لازم است این موضوع را مورد ملاحظه قرار بدهیم که مسیر مدرسه اصلاح و تجدید در نوع اندیشه و نگرش و رویکردش متحول گردیده است در آغاز دیگران را به اندیشه و روش ی دعوت می کرد که از خلال آن بتوان علیه استعمار و هواداران و انصار آن و طغیان گران و خود کامگان شوریده و با پدیده شوم تفرقه که امت اسلامی را پاره پاره نموده ، مقابله نمود .بر همین اساس بود که عنوان و شعارش در مراحل ایجاد وحدت اجتماعی میان مسلمانان بود .برای جمال الدین افغانی ، شخص دوم این مدرسه اصلاحی بیشتر از آنکه عالم به شریعت باشد ، شخص فیلسوف و مردی حکیم و سیاستمدار بود ، آن نوع از تلاش اصلاحی متناسب او بوده است .اما زمانی که امام محمد عبده عالم و دانشمند و فارغ التحصیل  الازهر و شاگرد جمال الدین افغانی گام  در راه استاد نهاد ، مظاهر دینی و شرعی مدرسه اصلاحی بیشتر روشن گردید و ویژگی ها و دورنما های آن معلوم شد و این از برکت دانش گسترده و روشنفکری و روشنگری استاد محمد عبده بودکه تا  حدودی به جانب خرد گرایی تمایل داشت .انگار میان محافظه کاری اشاعره و آزاد منشی معتزله هماهنگی لازم را در روش و منش خویش ایجاد نمود ه بود . از طرف دیگر آن عالم متشرع مصری بیشتر به روشنگری عقلی تمایل داشت ، بر خلاف استاد خود سید جمال الدین که توجه او بیشتر در زمینه ایجاد اصلاحات سیاسی بود . پس از محمد عبده ، شاگرد و مرید او ، علامه رشید رضا به میدان اصلاح و نوگرایی گام نهاد و علم و دانش آنها به ویژه دانش دو امام و مجدد بزرگ ابن تیمیه و امام ابن قیم الجوزیه را به علم و دانش استاد خویش اضافه نمود . در واقع استاد رشید رضا در علوم سنت و فقه سلف و معارف روز تبحر و اشراف بسیار داشت ، به همین خاطر مسیر مدرسه اصلاح و نوگرایی بیش از پیش قانون مند شد و سرو سامان یافت ، به گونه ای در آمد که در همه امور به دلایل شرعی مراجعه می نمود و بدون کم ترین تعصب و جمود مسائل را با میزان شریعت می سنجید ودر نهایت به دیدگاه و رای خاصی می رسید که میان سنت گرایی و تجدد صحیح ، هماهنگی لازم را ایجاد می نمود .امام حسن البناء روش علامه رشید رضا را برگزید و در راه او قدم برداشت ، هر چند گاهی ایشان در مسائلی مانند زنان و شورا و تعدد احزاب به جانب تشدد متمایل بود ، اما نباید فراموش کنیم که مدرسه خردگرایی که مظهر آن سید جمال الدین و استاد محمد عبده هستند از منظر بسیاری از علمای مسلمانان متهمند که تا حدود زیادی در تاویل نصوص قطعی ، شیفته تمدن غربی بوده و با اندیشه و نگرش آنان به مسیر نگاه می کرده اند .در واقع انسان منصف این موضوع را در اظهار نظر استاد محمد عبده در مورد ماجرای حضرت آدم  و ملائک در سوره بقره و پرنده ابابیل در سوره فیل به روشنی ملاحظه می نماید که تاویلی نادرست به حساب می آیند حتی دکتر طه حسین ( علی رغم گرایش شدید ش به تفکر غربی ) این رای استاد محمد عبده را که پرنده ابابیل میکروب بیماری آبله و غیره بودند ، به خاط بیگانگی آن با ساختار قرآن و اسلوب زبان عربی نمی پذیرد ؛ اما عدالت ایجاب می نماید : علامه رشید رضا- هر چند این رای استاد خود را نقل می نماید – اما به هیچ وجه آن را نپذیرفته و تائید نکرده و از آن دفاع ننموده است .ممکن است برخی از اهل خرد بر این باور باشند که استاد جمال الدین از شیخ محمد عبده و شیخ محمد عبده  از رشید رضا و علامه رشید رضا از امام حسن البنا ء آزاد اندیش تر بوده اند ! شاید این موضوع تا حدودی صحت داشته باشد اما می توان به گونه ای دیگر از آن تعبیر کرد که استاد محمد عبده بیش از استادخود ، سید جمال الدین به قانون مندی و مراعات موازین شرعی نزدیکتر بوده . علامه رشید رضا نیز بیش از استاد خود و امام حسن البناء نیز بیش از رشید رضا به مراعات موازین شرعی اهمین می داده اند .از طرف دیگر این امور نسبی هستند ، از شخصیتی و استادی در مقایسه با دیگر ی و در محیطی به نسبت محیطی دیگر و در عصر و زمانی در مقایسه با زمانی دیگر ممکن است با ید یکدیگر متفاوت باشند. اما آنچه که اهمیت دارد ، این است روح وماهیت آن مدرسه اصلاحی که عبارت است از ایجاد توازن میان ثوابت شرعی و تحولات زمان و ما بین (( نقل صحیح و عقل صریح )) و میان ((نص فرعی  و مقاصد کلی )) شریعت و الهام از گذشته و سازگاری با حال و برنامه ریزی برای آینده ، همچنان مصوون و پایدار است.    همچنین یادآوری این موضوع نیز لازم است دعوت امام حسن البناء به افراد برجسته و نخبه محدود نشده است ، بکه یکی از ویژگی ها و مزایای آن مخاطب قرار دادن عامه مردم و خواص و نخبگان و مردم عادی است . همچنان که دکتر اسحاق الحسینی ضمن تحقیقاتی در مورد اخوان می گوید : ویژگی مردمی و عمومی اخوان از دیگر ویژگی ها ی آن واضح تر است .این مطلب را نباید فراموش کنیم که امام حسن البناء در عمر چهل و سه سالگی به شهادت رسیدند و در واقع از خرد ورزی و آزاد منشی بسیاری برخوردار بود و ذهن وعقل او برای هرگونه تجدد و تحول باز بود . همچنان که از میراث فکری او پیداست به هیچ وجه انسانی متحجر و دگم اندیش نبوده است . او در آغاز صوفی بودو سرانجام به سلف گری نزدیک شد و در نهایت به (( صوفی سلفی )) متحول گردید .ایشان در آغاز کار خود را از مسائل کلی و عمومی آغاز کردند و در اواخر زندگی خویش در پاره ای از موارد وارد جزئیات نیز گردیدند . این را در لابلای کتاب (( مشکلاتنا فی ضوء النظام السلامی )) که نظام سیاسی ، حکومتی ، حکومتی ، اقتصادی و. .. را به تفصیل مورد بحث قرار داده است ، مشاهده می نماییم . می توان گفت که روح مدرسه و منهج حسن البناء همان اعتدال و میانه روی مبتنی بر تکامل و توازن و پرهیز از افراط و تفریط و تندروی و بی تحرکی است . چنان که خداوند متعال می فرماید : žwr& (#öqtóôÜs? ’ÎûÈb#u”�ÏJø۹$# ÇÑÈ   (#qßJŠÏ%r&ur šcø—uqø۹$# ÅÝó¡É)ø۹$$Î/ Ÿwur (#rçŽÅ£øƒéBtb#u”�ÏJø۹$# ÇÒÈ الرحمن(( هدف آن است که شما هم از ضوابط و موازین تجاوز ننمایید و در سنجش و داوری و وزن نمودن ، دادگرانه رفتار کنید و از ترازو نکاهید ( وکم فروشی نکنید ).))امام حسن البناء این مدرسه و برنامه فکری و حرکی ودعوی را بنیان نهاد اما به هیچ وجه آن را در تنگنا ی جمود و ایستایی محبوس ننمود  و در حصاری آهنین قرار نداد . هیچ کدام از پیروان خود را مکلف ننمود که از اجتهاد وابداع خودداری ورزند . هر چند اجتهادشان با رای و اجتهاد وی ناسازگار باشد . او به هیچ وجه با نظرات و مواضع خود با چشم تقدس و عصمت نگاه نمی کرد ، حتی در اصل ششم اصول عشرین که آن  را اساس  وحدت معرفت در میان خدمت گزاران به اسلام قرار داده می فرماید: (( غیر از پیامبر (ص) رای و سخن هر کسی را می توان پذیرفت یا رد نمود . همه ی آنچه که از گذشتگان صالح و پرهیزگار در اختیارمان قرار گرفته و یا با کتاب خداوند و سنت پیامبر او ناساگار ند ، می پذیریم . در غیر این صورت کتاب خداوند و سنت رسول خدا برای تبعیت در اولویت قرار دارند اما به هیچ وجه اشخاص را در مسائل مورد اختلاف مورد طعن و ملامت قرار نمی دهیم و آنان را به نیات و مقصدشان می سپاریم و به راستی در گرو آنچه که انجام داده اند قرا دارند .))وقتی ما از این حق برخوردایم که با بزرگان گذشته ی خوش علی رغم فضل و منزلتشان مخالفت نماییم ، آسان تر و به طریق اولی می توانیم با دیدگاه عالمان معاصر مخافت کنیم .نهضت و مدرسه حسن البناء- رحمه الله – وسعت همه ی دیدگاه های فکری مختلف را دارد ، هر چند دیدگاه برخی از آنها با خط فکری اصیل حرکت نزدیک تر و افکار دیگر با آن فاصله ی بیش تری داشته باشد . به هیمن سبب هیچ جای شگفتی نیست که در مصر و دیگر ممالک عربی و اسلامی اندیشمندان  ودانشمندانی بوده اند که در زمینه تسامح و تشدد روش ، مشربشان باهم متفاوت بوده است ؛ مانند استاد محمد غزالی و سید قطب  در مصر و مصطفی سباعی و سعید حوی در سوریه ، حسن ترابی و مخالفان او در سودان ، راشد غنوشی و مخالفان او در تونس و … و اما همه با اخوان ارتباط فکری و عملی داشته اند .من شخصاً در ارتباط با مسائلی اظهار نظری نموده ام که با تمام معنی با رای امام حسن البناء سازگار نیست . من می دانم که ایشان از چنین روشی شادمان می شوند ؛ زیرا او هر گاه می دید که پیروان او آزادانه می اندیشند و اظهار نظر می نمایند و همچون اسیر وبرده تقلید نمی کنند ، بسیار خوشحال و مسرور می گردید .براین اساس در مورد مسائلی مانند دمکراسی ، تعدد احزاب و تکثرگرایی و نامزد شدن زنان برای پارلمان و همکاری با غیر مسلمانان و… اجتهاد و اظهار نظرهایی نموده ام که در مواردی با اجتهاد امام شهید حسن البناء مخالفت دارد . خداوند علیم وخبیر است ، اما من فکر می کنم چنانچه عمرشان طولانی تر میشد و در شرایطی که ما هستیم قرار می گرفت ، نظر خود را در مورد بسیاری مسائل تغییر می داد .همچنان که برخی از شاگردان امام ابوحنیفه راجع به برخی از اجتهاداتشان که با اجتهاد استاد خود مخالفت داشت ، می گفتند:اگر امام اکنون در قید حیات بود آنچه را که ما می بینیم و می شنویم می دید و می شنید ، همین چیزی را که ما گفته ایم ، می گفت .من خداوند متعال را سپاسگذارم که نهضت اخوان المسلمین در سال های اخیر بسیاری از دیدگاه های اجتهادی من را در دستور کا ر خویش قرار داده است که می توانم به مسائلی مانند تعدد و تکثرگرایی ، نامزد شدن زنان که ((مکتب ارشاد اخوان المسلمین )) دو بیانیه و دستور العمل روشن را در مورد آنها صادر نمود که می توانید در بخش پایانی این کتاب ملاحظه کنید .امام حسن البناء در اصل پنجم از اصول عشرین خود راجع به رای امام (( ولی امر )) و زمینه ها و شرایط آن ، به این موضوع اشاره نمود ه و این مساله را مورد تاکید قرار داده است که آن رای گاهی ممکن است با توجه به تغییر شرایط و اوضاع – مانند همه انواع آراء و دیدگاه های بشری – تحت تاثیر زمان و مکان و مسائل انسانی دچار دگرگونی و تحول بشود .در یکی از مواد مجله (( الاحکام العدلیه )) آمده است که (( هیچ کس تغییر احکام را به سبب تغییر زمان نمی تواند انکار کند .))امام حسن البناء در برخی از رسائل خویش راجع به فراخی و گستردگی قانونگذاری در اسلام اشاره می نماید کهاسلام قواعد کلی را وضع نموده باب را برای انسان مسلمان در مورد بهره گیری از همه قوانین مفید و لازم که با اصول و اهداف اسلام مخالفتی ندارد ، باز نگاه داشته است و تلاش اجتهادی را به شرط مراعات شروط آن موجب اجر و پاداش برشمرده است  . همچنین قاعده (( مصالح مرسله )) را موردتاکید قرار داده و ((عرف)) را معتبر شمرده و احترام را به رای امام را لازم دانسته است این عبارت دل انگیز و بدیع را که بیانگر معرفت عمیق ایشان از رسالتاسلام است از رسائل امام البناء می خوانیم که شریعت اسلامی از تاثیرات زمانی و مکانی فراتر می رود و اسلام بر فهم و معرفت معینی در عصر و زمان ومکانی محدود نمی شود . ما از این حق برخوردار نیستیم که تسامح و گشایش و آسان گیری اسلام را به میل خود به تشدد و تحجر و سخت گیری تبدیل کنیم .ایشان در رساله مشهور ( الموتمر الخامس )) می فرماید : (( اخوان المسلمین اعتقاداتشان بر این است که قرآنوسنت رسول خدا (ص) اساس و سرچشمه ی تعالیم اسلام می باشد ، چنانچه امت اسلامی به آنها تمسک جویند هیچ گاه دچار گمراهی نخواهند شد . بسیاری از آراء و نظریه ها و معرفت هایی که به اسلام نسبت داده شده و رنگ و روی اسلامی پیدا کرده اند ، در واقع مظهر عصر و زمانی هستند که در آن پدید آمده اند . به همین خاطر لازم است که نظامها و تعالیم و اصولی که پایه حیات امت اسلامی هستند از آن دو سرچشمه پاک و زلال برگرفته شوند . سرچشمه هایی با همان ویژگی تسامح و آسان گیری که در آغاز ظهور آن وجود داشت و اسلام را به همان صورت که اصحاب و تابعین و سلف صالح –رض- می فهمیدند بفهمیم . به این حدود الهی پایبند باشیم تا این که خود را به چیزی مقید نکنیم که خداوند ما را به آن مقید نکرده است . حال و هوای زمانی را به زمان دیگر که با آن سازگاری ندارد تحمیل نکنیم . بدانیم که اسلام آفتابی است که برهمه جهان می تابد و باران رحمتی است که بر همه سرزمینها می بارد .))این فراز از سخنان امام حسن البناء با رساترین و صادقانه ترین روش از دیدگاه و رویکرد و گسترش نگرش و عمق معرفت دینی ایشان حکایت می نماید ؛ زیرا ایشان براین باور بودند نظامی که مبنای وجود امت اسلامی در عصر حاظر شود ، نباید آن را از فقه و معرفت مربوط به عصر ، سرزمین ، مذهب ، کتاب ، مسلک و روشی از روش های فقهی و فکری خاصی برگرفت . بلکه باید آنها را از سرچشمه ی زلال و گوارای اولیه آن و به تعبیر خود ایشان از نصوص قرآن وسنت – همان گونه که اصحاب و تابعین آن را  می فهمیدند – گرفت . زیرا ایشان در مقایسه با دیگر عالمان در دیگر دوران بیشتر با روح اسلام و مقاصد شریعت آشنایی داشته اند و بیش از همه راه تسامح و گذشت را در پیش گرفته و از تشدد و خشونت پرهیز می کرده اند . در کنار آ ن باید از معرفت هایی که از دین در همه دوران ممالک ، مذاهب و مدارس فکری و اصلاحی صورت گرفته بدون تعصب استفاده بشود و جز همان هایی که خداوند ما را ملزم به مراعاتشان نموده خود را به امور دیگری ملزم نشماریم .    ——————————————–منابع
:۱ – اخوان المسلمین ۷۰سال دعوت ، تربیت و جهادمؤلف : دکتر یوسف قرضاویمترجم : عبدالعزیز سلیمیانتشارات : نشر احسان
اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط Termata » چهارشنبه مهر ماه 15, 1393 12:51 am

سلام به همه و همه و همه
قرار نیست که فقط من یا تعدادی مطلب قرار دهیم

گفته شد عزیزان هر چیزی که از اندیشه و فکر اخوان می دانید قرار دهید

اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط Termata » چهارشنبه مهر ماه 16, 1393 5:23 pm

موضع امام شهید حسن البنا(بنیانگذار جماعت اخوان المسلمین)درباره ی "سیاست": گروهی گفته اند اخوان المسلمین گروهی سیاسی و دعوتشان نیز یک دعوت سیاسی است؛ و در پشت این دعوت در پی مقاصد دیگری هستند.نمیدانیم تا کی امت به دنبال اینگونه تهمت ها خواهند بود و نسبت به یکدیگر سوء ظن خواهند داشت؟القاب ناشایست به همدیگر خواهند داد؟ای مردم!ما شما را درحالی فرا میخوانیم که "قرآن" در دست راست ما و "سنت" در دست چپ ماست و "عمل سلف صالح امت"،پیش روی ماست.شما را به اسلام وآموزه ها و احکام و روش آن فرا میخوانیم.اگر به اعتقاد شما این سیاست است،پس سیاست ما همین است.اگر کسی که شما را به این مبانی و ارزش ها میخواند،سیاسی است،پس ما ریشه دارترین مردم در سیاست هستیم و خدا را برای آن سپاس میگوییم.اگر میخواهید آنرا سیاست بنامید،آزادید؛امت زمانی که مسماها آشکار و مقاصد و غایات روشن باشند،اسم ها زیانی به ما نمی رسانند.
اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة

برای نویسنده این مطلب Termata تشکر کننده ها: 2
ostadelyass (شنبه مهر ماه 19, 1393 11:47 pm), yosra69 (چهارشنبه مهر ماه 16, 1393 8:58 pm)
رتبه: 14.29%
 
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مهر ماه 16, 1393 9:03 pm


عضويت  / ورود


حسن البنا بنیانگذار جنبش اخوان المسلمین
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها: 2
Termata (پنج شنبه مهر ماه 16, 1393 12:14 am), ostadelyass (شنبه مهر ماه 19, 1393 11:46 pm)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مهر ماه 17, 1393 6:14 pm



آرم جماعت دعوت و اصلاح ایران، از عناصر هشتگانه زیر تشکیل شده است:


1- (کتاب)، اشاره دارد به قرآن مجید به عنوان آخرین پیام آسمانی برای راهنمایی بشر.
2- (پرچم)، مزین به آیه شریفه 《ان أرید إلا الإصلاح》تاکیدی است بر مشی اصلاحگرایانه ی جماعت.
3- (الله اکبر و لله الحمد)، شعار جهانی بیداری اسلامی معاصر است.
4- (هلال)، سمبل اسلام و جهانی بودن آن است.
5- (شاخه زیتون)، نماد صلح است.
6- (شاخه گندم)، سمبل توجه به توسعه، بانگاه به نیازهای عینی و مادی بشر است.
7- (قلم)، اشاره دارد به ابزار اصلی کار جماعت، به منظور تحقق تغییرات فرهنگی و اجتماعی مطلوب.
8- (دست)، نمادی است از توجه به اقدام عملی و رها شدن از چنبره ی نگاه تئوريک محض
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها: 2
asmaa (چهارشنبه دي ماه 3, 1393 7:35 pm), ostadelyass (شنبه مهر ماه 19, 1393 11:45 pm)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط Termata » يکشنبه مهر ماه 27, 1393 12:26 pm

فَذَرْنِي وَمَنْ يُكَذِّبُ بِهَٰذَا الْحَدِيثِ ۖ سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُونَ

پس (ای پیامبر) مرا با آن کسی که این سخن (قرآن) را تکذیب می کند واگذار, ما آنان را از آنجای که نمی دانند بتدریج خواهیم گرفت.

وَأُمْلِي لَهُمْ ۚ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ

وبه آنها مهلت می دهم, بی گمان مکر (وتربیر) من استوار (و محکم) است.


لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

در (قبول) دین هیچ اجباری نیست، به راستی که راه راست (و هدایت) از راه انحراف (و گمراهی) روشن شده است. پس هر کس به طاغوت (شیطان و بت و انسانهای گمراه و طغیانگر) کفر ورزد و به خدا ایمان آورد،پس به راستی که به دستگیره محکمی چنگ زده است، که آن را گسستن نیست، و خداوند شنوای داناست.

إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ ۚ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ

(ای پیامبر!) بی تردید تو هر کس را دوست داری نمی توانی هدایت کنی، ولی خداوند هر کس را بخواهد هدایت می کند، و او به هدایت شدگان آگاه تر است.

ایات فراوانی وجود دارد که وارد شدن و هدایت به سمت دین اجباری و به این شکل نیست که شما هرکس را بخواهید هدایت شود
پس ما فقط دعوت کننده هستیم و نه قاضی و نه هدایت کننده
قاضی و هدایت کننده فقط خداست چون با مطالعه افکار و راه های دیگه می فهمیم که میانه روی بهترین راه است
درسته ما فقط خود را حق نمی دانیم و دیگران را هم درست و حق می شماریم
ولی
یکی بهترین و نزدیک ترین منهج و سبیل به قران و سنت اخوان المسلمین است


اخوان المسلمین
اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة

برای نویسنده این مطلب Termata تشکر کننده ها:
yosra69 (يکشنبه مهر ماه 27, 1393 3:05 pm)
رتبه: 7.14%
 
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط Termata » دوشنبه آبان ماه 5, 1393 4:31 pm

حق قرآن امام شهید حسن البنا ترجمه: مصطفی اربابی

پدیده‌ای مانند قرآن کریم ندیده‌ام، که از یکسو، میان امت سخت بدان عنایت شود و از سوی دیگر، کاملاً اهمال و زیر پا نهاده شود. خداوند قرآن کریم را کتاب محکم، نظام فراگیر، قوام کار دین و دنیا قرا رداده است:

لَّا یَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِن بَیْنِ یَدَیْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ ۖ تَنزِیلٌ مِّنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ (فصلت: ۴۲)

هیچگونه باطلی از هیچ جهتی و نظری نتوجه قرآن نمی‌گردد. قرآن فرو فرستاده پروردگار فرزانه ستوده است.

معتقدم، که مهم‌ترین مسئولیت امت اسلام در قبال قرآن کریم ۳ مورد است:

نخست: تلاوت کردن آن، تعبد با قرائت آن و تقرب به پیشگاه خداوند متعال به وسیله آن،

دوم: قرار دادن آن در جایگاه منبع و احکام دین؛ باید همه چیز از قرآن برگرفته؛ و از آن استنباط شود. از چشمه چشمه زلال آن سیراب؛ و آموختنی‌ها از آن فر گرفته شوند.

سوم: قرار دادن آن در جایگاه بنیان و پایه احکام دنیا؛ باید همه چیز از قرآن و مواد حکیمانه‌اش کمک گرفته و در زندگی به اجرا گذاشته شود.
اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة

برای نویسنده این مطلب Termata تشکر کننده ها:
yosra69 (شنبه آبان ماه 17, 1393 9:09 pm)
رتبه: 7.14%
 
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط yosra69 » شنبه آبان ماه 17, 1393 9:09 pm

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
asmaa (چهارشنبه دي ماه 3, 1393 7:34 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط Termata » چهارشنبه آذر ماه 26, 1393 7:03 am

استاد حسن البنا دارای دو ویژیگی بزرگ بود که باعث شده بود این مرشد کل در دل پیروانش جای گیرد.
1-او چنان با نشاط بود که سستی و رخوت را نمیشناخت،تمام مصر از شمال تا جنوب را زیر پا گذاشت،جایی نبود که یک یا دو بار آنجا نرفته باشد.یکی از چیزهایی که او را در انجام مسافرت ها بسیار کمک میکرد،همان دوری از افراط و تفریط و نیت و هدف درست بود.او بیش از چهار هزار روستا را بازدید کرد و برای همه ی آنها سخن گفت.
2-حافظه ی قوی که او را به صورت اعجوبه ی روزگار درآورده بود.
علاوه بر این دو امتیاز ایشان، در سخن گفتن قدرت شگرفی داشت.او با مهارتی خاص الفاظی کوتاه را بکار میبرد،که مفاهیم عمیقی داشت.به عنوان مثال شعار دعوتش را با این کلمات آغاز کرد
**قرآن قانون ماست**.
و یا پیروانش را این عنوان داده بود:
رهبانان شب و سواران و مبارزان روز.
از کتاب حسن البنا امام شهید راه دعوت و نوگرایی.
اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة

برای نویسنده این مطلب Termata تشکر کننده ها: 2
asmaa (چهارشنبه دي ماه 3, 1393 7:34 pm), yosra69 (چهارشنبه آذر ماه 26, 1393 10:21 pm)
رتبه: 14.29%
 
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه آذر ماه 26, 1393 10:22 pm

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
asmaa (چهارشنبه دي ماه 3, 1393 7:33 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه بهمن ماه 9, 1393 8:15 pm

برگزیده ای از سخنان و رهنمودهای امام شهید (رح) :

۱) با مردم همانند درخت باشید ، وقتیکه به طرفش سنگ پرتاب کنند او با میوه جوابشان را می دهد .

۲) برادرم ! تو برای دو هدف مبارزه می کنی ، پیروزی و ادای وظیفه .

۳) خیلی ها می توانند حرف بزنند یعنی خود را مجاهد و مبارز معرفی کنند اما در میان همه اینها فقط عده کمی می توانند در این راه ثابت قدم بمانند و باز از میان ثابت ماندگان فقط عده کمی استطاعت مبارزه را دارند و سرانجام از میان مبارزین نیز تعداد اندکی قادرند زیر شکنجه ها و سختیهای هنگام مبارزه را تحمل کنند و پس از طی مراحل مجاهدانی واراسته باقی می مانند که کمتر مرتکب اشتباه می شوند .

۴) زیباترین قدرتها قدرتی است که در راه حق بکار گرفته شود و زشت ترین ضعفها ضعفی است که در مقابل باطل باشد .

۵) ما در مورد آنچه که با یکدیگر به توافق رسیده ایم همکاری نموده و در مورد اختلافات نیز عذر یکدیگر را می پذیریم .

۶) «تاریخ در موضوعات مهم و با ارزش قضاوت خواهد کرد و برای ارج اعمال بزرگ و با ارزش فرصت میسر خواهد شد . جهان در انتظار دعوت شماست . دعوتیکه هدایت ، موفقیت ، صلح و سلام است تا در اثر آن از همة رنج ها نجات و رهایی یابید . در رهبری ملت ها و زعامت توده ها نوبت شماست ، خداوند این ایام را بین مردمان می گرداند و این فرصت را برای همه فراهم می آورد ، شما از خداوند چیزی را آرزو کنید که دیگران آن را آرزو ندارند پس امروز آماده شوید و عمل کنید ممکن است که فردا به سبب ضعف و ناتوانی قدرت کار و عمل را نداشته باشید .

۷) ای برادر : بهترین وقت مناجات و راز و نیاز زمان خلوت تو با خداست و آن موقعی است که شب پرده های سیاه خود را بر روی زمین می کشد و ستارگان غایب می شوند و مردم در خواب فرو می روند ولی خلوت گزینان بیدارند و با حضور قلب پروردگارشان را یاد می کنند پس در آن لحظات عجز و ناتوانی خود را ببین پروردگارت را به بزرگی یاد کن از ترس هیبتش گریه کن تا دلت آرام گیرد . به مراقبت او آگاه باش و در دعا اصرار کن ، در استغفار بکوش و احتیاجاتت را به ذاتی عرضه کن که از هیچ چیز در نمی ماند .

۸) تمام دنیا سرگردان و پریشان است و تمام نظامهای موجود ، از علاج درد آن عاجز و ناتوانند ، غیر از اسلام [پس] بسم الله ! برای نجات آنها بپاخیزید چرا که همه دنیا در انتظار یک منجی است و هیچ مکتب و نظامی غیر از اسلام ، که شما اکنون مشعلدار روشنایی و نوید دهنده آن هستید ، نمی توانید جهان را نجات دهد .

۹) برادران بشنوید : به خدا سوگند نمی توانیم به آرزوهایمان برسیم مگر آنکه با خدا صادق باشیم . بدانید که مجموعه ای از مؤمنین صادق می توانند در میان استعمارگران تزلزل و وحشت ایجاد کنند که هیچ وسیله مخرب نمی تواند آنان را به تزلزل وا دارد . نه سیاست و نه گفتگو هیچکدام ما را به مقصد نمی رسانند بلکه آنروز ما را به مقصدی می رسیم که عزم صادقانه کنیم و بگوییم مرگ در راه خدا از والاترین آروزهای ماست . آری آنروز روز خوشبختی است . ما هرگز مثل آنان نمی گوئیم : یا مرگ یا استقلال . زیرا این سخنی است که در خیابان گفته می شود و در خیابان هم خاموش می گردد . ولی فریادی که از مسجد برخیزد هرگز به خاموشی نمی گراید مگر هنگام رسیدن به بهشت ان شاءالله و در این شرایط این است وصیت من به شما : که به همت خود را بر ارتباط با خدا گرد آورید ، همواره به مناجات خدا بنشینید و بسیار دعا کنید و متفرق نشوید به خواست خدا به حق خود خواهیم رسید .

۱۰) با قوانین و سنت های حاکم بر هستی رویارویی نکنید ، زیرا مغلوب می شوید بلکه سعی کنید از قوت و شدت آنها بگیرید ! انرژی های متراکم آنها را جهت بدهید ! برخی از آنها را در مقابل بعضی دیگر به کار بگیرید و در انتظار زمان پیروزی باشید ، زمانی که چندان دور نخواهد بود .

۱۱) برادران !

نا امید نشوید چون ناامیدی از اخلاق مسلمان نیست و حقایق امروز ، رؤیاهای دیروز و رؤیاهای امروز ، حقایق فردا خواهند بود و هنوز وقت زیاد است و عناصر سلامت علی رغم طغیان مظاهر فساد ، در جانهای مردمتان بزرگ و نیرومند باقی مانده است و اصولاً ضعیف تا آخر عمر خود ضعیف نمی ماند و نیروی نیرومندتر نیز تا ابد پاینده نیست :

«و ما می خواهیم بر آنها که در زمین به ضعف کشانده شده اند ، منت نهیم و آنها را پیشوا گردانیم و در زمین به آنها قدرت بدهیم». قصص/۵ و ۶

روزگار ، آبستن حوادث بزرگ فراوانی است و فرصت برای کارهای بزرگ زیاد است و جهان ، چشم به راه دعوت هدایت و رستگاری و صلح و صفای شماست که آنها را از دردها نجات بدهید و لذا نوبت رهبری کردن و سیادت ملتها به شما رسیده است «و این روزگار است که آن را در بین مردم دست به دست می گردانیم» آل عمران/۱۴۹ و «شما چیزی را از خدا امید دارید که آنها امیدش را ندارند» نسا/۱۰۴ بنابراین آماده گردید و از امروز دست به کار شوید چون فردا از انجام آن عاجز خواهید ماند .

من به جوانان پرشورتان گفته ام که چشم به راه زمان مناسب باشند و اکنون به خانه نشینان نیز عرض می کنم که بیدار بشوند و به پا خیزند و مشغول کار شوند . چون اصولاً جهاد ، راحتی و آسایش وجود ندارد . «و آنها که به خاطر ما جهاد کرده اند ما قطعاً راههای خویش را به ایشان نشان می دهیم و مسلماً خدا با نیکوکاران است». پس دائماً به پیش بروید ....

ایمان خود را تازه کنید ، و اهداف و آرمانهایتان را مشخص نمایید . و [بدانید] اولین [عامل] قدرت ، ایمان است نتیجه این ایمان وحدت و نتیجه ی این وحدت هم پیروزی واضح و آشکار است . پس اگر چنین است ایمان داشته باشید ، برادری کنید ، و منتظر این نصر و پیروزی باشید ... .و مژده باد به مؤمنین ! والله اکبر و لله الحمد .
]
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
pejmanava (پنج شنبه بهمن ماه 9, 1393 11:24 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط Termata » چهارشنبه بهمن ماه 15, 1393 11:48 am

اخوان المسلمی

نویسنده استاد مصطفی اربابی _ تربت جام

اسامي برخي از رهبران اخوان‌المسلمين در جهان

1. مستشار و قاضي فيصل مولوي: دبيركل سابق جماعت اسلامي لبنان و نايب‌رئيس مجلس افتا و پژوهش در اروپا.
2. يوسف ندا: مصري مقيم ايتاليا، رابط بين‌المللي سابق جماعت اخوان‌المسلمين و رئيس بانك «التقوي» كه در روابط جهاني جنبش نقش مهمي دارد.
3. خالد مشعل: رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس.
4. اسماعيل هنيه: نخست‌وزير مردمي فلسطين و عضو مجلس قانون‌گذاري فلسطين و عضو شوراي رهبري حماس.
5. محمد ولد الددو الشنقيطي: رهبر حزب تجمع وطني اصلاح و توسعه موريتاني معروف به حزب تواصل.
6. عبدالرحمن پيراني: دبيركل جماعت دعوت و اصلاح ايران و عضو شوراي مركزي اتحادیة جهاني علماي مسلمان.8  بعضي از شخصيت‌هاي تاريخي و علمي اخوان‌المسلمين
يكي از سخنان معروف امام حسن‌البنّا اين است: «مي‌خواهم رجال تأليف كنم نه كتاب.» جنبش اخوان‌المسلمين صدها نويسنده، خطيب، متفكر و شخصيت جهاني به جامعة اسلامي تقديم داشته كه اسامي برخي از آنان در ذيل مي‌آيد:
1. امام حسن‌البنّا: بنيانگذار جماعت و مؤثرترين چهرة معاصر در سازمان‌دهي نيروهاي اسلامي.
2. عبدالقادر عوده: قاضي، فقيه و حقوق‌دان و استاد معروف دانشگاه كه در روزگار جمال عبدالناصر به شهادت رسيد.
3. سيّد قطب: انديشمند، نقاد و نويسندة بزرگ معاصر و صاحب تفسير «في ظلال القرآن» كه در روزگار جمال عبدالناصر به شهادت رسيد.
4.‌ مصطفي السباعي: بنيان‌گذار اخوان‌المسلمين در سوريه  و يكي از معروف‌ترين متفكران اسلامي و صاحب كتاب «السنّة و مكانتها في التشريع الاسلامي».
5. محمّد محمود الصواف: بنيان‌گذار اخوان‌المسلمين در عراق و عضو مؤسس «الرابطة العالم الاسلامي».
6. سعيد حوّي: مراقب عام اخوان‌المسلمين در سوريه و يكي از نويسندگان بارز معاصر.
7. زينب الغزالي: زن دعوتگر مصري كه به مدت 8 سال در زندان بود و محنت‌هاي فراواني را تحمل كرد كه شمّه‌اي از آن در كتاب «ايّام من حياتي» آمده است. اين کتاب به نام «روزهاي زندگي من» يا «روزهاي خاطره» ترجمه شده است.
8 . استاد محمّد غزالي مصري: امام و داعي معاصر كه در تحليل قضاياي اسلامي شيوه‌اي منحصربه‌فرد دارد، او يكي از نامدارترين شخصيت‌هاي علمي معاصر است، از جمله تأليفات اوست: «الاسلام في مواجهة الاستبداد السياسي» و «السنة النبوية بين اهل الفقه و اهل الحديث». اغلب کتاب‌هاي مهم ايشان به زبان فارسي ترجمه شده است.
9. استاد سيّد سابق: از علماي نامدار مصر و مؤلف كتاب «فقه السنّة».
10. محمود نحناح: مؤسس حركت «المجتمع السلم» معروف به «حمس» در الجزاير.
11. استاد احمد ياسين: بنيان‌گذار جنبش مقاومت اسلامي حماس و شيخ انتفاضه و پدر روحي مجاهدان فلسطين كه توسط صهيونيست‌ها به شهادت رسيد.
12. استاد عبدالله عزام: امام مجاهدان عرب در افغانستان در زمان اشغال اين كشور توسط شوروي سابق. 13. علامه دكتر يوسف القرضاوي: يكي از بزرگ‌ترين علماي معاصر و رئيس اتحادیة جهاني علماي مسلمان و صاحب ده‌ها كتاب ارزشمند در انديشه و فقه اسلامي و... .
14. دكتر زغلول النجار: شخصيتي كه به وسيلة او هزاران نفر مسلمان شده‌اند. وي در موضوع اعجاز قرآن صاحب نظر است و با چندين مؤسسه علمي در جهان همكاري دارد.
15. طارق السويدان: مؤسس شبكة تلويزيوني «الرساله» كه در جهان عرب به «المجاهد الاعلامي» شهرت دارد.9 و صدها شخصيت بزرگ جهاني كه در اين نوشتار نمي‌گنجد.

حوزه فعاليت اخوان‌المسلمين

اخوان‌المسلمين در سراسر جهان حضور فعّال دارد كه به برخي از كشورها در ذيل اشاره مي‌شود: مصر، ليبي، تونس، الجزاير، مغرب، اريتره، سودان، سومالي، اردن، فلسطين، سوريه، لبنان، عراق، كويت، بحرين، امارات، عربستان، يمن، ايران، تاجيكستان، مالزي، اندونزي، ايتاليا، فرانسه، انگلستان، سوئد، آلمان، آمريكا و... .10   پي‌نوشت: 1. اخوان اون‌لاين، مقالة عامر شماخ. 2. الموسوعة الحرة،
پ
اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة

برای نویسنده این مطلب Termata تشکر کننده ها:
yosra69 (چهارشنبه بهمن ماه 15, 1393 2:48 pm)
رتبه: 7.14%
 
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: معرفی و شناخت اندیشه اخوان المسلمین.

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه فروردين ماه 5, 1394 12:07 pm

روزنامه نگاری از امام شهید در مورد خودش پرسید و خواست تا شخصیت خود را برای مردم بگوید.در جواب فرمود:
من گردشگری هستم که در جستجوی حقیقت است.انسانی که مصداق انسانیت را در میان مردم می جوید.شهروندی که کرامت آزادی استقلال و پایداری و زندگانی با عزت را در سایه اسلام حنیف برای وطنش جستجو میکند.
من آزاده ای هستم که راز وجود خود را دریافته و فریاد برآورده است:نمازم،عبادتم،زندگی و مرگم برای پروردگار جهانیان است،که شریکی ندارد.به همین فرمان یافته ام.و من از زمره مسلمانانم.

هان این منم ،تو کیستی؟
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
bahar (چهارشنبه فروردين ماه 5, 1394 4:17 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

قبليبعدي

بازگشت به معرفی،بررسی و یا نقد مکاتب و اندیشه ها

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان