چرا مسلمانان عقب مانده شده اند !؟

در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

چرا مسلمانان عقب مانده شده اند !؟

پستتوسط Aryrang » چهارشنبه مرداد ماه 23, 1392 5:31 pm


    
«نحمده و نشکره و نصلی ونسلم علی رسوله الکریم و علی اله و صحبه والحماة للدین القویم».
اینک ما در برهه‌ای از تاریخ به‌سر می‌بریم که در آن دنیای اسلام در چنان وضع اسفباری قرار دارد که با تصورش هم قلب انسان به درد می‌آید. نیزه‌ی شوم عقب‌ماندگی و پسرفت در سینه‌ی مسلمین به سختی فرو رفته است و گرگ درنده‌ی انحطاط و سقوط امت اسلامی را سخت دریده است. دشمنان خدای ذوالجلال، دندان‌های پلید خود را برای پاره کردن عالم اسلام کاملاً تیز نموده‌اند و از زخم‌های مسلمانان در میانمار، افغانستان، کشمیر و فلسطین همچنان خون می‌چکد کفر جهانی برای امضا نمودن سند زوال امت محمد رسول الله-صلی الله علیه وسلم- از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است؛ و در این بین مسلمانان بی‌گناه سخت قربانی کینه‌توزی‌های دشمنان دینشان گشته‌اند. شیرازه‌ی وحدت و اخوت مسلمانان از هم گسیخته و آن‌ها به شدت متفرق و پراکنده هستند. اگر صفحات تاریخ را ورق بزنیم مشاهده می‌نماییم که مسلمانان در عصر طلایی خلافت راشده و دوران صحابه کرام بلند‌ترین قله‌های عزت و اقتدار را فتح نموده بودند و بیرق بالندگی و پیشرفت را در دنیای آن‌روز به اهتراز درآورده بودند. در آن عصر فرخنده، مسلمانان از چنان ابهت و شکوهی بهره‌مند شده بودند که سیل فتوحات گسترده و درخشان برایشان جاری شده بود و آنان موفق به غلتاندن بزرگ‌ترین امپراطوری‌ها و ابرقدرت‌های وقت به ورطه‌ی اضمحلال شدند. آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم که چه عامل و سببی منجر به رقم زدن پیشرفت صحابه‌ی بزرگوار (رض) و رسیدن آن‌ها به بزرگ‌ترین درجات سیادت و عزت در جهان آن روز شد و دلیل عقب‌ماندگی و پستی کنونی جهان اسلام چیست؟ مگر نه اینکه مسلمانان امروزی بیش از یک میلیارد نفر هستند و دارای ذخایر غنی انرژی همچو نفت می‌باشند و بر نقاط سوق الجیشی و استراتژیکی چون تنگه باب المندب، کانال سوئز، تنگه‌ی جبل الطارق مسلط هستند.

آری! عملکرد منفی مسلمانان کنونی و دوری آن‌ها از آموزه‌های زیبای قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام-صلی الله علیه وسلم- علت سقوط و تنزل آنان در دنیای معاصر می‌باشد همان‌گونه که شکوه و سربلندی آن زمان از تمسک به سلف صالح به وجود آمد و خلفای راشدین و اصحاب رسول خدا -صلی الله علیه وسلم- در اثر تمسک کامل به تعالیم نورانی قرآن کریم و اتباع آنان از سرور کائنات-صلی الله علیه وسلم- شکل گرفت. اگر اینک درپی برگرداندن مجد و عزت سلب شده‌ی امت اسلامی هستیم راهی جز ترویج تعالیم قرآن و دین مبین اسلام در میان مردم نداریم دشمنان اسلام ‌‌نهایت تلاش را می‌کنند تا بین مسلمانان و کتاب آسمانی آنان فاصله ایجاد کنند تا بتوانند همچنان آن‌ها را به استضعاف کشانده و مانع از گام نهادنشان به وادی ترقی و عروج گردند.

همچنان که گلادستون در مجلس عوام انگلیس یک جلد قرآن را در دست گرفته گفت: تا زمانی‌که این کتاب در دست مسلمانان باشد نه اروپا بر مشرق می‌تواند تسلط پیدا کند و نه در امن و امان باشد. لذا بر دلسوزان امت و متفکران مسلمان است تا نهضتی فراگیر برای نشر ارزش‌های قرآنی در جوامع اسلامی ایجاد کنند تا با چنگ زدن مسلمانان به دامان مقدس قرآن کریم حرکت آنان به سوی پیشرفت آغاز گردد.


منبع:اصلاح وب




برای نویسنده این مطلب Aryrang تشکر کننده ها: 2
Noha (چهارشنبه مرداد ماه 23, 1392 6:11 pm), naseh_azizi (چهارشنبه مرداد ماه 23, 1392 7:05 pm)
رتبه: 14.29%
 
Aryrang
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 92
تاريخ عضويت: يکشنبه تير ماه 2, 1392 6:00 pm
تشکر کرده: 254 بار
تشکر شده: 222 بار
امتياز: 2220

Re: چرا مسلمانان عقب مانده شده اند !؟

پستتوسط pejmanava » پنج شنبه مرداد ماه 23, 1392 1:29 am

شکرا لکم .

جزاک الله خیرا .

نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

Re: چرا مسلمانان عقب مانده شده اند !؟

پستتوسط naseh_azizi » پنج شنبه مرداد ماه 24, 1392 1:57 pm

جزاک الله خیراً

فداک روحی یا رسول الله
نماد کاربر
naseh_azizi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 448
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 25, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 1360 بار
تشکر شده: 921 بار
امتياز: 7680


بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 7 مهمان