مرغ؛ دغدغه یا درد ؟!! نظر شما.....؟

این بخش به گفتگوی آزاد و هم اندیشی اختصاص دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

مرغ؛ دغدغه یا درد ؟!! نظر شما.....؟

پستتوسط Noha » يکشنبه مرداد ماه 15, 1391 3:20 pm

بسم الله المستعان

سلام خدای بزرگ بر بندگان روزه دار

عبادتهایتان مقبول و التماس دعا


اما بعد...!!

"چه قدر ارزش زمان در میان مردم از بین رفته که حاضرند برای مرغ؛آن هم با آن کیفیت و قیمت ساعتها در صف

بایستند؛!"


حتما توی این مدت قضیه ی گرانی و کم یابی مرغ رو شنیدین و شاید بعضی صحنه ها و تصاویر درد آور هم دیدین

توی پست خبرهای جالب ،داد کوثر چند تا عکس از طولانی ترین صف مرغ گذاشتن؛

واقعا بادیدینش خیلی افسوس خوردم،از سیستم حکومتی و مشکلاتش فاکتور بگیریم،

واقعا اغلب مشکلات پیش آمده ،مقصر اصلیش خود ملتِ؛نمی دونم مرغ اون قدر ارزش داره به خاطرش ساعتها

در صف بایستی علاوه بر اتلاف وقت(که متأسفانه  به کم اهمیت ترین فاکتور در نزد مردم  تبدیل شده)،

خستگی،توهین و بی احترامی به همدیگر،گاها گفتن و شنیدن سخنان بی ارزش و لهو و ........

که هر کدام شان دردی است بس بزرگ.

نمی دانم واقعا مرغ نخوردن ،انسان را به کجا می رساند؟!!حداقل اینکه از گرسنگی نمی میرد؛

_(به فتوا و سخنان دیگران کاری ندارم!)_

تازه به نظر من مرغ نخوردن خیلی مفید تر از خوردنشه،این مرغ ها ی مصنوعی که با هورمون

و مواد ناسالم دیگر تغذیه می شوند خوردنشون  نه تنها مفید نیست ؛خیلی هم مضره!

من که هر چی فکر کردم دلیلی پیدا نکردم که ذره ای نسبت به این فاجعه ی واکنش ها ی مردم قناعت پیدا کنم!


چه انسانها کوچک شده اند که دغدغه ی اصلی زندگیشان خرید مرغ  شده است!

شما دلیلی می بینید؟ یا با من هم دردید؟!!

أللهم اجعلنا من المغفورین فی رمضان




الـلـهم ء ات أنــفـسنا تقـــواهــا و زکیـــها إنــک أنــت خــیر من زکــیها


برای نویسنده این مطلب Noha تشکر کننده ها: 6
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Ramin (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Sanam1 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), avin (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ehsan94 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 42.86%
 
نماد کاربر
Noha
معاون و ناظر سایت
معاون و ناظر سایت
 
پست ها : 1424
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: pavah
تشکر کرده: 2031 بار
تشکر شده: 1557 بار
امتياز: 4930

پستتوسط Morgh » يکشنبه مرداد ماه 15, 1391 7:54 pm



















برای نویسنده این مطلب Morgh تشکر کننده ها:
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Morgh
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 14, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 7 بار
امتياز: 0

پستتوسط Morgh » يکشنبه مرداد ماه 15, 1391 7:57 pm

مرغ از سبد غذایی مردم پرید!


وقتی ماه مبارک رمضان از راه می رسد،مردم سعی می کنند که حداقل امکانات و وسایل غذایی را برای این ماه فراهم کنندتا بتوانند یکی از واجبات دینی خود را هرچه بهتر برگزار کنند.بدین خاطر در روزهای باقی مانده به این ماه مبارک سعی می کنند که برای منزل گوشت قرمز،مرغ،برنج،روغن و ... تهیه کنند.ولی در این سالهایی که گذشت قیمت گوشت قرمز بالا و بالاتر رفت به طوری که دیگر اقشار کم درآمد نتوانستند گوشت قرمز بخورند یا به ندرت گیرشان می آمد و به جای گوشت قرمز با خرید گوشت مرغ زندگی خود را از سر می گذراندند و هرزگاهی هم می گفتند که این مرغ ها هرمونی هستند و هیچ ارزش غذایی ندارند ولی با همة این وجود از خوردن  آن راضی بودند و اکثر مهمانی های خود را با مرغ برپا می کردند.ولی این سیر گرانی گوشت قرمز به گوشت مرغ هم رسید،تا جایی که دیگر مرغ هم کمیاب و خوردن آن هم برای مردم افسانه شد

و به جای اینکه مرغ را در مغازه های مرغ فروشی ببینیم می توانیم در باغ وحش جزء پرندگان در حال انقراض مشاهده کنیم و آنگاه است که فرزندانمان از ما می پرسند این پرنده نامش چیست؟شما هم آهی از ته دل می کشید و می گویید اسمش مرغه ...ما اون را وقتی که پولدار بودیماین مرغ را می خوردیم.یا اینکه بچه هایمان می آیند و به ما می گویند این همان سی مرغ افسانه ای داخل شاهنامه است و شما می گویید نه،این مرغ است ولی قیمتش از سی تا مرغ بیشتر است. پس از اینکه خوردن مرغ هم افسانه شد مردم باید برای سفره خود فکر دیگری بکنند.علاوه بر ایم مسئولین صدا سیما هم دست به کار شدند و در برنامه های آموزش ، پخت غذایی را در نظر گرفتند که گوشت قرمز و مرغ در آن جایی ندارد . شاید این هم یک راه حل باشد ؛ آموزش غذای بدون گوشت یا تعلیم گیاه‌خواری به مردم اما آیا این یک راه حل دائمی است و می‌توان از مردم و به خصوص طبقات کم‌درآمد انتظار داشت که دیگر گوشتی در سفره خود نبینند .
امروز کار به جایی رسیده که مرغ جای ارز و طلا را گرفته و به جای سوال از قیمت ارز و طلا، از قیمت مرغ سوال می‌شود که پایین آمده یا هم‌چنان بالا می‌رود. سیر صعودی قیمت مرغ مردم را حیرت‌زده کرد و این سوال را پیش کشید که علت این گرانی سرسام‌آور چیست و لازم بود تا کسی جواب آنها را بدهد.
در این میان نايب رئيس اتحاديه فروشندگان مرغ و ماهي می گوید: علت گراني مرغ سودجويي برخي مرغداران است ،برخی ها می گویند که تحريم هاي اقتصادي در پيدايش پديده گراني نقش داشته ، و یکی دیگه می گه چرا در پي گيري يكي از علت هاي گراني گوشت مرغ به اين ماجرا توجه نمي شود كه فلان كشتي حامل محموله مورد نياز مرغداري ها نزديك به 7 ماه در سواحل كشورمان روي آب بوده است؟ و آقايان «م» و «الف» دو سرمايه دار كلان كه با گشاده دستي برخي از مسئولان مياني، انحصار واردات اين كالا را برعهده دارند، تخليه محموله كشتي را با انگيزه فروش گرانتر آن تا 7 ماه به تاخير انداخته اند؟! دیگری می گوید در سال گذشته واردات پنج ميليون و 156 هزار تن ذرت دانه‌اي براي صنعت مرغداري و دامداري لازم بوده است اما طبق آمار گمرك تنها سه ميليون و 275 هزار تن از اين نهاده وارد شده است همچنين چهار ميليون و 158 هزار تن كنجاله سويا به عنوان خوراك دام و طيور در سال گذشته بايد وارد مي‌شده اما يك ميليون و 547 هزار تن كنجاله و ساير آخال از سويا وارد كشور شد است.
مدیرعامل اتحادیه هماهنگی و نظارت تعاونی روستایی و کشاورزی می گوید: مشکل درگسستی است که در وظایف وزارتخانه‌ها اتفاق افتاده و به دنبال آن عدم تأمین نهاده را دامن زده است.اگر طرح انتزاع وظایف کشاورزی سال گذشته در مجلس مطرح شد طرح یک فوریت آن به تصویب رسید اما عمر مجلس هشتم به بررسی مجدد آن کفاف نداد و تاکنون مسکوت مانده است، این تفکیک نشدن وظایف وزارت جهاد کشاورزی از سایر وزارتخانه‌ها باعث شده مدیریت پراکنده‌ای در زنجیره تولید اعمال شود و چون اینها مانند حلقه‌های زنجیر به همدیگر وصل هستند سوء مدیریت در هر حلقه کل بخش تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در حالی که تولیدکننده ها می گویند که از افزایش هزینه تولید در پی اجرای هدفمندی یارانه ها و کاهش واردات خوراک دام هم مزید بر علت گرانی شده است. با این حال سخن تکراری مافیا و دست های پشت پرده هم به میان آمد. دولت هم مدام جلسه قیمتگذاری برگزار کرد و مثل همیشه چندین قیمت متفاوت اعلام شد تا فروشنده و خریدار سرگیجه بگیرند که بالاخره فروش مرغ بالای کیلویی چند تخلف است؟ عرضه موعود دولت هم قطره چکانی آغاز شد تا صف خرید مرغ پس از سال ها احیا شود. و برخی معتقدند یکی از عامل های گرانی استقبال خود مردم از گرانی است ،یعنی به محض اینکه می شنوند که فلان چیز دارد گران می شود همه هجوم می آورند و آن را انبار می کنند  و در این میان سودجویان نیز از فرصت استفاده کرده و قیمت آن کالا را تا جایی که بتوانند بالا می برند. با این حال هنوز آرامش به بازار بازنگشته است و نگرانی از رشد قیمت مرغ همچنان برای سفره هایی به پیشواز ماه رمضان رفته، دلشوره آور است.
ولی آنچه در این آشوب بازار مشخص نشد علت اصلی گرانی مرغ بود.چرا که هر فرد تقصیر را بر گردن دیگری می اندازد و در نهایت فکر کنم مقصر اصلی خود مرغه است که در لونه خود نشسته و درحالی که تلفن در دستش است و قیمتش را از بازار می پرسد و منتظر این مانده تا خوب قیمتش بالا برود تا آن موقع پا به عرصه بگذارد و در این میان ماباقی افراد اعم از مسئولین دولتی،وارد کنندگان،تولید کنندگان و ... بی گناه و بی تقصیر هستند.شاید مرغ حقش بود که مردم کبابش می کردند یا در روغن سرخش می کردند و امروز اگر نوبتی هم باشد نوبت مرغ است و می بایست جواب بد رفتاری و ناسپاسی و تهمت زدن به آن که هی می گفتیم این مرغ ها هرمونی هستند را بکشیم و توسط مرغ خوب داغ داغ بشویم.  شاید بی ربط نباشد که می گویند«گهی پشت بزین و گهی زین به پشت».

برای نویسنده این مطلب Morgh تشکر کننده ها:
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Morgh
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 14, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 7 بار
امتياز: 0

پستتوسط bahar » دوشنبه مرداد ماه 15, 1391 12:58 am

سلام نها

واقعا نمی دونم چی بگم
وقتی عکسی رو که مهردر باره صف طولانی مرغ فرستاده بودن رو دیدم
باورش برام خیلی سخت بود
در این باره خبرای شنیده بودم اما حالا که عکس رو دیدم. . .  :o
خوب دیگه شنیدن کی بود مانند دیدن
منم نظر شما رو دارم


سلام وتشکر از شما کاربرگرامی Morrgh

عکسها خیلی جالب بودند
:lol:



برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها:
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

پستتوسط SharakamPawa » دوشنبه مرداد ماه 15, 1391 1:50 am

سلام ؛

تا حدودی طبیعی است که چنین مشکلاتی بوجود بیاید .
ذات انسان طوری است که طالب و دوستدار محدودیت ها و محرومیت ها ست . در این برهه هم مرغ کم تر شده و ما هم بیشتر از قبل به دنبالش می دویم .
اما بولد شدن این قضایا بدین حد، به یک مشکل اساسی بر می گردد . (مشکلات جهان سومی ها و در مرحله ی پایین تر پایین بودن فرهنگ جامعه ی ما، فرهنگ برخورد با بحران ها و ... )

در ذهن دارم که یکی دو سال پیش به صورت ناگهانی قیمت چای نجومی شد ! قیمتی باور نکدنی و کاذب . اما عکس العمل مردم نسبت بدان خیلی عجیب تر و شگفت آورتر بود . بیشتر مردم به مغازه های چای فروشی هجوم برده بودند و 5 کلیو ، 10 کیلو چای می خریدند ، تازه خرید چای با آن قیمت نجومی و بعضاً با کیفیت کمتر از قبل !!!
جای علامت سوال بزرگیست ، چرا ؟

عکس العمل ما نسبت به بحران هایی که بوجود می آید خیلی اسفناک و دردناک است. البته تا حدی تقصیر خود ما هم نیست ، مشکل از جامعه و فرهنگی است که در آن رشد نموده ایم، مشکل از آموزش های نادرست و نبود آموزش های صحیح و ... است . اما بازهم با وجود این مشکلات و مشکلات بیشتر نباید خودمان را بی تقصیر و کم تقصیر بدانیم .

ببخشید که طولانی شد . ولی خالی از لطف نیست که بدین نکته هم اشاره ای داشته باشم :

مردم ژاپن در آن سونامی و ویرانی ها به جای دامن زدن به بحرانها سعی در از بین بردن آن بودند، ثروتمندان ژاپن تا اندازه ای که در توان داشتند به دولت کمک می کردند تا زودتر ویرانی ها را آبادانی کند . حتی مردم در سطوح پایین تر ( فروشنده ها، بازاریان و ...) به جای احتکار، گران فروشی و ... اجناس را خیلی کمتر از قیمت اصلیشان عرضه می کردند و بعضاً رایگان در اختیار هم نوعانشان قرار می دادند .
اما ما !
خیلی از آن ها دوریم و برای رسیدن به آن ها راهی بس طولانی در پیش داریم  .




در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط SharakamPawa در دوشنبه مرداد ماه 15, 1391 1:54 am .

برای نویسنده این مطلب SharakamPawa تشکر کننده ها:
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
SharakamPawa
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 359
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 8, 1390 12:30 am
محل سکونت: Pawa Shar
تشکر کرده: 329 بار
تشکر شده: 364 بار
امتياز: 380

پستتوسط nahmadi69 » دوشنبه مرداد ماه 15, 1391 1:53 am

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
این واکنش مردم بیشتر از اینکه به خاطر خود مرغ باشه . بیشتر یه واکنش روانیه درباره گرانی که در سالهای اخیر یه امر عادی شده برای مردم و یه جورایی عادت کردن این جوری واکنش نشون بدن به خصوص از زمانی که وضعیت اقتصادی مردم بد شده .
مردمی که روز به روز بیشتر در معرض خطر فقر قرار میگیرند .گاها واکنشهایی از خودشون نشون میدن که عاقلانه نیست بیشتر یه واکنش برای اینکه بیشتر از این در فقر قرار نگیرند و کمبود مواد عذایی نداشته باشند  .ولی چکار میشه کرد که . که یه امر فراگیره

برای نویسنده این مطلب nahmadi69 تشکر کننده ها:
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

پستتوسط Ramin » چهارشنبه مرداد ماه 17, 1391 1:47 am

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 3
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Morgh » چهارشنبه مرداد ماه 17, 1391 2:07 am

دست مریزاد خوشمان آمد آقا رامین  :P
نماد کاربر
Morgh
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 14, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 7 بار
امتياز: 0

پستتوسط mehr » پنج شنبه مرداد ماه 19, 1391 5:39 pm

مرغ در آمریکا و انگلیس هم مشکل ساز شد!!





اعتدال: پس از آنکه اوایل سال جاری ماجرای جوان 26 ساله انگلیسی که بلافاصله پس از بیرون آمدن از کما درخواست خوردن مرغ کرده بود، به عنوان تیتر یک اخبار سرگرمی جهان بدل شد، این بار نیز عشق مفرط یک انگلیسی و یک آمریکایی به خوردن مرغ دو حادثه آفریده است.

در یکی از این حوادث مرغی که در "هارتل‌پول" انگلیس اتفاق افتاد، یک مرد 46 ساله به دلیل آنکه پدر سالخورده‌اش مرغ دلخواه وی را نخریده، او را مورد ضرب‌وشتم قرار داده است.

به نوشته نشریه "میرور"، شدت این ضرب‌وشتم به حدی بوده که "نورمن بل" 76 ساله پس از این حادثه 11 روز را در کما گذرانده است.

البته گفته شده است که فرد مهاجم، مست بوده و در زمان حادثه حالت عادی نداشته است. وی در محل حادثه بازداشت شده، هرچند که پدر وی رضایت داده و او به زندان نرفته است.

در حادثه دوم نیز که کارولینای جنوبی آمریکا اتفاق افتاده، یک پیرزن مدعی شده است که نوه‌اش وی را در درگیری که بر سر سالاد مرغ بین آن‌ها اتفاق افتاده، کتک زده است.

البته نوه این پیرزن 67 ساله عنوان کرده‌ است که صحبت‌های مادربزرگش را به درستی نشنیده و تصور کرده است که پیرزن او را مرغ خطاب کرده است.

این در گیری نیز شدید بوده و به مجروحیت این زن آمریکایی انجامیده است.

منبع:  روزنامه هافینگتون‌پست
"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"

برای نویسنده این مطلب mehr تشکر کننده ها:
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط ehsan94 » جمعه مرداد ماه 20, 1391 3:40 pm

سلام خدمت کابران عزیز
منم با نظر شما کاملا موافقم اما یه نکته رو نباید فراموش کنیم مردم در وضعیت اقتصادیی به سر میبرن که موقعیت آینده که چه عرض کنم حتی موقیت فرداشون هم معلوم نیست,همون مرغی که امروز کیلویی 5 تومنه احتمال داره فردا به کیلویی شش یا هفت تومن برسه حالا شما کسایی رو در نظر بگیرین که جز یارانه هایی که سر ماه میگیرن هیچ منبع درآمدی ندارن,من که به شخصه به اون افراد حق میدم اما اونایی که واقعا توانایی خرید اجناس رو به طور آزاد ندارن نه کسایی که هر چند وضعیت اقتصادیشون در حد متوسطه اما واسه یه مرغ حاضرن انسانیتشون زیر سوال ببرن
هر چند مفلسم,نپذیرم عقیق خرد
کان  عقیق  نادر  ارزانم  آرزوست

برای نویسنده این مطلب ehsan94 تشکر کننده ها:
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
ehsan94
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 99
تاريخ عضويت: شنبه تير ماه 31, 1391 11:30 pm
محل سکونت: PAVEH
تشکر کرده: 80 بار
تشکر شده: 37 بار
امتياز: -10


بازگشت به گفتگوی آزاد و هم اندیشی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان