" محمد مرسی " اولین رئیس جمهور مصر شد + سوابق

در این قسمت جدیدترین نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع قرار دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

" محمد مرسی " اولین رئیس جمهور مصر شد + سوابق

پستتوسط CafeWeb » يکشنبه تير ماه 4, 1391 6:58 pm




بر اساس اعلام نتایج رسمی انتخابات
«محمد مرسی» اولین رئیس‌جمهور مصر پس از مبارک شد+سوابق رئیس جمهور اسلام گرا


سرانجام کمیسیون عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از کش‌و قوس‌های فراوان با اعلام نتیجه نهایی انتخابات به همه گمانه زنی‌ها پایان داد و بر اساس آن "محمد مرسی"، نامزد اسلامگرا پیروز انتخابات شد.



به گزارش فارس، "فاروق سلطان" رئیس کمیسیون عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر ضمن تشریح روند برگزاری انتخابات و با تاکید بر شفافیت برگزاری انتخابات در جمهوری مصر پس از سرنگونی مبارک، لحظاتی پیش نتایج رسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد و همان‌گونه که پیش از این در نتایج غیر رسمی اعلام شده بود، "محمد مرسی"،‌ نامزد اسلامگرای مصر پیروز این انتخابات اعلام شد.

براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از شمارش آرا مشخص شد که "محمد مرسی"، نامزد اسلامگرا 51.7درصد آرا و "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک48.3 درصد آرا را کسب کرده‌اند تا به این ترتیب مرسی اولین رئیس جمهور اسلامگرا پس از دوره مبارک باشد.


محمد مرسی کیست؟

"محمد مرسی"، نامزد حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر و رئیس این حزب، عضو  سابق دفتر ارشاد جماعت اخوان است که طی سال‌های 2000 و 2005 نماینده پارلمان مصر نیز بود و مبارزاتی علیه رژیم سابق نیز داشت و همین موجب شده بود تا رژیم او و پسرش را تهدید به بازداشت کند.

محمد مرسی گزینه ذخیره جماعت اخوان المسلمون بود که پس از رد صلاحیت "خیرت شاطر" جایگزین وی شد.

وی متولد 5 آگوست 1951 در روستای "العدوه" در استان الشرقیه مصر است. محمد مرسی در خانواده‌ای فقیر و کشاورز به دنیا آمد و دارای سه برادر و دو خواهر است وی دارای پنج فرزند و 3 نواده است.

محمد مرسی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی فلزات در سال 1978 از دانشگاه قاهره و دارای مدرک دکترای محافظت از موتورهای فضاپیما از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکاست که پس از فراغت از التحصیل در این دانشگاه نیز به تدریس مشغول شد.

فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی

مهمترین فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محمد مرسی را می‌توان در موارد زیر ملاحظه کرد:

- رئیس حزب آزادی و عدالت و عضو سابق دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمون و از رهبران سیاسی این گروه

- نماینده پارلمان الشعب مصر در دوره 2000 – 2005 میلادی

- رئیس بخش مواد شناسی دانشکده مهندسی "الزقازیق"

- دانش آموخته دوره کارشناسی مهندسی دانشگاه قاهره در سال 1975 میلادی و کارشناسی ارشد مهندسی فلزات از دانشگاه قاهره در سال 1978 میلادی و دکترای مهندسی از دانشگاه جنوب کالیفرنیا در سال 1982 میلادی.

- استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره، استادیار دانشگاه جنوب کالیفرنیا و استادیار دانشگاه نورس ریج کالیفرنیا در سال‌های 1982 – 1985

- استاد و رئیس بخش مهندسی مواد در دانشکده مهندسی "الزقازیق" در سال 1985 تا 2010 میلادی

- عضو کمیته مقاومت در برابر صهیونیسم در استان الشرقیه

- عضو کنگره بین المللی احزاب و گروه های سیاسی و سندیکاهای صنفی

- عضو مؤسس کمیته مصری "مقاومت در برابر پروژه صهیونیسم"

- منتخب شورای جماعت اخوان المسلمون در سی ام آوریل 2011 به عنوان رئیس حزب آزادی و عدالت

وفاداری بی‌مثال سازمانی وی و حفظ اسرار جماعت اخوان المسلمون و قدرت بیان رسای او توانایی گفتاریش که طرف مقابل را به سرعت شیفته خود می‌سازد، موجب شد تا با پیوستن به جماعت در سال 1985 پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کند.


مرسی در زمان حاکمیت مبارک بارها با دستگاه‌های امنیتی مصر و شورای عالی نظامی حاکم بر مصر پس از انقلاب 25 ژانویه مذاکره و گفتگو  کرد و در تمام آنها توانست طرف مقابل را قانع کند، به همین دلیل جماعت، پس از مطرح شدن احتمال رد صلاحیت الشاطر، وی را نامزد ذخیره معرفی کرد.

آغاز فعالیت‌های سیاسی مرسی

تاریخ آغاز فعالیت‌های سیاسی مرسی به سال 2000 میلادی بازمی‌گردد که طی آن وارد کارزار انتخابات پارلمانی الشعب مصر از استان الشرقیه شد و توانست با فاصله بسیار از دیگر نامزدهای جماعت پیشی گرفته و وارد پارلمان شود و این موفقیت را تا حدود بسیار زیادی مدیون سخن‌وری و توانایی گفتاریش بود.

موفقیت چشمگیر مرسی در جذب آرا موجب شد تا دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمون وی را به نماینده فراکسیون اخوان در پارلمان انتخاب کند که 17 نماینده را در برمی‌گرفت و همین عاملی شد تا وی بیش از پیش به اعضای دفتر ارشاد جماعت نزدیک شود، به ویژه آنکه جماعت دریافته بود که توانایی بسیار مرسی در قانع کردن طرف مقابل می‌تواند، سپری در برابر تجاوزات و تعدی‌های رژیم مبارک علیه اخوان المسلمون به وجود آورد.

روابط تنگاتنگ مرسی با دفتر ارشاد عاملی شد تا وی مسؤولیت تبلیغات و اطلاع رسانی دفتر ارشاد در انتخابات پارلمانی 2010 را برعهده گیرد و به این ترتیب تمام فعالیت‌ها و امور تبلیغاتی جماعت به وی سپرده شد.

به دست گرفتن رهبری حزب آزادی و عدالت

با تأسیس حزب "آزادی و عدالت" نخستین حزب سیاسی جماعت اخوان المسلمون، مجلس شورای جماعت "مرسی" را به ریاست آن انتخاب کرد.

شاید در همین راستا بود که مرسی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر از سوی اخوان المسلمون معرفی شد تا شاید همچون 12 سال پیش که موجب پای گذاشتن اخوانی‌ها به پارلمان مصر شد، این‌بار نخستین اخوانی باشد که به ریاست جمهوری مصر برسد.

به همین دلیل و پس از تصمیم جماعت مبنی بر معرفی وی به عنوان نامزد اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر او ساعتی پیش از اتمام مهلت نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری در کمیته عالی انتخابات مصر حاضر و با ارئه مدارک خود در این اتتخابات سرنوشت ساز نام‌نویسی می‌کند.



مرسی و قضیه فلسطینی

"محمد مرسی " با اشاره به اینکه قضیه فلسطین، قضیه‌‌ای محوری برای رئیس جمهور آینده مصر خواهد بود، ‌تاکید کرد که در هیچ شرایطی نه به اسرائیل سفر می‌کند و نه از مقام اسرائیلی در مصر استقبال می‌کند.

از دید وی قضیه فلسطینی یکی از مهمترین قضایایی است که رئیس جمهوری آینده مصر باید بر آن تمرکز کند.


مرسی و معاهده کمپ دیوید

وی درباره پیمان "کمپ دیوید" معتقد است که هیچ‌گاه دست اسرائیل را در زیر پاگذاشتن بندها و مواد این توافقنامه باز نخواهد گذاشت.

مرسی تاکید می‌کند که پس از تبدیل شدن این توافقنامه به پیمان تسلیم مصر و خفت و خواری مردم این کشور، وی در اجرای بندهای آن به گونه‌ای تجدید نظر خواهد کرد که بندهای دقیق و آنگونه که در این پیمان ذکر شده به اجرا درآیند.


نگاه مرسی به اسرائیل

وی همچنین با سفر به سرزمین‌های اشغالی در هر شرایطی در آینده چه رئیس جمهور باشد چه نباشد، مخالفت کرد و در همین راستا تاکید می‌کند که با دعوت از هر مقام مسئول اسرائیلی به مصر به شدت مخالف است.

محمد مرسی اقدامات کنونی اسرائیل در تهدید مرزها و کشتن نظامیان مصری و تهدید مداوم مصر به جنگ را رد و تاکید کرد که ما اصلا نمی‌توانیم بپذیریم ملتی 5 میلیون نفری ملتی 95 میلیونی را تهدید کند.

وی با تاکید بر اینکه سینا خط قرمز ما در برابر هر غیر مصری است، درباره گذرگاه رفح گفت که این گذرگاه در همه وقت در برابر فلسطینیان باز خواهد بود .


مرسی و رابطه با آمریکا

نامزد اسلامگرا در انتخابات ریاست جمهوری در عرصه سیاست خارجی تاکید می‌کند که منافع ملت مصر را در نظر بگیرد و هیچ‌گاه از سیاست‌هایی تبعیت نکند که وابستگی و دنباله‌روی مصر از کشورهای بیگانه را به دنبال داشته باشد و این موضوع را به شکلی ویژه در روابط آینده مصر با آمریکا مد نظر قرار خواهد داد.

منبع : خبرگزاری فارس













عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com



برای نویسنده این مطلب CafeWeb تشکر کننده ها: 5
Baran-bahari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), khezri (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), nahmadi69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 35.71%
 
نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619

پستتوسط Noha » يکشنبه تير ماه 4, 1391 7:15 pm

بسم الله العظیم


الله أکبر و لله الحمد

أللهم لک الحمد کما ینبغی لجلال و جهک و عظیم سلطانک

أللهم لک الحمد بنصرة الإسلام

خدای عزیز یاور و پشتیبان مسلمانان باش،

رحیما! مسلمانان مصر را در این امتحان مهم و دشوار سربلندگردان و این پیروزی را مایه ی امنیت و

قوت قلب مسلمانان در دیگر نقاط جهان قرار ده


یا جبار!پیروزی  مسلمانان فلسطین را نزدیک گردان


آمیــــن

جنة الفردوس مأوایتان




الـلـهم ء ات أنــفـسنا تقـــواهــا و زکیـــها إنــک أنــت خــیر من زکــیها


برای نویسنده این مطلب Noha تشکر کننده ها: 3
Baran-bahari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
Noha
معاون و ناظر سایت
معاون و ناظر سایت
 
پست ها : 1424
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: pavah
تشکر کرده: 2031 بار
تشکر شده: 1557 بار
امتياز: 4930

پستتوسط Mmm » يکشنبه تير ماه 4, 1391 8:07 pm







الله و أکبر و لله الحمد...


الله و أکبر و لله الحمد...



الله و أکبر و لله الحمد...



نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط CafeWeb » يکشنبه تير ماه 4, 1391 8:27 pm



حماس: پیروزی "محمد مرسی" شکستی برای طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل است



"محمود الزهار" از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اعلام کرد که پیروزی "محمد مرسی" نامزد گروه اخوان‌السلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر "لحظه‌ای تاریخی و پیروزی بزرگی" است.

وی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کرد، گفت: این لحظه‌ای تاریخی بوده و مرحله تاریخی جدید در تاریخ مصر به شمار می‌آید که 40 سال گذشته را تصحیح می‌کند. این شکستی برای برنامه عادی سازی روابط با اسرائیل و برنامه همکاری امنیتی با دشمن و فروش سرنوشت مصر به دشمن است.

براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از شمارش آرا مشخص شد که "محمد مرسی"، نامزد اسلامگرا 51.7درصد آرا و "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک48.3 درصد آرا را کسب کرده‌اند تا به این ترتیب مرسی اولین رئیس جمهور اسلامگرا پس از دوره مبارک باشد.براساس این گزارش تعداد آرای صحیح 25میلیون و 577هزار و 511 رأی بوده که محمد مرسی 13 میلیون و 230 هزار و 131 رأی را از آن خود کرد.احمد شفیق نخست وزیر مبارک 12 میلیون و 347 هزار و 380 رأی کسب کرد.

همچنین میزان مشارکت مردم در این انتخابات 51.85درصد  و تعداد آرای باطله 843252 رأی اعلام شد.


عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com



برای نویسنده این مطلب CafeWeb تشکر کننده ها:
Baran-bahari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619

شادی مردم غزه از پیروزی مرسی در انتخابات مصر

پستتوسط CafeWeb » يکشنبه تير ماه 4, 1391 8:37 pm



شادی مردم غزه از پیروزی مرسی در انتخابات مصر


به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم غزه با شلیک تیرهای هوایی به صورت خودجوش بعد از اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به خیابان ها آمدند و موفقیت محمد مرسی در انتخابات را جشن گرفتند.

بر اساس این گزارش، صدها نفر از مردم غره به خیابان ها آمده اند و برخی از آنها با شلیک تیر هوایی شادی خود را از پیروزی مرسی در انتخابات ابراز می کنند.


عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com



برای نویسنده این مطلب CafeWeb تشکر کننده ها: 2
Baran-bahari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), baran98 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619

پستتوسط Baran-bahari » دوشنبه تير ماه 4, 1391 12:15 am

همه پینوسی ها گل رو دوست دارم، برای همه هم دعای خیر میکنم
نماد کاربر
Baran-bahari
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 41
تاريخ عضويت: سه شنبه تير ماه 7, 1390 11:30 pm
محل سکونت: مدینه فاضله
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 41 بار
امتياز: 30

پستتوسط mashreghi » دوشنبه تير ماه 5, 1391 8:31 am

سلام خدمت تمام پینوسی ها منم به نوبه ی خودم این پیروزی رو به تمام مسلمانان جهان و مردم غزه و مصر تبریک می گویم امید وارم که جناب  مرسی همیشه با خدا باشد تا مثل الان خدا نیز پشت و پناهش باشد
الهم اجرنی من النار
نماد کاربر
mashreghi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 184
تاريخ عضويت: يکشنبه مهر ماه 23, 1390 12:30 am
محل سکونت: روانسر -سنندج
تشکر کرده: 30 بار
تشکر شده: 230 بار
امتياز: 50


بازگشت به نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 7 مهمان