دلیل رانندگی عجیب خانم‌ها کشف شد!

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

دلیل رانندگی عجیب خانم‌ها کشف شد!

پستتوسط mosabsalehii » پنج شنبه خرداد ماه 4, 1391 7:31 pm

دلیل رانندگی عجیب خانم‌ها کشف شد!


چرا رانندگی خانم ها به نظر اکثر مردان عجیب یا دستکم غیر متعارف به نظرمی رسد؟ این سئوالی است که نشریه پرفروش "ریدرز دایجست" (پرفروش تریننشریه خانوادگی دنیا) از خوانندگان خود پرسیده و از ملیت های مختلف نیز بهآن پاسخ داده اند. برخی نیز از اساس مخالف این گونه نحوه پرسیدن شده اندزیرا معتقدند "اعتقاد به غیرمتعارف رانندگی کردن زنان" در آن نهفته شدهاست.

اما فارغ از جنسیت مان و بدون این که بخواهیموارد کلیشه های جنسیتی بشویم و همه زنان را یک کاسه کنیم و بگویم رانندگیشان از اساس عجیب است و بگوییم مردان رانندگان مسلط تری هستند (هر دو ایدهرا هنوز هیچ آمار معتبری تایید یا رد نکرده است) باید به برخی از پاسخ هایجالب که از سوی روانشناسان و جامعه شناسان و حتی متخصصان اندام های حرکتیانسان به مجله خانوادگی مزبور داده اند اشاره کرد.

اول از همه بایددقت کرد که بر اساس آمار منتشر شده هر ساله بیشتر کشورهای جهان در بارهحوادث رانندگی، اکثر تصادف های منجر به خسارت های جانی و مالی از سویمردان انجام می شود،اما با این وجود بیشتر روانشناسان و متخخصان ودانشمندان علوم مختلف اعتقاد دارند که شیوه رانندگی زنان متفاوت و کمیخارج از عرف های شناخته شده برای رانندگی پایه دو است  و علت اساسی آن میتواند این باشد که اساسا ماشین های سواری بر اساس اندام های مردان و قدرتعضلات و فاصله چشمان آنها با یکدیگر ساخته شده است تا برای رانندگی زنان.

درواقع می دانید که علمی وجود دارد به نام ارگونومی. هدف اصلی ارگونومیطراحی است آنهم بصورتی که کار و ابزار با انسان حداکثر تطابق را داشتهباشد و در صورت عدم امکان آن، انسان با کار و ابزار تطبیق پیدا کند.

نتایجبکارگیری اصول ارگونومی در محیط های کاری: پیشگیری از اختلالاتاسکلتی-عضلانی در بین شاغلین (مانند کمردرد، سندرم تونل کارپال یا دردشدید در مچ دست و ناحیه گردن، درد ناحیه زانو یا آرنج و ...) کمک بهپیشگیری از حوادث شغلی افزایش میزان رضایت مندی کارکنان افزایش رفاه وآسایش کارکنان کمک به افزایش بهره وری در کار کمک به افزایش تولید است.

برخیاز متخصصان علم ارگونومی معتقدند خودروهای سواری بر اساس فیزیک بدنی مردانساخته شده است و طبیعی است که ابزاری که برای جنس دیگری طراحی شده بود،برای جنس دیگر مشکل آفرینی کند.

مشخص نیست دقیقا چقدر این نظر درست است اما در هر صورت قابل توجه به نظر می رسد.
طلوع هر چیز که زیبا باشد ، به زیبایی دیدن خوشحالی دوست نیست

برای نویسنده این مطلب mosabsalehii تشکر کننده ها: 2
ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), khawan (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
mosabsalehii
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: پنج شنبه تير ماه 16, 1390 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه - پـــاوه - دوریسان
تشکر کرده: 1 دفعه
تشکر شده: 138 بار
امتياز: 10

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان