چرایی تبلیغات گسترده برضد رییس (اتحادجهانی علمای مسلمان)

در این قسمت جدیدترین نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع قرار دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

چرایی تبلیغات گسترده برضد رییس (اتحادجهانی علمای مسلمان)

پستتوسط خبر ویژه » چهارشنبه فروردين ماه 16, 1391 10:44 pm




نویسنده و مترجم : عبدالعزیز سلیمی

مدتی است تبلیغاتی گسترده بر ضد أستاد قرضاوی (رییس اتحاد جهانی علمای مسلمان) از طرف عده ای به صورت مقالات اینترنتی و پیامک صورت می گیرد. محور همه آن تبلیغات که تازه گی هم ندارد، این است که: گویا ایشان کردهای ترکیه را که برای دستیابی به حقوق خود با دولت می جنگند، تروریست نامیده است.

در رابطه با این موضوع یادآوری چند مطلب را ضروری می دانم:

۱- هیچ انسان آزاداندیش و دیندار و دادگری، نه تنها ستم و سرکوبی هیچ ملت و قومیتّی از جمله مردم کردستان ترکیه را نمی پسندد، بلکه خود را به دفاع از آنان در حد توان موظف می شمارد. و ستمگرانی را که با برنامه ریزی و بهره گیری از زر و زور و تزویر مردم یک جامعه را به شهروندان درجه اول و درجه دوم تقسیم می کنند، پیروان مکتب فرعونی به شمار می آورد. و دوری و رویاروی با آنان را لازمه یکتاپرستی و بندگی خالصانه خداوند می داند

نباید فراموش نمود که ستم به ملت کرد به ویژه مردم کرد ترکیه، سابقه ای طولانی دارد، اما شناخت ستمگران و حامیان آنان را نباید کم اهمیت دانست.و نباید اجازه داد که احساسات برخی از جوانان نا آگاه که بنابر طبیعت جوانی به گذشته و دورنمای آینده کمتر اهمیت می دهند، بازیچه ادعای نادرست و باورهای بی بنیان عده ای بشود که، از لابلای آنگونه تبلیغات اهداف خاصی را دنبال می کنند، و آنان آدرس نادرست می دهند.

به گواهی تاریخ معاصر ستم  و سرکوبی مضاعف ملت کرد ترکیه پس از کودتای کمال أتاتورک مورد حمایت سازمان بین المللی سران یهود بر ضد امپراتوری عثمانی آغاز گردید. و بزرگترین حامی دولت کودتایی اتاتورک سازمان های صهیونیستی و بعدها اسرائیل و آمریکا بوده اند.

۲- حزب کارگران کردستان (پی کاکا) به رهبری عبدالله اوجلان که علوی(علی اللهی) و دارای اندیشه سیاسی چپی است، از همان آغاز شکل گیری توسط کشورهای حامی سکولاریسم حاکم بر ترکیه از جمله آمریکا و اسرائیل، به عنوان سازمانی ترورویستی شناخته شده است.

۳- در اینجا این پرسش پیش می آید که چرا صد و سه نفر از آقایان روشنفکر کرد عراقی به جای دکتر قرضاوی و (اتحاد علمای مسلمان) بر ضد حمایت هفتاد ساله آمریکا و اسرائیل از دولت های سرکوبگر سکولار حاکم بر ترکیه بیانیه صادر نمی کنند؟! چرا آقایان در رسانه های زیر نفوذ خود این واقعیت را پنهان می کنند که: با هماهنگی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و اسرائیل، و ترکیه در زمان دولت سکولار مسعود یلماز بود که، عبدالله اوجلان در کنیا بازداشت و چشم و دست بسته تحویل سازمان اطلاعات ترکیه داده شد.؟! در آن اوایل به ویژه پیش از تیره شدن روابط اسرائیل و ترکیه سران پی کاکا و بسیاری از روشنفکران آزاد اندیش بارها به این حقیقت اعتراف و اشاره کرده بودند.

۴- چرا تنها پس از برخورد قهرمانانه رجب طیب در کنفرانس داگوس با شمعون پرز رییس جمهور اسرائیل و سنبل صهیونیسم و نژادپرستی و رییس بسیاری از رؤسای کشورهای غربی و شرقی و قاتل و تروریست خواندن او، و آغاز بحران در روابط میان ترکیه و اسرائیل بود که موج تبلیغات بر ضد حاکمان اسلامگرای ترکیه، و هر شخصیت و جماعت و سازمانی که از سیاست های مستقل و متمدنانه دولت عدالت و توسعه حمایت کند، آغاز شده است؟

۵- بر اساس گزارش بسیاری از خبرگزاری ها و منابع مورد اعتماد (اتحاد علما) و رییس آن مبنی بر حمایت دولت اسرائیل از پی کاکا بر ضد دولت ترکیه بود، که در بیانیه ای ضمن دفاع از حقوق ملت ها و قومیّت ها، حزب کارگران کردستان را به سبب  همکاری با دولت اسرائیل -شکل گرفته از سه سازمان تروریستی- برضد ترکیه محکوم و کشتن مردم غیر نظامی را از هر طرف که باشد، نمونه بارز تروریسم بر شمرد. لازم به یادآوری است که از آغاز درگیری مسلحانه حزب کارگران کردستان با دولت ترکیه تا کنون بیش از ۳۵هزار نفر از طرفین کشته شده اند که قطعاً همه آنها نظامی و یا گریلا نبوده اند،و هر دو طرف در کشتن غیر نظامی ها دست داشته اند.

بسیار طبیعی است سازمانی بین المللی با حجم (اتحاد جهانی علمای مسلمان) با عضویت بیش از یک هزار دانشمند، اندیشمند و کارشناس در حوزه های گوناگون فکری، فقهی، سیاسی و اقتصادی، و برخوردار از حمایت بیش از پنجاه هزارعالم و دانشگاهی دیگر در جهان. و پایه ریزی شده بر اساس:دانش و دینداری، نوگرایی، خردورزی و همگرایی میان ملت های منطقه و جهان، و پرچمدار حمایت از بهار آزادی و خزان استبداد، با انگیزه های جدایی طلبانه و پیش از آن با پایمال شدن حقوق قومیت ها، دارای مواضعی برگرفته از باورهای مردمی و مصالح ملت های منطقه باشد. که یکی از مهمترین آنها مبارزه با سرطان استبداد و صهیونیسم و دخالت های ابلیسی اسرائیل در مسائل منطقه است. و به همکاری های سیاسی و اطلاعاتی میان دولت ها و احزاب منطقه با اسرائیل با هربهانه ای که باشد با چشم شک و تردید نگاه کند. و بروز بحران میان دولت ترکیه و اسرائیل را به فال نیک بگیرد.

۶- طبیعی است که دکتر قرضاوی و (اتحادجهانی علمای مسلمان) و هر انسانی که معیارش در داوری معیاری دادگرانه باشد، ضمن حمایت از حقوق ملی، فرهنگی و سیاسی ملت کرد ترکیه که به وسیله دولت های سکولار پیش از دولت عدالت و توسعه زیر پا گذاشته شده، مواضع و برخی از اقدامات  حزب کارگران کردستان ترکیه را تأیید نمی کند. حزبی که مدتی پیش بنا بر گزارش خبرگزاری رویتر مراد قریلان فرمانده آن از دولت بعثی بشار اسد اعلان حمایت نموده و ترکیه را در صورت اقدام نظامی بر ضد آن به جنگی فراگیر تهدید کرد، و دشمن اسرائیل را دشمن پی کاکا به شمار آورد.

۷- بخشی از این تبلیغات به انگیزه های عرب و اسلام ستیزی برخی از گروه ها و اشخاص بر می گردد، که عینک سیاه نژادپرستی و باورهای وارداتی مانند: سکولاریسمو لیبرالیسم چشمانشان از دیدن واقعیت ها ناتوان نموده است. کسانی که تا دیروز مارکسیست و سوسیالیست بودند، و اکنون به تمام معنا دلبسته باورهای بی بنیان و وابسته به سیاست های بیگانگان شده اند.

آنان فراموش نموده اند که تا پیش از بر سر کارآمدن دولت عدالت و توسعه، همه دولت های سکولار ترکیه مردم کرد را از همه حقوق ابتدایی خود محروم و آنان را ترک کوهی و دهاتی به شمار می آوردند. امّا پس از بر روی کار آمدن اسلامگرایان-علی رغم محدودیت های قانون اساسی دست پخت سکولارها- دولتمردان ترکیه توانسته اند در حوزه تأمین برخی از آزادی های سیاسی و فرهنگی ملت کرد گام هایی را بردارد، و برای آنان شبکه کردی تأسیس کند، و برای تدریس زبان کردی در مدارس برنامه ریزی نماید. همچنین آن آقایان تبلیغاتچی نباید فراموش نمایند که، در انتخابات پارلمانی أخیر ترکیه اکثریت قاطع مردم کرد به کاندیداهای حزب عدالت و توسعه رأی داده اند. بنا بر گفته بسیاری از آگاهان کرد ترکیه، حزب کارگران کردستان به دلایل مذهبی و سیاسی کمترین طرفدار را در میان مردم کرد دارد.

آنان اکنون برای این مسأله نیز چه پاسخی برای گفتن دارند که، چگونه پروفسورعلی قره داغی شخصیت شناخته شده کرد، از طرف بیش از یک هزار عالم و دانشگاهی غالباّ عرب جهان اسلام به عنوان دبیرکل بزرگترین سازمان بین المللی علمی و سیاسی  و دینی مستقل مانند(اتحادجهانی علمای مسلمان) انتخاب شده است.؟ و چرا دولت های عضو اتحادیه عرب جلال طالبانی رییس جمهور کرد عراقو هوشیار زیباری وزیر خارجه کرد آن کشور را به عنوان ریاست دوره ای آن اتحادیه برگزیده شده اند.؟


منبع : سایت صلاح الدین


برای نویسنده این مطلب خبر ویژه تشکر کننده ها: 2
Ershad (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), asra (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
خبر ویژه
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 25
تاريخ عضويت: سه شنبه ارديبهشت ماه 13, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 3 بار
تشکر شده: 25 بار
امتياز: 10

پستتوسط nahmadi69 » پنج شنبه فروردين ماه 17, 1391 11:53 am

سلام علیکم
چند روز قبل دکتر علی قره داغی از طرف استاد قرضاوی این مطلبو کاملا رد کردند
الدنيا سجن المؤمن وجنّة الكافر، والموت جسر هؤلاء إلى جنّاتهم وجسر هؤلاء إلى جحيمهم

ما الموت إلاّ قنطرة تعبر بكم من البؤس والضّراء إلى الجنان الواسعة، والنعيم الدائم، فأيُّكم يكره أن ينتقل من سجن إلى قصر
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

پستتوسط Hawre » جمعه فروردين ماه 17, 1391 3:23 am

سلام
چه مطلب رد شده باشه یا نشده باشه دفاعیات خیلی خوبی بود
از استاد سلیمی خیلی ممنونم، خیلی وقت بود دلم می خواست همچین حرفایی رو از زبون یه شخصیت برجسته، تو یه تریبون رسمی بشنوم.
تبلیغات ناجوانمردانه ای که علیه دولت فعلی ترکیه میشه، همیشه قلبم رو به درد آورده! :?
به امید روزی که همه کردهای دنیا بفهمن که حزب پ ک ک کعبه آمال نیست و  خیلی با اون چیزی که ادعا می که متفاوته.
نماد کاربر
Hawre
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 183
تاريخ عضويت: چهارشنبه مرداد ماه 26, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 614 بار
تشکر شده: 258 بار
امتياز: 1360

پستتوسط nahmadi69 » جمعه فروردين ماه 18, 1391 5:10 pm

سلام خدمت هلوری عزیز
منم به تو میگم دولت ترکیه هم کعبه آمال و  آرزو ها نیست
من پ ک ک رو قبول ندارم و سیاستهای اونها رو اصلا قبول ندارم . اما انصافا تو رو قاضی میگیرم . باید از کشورهای دنیا دلشون به حال ملت کرد ترکیه بسوزه . چرا همین دولت که شما سنگشو به سینه میزنی نرفت بهشون کمک نکرد . بعد از اون زلزله .غزه مظلومه ولی مردم کرد ترکیه مظلوم نیستن ؟
اسلامگرا هستن باشن .ولی قبول کنین که در حق مردم کرد کم کاری کردن . کمک کردن به زلزله زده ها کار خلاف عرف مردم اون جا نیست . قانون با کردها مشکل داره قبول .ولی دیگه نگفته وقتی شهر رو سرشون خراب شد به دادشون نرسید . شما هم یه ذره انصاف داشته باشین.
از حرفهام ناراحت نشین .حقیقته . من هم مثل شما سیاستهای اون حزب رو قبول دارم .
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

پستتوسط Mmm » جمعه فروردين ماه 18, 1391 9:38 pm

وضعیتِ حکومتِ ترکیه فوق العاده عجیب است و موقعیتِ حزبِ حاکم در آن فوق العاده حساس!
در خلأ سخن راندن، سبکِ عاقلان نیست و احساساتی قضاوت کردن دردی را دوا نخواهد کرد. آنانکه که از عدالت و توسعه حمایت می کنند، ریشه ی فکری و سیاسشان از یک مکان تغذیه میشود و آنان که از حزب کارگران دفاع می کنند ریشه ی قومی و نژادیشان از یک مکان!
در میانِ حامیانِ حزب کارگران، کم کسانی پیدا میشوند که حمایتشان از آن حزب مبتنی بر اشتراکاتِ فکری و سیاسی باشد، و بیشتر حمایتهایشان بر اساس نوعی حس ناسیونالیستی ست!!

همچنین عنصر قدرت در ترکیه تنها در اختیار حزب حاکم  نیست و نباید ما انتظار داشته باشیم صرفِ اینکه یک حزبِ اسلامگرا به رأس قدرت رسیده دیگر می بایست جامعه، ایده آل شود و آنگونه شود که مطلوبِ ماست.

باید فراموش نکنیم که احزاب و جریان های کمالیستی و لائیک همچنان نیز دارای نقشی تاثیر گذار در فضای سیاسی این کشور هستند.

حزب جمهوری خواه خلق، نخستین حزب سیاسی ترکیه است که در ۱۹۲۳ بوسیله کمال آتاترک تاسیس شد. فراموش نکنیم بعد از حزب عدالت و توسعه که براکثریت مطلق کرسیهای مجلس تکیه زده، حزبِ خلق دومین حزبی است که در پارلمان ترکیه حضوردارد و حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه می‌باشد.

حزب حرکت ملی(MHP)، این حزب نیز یک حزب جنبش گر و ملی گراست.

حزب دموکراتیک چپ(DSP) از احزاب چپ گرای ترکیه است که مانند دیگر احزاب چپ ازقبیل حزب مام میهن(anap) و حزب راه راست(DYP) به تعصب در لاییسم و مبارزه با اسلامگرایی مشهور است!

سالهاست که فضای سیاسی ترکیه شاهد تقابل و منازعه دامنه دار لاییسم و اسلامگرایی است. در این میان لائیک ها همواره تلاش کرده اند تا با استفاده از تمام ابزارهای فشار قانونی و غیر قانونی، فرصت و امکان رشد و قدرت یابی را از جبهه اسلامگرایی سلب کرده و عرصه را بر این جریان رو به توسعه تنگ سازند. این زورآزمایی سیاسی از یک دهه پیش به اوج خود رسید و با تصاحب کرسی ریاست جمهوری توسط حزب عدالت و توسعه در چند سال اخیر که به نوعی آخرین سنگر اقتدار و حاکمیت لائیک ها بود، این جبهه (لاییسم )خود را در آستانه شکستی سنگین از حریف قدرتمند خود دید و درصدد برآمد تا از آخرین برگه های برنده ای که در دست دارد، استفاده کند.

شکایت دادستان کل ترکیه از حزب عدالت و توسعه به دادگاه قانون اساسی این کشور و درخواست انحلال آن به اتهام نقض اصول لاییسم و ضربه زدن به این اصل اساسی که بعد از روی کار آمدن آتاتورک در سال ۱۹۲۳م لباس قداست به تن کرده بود، شاید آخرین تیری بوده باشد که از سوی لائیکها به اردوگاه اسلامگرایان پرتاب شد تا بلکه با انحلال این حزب قدرتمند، کندی یا وقفه ای در جریان پرشتاب اسلامگرایی بوجود آید. اما بعد از هفته ها کش و قوس و گمانه زنی در عرصه محافل و رسانه های سیاسی و خبری ترکیه و منطقه، بالاخره درخواست دادستان کل ترکیه در جمع ۱۱ نفره قضات دادگاه قانون اساسی این کشور به رای گذاشته شد و نهایتا تقاضای انحلال حزب عدالت و توسعه رای نیاورد و رد گردید.

اینها اندکی از وضعیت و فشارهای روی عدالت و توسعه بود. منظورم از نوشته های بالا این بود که عدالت و توسعه در میانِ هم زبانها و هم نژادهای خودش هزاراش دشمن دارد و زیر فشارها قرار دارد و دام ها و حیله ها برای نابودیش طراحی میکنند.
عدالت و توسعه آنگونه که ما فکر میکنیم با همه ی کردها مشکلی ندارد.  در یک نگاه کلی احزاب کرد ترکیه به ۳ گروه ۱-رادیکال(مخالف دولت) ۲-اصلاح طلب ۳-همسو با دولت تقسیم می شوند.
عدالت و توسعه با گروه اول، یعنی رادیکال ها مشکل دارد و با سایر کردها مشکلی ندارد و حتی برای تامین حقوق ملی و سیاسی آنها تلاش خود را کرده و در کنفرانسها و همایشها پایمال شدن حقوق کردها را مطرح میکند و آنها را محکوم میکند.

عدالت و توسعه برای حل بحرانهای ترکیه باید در چند جبهه به زورآزمایی بپردازد. از یک سو با کردهای رادیکال ،از سوی دیگر با احزاب سکولار، از سوی سوم با دولتهای خارجی همچون آمریکا و اسراییل غاصب که از کردهای رادیکال مانند پ.ک.ک بعنوان ابزار استفاده می کنند.

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط nahmadi69 » شنبه فروردين ماه 18, 1391 1:12 am

بازهم کاک متین سلام . منظورم از اون حرفها این نبود که عدالت و توسعه با کردها مشکل داره . ولی اینو میدونم که در کق کردها کم کاری کرده . میدونم که هفتاد و پنج کرسی از نماینده هاش کردن . میدونم در مناطق کردنشین اکثریت مطلق داشت  .ولی اینو میدونم که در وان هزاران هموطن کرد . بعد از زلزله کشته شدن . من اینو میگم که اونها هم کعبه امال نیستن  . اشتباه دارن . کم کاری کردن . .....
الدنيا سجن المؤمن وجنّة الكافر، والموت جسر هؤلاء إلى جنّاتهم وجسر هؤلاء إلى جحيمهم

ما الموت إلاّ قنطرة تعبر بكم من البؤس والضّراء إلى الجنان الواسعة، والنعيم الدائم، فأيُّكم يكره أن ينتقل من سجن إلى قصر
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

پستتوسط iman » شنبه فروردين ماه 19, 1391 7:38 am

سلام
من هم باكاك ناصر موافق, حزب عدالت و توسعه كه عنوان اسلام كرايى را يدك ميكشد,كعبه آمال نيست.
به نظر شما  حداقل همدردى با مردم زلزله زده وان احتياج به زورآزمايى داره‏?‏
يادمان باشه كه سربازان ترك درميان نيروهاى ناتو نيز ميباشن.
اكر ميكويد كه ارتش ترك لايك تشريف دارن,بس دولت كه منتخب مردم مسلمان تركيه است جه اختياراتى دارد‏?‏
البته قبول دارم كه برآنها هم فشار وارد است,اما فشار تا جه حدى‏?‏‏?‏‏?‏

‏(معذرت اكر نكارش و جمله بنديم خوب نبود,راستش تو سرويس دانشكاهم دارم ميرم دانشكده ,وباكوشى نظرمو نوشتم‏)‏

برای نویسنده این مطلب iman تشکر کننده ها:
nahmadi69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
iman
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 156
تاريخ عضويت: يکشنبه مرداد ماه 23, 1390 11:30 pm
محل سکونت: روانـســـــر
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 83 بار
امتياز: 1000

پستتوسط Mmm » شنبه فروردين ماه 19, 1391 1:25 pm

من هم منظورم این نبود که عدالت و توسعه معصوم از گناه و نماینده ی اسلام در جهانِ کنونی است! تمامی بحثِ من این است که بیایید قضاوتها را در فیلتر «انصاف» عبور دهیم. به نظر من قضاوتِ برخی از دوستان هیچگاه منصفانه و واقع بینانه نیست و از منبع احساسات سرچشمه میگیرد.
من از ترکیه و ترک ها دفاع نمیکنم؛ من از خدماتِ عدالت و توسعه دفاع میکنم، و این را بدانید که حمایت از عدالت و توسعه به جهتِ ارائه ی خدماتش هیچگاه به معنای تاییدِ اشتباه ها و تیرهای خطا رفته ی آنان نیست!
نمیخواهم عدالت و توسعه را به حکومت خلفا تشبیه کنم؛ ولی مگر در زمانِ حکومتِ ابوبکر و عمر و عثمان و علی هم کم کاری صورت نمیگرفت؟؟ مگر در حکومتِ آنها هم فقیرانی  یافت نمیشدند که علتِ فقرشان غفلتِ خلفا بوده است؟؟! پس این افسانه ی پاک و این تدبیر پوک را از سر بیرون کنید که در حکومتداری حاکمان مرتکبِ خطا و غفلت نشوند!0

در موردِ زلزله ی وان هم باید بگویم، شما از کجا میدانید که عدالت و توسعه هیچ کمکِ مادی و معنوی به کردها نکرده است؟؟  چرا انقدر غیر «منصفانه» و نا «آگاهانه» که شروط لازم یک قضاوت هسنتد، قضاوت میکنید؟؟

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر کشور ترکیه، خود شخصا برای ارزیابی از تعداد تلفات و میزان خسارات به وان رفته و  بر کمک رسانی به مردم آن منطقه نظارت داشته است. زمانِ ورودِ او به شهر  وان، شب بود وماموران امداد در زیر نورافکن ها که با ژنراتور کار می کردند و در جستجوی زنده مانده ها و نجات آنها از ساختمان های ویران شده بودند. حتی خودِ او در این باره گفته بود: «می پذیریم که در 24 ساعت اول این زلزله کم کاری شده است، اما در حال حاضر شرایط را تقریباً تحت کنترل داریم.»

با اینکه او خود به کوتاهیش اعتراف میکند، اما به نظر من بازهم برای این کوتاهیش دلیل وجود دارد!!! زلزله باعثِ قطع شدن برخی جاده های روستایی، قطعی سیستم های برق و گاز و همچنین تخریب بیش از 2200 خانه شده بود. خب طبیعی است و در همه جای جهان اگر چنین اتفاقی بیفتد ممکن است ابتدا کوتاهی ها و دست پاچگی هایی صورت گیرد.  

ابتدا دولت ترکیه روز وقوع زلزله اعلام کرد: خود این کشور می تواند زلزله ی وان را مدیریت کند و به کمک های خارجی نیازی ندارد؛ خودِ من هم نمیدانم منظور دولت ترکیه از این حرکت چه بود! اما  با این حال سه روز پس از وقوع زلزله، اردوغان به ناتوانی دولت در تامین نیازمندیهای آوارگان و کمک به مصدومان اذعان کرد و «بولنت آرینچ» معاون وی اعلام کرد: از کمک های خارجی به زلزله زدگان استانِ وان استقبال می کند.
ایران، آذربایجان و برخی از کشورهای دیگر به زلزله زدگان کمک کردند و «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق نیز یک میلیون دلار به آنان کمک کرده بود.

وجدان را با این موضوع درگیر کردن کار مشکلی نیست!!! بروید اوضاع قبل از سال 2001 ترکیه را با بعد از سال 2001 مقایسه بکنید!!
اگر قبل از سال 2001 به كسي مي‌گفتي كه ژنرالي در اين كشور در سال 2012 قرار است به دادگاه احضار شود، احتمالا اين جمله را به‌عنوان يك شوخي تلقي مي‌كرد، اما  با روي كار آمدن حزب عدالت و توسعه، ورق برگشته و ژنرال‌ها ديگر مصونيت قضايي خود را از دست داده اند.
کردها در پارلمان ترکیه جایگاهی نداشتند و الان چه؟؟!!
و ....
خواهشا اندکی واقع بینانه قضاوت کنید.

نمیخواهم در مورد کشته شدنِ غیر نظامیان کرد حرفی بزنم، چون قبل ها در این رابطه هم  کلی بحث کرده ایم!!


کاک ناصر و کاک ایمانِ عزیز در موردِ عدالت و توسعه هم مطمئن باشید من آنها را کعبه ی آمال نمیدانم، ولی سیاستهای  آنان را مقدمه ای برای رسیدن به کعبه ی آمال میدانم!! سیاستهای انان دراز مدت است و کم کسی هست که در کنار این سیاستها صبر داشته باشد. آنانکه احساسشان بر منطقشان غالب شده و فقط جلوی پایشان را می بینند! :wink:

در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط Mmm در سه شنبه خرداد ماه 9, 1391 4:28 pm .

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط nahmadi69 » شنبه فروردين ماه 19, 1391 1:47 pm

سلام کاک متین
جان من هم با شما موافقم  .  همیشه باید انصاف رو رعایت کنیم .  ولی منظور من بیشت هاوری بود . که یه ذره با اغراق درباره عدالت و توسعه حرف زدن . من هم هدف و رفتار اونها رو قبول دارم . میدونم با این سیاستهای خودشون تونستن چه خدمت هایی به اسلام بکنن . انکار نمیکنم که اونها در زمینه کمک به کردها خیلی کار کردن .  کردهایی که تا امروز وجود نداشتن . الان وجود دارن . نمی گم که چرا به زبان مادریشون رسمی نشده....... . ولی میگم که چرا به وان کمک نکردن .
الدنيا سجن المؤمن وجنّة الكافر، والموت جسر هؤلاء إلى جنّاتهم وجسر هؤلاء إلى جحيمهم

ما الموت إلاّ قنطرة تعبر بكم من البؤس والضّراء إلى الجنان الواسعة، والنعيم الدائم، فأيُّكم يكره أن ينتقل من سجن إلى قصر
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

پستتوسط Hawre » يکشنبه فروردين ماه 19, 1391 12:14 am

سلام خدمت همه دوستان خصوصا کاک ناصر احمدی
با این جمله تون موافقم(دولت ترکیه هم کعبه آمال و آرزوها نیست)
اما فکر کنم شما با پست من زیادی تند برخورد کردین. فکر نمی کنم توی پستم چیزی گفته باشم که برخلاف این جمله شما باشه!!!!! قضاوت با خود شما؛ لطفا یک بار دیگه متن منو بخونید! :?

از کاک متین هم بابت جواب کاملی که دادن ممنونم

من اینو خوب میدونم که برای کسی که در جریان فشارهای بین المللی و داخلی وارد به دولت ترکیه نیست(از جمله خودم) طبیعیه که بعضی ظنیات براش به وجود بیاد.
اما به نظر من برای قضاوت در مورد عملکرد یک فرد یا گروه یا حزب، بعضی مواقع میشه به رفتار دشمنای اون نگاه کرد.
من وقتی می بینم که تمام تبلیغات علیه دولت ترکیه از دولت ملعون اسراییل یا حزب پ ک ک یا وابستگان و حامیان اروپایی و آمریکایی این دوتا و یا حتی بعضی دولتمردا و پارلمانی های بی انصاف «حکومه تی هه ریم» سرچشمه میگیره، پیش خودم مطمئن میشم که حتی اگه قسمتی از تبلیغات درست باشه، قسمت اعظمش از روی کینه و دشمنیه نه از روی انصاف و عدالت و آگاهی :(

راجع به آموزش با زبان کُردی در مدارس ترکیه هم چند روز پیش از یه منبع نه چندان موثق(!  :!: :!:) شنیدم که دولت داره براش برنامه ریزی می کنه. ولی فرصت نشد که بپرسم منبع اصلی این خبر چیه؟!!!! برای همین به عنوان یه خبر تأیید نشده اینو ازم داشته باشین! :D  :!:  :D  :!:
نماد کاربر
Hawre
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 183
تاريخ عضويت: چهارشنبه مرداد ماه 26, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 614 بار
تشکر شده: 258 بار
امتياز: 1360

پستتوسط nahmadi69 » يکشنبه فروردين ماه 20, 1391 11:58 am

سلام کاک هاوری عزیز
من بازهم از شما معذرت خواهی میکنم . شما توی پستتون  به نوعی پ ک ک رو متهم کرده بودید . و عدالت و توسعه رو تایید کرده بودید . منظور من این بود . درسته که من عدالت و توسعه رو به پ ک ک ترجیح میدم . و اصولا با سیاستهای اونها مخالفم . اما دلیل نمیشه این واقعیت رو از یاد ببرم که پ ک ک در نتیجه ظلم به وجود اومد . واکنش بود به یه ظلم . من به کردهای ترکیه حق میدم که به طرفداری از پ ک ک بپردازن . چون واقعا تا ده سال قبل هیچ امیدی به دولت نبود . الان هم اعتمادی وجود نداره . که الحمدلله دارن به طرف بهبود میره . ولی حرف اصلی من و انتقاد اصلی به رفتار دولت نسبت به زلزله زدگان وان بود . باید قبول کنیم که واقعا کم کاری کردن .
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

پستتوسط Ershad » يکشنبه فروردين ماه 20, 1391 2:51 pm

تشکر از فیلم به خاطر ارسال این مطلب مورد بحث. در کل با این قضیه کاری ندارم که عملکرد حزب اسلامگرای ترکیه چگونه بوده؟ اینو ما نمیدونیم. مردم ترکیه میدونن اعم از کرد و ترک. فکر می کنم که آنها هم با سه دوره انتخابات عملا پاسخ این سؤال را به همگان داده اند. پس دیگه وجهه ی زیاد جالبی ندارد که مخالفان، کاسه ی داغتر از از آش شوند. نه تنها عدالت و توسعه بلکه هیچ حزب و جماعتی کعبه ی آمال نیست و کسی هم این ادعا را نکرده که یک حزب اسلامگرا کعبه ی آمال است. توضیحات زیادی در ذهن داشتم اما نظرات متین عزیز را که خواندم بیشینه ی نظراتم را به شکل مبسوط در آن دیدم.اما در کل یک گلایه و نقد دوستانه هم از دوستان و نزدیکان خودمان دارم (ضمن کسب اجازه) به قول بدیع زمان سعید نورسی که از احیاگران معاصر همین ترکیه است می فرماید : به اسلامگرایان توصیه می کنم که در حضور مخالفان به نقد و تخریب همدیگر نپردازند چون مخالفان و معاندان به اندازه ی کافی  شما را نقد و تخریب می کنند.
شخصا با این قضیه خیلی موافقم. منظور پوشاندن حق و یا تعصب کور نبوده و نیست اما از دوستان اسلامگرا هم این انتظار می رود که در کنار چند نقد و گلایه از برادرانشان در ترکیه و در دیگر کشورها اندک دفاعی هم بکنند تا حداقل در حوزه ی سیاست با لاییک ها کمی متفاوت باشند. پس غیرت دینی برای کی و کجا؟
اما در مورد PKK هم دیگه فکر نکنم زیاد چیز مبهم و پیچیده ای باشه. مگه در تروریست بودن PKK هم شک و شبه ای باقی مونده که اینگونه ملی گرایان لائیسممان داغ  کرده اند. پدران روحی و معنویشان یعنی آمریکا و در کل سازمان ملل که مدتها پیش تروریسم بودن این حزب را به صورت رسمی ثبت کرده اند. دیگه اگه دکتر قرضاوی هم این نظر رو داده باشند که متأسفانه کمی دیر داده اند و اگر نداده باشند این انتظار وجود دارد که مصلحت را کنار گذاشته و واقعیت را بیان کنند. دیگه PKK از کجا آمد، با تروریسم خارجی چه ارتباطی داشته و آپو چه موضعی به نسبت کردهای سوریه داشته را میذاریم برای وقت خودش. قضیه ی احقاق حقوق ملت کرد هم فراتر از PKK و ... است و مسئله ی ساده و کم اهمیتی نیست و فضا و شرایط بحث خودش را میطلبد که به زمان خودش موکول میکنیم...
شیوه نی من شیوه نی ئینسانیه     بانگی ئازادی و گڕوی یه کسانیه

برای نویسنده این مطلب Ershad تشکر کننده ها:
nahmadi69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0

پستتوسط nahmadi69 » يکشنبه فروردين ماه 20, 1391 3:30 pm

سلام خدمت کاک ارشاد عزیز
. مطمین نیستم فکر کنم  ارشاد بادفر هستین .
قبلاگفتم ولی میخواهم  بازهم بگم . من قبولشون ندارم  ولی میخواهم دلیل شما رو بدونم . یه سوال چرا تروریست هستن . چکار کردن . چرا برچسبس تروریست میچسپونین . ارتش ترکیه تروریست نیستن که با بمباران کردستان عراق مردم رو اواره میکنن . با هواپیما ماشین میزنن . یه خانواده رو نابود میکنن .
درباره انتخابات گفتین  به نظر شما مشارکت ۱۰درصدی دلیل برتاییده ؟
پ ک ک نتیجه ظلمه . مردمی که از دنیا نامید شدن استین بالا زدن مسلح شدن . گناهی ندارن اخه همش خشونت دیدن  . جز اون چیز دیگه ای ندیدن .
گفتمو خواهم گفت من نه ملی گرا هستم .نه لاییک . من اسلامگرا هستم مثل همه شما مثل دولت ترکیه .
ولی چرا به خودمون حق میدیم بدون وجود طرف مقابل متهم کنیم .
الدنيا سجن المؤمن وجنّة الكافر، والموت جسر هؤلاء إلى جنّاتهم وجسر هؤلاء إلى جحيمهم

ما الموت إلاّ قنطرة تعبر بكم من البؤس والضّراء إلى الجنان الواسعة، والنعيم الدائم، فأيُّكم يكره أن ينتقل من سجن إلى قصر

برای نویسنده این مطلب nahmadi69 تشکر کننده ها:
Ershad (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

پستتوسط Ershad » يکشنبه فروردين ماه 20, 1391 4:30 pm

سلام ناصر جان ابهاماتت منطقی و کاملا محترمه. PKK مردم غیرنظامی و بی گناه رو میکشه به همین خاطر تروریسته. کشتن مردم غیر نظامی و بی گناه از طرف هر کس و به خاطر هرچی که باشد محکوم است. به علاوه تروریسم تعریف خاص خودش را دارد که چون رویکرد PKK منطبق بر این تعریف بوده از طرف سازمان ملل در لیست جریانات تروریستی قرار گرفته. کسی اقدامات ارتش ترکیه را تأیید نکرده و اولین جریانی هم که به مخالفت با آن برخاسته همین عدالت و توسعه بوده به همین دلیل ارتش بارها اقدام بر کودتا علیه اردوغان کرد اما اقدامش عملی نشد و ناکام ماند. خوشحال میشم منبع مشارکت 10 درصدی را بدانم که چه خبرگزاری است چون راستش را بخواهی اولین بار است این رقم را می شنوم و البته کمی بعید میبینم که اینگونه باشد. به هر حال رویکرد PKK از طرف سایر احزاب ناسیونالیست همچون حزب دموکرات کردستان هم مردود شمرده شده و مبارزه ی مسلحانه آن هم در این حد چریکی به هیچ عنوان قابل قبول نیست. آخه کشته شدن 40000 نفر در این مدت کوتاه به چه قیمتی؟ آیا غیر از این است که در معادلات سیاسی هزینه و فرصت باید معادل هم باشند؟ این که ناسیونالیسم زاییده ی ظلم است کاملا درسته اما مسئله ی کرد مسئله ی ساده و پیش پا افتاده ای نیست که احساسی و عجولانه با آن برخورد شود بی شک همه ی ما خواهان احقاق حقوق پایمال شده ی ملت کرد هستیم اما فراموش نکنیم که کرد با چهار دولت مسلح روبرو است و از راه نظامی اگر بخواهد پیش رود قطعا مغلوب خواهد شد. بایستی اندکی تجدید نظر کرده و مقداری عاقلانه عمل کرد...
شیوه نی من شیوه نی ئینسانیه     بانگی ئازادی و گڕوی یه کسانیه

برای نویسنده این مطلب Ershad تشکر کننده ها:
nahmadi69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0

پستتوسط nahmadi69 » يکشنبه فروردين ماه 20, 1391 5:48 pm

سلام كاك ارشاد جان
نه يه كم بلكه خيلي زياد زدم تو جاده خاكي
من همه موضوعاتي كه شما نقل كرديد رو قبول دارم به جز تروريست بودن
پ ك ك . چون نشنيدم كه مردم رو بكشن.
همه حرفهاتونو قبول دارم. شيوه سياسيشون و رفتار عملي شون در عقل و رفتار انسان امروز قابل پذيرش نيست
اما هدفم از اين بحث ها اين بود كه بگم كه هميشه هيچ حزبي حتي موفقترين حزب اسلامگراي حال حاضر خاورميانه يا جهان هم خالي از ايراد نيست .
الان اگه يه ذره خودشونو بيشتر به كردها نزديك كنن بهتره البته ميدونم كه نميشه بيشتر از اين . ولي اگه بتونن به قول هاي اين دفعه شون جامه عمل بپوشونن .واقعا كمك بزرگي هم به ملت كرد  و هم اسلام در اون كشور كردن .
باز هم از اينكه زدم تو خاكي معذرت مي خواهم
الدنيا سجن المؤمن وجنّة الكافر، والموت جسر هؤلاء إلى جنّاتهم وجسر هؤلاء إلى جحيمهم

ما الموت إلاّ قنطرة تعبر بكم من البؤس والضّراء إلى الجنان الواسعة، والنعيم الدائم، فأيُّكم يكره أن ينتقل من سجن إلى قصر

برای نویسنده این مطلب nahmadi69 تشکر کننده ها:
Ershad (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

بعدي

بازگشت به نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 7 مهمان