خدا از چی خوشش میاد ؟!

در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

خدا از چی خوشش میاد ؟!

پستتوسط maysam_b » يکشنبه اسفند ماه 28, 1390 5:14 pm

چیزایی که خدا ازشون خوشش میاد :
1 _ دین راستین (اسلام) چنانچه رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید : (با ارزش ترین دینها نزد خداوند دین مستقیم و با گذشت  است .) بروایت امام احمد و شیخ آلبانی این حدیث را حسن دانسته .
2 _ نماز ، نیکی به پدر و مادر و جهاد : همانطور که رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید : ( از محبوبترین عملها نزد خداوند نماز در وقت خودش و نیکی به پدر ومادر و جهاد در راه الله است .) متفق علیه.
3 _ ایمان ، زیارت و وارسی خویشاوندان و امر به معروف و نهی از کردار زشت :  با استناد به کلام رسول الله صلی الله علیه و سلم  که می فرمایند : ( از اعمال دوست داشتنی نزد پروردگار ایمان به الله ، زیارت اقوام و امر به اعمال پسندیده و نهی از منکر می باشد . ) بروایت ابو یعلی  و شیخ آلبانی این حدیث را حسن دانسته.
4 _ استمرار در طاعت و عبادت :  همانطور که رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید : ( از محبوبترین اعمال نزد خداوند با دوام ترین آن است و اگر چه کم باشد .) متفق علیه
5 _ ذکر و یاد الله جل جلاله : چنانچه رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید : ( از محبوبترین اعمال نزد الله  مرگی است که همراه با ذکر الله باشد ) بروایت طبرانی و شیخ آلبانی این حدیث را حسن دانسته .
6 _ مساجد : ( در نزد الله محبوبترین مکانی که در یک آبادی وجود دارد مسجد آنجاست و بدترین مکان آن بازار و تجارتخانه اش می باشد . ) بروایت امام مسلم
7 _ کلام حق نزد حاکم ظالم : باستناد به گفتار پیامبر اسلام که می فرماید : (از محبوبترین جهادها نزد الله ، گفتن حرف حق در برابر پادشاه زور گو می باشد . ) بروایت امام احمد و شیخ آلبانی این حدیث را حسن دانسته .
8 _ سخن راست : چنانچه پیامبر اسلام می فرماید: ( محبوبترین سخن نزد من راست ترین آن است)  بروایت امام بخاری .
9 _ روزه و نماز پیامبر داود علیه السلام : زیرا رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید : ( محبوبترین روزه نزد الله ، روزه داود است  ایشان یکروز روزه و یکروز را افطار می کردند و همچنین محبوبترین نماز نزد الله نماز داود است  ایشان نیمه ای از شب را می خوابیدند و یک سوم آنرا به نماز اختصاص می دادند ... ) متفق علیه
10 _ کثرت اشخاص بر یک سفره : از فرموده سیدنا محمد صلی الله علیه وسلم که می فرماید : ( از محبوبترین غذاها نزد الله آن غذایی که دستهای زیادی بر آن باشد .) بروایت ابن حبان و شیخ آلبانی این حدیث را حسن دانسته .
11 _ ذکر « سبحان الله و بحمده »  رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید : (از محبوبترین کلام ها نزد الله گفتن سبحان الله و بحمده می باشد.) بروایت امام مسلم .
12 _ ذکر « سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر» رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید : (از محبوبترین کلام ها نزد الله چهار کلام است : سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر  و با هریک از این کلمه ها شروع نمایی اشکالی ندارد .) بروایت امام مسلم .
13 _ اخلاق نیکو : رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید : (از محبوبترین بند گان نزد الله با اخلاق ترین آنهاست . ) بروایت طبرانی و شیخ آلبانی آنرا صحیح دانسته .
14 _ نام نهادن به اسمهای  عبدالله و عبدالرحمن :  رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرمایند :  
( محبوبترین اسمها نزد الله ، عبدالله و عبدالرحمن می باشد .) بروایت امام مسلم
15 _ نفع رساندن و موجب خرسندی و خوشحالی دیگران بودن ، مشکلات مردم بر طرف نمودن ، پرداخت بدیهی های مردم  و اطعام فقراء :  بدلیل از قول گهر بار رسول الله صلی الله علیه وسلم : ( محبوترین مردم نزد الله پر نفع ترین آنها برای دیگران و از محبوبترین عملها نزد الله سرور و شادمانی را برای مردم به ارمغان آورن و مشکلات آنها را برطرف ساختن و پرداخت بدیهی و دین آنان و برطرف ساختن گرسنگی از مردم می باشد . همانا یاری رساندن و رفع مشکلات برادر مسلمان با ارزشتر از یکماه اعتکاف در مسجد است و کسی که خشم و غضب خود در برابر برادر مسلمان خود نگه دارد ، الله عورت و اسرار وی را حفظ می نماید . و کسی که خشم خود را کنترل کند با وجود قدرت بر انتقام گرفتن ، الله در روز قیامت قلبش را سرشار از رضایت می نماید و کسی که پی گیر امور برادر مسلمان خود باشد الله در روزقیامت در آنروزی که قدمها می لغزند پاهای او را محکم و ثابت نگه می دارد و همانا اخلاق بد و زشت عمل انسان را فاسد    می سازد ، چنانچه سرکه ، عسل را ازبین می برد. )  بروایت ابن ابی دنیا و شیخ آلبانی آنرا حسن دانسته .
يادمان باشد كه زنگ تفريح دنيا هميشگي نيست ، زنگ بعد حساب داريم ..!!

برای نویسنده این مطلب maysam_b تشکر کننده ها: 2
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), naseh_azizi (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
maysam_b
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 203
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 10, 1390 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 193 بار
تشکر شده: 316 بار
امتياز: 80

بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 8 مهمان