اسپرسو ساز سیمونلی مدل APPIA II SemiAutomatic

این بخش به معرفی وبسایتها و وبلاگها اختصاص دارد

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

اسپرسو ساز سیمونلی مدل APPIA II SemiAutomatic

پستتوسط melinaa » سه شنبه آذر ماه 27, 1397 2:36 pm


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
                         
                              
                                   

اسپرسو ساز سیمونلی مدل APPIA II SemiAutomatic یک اسپرسو ساز صنعتی ساخت کشور ایتالیا می*باشد. این مدل از اسپرسو سازها 2 هد گروپ دارند و معادل 3200 وات توانایی دارند که از این نظر دستگاهی بسیار قوی به حساب می*رود. بدنه*ی این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ بوده که علاوه بر این که زیبایی به آن داده، استحکام خاصی نیز به آن بخشیده است. جنس دستگاه و از لحاظ قدرت و کیفیت قهوه*ی خروجی این دستگاه یکی از بهترین اسپرسو سازها در این دوره به شمار می آید. برای استفاده* از فنجان*هایی با اندازه*های مختلف قابلیت تغییر ارتفاع نیز دارد و یک ویژگی کاربردی و مفید برای این دستگاه می*باشد.

اسپرسو ساز سیمونلی مدل APPIA II SemiAutomatic به یک سیستم خنک کننده مجهز می*باشد که موجب می*شود درهنگام تهیه کف شیر، حرارت به وجود آمده بخار آن کاهش پیدا کند، همچنین نازل آن به صورت ارگونومیک طراحی شده و استفاده و تمیزکاری آن بسیار راحت می*باشد. یکی دیگر از مشخصات این دستگاه این است که مجهز به نشانگر سطح آب، سیستم تمیزکاری خودکارو ظرفیت بویلر 11 لیتری است. این اسپرسو ساز جزو دستگاه اسپرسو ساز سیمونلی
های نیمه اتوماتیک (SemiAutomatic) شرکت ایتالیایی سیمونلی محسوب می شود و نیز در کافی*شاپ*ها هم گزینه*ی مناسبی برای استفاده می*باشد.

همه چیز زیر سر این دستگاه است، تحول عظیمی در تهیه قهوه بعد از اختراع دستگاه اسپرسوساز به وجود آمد. نام نوشیدنی ای که این دستگاه تولید می کند اسپرسو است. این قهوه از پودر قهوه موجود در سبد پرتافیلترو بر اثر آبی که به نقطه جوش نزدیک است تولید می شود. قهوه های این دستگاه نسبتا غلیظ، کرما یا خامه ای زیبا نیز بر سطح آن وجود دارد. (البته ناگفته نماند به قهوه موکاپات هم نوعی اسپرسو گفته می شود اما این دستگاه کیفیت و کرما اسپرسو بهتری دارد)

در بیشترکافی شاپ ها این دستگاه در تهیه این نوع نوشیدنی های کیفت بالا دست دارد، نوشیدنی هایی چون: ، لاته، کاپوچینو، کن پانا و … در واقع پایه بسیاری از نوشیدنی های این دستگاه اسپرسو است یا به تنهایی خود یک نوشیدنی مستقل به شمار می آید. قبل ازاینکه بحث را آغاز کنیم این نکته را بگویم: قهوه سازهایی وجود دارند که می توانند، هم قهوه فرانسه و هم اسپرسو تولید کنند.
اسپرسو این گونه دستگاه ها های قهوه ساز و اسپرسو ساز ، کیفیت خوبی ندارند.

با هم نگاهی به گذشته دستگاه اسپرسوساز بیاندازیم:
حالا به تاریخ ساخت اسپرسوساز ها نگاهی می اندازیم، نام دو فرد ایتالیایی را خواهیم دید: لوییچی بتزرا (Luigi Bezzera) وآنجلو موریندو(Angelo Moriondo). اولین دستگاه اسپرسوساز در ایتالیا به وسیله آنجلو موریندو ساخته شد. آنجلومورینو مدل نمونه اش را در یک نمایشگاه عمومی در سال ۱۸۸۴ به نمایش گذاشت و اختراعش را به این نام ثبت کرد: ماشین بخار جدید برای تهیه سریع و به صرفه نوشیدنی قهوه، اما: در سال ۱۹۰۱ اولین مخترع دستگاه اسپرسوساز که بتزرا نام دارد با اضافه کردن قسمت هایی مانند پرتافیلتر به دستگاه وعلاوه بر آن به عملکرد موتور دستگاه بهبود بخشید، در صنعت اسپرسوساز تحولی عظیم به وجود آورد.

درسته که اولین کسی که این دستگاه را اختراع کرد آنجلو موریندو بوده اما این دستگاه وقتی اسپرسوساز کامل با کیفیت شد که بتزرا روی آن تغییراتی مفید ایجاد کرد.
اختراع آقای بتزرا که همان دستگاه اسپرسو ساز می باشد ابتدا با بخار آب و فشار عمل می کرد.اما آقای دزیدریو پاوونی (Desiderio pavoni) در مرحله بعدتردر سال ۱۹۰۶ با اضافه کردن امکانات متنوع تری به دستگاه، حق اختراع آن را به خود اختصاص داد و از بتزرا گرفت.
امروزه ما عملکرد این دستگاه های اسپرسوساز را مدیون اولین دستگاه اسپرسوساز بتزرا هستیم.
نکته جالبش این است که ابتدا دستگاه اسپرسوساز اختراع شده و بعد از آن، نوشیدنی تولید شده توسط آن را اسپرسونام نهادند.

سیر تکاملی مکانیزم دستگاه های اسپرسوساز:

اسپرسوساز ها هر روز تکامل می یافتند که می توان مکانیزم عملکرد آن ها را به ۴ گروه تقسیم کرد:

  1. نیرو اهرم
  2. نیرو پمپ
  3. نیرو هوا پمپ
  4. نیرو بخار.منبع:[START]دستگاه اسپرسو ساز سیمونلی تهران تجهیز[/START]
                              
                         
                                             


melinaa
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 27
تاريخ عضويت: سه شنبه آذر ماه 27, 1397 1:50 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به معرفی وبسایتها و وبلاگها

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان