راهنمای سفر به کوش آداسی

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

راهنمای سفر به کوش آداسی

پستتوسط amirali96 » سه شنبه شهريور ماه 6, 1397 3:38 pm


عضويت  / ورود
: کوش آداسی مدتی است که مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار گرفته و به مقصد گردشگری محبوبی در ترکیه تبدیل شده است. نام کوش آداسی به معنی جزیره پرنده بوده و در قسمت نوار ساحلی منطقه اژه، 71 کیلومتری استان ایدین قرار دارد. بر طبق آمارهای گرفته شده از این شهر، مستندات نشان داده که قدمت سکونت بشر در کوش آداسی به سه هزار سال قبل از میلاد برمیگردد. کوش آداسی در طول تاریح خود بین بسیاری از ملل ها و قوم ها دست به دست شده مثل ایرانیان و رومیان تا اینکه سرانجام در قرن پانزدهم میلادی به سلطه عثمانی ها درآمد و سپس به عنوان قسمتی از ترکیه امروزی شناخته شد.


آب و هوای کوش آداسی

این شهر مدیترانه ای در امتداد ساحل غربی ترکیه قرار داشته، بنابراین تابستان های طولانی و داغ و زمستان های معتدلی دارد. گرم ترین روزهای سال در کوش آداسی برای ماه های ژوئن و آگوست، یعنی مرداد و شهریور هستند که دمای هوا در این ماه به 42 درجه سانتی گراد میرسد. کاهش هوا در هنگام شب نیز در ماه های می و ژوئن، یعنی اردیبهشت تا خرداد و خرداد تا تیر امکان پذیر است. در این روزهای سال توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
باید لباس مناسب و آستین بلند به همراه داشته باشند. کوش آداسی روزهای بارانی خود را در ماه های دسامبر و ژانویه دارد. اما بهترین فصلی که مناسب برای گردشگران و توریست هاست، اواخر آپریل، یعنی فروردین ماه تا اکتبر که مهر ماه می باشد، است. فصل زمستان نیز به خاطر تعطیلات سال و جشن سال نو، برای توریست ها بسیار محبوب می باشد.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

کوش آداسی تنها یک شهر ساحلی برای علاقه مندان به تفریحات آبی نیست. این شهر به خاطر قدمت بسیار بالایی که داشته، جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد مثل شهر پریه نه جزیره دیلک و ... . در ادامه با لست تورز همراه باشید تا با بهترین و معروف ترین جاذبه های شهر کوش آداشی آشنا شوید :
شهر قدیمی افسوس

افسوس نام منطقه ای هزار ساله از امپراطوری رم شرقی بوده که اکنون از آن چیزهای کمی باقی مانده است. این شهر بین ازمیر و کوش آداسی قرار داشته و میتوان از هر دو سمت به آن رسید. بسیاری از توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
برای بازدید از این شهر تور یک روزه رزرو می کنند. تور افسوس از صبح تا بعد از ظهر بوده و همراه با ناهار در رستوران های محلی می باشد. مسیر رسیده به افسوس، خانه قدیمی قرار دارد که گفته شده حضرت مریم ده سال از آخر عمر خود را آنجا گذرانده است. این خانه اکنون به یکی از زیارتگاه های افسوس تبدیل شده است. مردم محلی، روی دیواره های بیرون این خانه شمع روشن کرده و از آب چشمه آرزوها می نوشند و آرزو می کنند. اما جاذبه های افسوس تنها به این خانه ختم نمی شود! در قسمت شمالی کوه های افسوس غاری را پیدا می کنید که اصهاب کهف در دامنه آن نزدیک به دویست سال خوابیده اند! همینطور میدان نبرد گلادیاتورها، آمفی تئاتر، دروازه های شهر و ستون های سنگی بزرگی در افسوس قرار دارند.

جزیره کبوتر در کوش آداسی

جزیره کبوتر در کنار بندر کوش آداسی، بعد از 350 متر گذرگاهی قرار گرفته است. این جزیره مکانی از بقایای قلعه بیزانسی ها بوده مربوط به قرن سیزدهم می شود. دیوارهای حصاری که اطراف این جزیره را گرفته اند، در قرن نوزدهم به آن اضافه شده اند. این جزیره یکی از بهترین مکان های کوش آداسی برای قدم زدن در کنار دریا و تماشای غروب بسیار زیبای آفتاب است.

منطقه دیدایما

دیدایما، مرکز مذهبی هلنیستی دومین معبد بزرگ باستانی در جهان بوده و مربوط به افسانه پیشگویی دیدایما می باشد. در کنار این معبد، معبد آپولو قرار داشته که زمانی 122 ستون بلند آن را احاطه کرده اند که اکنون تعداد کمی از آن ها باقی مانده اند. معبد آپولو، یکی از معروف ترین و بهترین معبدهای یونانی بوده که به خوبی حفاظت شده است.

پاموک کاله در کوش اداسی

یکی از زیباترین جاذبه های کوش اداسی و البته زیباترین در قسمت غربی ترکیه، پاموک کاله است. این پاموک کاله در استان دنیزلی قرار داشته و آب چشمه های آن برای درمان بیماری های مزمن بسیار مفید است. این جاذبه شیب های پله ای سفید رنگی داشته و چشم انداز فوق العاده و رویایی دارد. این هفده چشمه در دمای بسیار بالای قرار داشته و به همین خاطر رسوب املاح در آب به صورت پنبه ای درامده و حوضچه های زیبایی را ایجاد کرده است.

تفریحات در کوش آداسی

کوش اداسی مرکز تفریحات آبی و هیجان انگیزی مثل جت اسکی سواری، موج سواری، حمام آفتاب، پاراسیلینگ و ... است. پارک های آبی بسیار خوبی هم در این شهر ساخته شده اند تا این تفریحات این شهر را کامل کنند.
پارک های آبی کوش آداسی

ترکیه پارک های آبی بسیاری در شهرهای خود دارد. دو تا از بهترین پارک های آبی آن نیز کوش آداسی هستند. پارک آبی آکوا فانتازیا و پارک آبی آدالند. این دو پارک آبی روز به روز مجهزتر شده و توسعه می یابند. این دو پارک آبی دارای تفریحات بسیاری نظیر استخرهای مختلف بزرگسال و کوچک سال، استخر موج خروشان، سرسره های آبی به طول 450 متر که از بلندترین سرسره های جهان هستند. این دو پارک میتواند یک روز از وقت شما را گرفته و در عوض سفر و تجربه ای به یاد ماندنی را به شما بدهد.

بندر قایق های تفریحی و ناوها

حدود 650 قایق تفریحی و دو اسکله برای کشتی های توریستی در کوش اداسی ووجود دارند. در این بندر زیبا، کشتی های تفریحی که میبینید همیشه در حال بارگیری بوده و در فصل بهار و تابستان برای تورهای تفریحی، به سمت جزیره یونانی ساموس مسافر جابجا می کنند. تقریبا همه قایق های تفریحی این بنادر تورهای آبی دارند.

مبارزه شتر ها در کوش آداسی

یکی دیگر از تفریحاتی که ممکن است برای توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
جالب باشد، جشنواره شترهای سلجوک است. این جشنواره هر سال در پانزدهم دسامبر و یا ژانویه برگزار می شود. جشنواره مبارزه شترها همزمان با زمان زاد و ولد شترها، در ساحل پاموجاک، نه کیلومتری مرکز شهر برگزار شده و هزینه تماشای ان سه یورو می باشد.

مراکز خرید کوش آداسی

از هر چه بگذرید، نمیتوانید مراکز خرید ترکیه را فراموش کنید. مراکز خرید ترکیه، از پرطرفدارترین و محبوب ترین مراکز خرید دنیا هستند و محال ممکن است که توریست ها و گردشگران از آن ها خرید نکنند. اکثر مراکز خرید این کشور در شهرهای مختلف اجناس را ارزان قیمت و با کیفیت بسیار مناسب به توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
می فروشند. بعد از استانبول و انتالیا، کوش اداسی چند مرکز خرید داشته که مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار گرفته اند :
مرکز خرید کاله ایچی

شلوغ ترین مرکز خرید شهر کوش اداسی، مرکز خرید کاله ایچی است. این مرکز خرید به صورت شبانه روزی باز بوده و به این صورت که شیفت فروشندگان مغازه عوض شده تا توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
به راحتی بتوانند از این مرکز خرید دیدن کرده و خرید کنند. این مرکز خرید در محله کاله ایچی قرار داشته و مغازه هایی که در آن فعالیت می کنند، از برندهای داخلی و خارجی معرف مثل آدیداس، نایک، بنتون و ... هستند. بسیاری از مردم خود ترکیه از سراسر شهرهای مختلف از مرکز خرید کاله ایچی خرید می کنند.

مرکز خرید سوکه

اگر به دنبال قیمت های مناسب تری برای خرید هستید، مرکز خرید سوکه بسیار مناسب است. این مرکز خرید نسبت به دیگر پاساژهای کوش آداسی، تخفیف های هیجان انگیز بسیاری می گذارد. برندهای مختلف داخلی و خارجی بسیاری در این مرکز خرید فعالیت می کنند و تقریبا با بیشتر سلیقه ها سازگار هستند.

بازار بزرگ کوش آداسی

شاید مراکز خرید خیلی مجهزتر و بهتر باشد، اما بازارها همیشه جایگاه خود را دارند. بازار مملو از مغازه ها و غرفه های کوچک و بزرگ بوده و تقریبا هر چیزی که بخواهید را دارد. همینطور اگر به دنبال خرید سوغاتی ها، یادگاری های سنتی، فرش های دستباف، گلیم، لباس ها، چرم طبیعی و مصنوعی، جواهرات، قالیچه و ... هستید، بازارها بسیار مناسب هستند. کوش اداسی نیز از این ویژگی بی نصیب نبوده و بازار بزرگ و باصفایی دارد. این بازار از بندر تنها پنج دقیقه فاصله دارد و یکی از بهترین ویژگی های آن مربوط به فصل تابستان است که کشتی های تفریحی یا همان کروز در بندر پهلو گرفته و مغازه دارها اجناس خود را با قیمت بالاتری عرضه کرده و سود بسیاری از مشتریان دریافت می کنند. در این بازار میتوان تا 50% تخفیف گرفت.

بهترین هتل های کوش آداسی

شهرهای ترکیه، یکی از پس دیگری، استانبول، آنتالیا، آلانیا و ... به خاطر جاذبه های گردشگری و تفریحی و ... هتل های لوکس و مناسب بسیاری عرضه کرده اند. کوش آداسی نیز یک شهر ساحلی در ترکیه بوده و هتل های فوق العاده ای دارد. از هتل های کنار ساحل گرفته تا هتل های مرکز شهر در کوش آداسی هستند. در ادامه بهترین هتل های پنج ستاره، چهار ستاره و سه ستاره را برای توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
معرفی کردیم :
هتل کلاب سولارا کوش آداسی

اولین هتل پنج ستاره ای که بهترین موقعی مکان را در کوش آداسی داشته، هتل کلاب سولارا است. این هتل درست روبروی ساحل دریا بوده و بهترین هتل پنج ستاره در کوش آداسی می باشد. هتل کلاب سولارا امکانات و خدمات فوق العاده ای به میهمانان خود ارائه میدهد مثل صرافی، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، خدمات برای افراد معلول، صندوق امانات، سالن کنفرانس و جلسات، خشکشویی و اتوشویی، نگهداری از کودکان، پارکینگ و اینترنت بی سیم رایگان، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی و ... . توریست ها میتوانند با اقامت خود در این هتل پنج ستاره از امکانات رفاهی مثل استخر روباز و سرپوشیده، زمین بازی برای کودکان، زمین بازی تنیس، اسکواش، حمام ترکی، بیلیارد، پینگ پنگ، گلف، اسپا و ماساژ، سونا و جکوزی، سالن بدنسازی و ... برخوردار خواهند بود.

هتل پانوراما هیل کوش آداسی

این هتل چهار ستاره بیست دقیقه تا جاذبه فوق العاده کوش آداسی، افسوس فاصله دارد. فرودگاه بین المللی ازمیر نیز در فاصله نود کیلومتری از هتل کلاب سولارا کوش آداسی می باشد. توریست ها و گردشگران در هتل پانوراما هیل، به سمت دریای اژه چشم انداز داشته و امکاناتی نظیر سالن بدنسازی، استخر روباز، اینترنت بی سیم رایگان، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری و ... برای آنها فراهم شده اند.

هتل سی ویو سوئیت کوش آداسی

هتل سه ستاره ویو سوئیت، از مرکز شهر کوش اداسی دو کیلومتر و از فرودگاه ازمیر 75 کیلومتر فاصله دارد. این هتل به طور کلی دارای 52 اتاق و سوئیت بوده که همگی تراس اختصاصی داشته و به سمت دریای اژه چشم انداز دارند. رستوران های ان نیز انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی و ... را همراه با نوشیدنی های مختلف گرم و سرد سرو می کنند. سرویس دهی و پذیرش در این هتل به صورت شبانه روزی انجام می شوند. امکانات و خدمات این هتل شامل استخر، باغ، اینترنت بی سیم رایگان، زمین بازی کودکان، تنیس، تراس حمام آفتاب و ... می باشند.











amirali96
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 247
تاريخ عضويت: پنج شنبه فروردين ماه 30, 1397 10:42 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 10

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان