طرقبه مشهد

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

طرقبه مشهد

پستتوسط amirali96 » يکشنبه مرداد ماه 20, 1397 2:00 am

طرقبه مشهد: در شهر مشهد علاوه بر این که بارگاه امام رضا (ع) وجود دارد، مکان های تاریخی و جاذبه های تفریحی و مناطق گردشگری طبیعی، به عنوان یکی از پر ترددترین مسیرهای کشور به شمار می رود.
شهر طرقبه نیز یکی از این مناطق است که محبوبیت زیادی در بین گردشگران

عضويت  / ورود
دارد. شهر طرقبه از جمله آبادی های بزرگ طوس قدیم بوده است که در بین دره های سرسبز رشته کوه بینالود واقع شده است.


http://www.penous.com/Forum/https://arshinparvaz.com/wp-content/uploads/2018/07/طرقبه-مشهد.jpg


طرقبه از سمت غرب توسط کوهای بینالود و ازسمت شمال توسط کوه تخت رستم، احاطه شده است. در این منطقه باغ های فراوان و سرشار از انواع میوه ها از جمله سیب و گیلاس آلبالو وجود دارد. طرقبه به معنی راه های بهتر، از ریشه ترغبذ به معنی آبادی است که جزو ییلاق های کوهستانی و جذاب در جنوب غربی شهر مشهد می باشد و درمسیر جاده جاغرق است.
همچنین چشمه های زیبا و خروشان این منطقه منظره ی بسیار تماشایی برای گردشگران به وجود آورده است. به دلیل رودخانه هایی که از این مسیر می گذرند این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوع برای روزهای گرم تابستان است.  در ارتفاعات و به دلیل آب و هوای بسیار مناسب این منطقه، گیاهان دارویی متنوعی را می توان یافت.

http://www.penous.com/Forum/https://arshinparvaz.com/wp-content/uploads/2018/07/طرقبه-مشهد-3.jpg


یکی دیگر از جاذبه های زیبا و دیدنی وجود دره هایی در این منطقه است که می توان به دو مورد زیر اشاره کرد. دره مایان شامل، ازغند مایان علیا حصار و مایان سفلی است که باغ های این منطقه و اراضی کشاورزی ان از آب رودخانه زیبای مایان آبیاری می شود. دره دهبار شامل روستاهای دهبار و کلاته اهن بوده که اراضی آن را رودخانه دهبار سیراب می کند.
این منطقه ی خوش آب و هوا به دلیل  اتصال دره سبز و زیبای طرقبه به مناطق ییلاقی دیگر و نزدیکی به شهر مقدس مشهد همواره مورد توجه گردشگران

عضويت  / ورود
و مردمان این منطقه بوده است. طرقبه جاذبه گردشگری و سیاحتی را از جهت جنبه توریستی فراهم نموده و نقش به سزایی برای شهر مشهد و مردم این شهر داشته است.
امکانات منطقه طرقبه
امکانات ویژه ای در این منطقه وجود دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • پارک عمومی پونه که استقبال زیادی از این پارک صورت می گیرد
  • رودخانه های زیبا در اطراف پارک
  • اداره پست
  • اداره مخابرات
  • جایگاه پمپ بنزین
  • مسجد
  • درمانگاه
  • رستوران هایی در محیط طرقبه
  • فروشگاهای صنایع دستی
  • و دیگر امکانات رفاهی و خدماتی
http://www.penous.com/Forum/https://arshinparvaz.com/wp-content/uploads/2018/07/طرقبه-مشهد-2.jpg


علاوه بر این هتل بزرگ طرقبه پذیرای گردشگران و مسافرین طرقبه است.از غذاهای محلی و خوش و عطر این منطقه میتوان به فسنجان، قورمه، دیزی و شیشلیک اشاره کرد و فراموش نکنید که بستنی و فالوده این شهر هم معروف است.
در این منطقه تولید صنایع دستی به ویژه صنایع چوبی رونق زیادی دارد، از صنایع چوبی این منطقه، می توان به سبد بافی اشاره کرد. همچنین دیگر صنایعی چون قالیبافی و گلدوزی صورت می گیرد و می توان از آن ها بهره برد. لوخ بافی که همان سبد حصیری است و همچنین قالی گلباقیان از شهرت بسیاری برخوردار است.
درمسیر جاده ی طرقبه، شما میتوانید از گل وگیاه های آپارتمانی، نهال و گیاهان گلدار خریداری کنید و همچنین وجود گلخانه های بسیار در این منطقه، امکان خریداری بذر گل  های متنوع، گلدان و بذر سبزیجات را برای شما فراهم می کند.
اگر به مشهد سفر کردید بازدید از این منطقه زیبا و دل انگیز را در برنامه های سفر خود قرار دهید.
amirali96
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 247
تاريخ عضويت: پنج شنبه فروردين ماه 30, 1397 10:42 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 10

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان