قاب هایی برای همیشه؛ --- مادر و جنگ ---

در این بخش مطالب متفرقه در زمینه فرهنگی و اجتماعی قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

قاب هایی برای همیشه؛ --- مادر و جنگ ---

پستتوسط Naser » سه شنبه آذر ماه 15, 1390 9:41 pm



جنگ ویتنام نام مجموعه عملیات و درگیری های نظامی ای است که از سال 1950 تا 1975 بین نیروهای ویتنام شمالی و جبهه ی ملی آزادی بخش ویتنام جنوبی معروف به «ویت کنگ» از یک سو، و نیروهای ویتنام جنوبی و متحدانش به ویژه ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر رخ داد. هدف ویتنام شمالی و ویت کنگ ها بیرون راندن نیروهای ایالات متحده آمریکا و متحدانش در ویتنام و سرنگون کردن ویتنام جنوبی و ایجاد یک کشور واحد بود. تمام این هدف ها در پایان جنگ ویتنام تأمین شد و کشوری که امروز جمهوری سوسیالیستی ویتنام نام دارد به وجود آمد.
در این اثنا جبهه ی ملی آزادی بخش ویتنام جنوبی تشکیل شد. حکومت ویتنام جنوبی افراد این جبهه را ویت کنگ می نامید که کوتاه شده ی عبارت «کمونیست ویتنامی» به زبان ویتنامی بود. در این جنگ خانمان سوز که سوژه ی بسیاری از فیلم ها و داستان ها قرار گرفت، جنایات آمریکا به سرعت رسانه ای شد، حتی بوکسور مشهوری چون کاسیوس کلی (محمد علی) در اعتراض به سیاست های آمریکا در این جنگ از رفتن به خدمت سربازی خودداری کرد که عواقبی را برایش در پی داشت. در درون خود آمریکا دانشجویان و مردم عادی خواستار پایان دادن جنگ شدند که سرانجام ارتش آمریکا وادار به ترک خاک این کشور شد.
عکس های بسیار تأثیر گذاری از این واقعه وجود دارد که اینجا به روایت یک عکس که یک مادر ویتنامی و فرزندانش که برای فرار از بمباران آمریکایی ها از عرض رودخانه عبور می کنند اکتفا می کنیم. این عکس بسیار دیده شده در سپتامبر 1965 و در ویتنام جنوبی گرفته شده است.


به چهره ی مضطرب مادر برای نجات فرزندانش از مهلکه نگاه کنید...
در وصف جنگ چه می توان گفت؟




برای نویسنده این مطلب Naser تشکر کننده ها: 2
asra (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), salaheldinkurd (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Naser
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 89
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 24, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 40 بار
تشکر شده: 125 بار
امتياز: 20

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان