آیت الله زنجانی: محروم کردن اهل‎سنت از حقوق سیاسی و مذهبی‎شا

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

آیت الله زنجانی: محروم کردن اهل‎سنت از حقوق سیاسی و مذهبی‎شا

پستتوسط zohreh » چهارشنبه فروردين ماه 27, 1393 10:57 pm

     
      آیت‎الله اسدالله بیات زنجانی از مراجع تقلید شیعه در گفتگویی با سایت جماران، خواستار مشارکت اهل‎سنت در مدیریت کشور شد و گفت: بارها گفته‎ایم که در رفتار سیاسی خودمان باید از امام علی تبعیت کنیم. بنابراین ما باید قبول کنیم که در کشور همان‎گونه که شیعه داریم، اهل‎تسنن هم داریم و آنان نیز مسلمان و محترمند و به همین دلیل مطابق روایات صحیحه، غیبت کردن و تهمت زدن به آنان و محروم کردن آنان از حقوق سیاسی و مذهبی‎شان، حرام است.

    آیت الله العظمی زنجانی افزود: به نظر من اینکه ما یک استاندار سنی داشته باشیم و یا اینکه اهل‎سنت بتوانند مقامات عالی سیاسی و اجرایی را در کشور احراز کنند هیچ‎گونه منع شرعی ندارد، اگر چه در همه موارد باید به قانون توجه کرد.
    این مرجع تقلید شیعه گفت: درست است که مذهب رسمی ایران شیعه است، اما مطابق اصل دوم و اصل ششم قانون اساسی نظام سیاسی موجود «نظام جمهوری اسلامی» است.
    وی افزود: در صورتی که مطابق این اصول و سیره و سنت نبوی و علوی به فرد مسلمانی حکم داده شود، مطابق با قانون اساسی و سیره و سنت و شرع عمل شده است و اگر خلاف اینها عمل می‎شود، منشا آن به حاکمیت برمی‎گردد. بنابراین اگر مطابق اصول قانون اساسی عمل می‎شد و برخی از این کارها انجام نمی‎شد مطمئنا ذهنیت‎های منفی شکل نمی‎گرفت. و اگر در مواردی بدون رعایت موازین قضایی و اصول قانون اساسی و قوانین عادی با افراد و خانواده‎ها برخورد نمی‎شد مقدار زیادی از مشکلات کنونی که عمدتا به اشخاص که در دستگاه‎های قضایی و اجرایی قرار دارند برمی‎گردد پیش نمی‎آمد.
    آیت الله العظمی زنجانی گفت: هر نوع عملی که موجب تفرقه میان امت اسلام شده و باعث تحریک گروه‎های مسلمان بر علیه یکدیگر شود، از گناهان بزرگ نابخشودنی است، حال به هر عنوانی که می‎خواهد باشد و یقیناً علمای بزرگ امامیه در این جهت اتفاق‎نظر دارند.
    وی افزود: بنده سه دوره عضو مجلس شورای اسلامی بودم، نه تنها تنشی با نمایندگان اهل‎سنت نداشتیم بلکه میان نمایندگان روابط دوستانه‎ای نیز برقرار بود که همینک نیز این ارتباط دوستانه ادامه دارد. مثلاً در زمان جنگ همکاری‎های این عزیزان، کمتر از دوستان اهل تشیع ما نبود.
    این مرجع شیعه گفت: من معتقدم اگر سنی و شیعه روی مشترکات تاکید کرده و به قرآن و سنت عمل کنند، بحران موجود در دنیای اسلام تا حدود زیادی حل خواهد شد. مثلاً اخیرا صحبتی از آقای [مولانا] عبدالحمید شنیدم که بسیار صحبت خوبی بود. ایشان در مورد امام حسین(ع) جمله‎ای فرمودند که بسیار زیبا بود و تاکید ایشان بر علاقه اهل‎سنت به اهل بیت امری مهم بود که طرح شد.
    


برای نویسنده این مطلب zohreh تشکر کننده ها: 4
Peshang (پنج شنبه فروردين ماه 28, 1393 8:49 pm), mahshid (پنج شنبه فروردين ماه 28, 1393 5:43 pm), pejmanava (چهارشنبه فروردين ماه 27, 1393 11:34 pm), somayeh (پنج شنبه فروردين ماه 28, 1393 9:09 am)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
zohreh
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 29
تاريخ عضويت: جمعه مرداد ماه 13, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 97 بار
تشکر شده: 71 بار
امتياز: 710

Re: آیت الله زنجانی: محروم کردن اهل‎سنت از حقوق سیاسی و مذهب

پستتوسط pejmanava » چهارشنبه فروردين ماه 27, 1393 11:35 pm

خواهر گرامی :




بابت اطلاع رسانیتون .

برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
zohreh (پنج شنبه فروردين ماه 27, 1393 12:14 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740


بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان