چگونه دست از مقایسه خود با دیگران برداریم

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

چگونه دست از مقایسه خود با دیگران برداریم

پستتوسط praise » جمعه اسفند ماه 11, 1391 10:30 pm

درست مثل انسان ها، سیب و پرتقال هم از یک خانواده هستند، اما آن قدر با هم تفاوت دارند که مقایسه کردن آنها با هم هیچ دلیلی ندارد.

همه ما با این که با هم متفاوت هستیم اما علاقه داریم خود را با دیگران مقایسه کنیم. اگر این کار برای تقویت تصویری منفی یا غیر واقع بینانه باشد، می تواند به عادتی ناسالم بدل شود.

مراحل

1. تشخیص دهید که هر فرد متفاوت است.

هیچکس نمی تواند بدون اینکه خودتان بخواهید، سبب تحقیرتان شود. آدم ها زاده شده اند که متفاوت باشند. هیچ دو نفر از ما نیستند که دقیقا شبیه هم باشند. ما دیدگاه های متفاوتی داریم، در مورد مسائل متفاوت فکر می کنیم، تجربه های متفاوتی داریم و عواطف متفاوتی را حس می کنیم. حتی دوقلوهای همسان هم با هم تفاوت دارند. همه ما همیشه جای پیشرفت داریم؛ هیچ کس بی عیب نیست، چه درونی و چه بیرونی. با این که خیلی ها می خواهند خلاف این فکر کنند اما انسان کامل وجود ندارد. بهتر است اجازه ندهید آدم ها به مغزتان نفوذ کنند. هوشیار باشید.

2. از اینکه خودتان باشید نترسید.

از این که خودتان باشید نترسید. هیچ کس جز خودتان اجازه این را ندارد که به شما بگوید چه بکنید و چه نکنید، چطور فکر کنید و چه اعتقاداتی داشته باشید. فقط یک نسخه از شما وجود دارد. هیچ کس حق بیشتری نسبت به دیگری برای زندگی ندارد. همه آدم ها یکسان وارد دنیا می شوند؛ همه ما پیر می شویم، احساس می کنیم، تحلیل می کنیم، و بالاخره می میریم، پس هیچ کس خاص تر از دیگری نیست. اگر فراموش کرده اید که هستید، دوباره خودتان را پیدا کنید.

3. ببخشید و درس بگیرید.

یاد بگیرید تشخیص دهید کینه به دل گرفتن فقط شما را از چیزی که از زندگی می خواهید دور خواهد کرد. باید بتوانید کینه هایتان را دور انداخته و خودتان را آزاد کنید. درک کنید که چه چیزی موجب آزارتان بوده است و دیگر اجازه ندهید در زندگی تان اتفاق بیفتد.

4. درک کنید که همه چیز ممکن نیست.

شاید این را شنیده باشید که می گویند غیر ممکن وجود ندارد. در واقعیت این فقط نوعی انکار و امید واهی است. شما قادر به پریدن، تغییر آب و هوا، سفر در زمان، تغییر گذشته، زندگی جاودانی، تغییر دیگران مگر به خواست خودشان، سازگاری و کنار آمدن با همه آدم ها نیستید. چیزهای بسیار دیگری نیز وجود دارند که در واقعیت ممکن نیست اتفاق بیفتند. پس خودتان باشید و قدردان باشید.

5. یاد بگیرید با تغییر کنار بیایید و آن را بپذیرید.

هر چه موجب شادی تان می شود، برای تان خوب است. اگر احساس می کنید نیاز به پیشرفت دارید و برای خودتان هدفی دست یافتنی تعیین کرده اید، به دنبال اش بروید. اگر باور دارید نیاز به تغییر دارید، همین الان دست به کار شوید. از انجام آن مطمئن باشید چون چیزی است که موجب شادی تان خواهد شد نه اینکه دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.



ادامه دارد

برای نویسنده این مطلب praise تشکر کننده ها: 4
Seraj (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), parvaz69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tafgah72 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tarannom (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
praise
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 124
تاريخ عضويت: شنبه آذر ماه 24, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 284 بار
تشکر شده: 110 بار
امتياز: 30

پستتوسط tafgah72 » جمعه اسفند ماه 11, 1391 11:05 pm

سلام علیکم

جزاک الله خیرا پریس گیان

همیشه شکر گزار باش ، شاید بدترین لحظات زندگی تو را دیگری ارزو کند .


برای نویسنده این مطلب tafgah72 تشکر کننده ها: 2
Seraj (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), praise (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
tafgah72
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 932
تاريخ عضويت: پنج شنبه تير ماه 15, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 918 بار
تشکر شده: 1132 بار
امتياز: 6280

قسمت دوم چگونه دست از مقایسه خود با دیگران برداریم

پستتوسط praise » شنبه اسفند ماه 12, 1391 10:58 am

سلام تافگه جون ممونم گلم چشم حتما

قسمت دوم

نکات

۱. از اولویت دادن به خود نترسید. شما هم نیازهایی دارید. از خودتان مراقبت کنید. اگر عادت دارید همیشه تمایلات دیگران را برآورده کنید، یاد بگیرید چطور این عادت را کنار بگذارید.

۲. چند دوست مشترک پیدا کنید.

۳. سعی کنید خود واقعی تان باشید.

۴. یاد بگیرید صبور باشید و دیگران را بپذیرید. این کار نیاز به تمرین دارد، اما در بلند مدت به نفع همه خواهد بود.

۵. بدانید که روش های گوناگون برای افراد مناسب است نه برای شما. وقتی این اتفاق می افتد، دست نکشید. تلاش کنید.

۶. از تجربیات تان درس بگیرید.

۷. اگر هنوز راهی برای خالی کردن عصبانیت ها، خستگی ها، ناامیدی ها و نگرانی هایتان ندارید، راهی پیدا کنید - نوشتن خاطرات، ورزش کردن، نواختن ساز موسیقی، حرف زدن با کسی که به او اعتماد دارید.

۸. بهتر است الان انجام اش دهید تا این که در آینده فکر کنید و حسرت بخورید. بهتر است آسیب ببینید تا این که بعدها بفهمید زندگی یکنواخت و بیهوده ای داشته اید.

۹. برای خیال پردازی و رسیدن به آرزوها هیچ وقت دیر نیست.

۱۰. خیلی چیزها می توانند یک شبه انجام شوند یا تغییر کنند؛ خیلی چیزها هم نمی توانند. مثلاَ ترک بعضی عادت ها ممکن است فوق العاده سخت باشند. اما ناامید نشوید. مقایسه کردن خودتان با دیگران عادت بسیار بدی است که خیلی ها دارند. تغییر آن به زمان زیادی نیاز دارد اما غیر ممکن نیست.

۱۱. اگر تابحال به دست کشیدن از زندگی فکر کرده اید آن را از سر بیرون کنید. دلیل آن این است که درون تان پر از امید است. همیشه در هر کاری که انجام می دهید، امید داشته باشید.

هشدارها

۱. جنگیدن با خود اتلاف وقت، انرژی و اعتماد به نفس است.

۲. اجازه ندهید دیگران شما را با کسی مقایسه کنند.

۳. فشار بیهوده به خود وارد نکنید. بگذارید بقیه هم سهم شان را انجام دهند. اگر این کار را نکردند، مجبورشان کنید. اگر باز هم نکردند، فراموش شان کنید. اگر مسئولیت های زیادی دارید، ممکن است نتوانید کارهایی که واقعاَ دوست دارید یا می خواهید را انجام دهید.

۴. همیشه روحیه ای قوی داشته باشید تا کمک تان کند به جای مقایسه کردن خودتان با دیگران و ناامید شدن در زندگی، برای ادامه راه امید و انرژی داشته باشید.


پایان


برای نویسنده این مطلب praise تشکر کننده ها: 5
Sanam1 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Seraj (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), pejmanava (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tafgah72 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 35.71%
 
نماد کاربر
praise
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 124
تاريخ عضويت: شنبه آذر ماه 24, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 284 بار
تشکر شده: 110 بار
امتياز: 30


بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان