جنگل های پاوه و اورامانات

مديران انجمن: avin, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Kurdi

جنگل های پاوه و اورامانات

پستتوسط shaho » پنج شنبه آبان ماه 4, 1391 2:33 pm

جنگل مرخیل
این جنگل نیز به موازات جنگل بوزه قرار گرفته و تراکم زیادی دارد . جنگل مرخیل بر دامنه ارتفاعات ضلع غربی آتشگاه واقع شده است . برای دیدار از این جنگل می توان مسیرهای متفاوتی را انتخاب نمود ; مسیر اول ، جاده فرعی از جاده اصلی پاوه به نوسود در محلی به نام دوآب که به موازات سیروان ادامه دارد . مسیر دوم ، همان جاده باینگان به دروله می باشد که در نقطه ای به نام مرخیل منشعب می شود و به طرف غرب یا همان مسیر اول ادامه می یابد . مسیر سوم ، استفاده از جاده فرعی روستای دشه است که بعد از این روستا باید فاصله ای حدود 2 کیلومتر کوهنوردی نمود تا بر فراز قله آتشگاه مستقر شد . از آنجا چشم انداز این جنگل کاملا مشهود است . این جنگل نیز حفاظت شده می باشد . بخشی از این جنگل به نام وشکه ناو تراکم بیشتری دارد.
جنگل پلنگانه
این جنگل از نقطه ای به نام مله واقع بر جاده اصلی پاوه  کرمانشاه شروع شده و بخش اعظم آن در دامنه ارتفاعات غربی شاهو قرار گرفته ، شاید به تعبیری دروازه اورامان منطقه مذکور باشد ، زیرا از این نقطه به بعد چشم انداز کوه ها و جنگل های اورامان در برابر دیده تازه واردین خودنمائی می کند . متاسفانه به علت حفاظت ناکافی و آسیب های وارد شده ، از تراکم و وسعت این جنگل کاسته شده است . غار قلعه و غار کاوات که متعاقبا در مورد آنها توضیح داده می شود در محدوده این جنگل قرار گرفته است.
جنگل تپه ول
این جنگل در دامنه شرقی و غربی کوه بالانتاش و در نزدیکی روستای دشه قرار دارد . تراکم و تنوع وسعت این جنگل نیز قابل توجه است . گرچه هنگام عبور از جاده اصلی پاوه به نوسود می توان بخش شرقی این جنگل را مشاهده نمود ، اما مشاهده آن از نزدیک (با استفاده از کوهنوردی مختصر) یا مشاهده آن بر فراز روستای دشه(قله به روژ) جذابیت خاصی دارد.
جنگل دامنه شرقی شاهو
این جنگل ها عمدتا در مسیر جاده (پاوه بل کامیاران) قرار گرفته و از وسعت و تراکم زیادی برخوردار هستند . جنگل مذکور از نزدیکی روستای داریان شروع شده و به طرف شرق تا حوالی روستای پالنگان ادامه پیدا می کند.

با تشکر کاظم .منابع طبیعی
.

برای نویسنده این مطلب shaho تشکر کننده ها:
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
shaho
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 246
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 1, 1390 11:30 pm
محل سکونت: پاوه-سنندج-
تشکر کرده: 8 بار
تشکر شده: 165 بار
امتياز: 170

بازگشت به گشت بابه تێک

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان