.

در این بخش مطالبی در زمینه ی تاریخ و جغرافیای جهان و ایران قرار داده می شود .

مديران انجمن: pejmanava, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Elmi

.

پستتوسط Mmm » پنج شنبه مهر ماه 19, 1391 12:28 am

.
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط Mmm در شنبه بهمن ماه 11, 1393 11:10 pm .

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط ghazal66 » پنج شنبه مهر ماه 20, 1391 12:09 pm

عالی بود کاک متین.
همون زنده به گور کردن دختران خیلی از این برخوردهای تحقیرآمیز بهتره! به اسم اسلام و دینداری چه فجایعی که به بار نمیارن!
خداوند همه ما را به صراط مستقیم هدایت بفرماید!
ربنا  لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ  رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ

نماد کاربر
ghazal66
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 306
تاريخ عضويت: يکشنبه ارديبهشت ماه 24, 1391 11:30 pm
محل سکونت: دیواندره
تشکر کرده: 958 بار
تشکر شده: 732 بار
امتياز: 360

پستتوسط amanj2 » پنج شنبه مهر ماه 20, 1391 2:55 pm

با سلام خدمت دوستان

برادر متین مطلبی که گذاشتی بعضی از کارهای که طالبان انجام می دهند شاید جنبی دینی نداشته باشد و از روی عرف آن منطقه از افغانستان باشد این درست نیست که ما این عرف وعادت ها رو به دین نسبت بدیم یه مثال میارم  کشور عربستان زنان رو از رانندگی منع میکرد درواقع عرف عربستان اینجوریه حکومت رانندگی زنان رو حرام نکرد ویادر کشور خودمون در شهر نخل تقی در بوشهر اجاز خروج رو به زنان نمی دهند اگر هم بدهند به قول شما سرتا پا پوشیده است واگر کسی به این زنان هم نگاه کنند مردم به هش حمله میکنند البته با قمه، عرف مردم اون منطقه اونجوریه وما هم که هیچی از این عرف وعادت های آنها رو نمی دونیم درست نمی باشد که ماهم بگوییم که این افراد از روی دین این کار هارو انجام داده اند.درآخر نمی دونم چرا شما هی سعی داریدبر گروهای جهادی وسلفی حمله کنید آیا حزب اخوان معصوم هستند وهیچ اشتباهی نمی کنند خواهشا این گونه بحث هارو مطرح نکن البته سعی کن وحدت بیندازی نه تفرقه نیمه پر لیوان را ببینی نه نیمه خالی آن حسن ظن داشته باش نه سؤ ظن
سيد قطب
الإسلام يسأل "أَأَنتم أَعلم أَم الله" ويجيب "والله يعلم وأنتم لا تعلمون".

برای نویسنده این مطلب amanj2 تشکر کننده ها: 2
erfan (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tareq (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
amanj2
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 98
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 16, 1390 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 95 بار
تشکر شده: 127 بار
امتياز: 10

پستتوسط Mmm » پنج شنبه مهر ماه 20, 1391 4:14 pm

برادر عزیز و بزرگوارم، نور چشمانم علیک السلام و رحمة الله و برکاته و رضوانه و مغفرته و جنته و فردوسه...

این حقیر هرگز اخوان المسلمین را معصوم ندانسته و بلکه آنان را مجموعه ای انسان میدانم که مرتکب خطا هم می شوند؛ و از نقدها و ایرادهایی که کاملا منصفانه از آنان گرفته می شود، استقبال نموده و در صورت وارد بودن، آنها را می پذیرم. این حقیر، دوستان فراوانی از طیفهای فکری متفاوت دارم که صراحتا نقدهایشان را از اخوان مطرح میکنند و بدون هیچ تعصبی آنها را شنیده و بازهم در صورت وارد بودن، به نشانه ی تایید حرفهایشان، سکوت کرده ام. اما در کنار این مواضع، هرگز به کسی اجازه نخواهم داد، بدونِ هیچ آگاهی و انصافی، و بصورتی کاملا فاجرانه و طغیانگرانه، علیه برادرانی که در دلم برایشان محبت وجود دارد، سم پاشی فکری بکنند و آنها را در جامعه تخریب نمایند.
بنده برای هزارمین بار عرض میکنم که نه عضو اخوان المسلمین هستم و نه نماینده و سخنگوی آنان؛ اما هرگز تلاشهایی را که آنان در جهتِ ارتقای این حقیر و سایر دوستانم در زمینه های مختلف نموده اند، فراموش نخواهم کرد و برخی دفاعیات منصفانه از آنها را کوچکترین پاسخ به زحمات آنها میدانم.
و البته همین دیدگاه را نسبت به سایر برادرانِ اهل سنت و مسلمانم دارم؛ بنده در این کلانشهر اصفهان، با جان و دل در سر کلاسهای درسی از اعتقادات اهل سنت و جماعت دفاع میکنم و اگر کسی به هرکدام از «خوانش» ها یا «قرائت»های اهل سنت بتازد، از برادرانم دفاع کرده ام و میکنم و خواهم کرد. و در مقیاسی بزرگتر،  اگر یک غیرمسلمان به مسلمانان هم بتازد، از همه ی مسلمین دفاع خواهم کرد.
و بازهم با تاکید عرض میکنم که این حقیر هرگز اخوان را معصوم نمیدانم و در قسمتهایی که بدانم، خطا میکنند، از آنها تبعیت نکرده ام و نخواهم کرد. و برای این ادعایم نیز شما را به مطالب زیر که در آرشیو همین سایت موجود است ارجاع میدهم و خواهش میکنم نظراتی را که در این مطالب میانِ این حقیر و دوستانِ مقابل رد و بدل شده است مطالعه فرمایید:


http://www.penous.net/ftopic-1064-days0 ... d96a779300

http://www.penous.com/ftopic-1044-days0-orderasc-0.html

http://www.penous.com/ftopicp-4459.html ... c8c2b36b30



همچنین، این حقیر در یکی از مقالاتم تحتِ عنوان: «آموخته های جوانان اخوانی از مربیان تربیتی»، بندهای 1 تا 6 را به موضوع احترام به خوانشها و جماعتهای دیگر اختصاص داده ام و هرگز تازیدن به آنها را نپسندیده و بلکه آن را تقبیح کرده ام،این هم آدرس مقاله:

http://www.islahweb.org/content/2012/5/5681

والبته حقیتا نیز همینگونه بود؛ یعنی بنده تا چندمدت پیش، هرگز به هیچ جماعتی گیر نداده بودم و به آنها پیله نکرده ام و فقط مشغول ترویج افکار و برداشت خود از اسلام بوده ام و در عین حال به هیچ جماعتی حمله نبرده ام؛ اما مدتی است که عده ای سلفی به اصطلاح جهادی بصورتی کاملا بی ادبانه و گستاخانه و غیرمنصافانه به اخوان المسلمین تاخته و با تحقیر آنان قصدِ بالا کشیدن خود را دارند؛ و هر تهاجمی، تدافعی به همراه دارد؛ وقتی آنان از منظر خویش میخواهند اخوان را به مردم معرفی کنند، بنده نیز از منظر خویش میخواهم طالبان و القاعده را به مردم معرفی کنم تا خود بشنوند و فکر کنند و تصمیم بگیرند و انتخاب کنند!


این درحالیست که من در گذشته حتی برای یکبار هم از گروهک های سلفی-جهادی به بدی یاد نکرده ام .


اینها فقط چند سطری بود به بهانه ی رفع برخی سوءتفاهم ها؛ آنها گمان میکنند که بنده هیچگونه اسناد تاریخی برای به چالش کشاندنِ تفکراتشان در قرن معاصر سراغ ندارم؛ حاضرم دوستان و برادران افغانیم را که هم اکنون در دانشگاه کابل افغانستان در رشته های پزشکی و مهندسی و... تحصیل میکنند بعنوان شاهد به پینوس دعوت کنم تا شمه ای از رفتار طالبان را که به اسم دین بر مردم اعمال می نمود برایتان نقل کنند. آنها گمان میکنند بنده پای شبکه ی بی.بی.سی نشسته ام و جنایات طالبان را از زبان آنها شنیده ام؛ گمان میکنند کتابهای غربیان را خوانده ام؛ نه برادر عزیزم، بنده از زبانِ همان مردمی این حرفها شنیده ام که در زمان حکومت طالبان زیسته اند؛ از زبانِ بیچارگان بی پناهانی که جور ستمهای طالبان را کشیده اند؛ از جناب «وحید مژده» که خود در سفارت افغانستان، کارمند رسمی طالبان بوده است. از برادر عزیزم «فهیم عمر» که پدرش یکی از آن افرادیست که همیشه طالبان پدرش را تهدید به مرگ می نمود.



ضمنا برادر عزیزم، اینگونه نیست که شما میگویید! اتفاقا این وقایع و قوانین، عینا جزو تفکرات و برداشتهای آنان از اسلام است.
همچنین در مورد، رانندگی زنان در عربستان هم میتوانید به فتاوای علمای عربستان مراجعه کنید تا بدانید که تصویب این حکم به دلیل مسائل دینی بوده است! از نگاه آنان، رانندگی زنان باعث برانگیختن فتنه در جامعه خواهد شد، به همین خاطر فتوای تحریم رانندگی برای زنان را صادر کرده اند.
ان شاء الله بعدها، در مورد نظام سیاسی عربستان و چگونگی و میزان قدرت علمای عربستان در تصویب قوانین مطالبی خواهم گذاشت.


با احترام




نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط tareq » جمعه مهر ماه 21, 1391 10:45 pm

واقعا متین برات متاسفم تا حالا فکر می کردم یه چیزی حالیته اما می بینم که از ... نفهم تری و فقط ژست آدمای فهمیده می گیری
آخه نفهم از شاه مسعود مزدور آمریکا نقل قول می کنی که همراه با آمریکای درغگو برای طالبان دروغ می ساختند ؟؟؟

شاه مسعودی که با خودشهم صادق نبود بعد از آن همه دروغ که بستن ثابت شد از هزار تا یکیش راست نیست خاک تو سرت :o  :twisted:  :!:
تازه به کوری دشمنانشان بیش از 90 درصد مردم افغانستان دوست دار طالبان و پشتیبان آنها هستند فقط یک مشت اخوانی و غرب زده لخت مادر زاد و کمونیست آنها را نمی خواهند و دلیلش هم پناه دادن مردم به طالبان و مخفی ماندن آسان آنها از دید نیرو های اشغالگر و مزدورشانه تازه کور هم هستی که چطور نیرو های پلیس ده تا ده نفری و بیست نفری و ... فرار کرده و به صف طالبان می پیوندند و می گن ما رو گول زدن حالا فهمیدیم طالبان راست می گن

برای نویسنده این مطلب tareq تشکر کننده ها:
antidemocracy (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
tareq
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 100
تاريخ عضويت: شنبه شهريور ماه 18, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه- روانســـر
تشکر کرده: 78 بار
تشکر شده: 69 بار
امتياز: 150

پستتوسط tareq » جمعه مهر ماه 21, 1391 10:57 pm

باز که مخفی هستی متین دزدکی میایی فکر می کنی من نمی فهمم  :D  :lol:  :!:

از چی می ترسی مثل بچه آدم بیایی تو ؟؟؟؟ :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :twisted:
tareq
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 100
تاريخ عضويت: شنبه شهريور ماه 18, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه- روانســـر
تشکر کرده: 78 بار
تشکر شده: 69 بار
امتياز: 150

پستتوسط antidemocracy » جمعه مهر ماه 21, 1391 11:25 pm

آقا متین واقعا برات متاسفم که در اینجا به سخنان شخص پست و خود فروشی چون شاه مسعود گور به گور استناد می کنید که عمرش را در راه مزدوری کفار از دست داد و تهمتهایی را به طالبان نسبت می دهید که بارها خودشان بصراحت رد کردند و دلایل محکم بر دروغ بودنشان ارئه دادند
بسیاری از این ایرادها که گرفته اید اگر هم راست باشد نشانه غیرت و مردانگی طالبان بوده که برای حفظ ناموس مسلمانان بکار برده اند واقعا متاسفم که خودت را مسلمان می دانی و اینها را ایراد و دیکتاتوری عنوان می کنی !!

من هم میگم :

هزار رحمت بر جاهلیت قبل از اسلام! لااقل آنان
میدانستند اسلام چیست و از پذیرش آن خودداری می کردند و اما مدعیان اسلام در این روزگار از ابتدایی ترین مسائل دینی نیز بی خبر و آن را جاهلیت می پندارند.

نمی دانم چه بگویم فقط برای خود و مسلمانان متاسفم
‏قال الله تعالی : «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُ»
نماد کاربر
antidemocracy
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 59
تاريخ عضويت: دوشنبه آبان ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 34 بار
تشکر شده: 59 بار
امتياز: 80

پستتوسط Mmm » جمعه مهر ماه 21, 1391 11:34 pm

چه حالب!!
کدام قسمت از این حرفها را طالبان رد کرده است تا روی آن بحث کنیم؛ دقیقا متن آن را برای بنده مشخص کنید ببینم طالبان کدام قسمت را  تکذیب کرده است؟

ضمنا احمد شاه مسعود یکی از همان مجاهدان و فرماندهانی بود  که برای بیرون راندن شورویها از خاک وطنش دفاع کرد و تا آخرین لحظه ی مرگش، هیچوقت امنیت افغانستان و مردمش را به خطر نینداخت و حتی به آمریکا هم روی خوش نشان نداد.
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط akmon » جمعه مهر ماه 21, 1391 11:38 pm

سلام علیکم
جناب طارق اولا در مود این حرفای زشتی که در مکان عمومی میزنید باید بگم که اصلا اینگونه الفاظ در شخصیت انسان مسلمان نمیگنجد، داستانی از حضرت عیسی نقل شده که با جمعی از یارانش از کنار لاشه ی یک حیوان میگذشتن که یکی از یاران حضرت عیسی با لحن بدی گفت چه لاشه ی کثیفی و حضرت عیسی ازش ناراحت شد و فرمود این لاشه کثیف است تو چرا زبانت را با اینگونه الفاظ کثیف میکنی!!!
پناه بر خدا من از این مثال منظورم متین نبود و وجه تشابه آن با الفاظی بود که شما بر زبان آوردید
برادرم سنت پیامبر(ص) فحش و توهین نیست و ما باید ایشان (ص) را الگو قرار دهیم
ثانیا طارق جان اخوان المسلمین ، طالبان و سایر احذاب اسلامی در تلاشند که اسلام را در جوامع جهانی گسترش دهند و همه برای رضای خدا کار میکنن فقط در روش خود باهم متفاوتند و جایز نیست که ما در صدد محکوم کردن برادران دینی خود باشیم شما اگه میخواهد به اسلام کمک کنید سعیتون در پرورش خود باشد و در حد امکان کسایی که دور وبرتونن و برادراتو محکوم نکن که پناه بر خدا اگه از روی جهل حرف بزنیم آخرمون رو باید خدا به خیر کنه!!!!
درضمن اینم بگم که بین شما و متین من کار متین رو بر اساس سنت میدانم نه کار شما!!
من چند بار دیگه متوجه شدم که شما اینگونه الفاظ رو بر روی صفحه آوردید و الحمدلله متین جواب نداد و با این کارش ثابت کرد که مسلم باید از پیامبرش الگو بگیره
برادرم اگه با حرفام ناراحتت کردم عذر میخوام به امید پیروزی اسلام و مسلمین
به الله میسپارمت
نماد کاربر
akmon
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 11
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 4, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 21 بار
امتياز: 0

پستتوسط antidemocracy » جمعه مهر ماه 21, 1391 11:58 pm

برو بهمین خیال باش اتفاقا شاه مسعود و ربانی و سیاف که اول از فرماندهان جهادی بودند بعدا خداوند رویشان را سیاه کرد و مزدور شرق و غرب و همانهایی شدند که من وتو اونها رو خوب می شناسیم

و این پلید همان کسی است که در کار حکومت مجاهدین بعد از بیرون انداختن شوروی سنگ اندازی کرد و جنگ داخلی براه انداخت تا آنکه مجاهدان طالبان علیه آنها قیام نمودند و افغانستان را از لوثشان پاک کردند و بعد از چند سال به همکاری مفار صلبی برخواستند و علیه حکومت اسلامی طالبان ایستادند

و همیشه ما تو بحثهای مدرسمون مگفتیم داشتم داشتم قبول نیست دارم دارم قبوله

حلا آنها هرچی بودند عاقبت شر شدند و بدست مجاهدان به دوزخ واصل شدند


از بزرگترین دروغهایش ممانعت از تحصیل زنان بود که سخنگویان طالبان جوابدادند :
1- بدلیل نبود امکانات ما امکان فراهم کردن تحصیل برای پسران راهم نداشتیم چه رسد به دختران
2- در زمان طالبان هزار و خوردهای دانشجو در افغانستان وجود داشت که طبق آمار نزدیک دو سوم آنها دختر بودند
3- ما آموزگار زن نداشتیم و غیرت افغانی و اسلامی به ما اجازه نمی داد که دختران خود را زیر دست نامحرمان قرار دهیم
....
یکی دیگر از دروغها موادمخدر بود که با جنگ تبلیغاتی می گفتند دیگر افغانستان مواد مخدر صادر نمی کند اما چه شد ظرف چند ماه اول سقوط طالبان تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان 200 برابر شد و الآن از هزاران برابر هم گذشته و خودم در همان اوایل سقوط طالبان از رادیو بی بی سی شنیدم که کارشناس آن می گفت: در زمان طالبان قرار بود با همکاری دیگر کشور ها با مواد مخدر مبارزه شود اما چون به نفع قدرت های بزرگ [یعنی همانهایی که به طالبان دروغ می بستند] نبود هرگز اجرایی نشد اما خود طالبان به تنهایی 94 درصد در مبارزه با تولید و مواد مخدر موفق بود.

ایکاش مثل الآن ماهواره بود و ضبط می شد امید وارم روزی به این برنامه دست پیدا کنم و برای همه آپلود کنم تا از زبان خود کارشناس می شنیدند

در آخرهم می دانی رییس باند مافیای قاچاق مواد مخدر افغانستان تحت حمایت آمریکا احمد ولی کرزای برادر حامد کرزای بود که به دست شیر مردان طالبان به درک واصل شد؟

آیا می دانی که ربانی و سیاف و ژنرال دوستم و شاه مسعود خودشان مزارع بزگ کشت خشخاش داشتند؟

حالا شما برگرد چرت و پرت های اینها را به عنوان سند مدرک به من ارائه بده!! عجب مدارک محکم و غیر قابل ردی !!!! :o
‏قال الله تعالی : «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُ»

برای نویسنده این مطلب antidemocracy تشکر کننده ها:
tareq (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
antidemocracy
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 59
تاريخ عضويت: دوشنبه آبان ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 34 بار
تشکر شده: 59 بار
امتياز: 80

پستتوسط Mmm » شنبه مهر ماه 21, 1391 12:55 am

شاید در زمان طالبان هیچ معلمی وجود نداشته؛ولی قبل روی کار آمدن طالبان معلمین زن وجود داشتند؛ و کلاسهای درس آنها زیر یک چادر یا در مساجد برگزار میشد؛ به یاد دارم برادری از افغانستان برایم نقل میکرد که  زمان قبل از روی کارآمدن طالبان، خانمی در کابل زندگی میکرد که مدیر یک مدرسه ی هفت هزار نفری بود؛ او هیچ وقت چادر سرش نمیکرد؛ نه اینکه بی حجاب باشد ها، نه؛ او فقط چادر سرش نمیکرد بگونه ای که تمام صورتش پوشیده شود؛  روزی طالبان متوجه همین خانم شدند، و او را گرفتند و پاهای او را با کابل برق شلاق زدند!! آری، طالبان اینگونه معلیمن را از بین می برد.

در مورد مواد مخدرها نیز چیزی نمیگویم!!!

برادر عزیزم، از منظر شما همه دنیا کافر هستند، و تنها کسانی مسلمان هستند که همچون شما فکر کنند؛ باور کنید دیگر حوصله ندارم از جنایتهای طالبان بنویسم.

البته عزیز جان، فکر نکنی که بنده وجود رفتارهای نیک طالبان را انکار میکنم؛ طالبان هم نقاط قوت داشته است؛ اما هرگز او را شایسته حکومتداری ندانسته و نخواهم دانست، و اگر هر ملتی طالبانیسمها حاکمشان شوند، به سرنوشت افغانستان دچار می شوند.

بازهم تاکید میکنم، طالبان هم نقاط قوت داشته و هم نقاط ضعف. به هرحال، کتابی را معرفی کرده و تمامی کاربران مشتاق را به آن اجاع میدهم، خواهش می کنم آن را مطالعه فرمایید:

«اافغانستان و پنج سال سلطهٔ طالبان» /  نوشته ی « وحید مژده» را بخوانید. وحید مژده خودش عضو رسمی کارکنان حکومت طالبان بود.


با احترام فراوان.
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط smco » يکشنبه مهر ماه 23, 1391 11:59 am

پینوس چه بدبخته که به دست هر کسی میفتد.
نه خدایش دیگه خودتون خجالت نمی کشید تا کی می خواهید این بحث رو ادامه بدید. ول کنید بابا دیگه به خدا داریم بالا میاریم.
هر موضوعی رو که میخواهیم بخونیم آقا متین موضوع طالبان رو توش پیش کشیده، در مورد آشپزی باشه طالبان نمی گذاشت خانم ها آشپزی کنند. در مورد سیاست باشه طالبان این کار رو کرد در مورد دین باشه طالبان اصلا دین رو نفهمیده. از هر چه که خواستیم حرف بزنیم آقا متین باید به طالبان ربطش بده. از اون طرف هم میگه من نمیگم طالبان کار خوب نکرده ولی حتی کوچکترین چیز خوبی از طالبان تا حالا نگفته. اخوان رو ول کن حق رو بچسپ اگه حالا چهل تا قسم پشت هم ردیف نمی کنی که من اخوانی نیستم و من همه چی اخوان رو قبول ندارم و من به اخوان بیعت ندادم و... از بس که قسم خوردی در این مورد هیچکی بهت باور نمی کنه. وقتی که راست میگی لوزومی به قسم نداره با این قسم هات ثابت میکنی که خودت هم به خودت اعتماد نداری چه برسه به مردم. اصلا خداوند روز قیامت در مورد طالبان از تو سوال میکنه که تو اون ها رو از مشرکان قبل از اسلام و جاهلیت قبل از اسلام بدتر می دونی؟
این پینوس بدبخت افتاده دست چهارتا بیکار، که انگاری وقتشون رو از سره راه گرفتن، همین جوری یکدیگر رو متهم میکنن این به جا خودش دارن احزاب اسلامی رو هم زیر سوال میبرن. این اخوان المسلمین رو متهم میکنه اون طالبان رو. من نه اخوان رو قول دارم نه طالبان رو هنوز قرآن و سنت هست که بدونم حق چیه. ول کنید این گروه ها رو حق رو بچسپید. به خدا تعصب کورتون میکنه و به سمت شرک و حزب پرستی می کشوندتون چنانکه میبینیم.
آقا متین میگه طالبان در انفجار آمریکا طعمه آمریکا شده، نمی دونم چرا با همه تونم فکر نمی کنید که همین حالا با دامن زدن به این اختلاف ها خودتون هم عین طعمه یهود هستید. ما رو نگاه با کی آمدیم سیزده بدر. اینها میخوان اتحاد و همبستگی اسلامی رو بر گردونن و همه رو زیر پرچم اسلام جمع کنند. اتحادتون منو کشته.
با این بحثها می خواهید آنتی دمکراسی یا طارق یا آمانج یا متین دست از افکار خود بردارند و به افکار یکدیگر ایمان بیاورند. ها؟
پینوس بسیار مبارکه خدا بهش قسم خورده مبارک تر از اینه که عامل تفرقه مسلمانان شود. از ارزشش کم نکنید ازتون خواهش می کنم.

برای نویسنده این مطلب smco تشکر کننده ها: 2
amanj2 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tareq (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
smco
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 26
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 30 بار
امتياز: 0

پستتوسط amanj22 » يکشنبه مهر ماه 23, 1391 2:16 pm

جناب سمکوی
اولا اگه برید تمامی بحثها را براساس تاریخ پیگیری کنید، اول طالبانیسم ها بودن که به اخوانیها تاختند برای اینکه خودشون رو بالا بکشن؛ و بعد از اینکه متین باهاشون وارد بحث شد، دیگه جوابی واسه گفتن نداشتن و به متین میگفتن داری تهمت میزنی؛ ضمنا این موضوع طالبان کم چیزی نیست که نسبت بهش بی تفاوت بود؛ اینا دارن ادعای ولایتمتداری و تلاش برای بدست گرفتن حکومت رو میکنن؛ به قول متین باید جا پاهاشون مشخص بشه برای مردم؛ باید مردم بشناسنشون؛ باید بدونن تاریخشون چیه؛ باید بدونن نمونه ی این تفکرشون چه وضعیتی داشته؛ واسه مردم خودش و مردم سایر کشورها چطور بوده؛ ضمنا من هیچ جا ندیدم متین قسم بخوره که عضو اخوان نیست؛ میشه اونجایی رو که قسم خورده که عضو اخوان نیست نشونمون بدی؟؟!

حالا منم چندتا سئوال از آنتی دموکراسی و همفکرانش و شمایی که ازشون دفاع میکنی درام:

اگه حکومت فقط همین منطقه ی اورامانات رو دستتون بدن برنامه ی اقتصادی و سیاسی و فرهنگیتون واسه مردم چیه؟؟ چندتا دکترای اقتصاد یا پزشک دارید؟؟ پزشکها و معلمها و شهردارهایی رو که مسلمان نیستن و توی اورامانات زندگی میکنن چیکار میکنن؟؟ وضعیت توی بازارها رو که روزانه پر از دختر و زن هست چیکار میکنن؟؟ آرایشگاههایی رو که موهای فشن درست میکنن چیکار میکنید؟؟ صدا و سیما رو که توش موسیقی پخش میشه چیکار میکنید؟؟ ماهواره ها رو چی؟؟ بعد بگید ببینم سایر جماعتهای اسلامی رو چیکار میکنید؟مثلا صوفیها رو؟ دروایش رو؟ اخوانیها و مکتبیها رو؟؟ اصلا اینا رو ول کنیم، اصلا اونی که مسلمان نیست و میخواد عقاید مارکس و نیچه و.... رو ترویج بده چیکار میکنید؟؟ میذارید روزنامه و مجله داشته باشه؟؟
در اخر هم اینو بگم من مسلمان نیستم و حتی با تفکرات متین هم در مورد حکوت داری در بعضی از جاهاش مخالفم و همیشه هم با هم در این مورد  بحث می کنیم  ولی  اصلا ناراحتی هم بینمون پیش نمیاد
ولی با اون شناختی که از شما سلفی ها دارم نمیشه 5 دقیقه با شما بحث منطقی کرد و در اخرم اینو به متین بگم که بحث کردن با اینا بی فایده و خسته کنندس خودت رو خسته نکن
نماد کاربر
amanj22
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 7
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 15, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 8 بار
تشکر شده: 2 بار
امتياز: 0

پستتوسط tareq » يکشنبه مهر ماه 23, 1391 4:59 pm

آمانج 22 من خودم بارها باحضور شاهد با گوشهای خودم شنیدم که متین و بقیه برو بچ اخوان قسم خوردن که اخوانی نیستم تو ندیدی و نشنیدی لابد ... (الحمدلله این بار جلو زبانم را گرفتم)
در ضمن کی فرار کرده منتظر باشید یک بمب اتم تو پینوس می ترکونیم :o  :lol:  :twisted:  :!:

برای نویسنده این مطلب tareq تشکر کننده ها:
amanj22 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
tareq
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 100
تاريخ عضويت: شنبه شهريور ماه 18, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه- روانســـر
تشکر کرده: 78 بار
تشکر شده: 69 بار
امتياز: 150

پستتوسط smco » يکشنبه مهر ماه 23, 1391 5:08 pm

سلام آمانج22 جان، عزیزم می خواستم بگم برادرمی ولی خودت نوشتی که مسلمان نیستی اما به هر حال به صفت انسان بودنت که خداوند آن را گرامی داشته دوست دارم اگر خودتون اکرامی را که خدا براتون قرار داده نشکنید.

اول از همه آخر اسم بنده "ی" نداره
دوما انگاری که مطلب رو از رو آینه خوندید.
من اصلا از کسی دفاع نکرده ام فقط تنها خواسته من این بود که از مسائل اختلافی بحث نکنید، نیمه پر لیوان را ببینید،بیشتر به اتحاد نیاز داریم نه تفرقه به کوری چشم  بعضی ها، از سلفی ها هم بحثی به میون نکشیدم چرا اینطوری به اختلاف دامن می زنید متاسفانه جدیدالورود هستی اگر مطلب های آقا متین رو در همین صفحه اول که بحث دمکراسی هم توش هست رو بخونی این رو می بینی که متین نوشته که من اخوانی نیستم البته در مطلب های قبلی هم هست اگه پیدا کنی.
اصلا به شما که مسلمان نیستی هیچ ربطی ندارد این یک بحث برادرونه است بین مسلمونا. ما اگه گوشت هم رو بخوریم استخوان یکدیگر رو نمی شکونیم. متین برادر من است و مثل برادرم دوستش دارم به کوری چشم حسود.
اصلا کاسه داغ تر از آش هم نخواستیم.
به همه برادران هم توصیه می کنم که اجازه دخالت غیر مسلمون ها رو در موضوعات داخلی ندهند. فقط ما با هم برادریم و نه هیچکس دیگر.
نماد کاربر
smco
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 26
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 30 بار
امتياز: 0

بعدي

بازگشت به تاریخ و جغرافیای جهان و ایران

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان