سایت موزیسین دات کام (مرجع موسیقی بی کلام و ارامش بخش)

این بخش به معرفی وبسایتها و وبلاگها اختصاص دارد

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

سایت موزیسین دات کام (مرجع موسیقی بی کلام و ارامش بخش)

پستتوسط sasan7star » جمعه مهر ماه 7, 1391 9:49 pm

سلام دوستان
در سایت موزیسین می توانید موسیقی بی کلام , ارام , حماسی , ورزشی , ملل , عصرجدید , کلاسیک , موسیقی متن فیلم و بازی را به صورت 100% رایگان و با لینک مستقیم و سرعت بالا دانلود کنید. موسیقی هایی که هیچ وقت از شنیدن ان ها سیر نمی شید.
ادرس: www.Moozisian.com
نماد کاربر
sasan7star
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: جمعه مهر ماه 6, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

حرمت موسیقی

پستتوسط Right-Way » جمعه مهر ماه 7, 1391 9:57 pm

( حرام بودن ساز و موسيقي از ديدگاه قرآن و حديث )


ساز و موسيقي در این زمانه نقش اساسی در به فساد کشاندن انسان ها و دورکردن شان از اسلام را به عهده دارد ، غربی ها و شرقي ها به شدت در تلاش اند تا ميل به ساز و موسيقي را در ميان مسلمانان بويژه جوانان و نوجوانان رواج دهند .

دعوتگران غرب وشرق در منطقه از انجام هيچ نوع سعي وتلاش در اين راستا دريغ نمي ورزند ايشان قصد به فساد کشاندن مسلمانان و انتشار فاحـشه‌گری در میان شان وخصوصاً در ممالک اسلامی را دارند آنها به شدت كار مي كنند تا مسلمین را از قضایای اصیل اسلامي بازداشته و دین را از برنامه‌های زندگی شان دور بـدارند پس یکی از وسایلی که این منادیان فسق و فجور و اين دعوتگران شيطان در راستای به هدف رسيدن خویش از آن استفاده می‌برند ساز و موسيقي است .

الله تعالي در قرآنكريم می‌فرمايد :

و از مردم کسی هست که می‌ستاند سخنی را که برای بـازی است تاگـمراه کند مردم را از راه خدا بدون علم و به تمسخر گیرد راه خدا را این گروه را است عذاب خوار کننده .        ‹ سوره مباركه لقمان آیه 6 ›  

تبصره : در آيه فوق نقطه قابل توجه در باب حرمت ساز وموسيقي كلمه (لهو الحديث) است كه مفسرين صحابه از آن غناء و موسيقي را مراد كرده اند و در اين باب تعبير وتفسير ايشان به تنهائي كفايت مي نمايد همه تفاسير معتمد از اقوال و نظريات حضرت عبدالله بن مسعود«رض»، عبدالله بن عمر«رض»، جابربن عبدالله«رض» و عبدالله بن عباس«رض» استناد جسته‌اند كه منظور از لهب الحديث موسيقي و ساز است .

و در آيه ديگري الله تعالي شیطان را مورد خطاب قرار مي دهد و به او مي فرمايد :

و از جابجنبان وبه حركت بياور هركسي را كه مي تواني به آواز خود و آنها را بوسيله لشكريان سواره وپياده ات آواز كن . ‹ سوره مباركه اسراء آيه 64 ›

تبصره : وقتي به الفاظ شيوا  قرآن عطف توجه نمائيم در حقيقت صحنه هاي كه امروزه مردم در محافل عروسي خويش برپا ميدارند تمثيل مينمايد زيرا الفاظ ( بصوتك ) كه در اين آيه مباركه آمده بيانگر اين صحنه هاست چنانچه مجاهد‹رح›  كه يكي از مفسرين قرآن است مي فرمايد مراد از صوت در اين آيه غناء و موسيقي و قول باطل است و علامه ابن قيم جوزي‹رح›  مي فرمايد هر قدم بردارنده در گناه از لشكريان پياده شيطان است و هر صدائي چون ناي ، طبل ، و ساز و آوازهاي نامشروع زنان و مردان از صداي شيطان پنداشته شده و هر سواره اي كه به نافرماني الله تعالي و به راه عصيان به حركت در مي آيد از لشكريان سواره شيطان است .

پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي‹ص› در احاديث ارشاد مي فرمايند :

حضرت ابی عامر اشعری‹رض› روایت کرده که رسول خدا‹ص› ارشاد فرمودند :    

در میان اُمت من قومی پیدا می‌شوند که زنا ، لباس ابریشم ، شراب و ساز و موسيقي را حلال می‌دانند .  ‹ رواه البخاري ›

حضرت عبدالله بن عباس‹رض› روايت كرده است كه رسول خدا‹ص› ارشاد فرمودند :

پول شراب و مزد زن بدكار حرام است و پول سگ ( خريد و فروش آن ) و طبل (آلات موسيقي) حرام است . ‹ رواه البيهقي ›

حضرت انس بن مالك‹رض› روايت كرده است كه رسول خدا‹ص› ارشاد فرمودند :

دو صدا در دينا و آخرت نفرين شده ، صداي سرناي (آلات موسيقي) و صداي فغان در وقت مصيبت . ‹ رواه جامع الصغير ›

برادر و خواهر مسلمانم ! اين بود شمه اي از آن درياي بيكران آيات و احاديثي كه در مورد موسيقي و ساز خدمت شما بيان شد پس اگر با این گناه آلـوده شده‌ای باید مطابق حکم خداوندأ و رسولشص عمل کرده و از آن اجتناب و توبه نمایی زيرا الله تعالي توبه پذير و مهربان است واگر چنانچه با این آلات آلوده نشده‌ای شکر خداوندی را بجا آور و در آينده نيز از آن دوري و اجتناب كن
Right-Way
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 25
تاريخ عضويت: چهارشنبه مهر ماه 4, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 3 بار
تشکر شده: 24 بار
امتياز: 0

پستتوسط SamanRashidi » جمعه مهر ماه 7, 1391 10:24 pm

سلام
سوال با توجه به اینکه کانال های اسلامی ماهواره گاها از آهنگ(غیر محرک)استفاده میکنند آیا تمام آهنگ ها حرام هستند یا فقط آهنگ های محرک؟
لطفا دوستان دلیل ها تون رو هم بفرمایید
ممنون
بمیرید قبل از آنکه بمیرید
نماد کاربر
SamanRashidi
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 27
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 16, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 30 بار
تشکر شده: 42 بار
امتياز: 0

پستتوسط islam » جمعه مهر ماه 7, 1391 10:35 pm

با اجازه من توضیح خودم رو بدم و دوستان هم اگه اشکالی دیدن بگن.

نه من از یک وست که پرسیدم گفتند اهنگ های که حرف زن در انها زده میشود و

حلاف دین ومحرک باشند.

در ایاتی مکرر از قران امده است کسانی که فرمانی از سوی خدا و رسولش در یافت

میکننر میگویند:سمعنا و اطعنا.یعنی شنیدیم و قبول کردیم.و اینان رستگارند.پس

ماهم با توجه به احادیث پیامبر (ص) داریم.قبول میکنیم که حرف پیامبر اکرم(ص) را

حق در برگرفته.دلیل دیگرش هم حس شهوت بر انگیزی و دوری گرفتن از عبادات

و گوش گرفتن قران میشود و موجب از بین رفتن شیرینی قران میشود.

....................................ممنونم لطفا شما هم نظرتون رو بدید
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط SharakamPawa » جمعه مهر ماه 7, 1391 11:08 pm

سلام
بحث موسیقی یه مبحث اختلافیه که رای های متفاوت و گوناگونی در موردش وجود داره .
بعضی از علما اون رو به کلی حرام میدونن و گروهی دیگر در شرایط خاصی مباح !


من چنتا سوال داشتم ، ممنون میشم اگه کسی بتونه جوابشون بده .

1- یکی از احادیثی که کاربر Right-Way بهش استناد کرد : "" در میان اُمت من قومی پیدا می‌شوند که زنا ، لباس ابریشم ، شراب و ساز و موسيقي را حلال می‌دانند . ‹ رواه البخاري › ""

اگر این حدیث صحیح باشد و  در آن ایراد و ابهامی وجود نداشته باشد :
پس می توان استناد کرد که موسیقی هم رتبه و یا مرتبه ای پایین تر از زنا و شراب است . آیا چنین است ؟
پس جایی برای مباح دانستن موسیقی آن هم در شرایط و ضوابط خاصی باقی نمی ماند، بنابراین آن دسته از علما که موسیقی را حرام نمی دانند مرتکب خطایی عظیم شده اند !


2- صدای دف حرام نیست . اما تپل و تنبک و ... حرام ؟! چه تفاوتی بین دف و تپل، دف و تنبک ، دف و ... وجود دارد که دف حرام نیست اما بقیه حرام ؟

آیا همه ی آن صداها بر اثر ارتعاش مولکولهای هوا ایجاد نمی شود ؟

اگر من یک حلبی بیاورم و با یک جوب به آن بزنم این صدا هم حرام است ؟ یا با یک چوب به دیوار یا تانکر آب بزنم، صدای آن حرام است ؟ اگر حرام نیست این صدا با صدایی که از زدن چوب به تپل ایجاد می شود چه فرقی دارد ؟ مگر آنکه زیر و بمی و فرکانس آن صدا تغییر کند .

آیا تعریف مشخص و واحدی از موسیقی و آلات موسیقی توسط علماء ارائه گردیده است ؟


فعلا از سوال های دیگرم صرف نظر میکنم . امیدوارم دوستان بتونن در جواب دادن این سوالات کمکم کنن .




برای نویسنده این مطلب SharakamPawa تشکر کننده ها:
ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
SharakamPawa
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 359
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 8, 1390 12:30 am
محل سکونت: Pawa Shar
تشکر کرده: 329 بار
تشکر شده: 364 بار
امتياز: 380

پستتوسط islam » جمعه مهر ماه 7, 1391 11:17 pm

سلام من فقط میتونم به سوال 2 شما جواب بدم

اگر این کار حرام نباشد سنج هم حرام نیست یعنی هیچ این دو باهم فرق

ندارد(منظور از سنج دو شئ اهنی نسبتا بزرگی هستند که تقریبا شکل سینی داده

و دایره ای هستند و با چوب به انها زده میشود).درست است یا غلط روی عقل و دل و

هرچی باشد میگویم که هیچ با هم فرقی ندارندودر ضمن :انما اعمال به النیات.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها:
SharakamPawa (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط SharakamPawa » جمعه مهر ماه 7, 1391 11:26 pm

islam نوشته است:سلام من فقط میتونم به سوال 2 شما جواب بدم
اگر این کار حرام نباشد سنج هم حرام نیست یعنی هیچ این دو باهم فرق
ندارد(منظور از سنج دو شئ اهنی نسبتا بزرگی هستند که تقریبا شکل سینی داده
و دایره ای هستند و با چوب به انها زده میشود).درست است یا غلط روی عقل و دل و
هرچی باشد میگویم که هیچ با هم فرقی ندارندودر ضمن :انما اعمال به النیات.


ببخشید دقیقا متوجه فرمایشتان نشدم . آنهایی را که بیان داشتم حرام هستند یا نه ؟ مثلا دف حرام نیست، اما چرا تنبک و تپل و ... حرام هستند ؟

انما اعمال به النیات کاملا صحیح ، اما فقط این است . مثلا یکی با نیت دعوت دین دخدا از موسیقی و ... استفاده می کند ، این کار از منظر آن دسته از علما که موسیقی را حرام می دانند هیچ گاه مورد تایید نبوده و نخواهد بود ، با اینکه آن فرد با نیت خیر و نیت دعوت از موسیقی استفاده کرده است ؟!
نماد کاربر
SharakamPawa
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 359
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 8, 1390 12:30 am
محل سکونت: Pawa Shar
تشکر کرده: 329 بار
تشکر شده: 364 بار
امتياز: 380

پستتوسط islam » شنبه مهر ماه 8, 1391 4:27 pm

سلام من علمم همون قدر  کشیدو  بیان هم کردم منفقط نظر خود را گفتم و میتونید از علمای مسجد و یا شهر خود بپرسید
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

موسیقی

پستتوسط Right-Way » شنبه مهر ماه 8, 1391 6:15 pm

نه برادران عزیزم احادیث صحیح رو آوردم شما باید از رسول خدا صلی الله علیه و سلم پیروی کنید چون قرآن می فرماید:

وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ

ترجمه:چيزهائي را كه پيغمبر براي شما ( از احكام الهي ) آورده است اجراء كنيد ، و از چيزهائي كه شما را از آن بازداشته است ، دست بكشيد . از خدا بترسيد كه خدا عقوبت سختي دارد

پس حرف یک عالم اسلامی را مبنی بر اینکه حلال است قبول نکنید چون حرف و سخن رسول خدا صلی الله علیه و سلم  ار جح تر است و اگر هم بحثی اختلافی است خوب احادیثی داریم که می فرمایند:انسان با تقوا باید خود را از شبهه و چیزی که نمی داند حلال است یا حرام دور کند.
Right-Way
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 25
تاريخ عضويت: چهارشنبه مهر ماه 4, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 3 بار
تشکر شده: 24 بار
امتياز: 0


بازگشت به معرفی وبسایتها و وبلاگها

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان