کاسیات عاریات

در این بخش مقالات متنوع دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

کاسیات عاریات

پستتوسط ghazal66 » سه شنبه مرداد ماه 31, 1391 10:55 pm

اين روزها كه موج قدرتمند مبارزه با اسلام سراسر جهان را در بر گرفته است، و همان‌گونه كه شاهديم محيط مانيز از اين تهاجم در امان نمانده، و به شكل عجيب و سرسام آوري ريسمان اطاعت از آن را به گردن بسته و نا آگاهانه رنگ‌وروي جامعة اسلامي را به رنگ محيط‌هاي غير اسلامي درآورده است؛ يكي از عوامل اين اطاعت بي‌چون‌ و چرا را عدم آگاهي درست از اصول و قواعد اسلام مي‌دانند؛ بناءً فرصت را غنيمت شمرده به يكي از زيربنايي‌ترين قوانين اجتماعي درمورد كيفيت پوشش زنان مي‌پردازيم.

عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- «صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلاَتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَتُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا».

از ابوهريره-رضی الله تعالی عنه-  روايت است كه رسول خدا-صلى الله عليه وسلم-  فرمودند: دو گروه از اهل جهنم است كه من تا كنون آنها را نديده‌ام؛ گروهي كه همراه‌شان شلاق‌هايي است مانند دم گاو كه مردم رابا آن مي‌زنند، و زناني كه پوشيده‌گان برهنه‌اند روگردان از اطاعت خدا و ميل كننده به مردان، سرهاي‌شان مانند كوهان شتر است ايشان داخل بهشت نمي‌شوند وحتي بوي آن را حس نمي‌كنند، بااينكه بويش از فاصلة چنين و چنان درك مي‌شود.»

امام نووي در شرح مسلم مي‌گويد:« اين حديث از جملة معجزات آن حضرت  مي‌باشد، چرا كه اين دو گروه پيدا شده‌اند و اينك موجود‌اند.» و سپس در  شرح آن چنين مي‌فرمايد:

«كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ زناني رامي‌گويند كه براي اظهار زيبايي خويش بخشي از بدن خود را ظاهر مي‌كنند، و يا لباس‌هاي نازكي مي‌پوشند كه زير اين لباس قابل وصف است».
در شرح ابن بطال آمده است: «كاسيه پوشيدن لباسي كه اندام زن را وصف كند آن‌هم براي كسي غير از شوهر، يعني كساني كه نظر كردن ايشان به زن حرام مي‌باشد. ايشان در حقيقت عريانند، و در قيامت به دليل اين نوع برهنه‌گي كه در دنيا به آن مايل بوده‌اند و به سبب آن به زيبايي خويش مي‌نازيده‌اند، مجازات مي‌شوند».

امام مالك از عمر بن ‌خطاب -رضی الله تعالی عنه-  روايت مي‌كند كه زنان را از پوشيدن قباطي منع مي‌كرد، اين لباس هرچند نازك نبود اما به جلد مي‌چسبيد.
امام صاحب نووي در ادامه مي‌فرمايد: «مُمِيلاَتٌ مَائِلاَتٌ به زناني گفته مي‌شود كه از طاعت خداوند در مورد حفظ عفت و مسائل ديگر رو مي‌گردانند و مميلات كساني‌اند كه كارهاي حرام خود را به ديگران نيز آموزش مي‌دهند. همچنين گفته مي‌شود مائلات زناني‌اند كه در راه‌رفتن خويش مي‌خرامند و مميلات، شانه‌هاي خود را هنگام راه رفتن حركت مي‌دهند. چنانچه درمعني مائلات علاقه‌مندي به مردان و ميل كردن به سوي ايشان با آشكار كردن زينت‌ها و ديگر خصوصيات نيز آمده است.

و اما «رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ» معناي آن اين است كه اين زنان سرهاي‌شان را با دستمال‌ها وشال‌ها وديگر وسائلي كه به سر بسته مي‌شود بزرگ مي‌سازند تا جايي كه همچون كوهان شتر مي‌شود. اين زن‌ها موهاي خود را تاب داده و آن را در وسط سر جمع كرده مي‌بندند. همچنين به زناني گفته مي‌شود كه خيره خيره به مردان مي‌نگرند درحالي كه سرهاي‌شان را فرونمي‌اندازند.
«لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا» امام صاحب نووي مي‌فرمايد: اين حكم متعلق به كسي است كه با وجود آگاهي از حرام بودن اين كارها بازهم آن را حلال دانسته و انجام دهند، چنين شخصي كافر مي‌شود و براي ابد در آتش مي‌ماند و هرگز به جنت داخل نمي‌گردد؛ و تأويل ديگر اين است كه چنين شخصي همراه گروه‌هاي اول مسلمانان كامياب وارد جنت نمي‌شود.»

چگونه خواهد بود كه اين بزرگواران لباس‌هاي امروزي زنان ما را مي‌ديدند،كه از بي‌پرده‌گي و خالي بودن از حياء انساني به كجا رسيده است؟ به گونه‌اي كه عمداً مي‌‌كوشند بهترين لباس‌ها و خوش‌بوترين عطرها را هنگام بيرون شدن از خانه استفاده كنند و با افتخار به شكل كاسيات عاريات در معرض ديد نامحرمان قرار گيرند، ازلباس‌ها هماني را انتخاب مي‌كنند كه اندام‌شان را وصف كند و مفاصل‌شان را آشكار نمايد و زيبايي و جمالشان را واضح كند، و سپس با اين حالت به سوي مردان مي‌روند تا ايشان را به سوي خويش مايل كنند و در جامعه فتنه بر پا نمايند.
صاحب «نيل الاوطار» مي‌‌گويد: «اين حديث دليل بر زشت بودن پوشيدن لباسي است كه خصوصيات بدن را وصف كند و اگر كسي چين كند از اهل آتش است و حتي بوي جنت به وجود اينكه از فاصلة پانصد ساله درك مي‌شود به مشام چنين كسي نمي‌رسد، اين وعيد شديد دلالت بر حرام بودن صفت‌هاي مذكور در حديث مي‌نمايد».

با اميد اينكه بعد از اين خواهران مسلمان ما با آگاهي از مسئوليت و وظايف خويش در اطاعت خداوند رحمان كامياب باشند.
ربنا  لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ  رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ


برای نویسنده این مطلب ghazal66 تشکر کننده ها: 2
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
ghazal66
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 306
تاريخ عضويت: يکشنبه ارديبهشت ماه 24, 1391 11:30 pm
محل سکونت: دیواندره
تشکر کرده: 958 بار
تشکر شده: 732 بار
امتياز: 360

بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان