امام قرضاوی در جوار حاکمان.. ( لطفا نظر بدهید)

در این بخش مطالب متفرقه در زمینه طنز و سرگرمی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

پستتوسط sayf » يکشنبه آذر ماه 27, 1390 10:31 pm

خدمت همه پینوسیای عزیز سلام خیلی خیلی خیلی گرمی دارم  وبابت تاخیر بسیار طولانیم عذر میخوام
متاسفانه مدتیه که نه امکان دسترسی به نت رو دارم و نه وقتش رو. الان فقط این بحث رو که دیدم خواستم یه چیزی خدمتتون عرض کنم
البته قبلش عرض میکنم که از گفتن اینکه شیخ قرضاوی رو از بزرگترین علمای حال حاضر جهان اسلام میدونم ابایی ندارم و جایی هم که بدونم به ناحق درموردشون حرفی زده میشه ازشون دفاع میکنم. اما حالا نمیخوام از ایشون دفاع کنم. فقط یه سوال دارم:
کدوم یکی از دوستانی که در این مباحثه شرکت کردن و در انتقاد یا دفاع از شیخ قرضاوی نظر دادن، ادله ی شیخ قرضاوی(خود ایشون نه طرفداران یا همنظرانش|) برای حلال دونستن مشروط مصافحه با زنان رو خونده یا شنیده یا دیدن؟
ما میخواهیم با بینشی عمیق و صحیح، به سوی پروردگار دعوت دهیم.

برای نویسنده این مطلب sayf تشکر کننده ها:
khezri (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
sayf
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 172
تاريخ عضويت: دوشنبه ارديبهشت ماه 5, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 128 بار
تشکر شده: 130 بار
امتياز: 10

پستتوسط blook » دوشنبه آذر ماه 28, 1390 10:30 am

سلام بنده نظرات ایشون رو خوندم و البته تصویر ایشون در حال انجام دادن اینکار رو هم دیدم، (اگر منظورتون از دیدن اینه! که البته منظور شما از طرح کردن این سؤال رو نمی فهمم، اگر منظور اینه که: خوب ایشون توجیهات خودش رو داره باید بگم که تمام افراد برای حرفهای خود توجیه دارند ولی اینکه چه نظری بر حق است مسأله ی دیگری است) متأسفانه یکی از بزرگترین اشکالاتی که به شیخ یوسف وارد می شود این است که با مطرح کردن استدلال های طولانی و پیچ پیچی سعی در حلال کردن محرماتی کرده است که در طول تاریخ 14 قرنی اسلام هیچ کس قائل به حلال بودن آنها نبوده!!!!
از جمله همین مسأله، موسیقی، همراهی کفار در جنگ با مسلمانان و ...
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط blook در دوشنبه آذر ماه 28, 1390 3:40 pm .
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط korosh » دوشنبه آذر ماه 28, 1390 11:16 am

با عرض سلام و عرض ادب خدمت همه ی کاربران و زحمت کشان سایت پینوس پیرامون مسایل مطرح شده در مورد شیخ قرضاوی ذکر چند نکته را لازم وضروری میدانم:
1)سابقه ی بسیار درخشان شیخ بر هیچ شخصی پوشیده نیست و من جمله میتوان به فعالیتهای علمی وسیاسی ایشان در دوره ی جوانی و تحمل تبعید و سالها دوری از وطن در آن سالها اشاره کرد .
2)در میان علمای گذشته قاعده ای به نام "جرح وتعدیل "وجود داشته که متاسفانه امروز رنگ و بوی آن کمرنگ شده و طبق این قاعده علما در میان خود از خوبی های همدیگر تعریف و از اشتباهات همدیگر  خرده می گرفتند و تنها هدفشان بیان حق و دلسوزی نسبت به فرد معدول یا مجروح بود. امیدوارم کمی این سنت حسنه را کم کم در میان خود رواج دهیم و از کسی که بدی های مارا گوش زد میکند نهایت تشکر را داشته باشیم.
3)چیزی که بسیار مرا در این چند سال از ارتباط با جماعت های اسلامی رنج می دهد تعصب کورکورانه ی پیروان این جماعتها برای بزرگان خود می باشد. به راستی اگر این درد بزرگ دوا نشود دچار آفت بزرگی میشویم که قران کریم در مورد آن می فرماید((اتخذوا احبارهم و رهبانهم اربابا من دون الله)). ما نباید برای هیچ شخص یا گروهی قداست قایل شویم چون اگر این آفت دامان ما را بگیرد به مرور زمان حق طلبیمان کاهش یافته و خدایی ناخواسته خیلی راحت حق را فدای شخص یا گروه خود میکنیم.
4) شیخ قرضاوی هم عالمی است که دچار اشتباه خواهد شد و هیچ کس نمی تواند این را انکار کند و اصولا فقه جدیدی  که ایشان از آن بحث میکند خیلی جای بحث و بررسی و شک وشبهه است. ونباید انسان به محض اینکه گفتند دکتر قرضاوی نظرش در مورد فلان موضوع این است فورا  تسلیم شود بلکه باید ببیند علمای بزرگ دیگر چه نظری دارند.
5)مشکل بزرگ بسیاری از برادران دین داری که در این سالها دیده ام عدم اطلاع ایشان از وجود بزرگان معاصر دیگر می باشد. نمیخواهم از هیچ عالم دیگری اسم بیاورم و شما خواننده عزیز فورا به من برچسب ....بدهید ولی بخاطر رضای خدا هم که شده کمی در مورد علما و صفات آنها و مطابقت این صفات با صفات سلف صالح بیندیشید ببینید کدام یک از علمای امروز در غربتند چون طبق حدیث نبوی امروز دوران غربت است. پیامبر میفرماید هرکس به پیامبران شبیه تر باشد بیشتر دچار فتنه و ابتلاست .به راستی کدام دسته از علمای معاصر بیشتر دچار سختی و فتنه هستند؟ کجایند آن علما که با یک فتوایشان میلیونها مسلمان از اصناف مختلف جامعه یکپارچه به فتوایشان لبیک میگفتند. درد امروز ما یک چیز است (((عالم عامل نداریم))) اصولا اگر عالم اصلاح شود همه ی جامعه اصلاح خواهد شد.
(((اللهم ان نعوذ بک من علم لا ینفع و قلب لا یخشع )))
(((ربنا ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه)))

برای نویسنده این مطلب korosh تشکر کننده ها:
saye (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
korosh
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: دوشنبه آذر ماه 27, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 0

پستتوسط kazari » دوشنبه آذر ماه 28, 1390 12:59 pm

با سلام مجدد.
اولا عذرخواهی میکنم بابت دیر جواب دادن به بحث طرح شده و باز هم پیشاپیش معذرت خواهی میکنم بابت تاخیر هایی که پیش خواهد آمد! چون راستش من الان دیگه وارد فصل امتحانات شدم رسما.
اگر منظورتان از موارد 1 تا 8 آنگونه که گفتید این است که پیامبر همه خواسته های مشرکان را قبول نکرد، من هم قبول دارم. بحث سر این بود که شما فرمودید هرگز به خواسته های آنان تن در نداد. و منظور من هم همین بود اتفاقا. فعالیت های اجتماعی عرصه بده بستان ها در چهارچوب یک سری خطوط قرمز طرفین است.
هرچند کلا این قسمت بحث حاشیه ای بود. چند بار تکرار کردم بنده شناخت کاملی از دکتر قرضاوی ندارم  و بحثم سر این بود که می شد ما عکس هایی از حضور حضرت موسی در کاخ فرعون داشته باشیم و عرض کردم از صرف یک عکس نتیجه خاصی نمی توان گرفت.
گفتم صحبت ها مهم است. می فرمایید که صحبت های پیرامون عکس از مجله ای که چاپ لیبی است. همین که چاپ لیبی است و مطلبی را در مورد رهبر لیبی نوشته می توان درجه اعتبارش را دانست.
مثال مشابه اش را : ىر مورد مصحابه راشدالغنوشی با روزنامه کیهان برایتان می گزارم.
http://parsine.com/fa/pages/?cid=54117
حالا کسی بخواهد بر مبینای این حرف های کیهان در مورد راشدالغنوشی قضاوت کند چه می شود؟
از موارد 10 تا 12 هم اطلاع کافی ندارم.
خدایا ما را به راه راست هدایت فرما

برای نویسنده این مطلب kazari تشکر کننده ها:
saye (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
kazari
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 106
تاريخ عضويت: جمعه خرداد ماه 13, 1390 11:30 pm
محل سکونت: نوسود، تهران
تشکر کرده: 98 بار
تشکر شده: 140 بار
امتياز: 560

پستتوسط Mmm » دوشنبه آذر ماه 28, 1390 5:08 pm

واقعا سئوالِ تکان دهنده ای پرسیدید کایحیی جان، الحق و الانصاف من خیلی از خودم ناراحتم و خیلی هم عذاب وجدان گرفتم،چونکه من دلایل دکتر قرضاوی را نخوانده ام،فقط سه سال پیش، این عکسی را که شیخ با زنِ امیر قطر دست داده اند در اینترنت دیدم و بلافاصله به یکی از ماموستایان منطقه که خودشان از مترجمان کتبِ شیخ قرضاوی هستند مراجعه کردم و با ایشان مطرح کردم، ایشان فرمودند که دکتر قرضاوی دست دادن با نامحرم را در امور دیپلماسی جایز میدانند! من هم جویای دلایلشان نشدم و ایشان را ترک کردم.

الان به شدت ناراحتم که الکی در موردِ چیزی که دلیلش را نمیدانستم سخنرانی کرده ام!!!!! 8O  8O  8O

در اینجا هم که منبعی در اختیارم نیست تا دلایل ایشان را بخوانم، اما با توجه به شناختی که از منهج ایشان دارم احتمال میدهم این مجوز را از بابِ موازنه ی مصالح و دفع افسد با فساد داده باشند!!!

به هرحال هم از خدا طلبِ بخشش میکنم، هم از دکتر قرضاوی و هم از دوستان!!

ولی با این وجود با این حرف شما که فرمودید دکتر قرضاوی بزرگترین عالم فعلی جهان اسلام است مخالفم، زیرا به قولِ برادر کوروش،علمایی هستند که در غربت به سر میبرند.

در ضمن رأی هایی از دکتر قرضاوی هم وجود دارند که نسبت به آراء علماهایی دیگر ضعیف است. نمونه اش همان جریان فلسطین!

به دیدگاه فقهی معاصر، جلد چهار مراجعه فرمایید، مناظره شیخ بن باز و شیخ قرضاوی را در مورد صلح حماس با اسرائیل بخوانید، بدونِ تعصب عرض میکنم، به نظر من شیخ بن باز موفق تر موضعگیری کرده اند. زیرا ایشان دلایل نقلی را با دلایل عقلی ترکیب کرده و ارائه داده اند، اما شیخ قرضاوی فقط از استدالالهای عقلی استفاده نموده اند.

به هرحال ما در مقابل این بزرگواران هیچ هستیم!


والله اعلم...
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط blook » دوشنبه آذر ماه 28, 1390 6:30 pm

korosh نوشته است:با عرض سلام و عرض ادب خدمت همه ی کاربران و زحمت کشان سایت پینوس پیرامون مسایل مطرح شده در مورد شیخ قرضاوی ذکر چند نکته را لازم وضروری میدانم:
1)سابقه ی بسیار درخشان شیخ بر هیچ شخصی پوشیده نیست و من جمله میتوان به فعالیتهای علمی وسیاسی ایشان در دوره ی جوانی و تحمل تبعید و سالها دوری از وطن در آن سالها اشاره کرد .
2)در میان علمای گذشته قاعده ای به نام "جرح وتعدیل "وجود داشته که متاسفانه امروز رنگ و بوی آن کمرنگ شده و طبق این قاعده علما در میان خود از خوبی های همدیگر تعریف و از اشتباهات همدیگر  خرده می گرفتند و تنها هدفشان بیان حق و دلسوزی نسبت به فرد معدول یا مجروح بود. امیدوارم کمی این سنت حسنه را کم کم در میان خود رواج دهیم و از کسی که بدی های مارا گوش زد میکند نهایت تشکر را داشته باشیم.
3)چیزی که بسیار مرا در این چند سال از ارتباط با جماعت های اسلامی رنج می دهد تعصب کورکورانه ی پیروان این جماعتها برای بزرگان خود می باشد. به راستی اگر این درد بزرگ دوا نشود دچار آفت بزرگی میشویم که قران کریم در مورد آن می فرماید((اتخذوا احبارهم و رهبانهم اربابا من دون الله)). ما نباید برای هیچ شخص یا گروهی قداست قایل شویم چون اگر این آفت دامان ما را بگیرد به مرور زمان حق طلبیمان کاهش یافته و خدایی ناخواسته خیلی راحت حق را فدای شخص یا گروه خود میکنیم.
4) شیخ قرضاوی هم عالمی است که دچار اشتباه خواهد شد و هیچ کس نمی تواند این را انکار کند و اصولا فقه جدیدی  که ایشان از آن بحث میکند خیلی جای بحث و بررسی و شک وشبهه است. ونباید انسان به محض اینکه گفتند دکتر قرضاوی نظرش در مورد فلان موضوع این است فورا  تسلیم شود بلکه باید ببیند علمای بزرگ دیگر چه نظری دارند.
5)مشکل بزرگ بسیاری از برادران دین داری که در این سالها دیده ام عدم اطلاع ایشان از وجود بزرگان معاصر دیگر می باشد. نمیخواهم از هیچ عالم دیگری اسم بیاورم و شما خواننده عزیز فورا به من برچسب ....بدهید ولی بخاطر رضای خدا هم که شده کمی در مورد علما و صفات آنها و مطابقت این صفات با صفات سلف صالح بیندیشید ببینید کدام یک از علمای امروز در غربتند چون طبق حدیث نبوی امروز دوران غربت است. پیامبر میفرماید هرکس به پیامبران شبیه تر باشد بیشتر دچار فتنه و ابتلاست .به راستی کدام دسته از علمای معاصر بیشتر دچار سختی و فتنه هستند؟ کجایند آن علما که با یک فتوایشان میلیونها مسلمان از اصناف مختلف جامعه یکپارچه به فتوایشان لبیک میگفتند. درد امروز ما یک چیز است (((عالم عامل نداریم))) اصولا اگر عالم اصلاح شود همه ی جامعه اصلاح خواهد شد.
(((اللهم ان نعوذ بک من علم لا ینفع و قلب لا یخشع )))
(((ربنا ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه)))


تمام حرف من هم همین است، خیلی از شما تشکر میکنم
اما در مورد برادر kazari فکر میکنم که دیگه داره بحث رو منحرف میکنه و من در همان موارد 1 تا 8 عدم تشابه ملاقات دکتر با طواغیت و صلح پیامبر با کفار رو کاملا روشن کردم، جهاد دکتر یوسف با قذافی کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
و دیگر اینکه در شأن عالمی چون قرضاوی نیست که با متعفنی چون قذافی و بشار همنشین شود و بعد در روزنامه ها چاپ شود و مردم بگویند به به ... !!!!!!
البته چرا دکتر خود متوجه این مسائل و عواقب آن نمی شود جای سؤال است!
که بنده فکر میکنم نتیجه فقط تیسیری و به اصطلاح وسطیه ی ایشان باشد که چنین مسائلی را به بار آورده!!!!

آیا یهود و نصاری یکباره به حالتی افتادند که ما امروز می بینیم؟   مطمئنا خیر تمام تحریفی که در ادیان دیگر به وجود آمد یک شبه رخ نداد بلکه هر کدام از علمایشان چیزی افزودند یا چیزی کاستند و به مرور زمان به این شکل درآمد ... امروزه اگر عالمی دست دادن با نامحرم را جایز بداند و آواز خواندن زن را برای مردان نامحرم جایز بداند و کلیپ آن را هم پخش کند و یا کشف حجاب را برای مسلمانان اروپا جایز بداند بعدها علمای دیگری با استناد به عمل ایشان ممکن است بوسیدن زن نامحرم و لخت کردن قسمت هایی از بدن و .... جایز بدانند و بگویند و خدا آنها را حرام نکرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برادر محترم شما از کجا فهمیدید که ایشان بزرگترین عالم حال حاضر جهان است؟! آیا علم ایشان را کشیده اید؟ یا با توجه به فتوا های جالبشان این را میگویید؟ یا شاید چون هر روز و هر هفته او را در کانال های مختلف تلویزیونی میبینید که آزادانه این را میگویید و یا چون اطرافیان شما بار ها ای سخن را گفته اند شما هم می گویید؟؟؟؟!!!!!
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط shahryari-abdullah » دوشنبه آذر ماه 28, 1390 11:31 pm

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی. بنده خیلی متأسف شدم ، ماهایی که از اصول مهمی چون اخوت و جایگاه آن و شرایط آن یا با خبر نیستیم و یا اینکه خدایی نکرده باخبریم ولی رعایت نمی کنیم اومدیم با عکس هایی از یکی از مجاهدان اسلام در عصر حاضر آبروی برادرمان را ببریم اصولا ما با دیدن این عکس ها باید حسن ظن داشته باشیم و بگوییم جناب شیخ برای حل مشکلی رفتند نزد کسی همچون قذافی.
حال همه ی مشکل دین ما شده کسی که قریب به 80 سال قرآن رو از حفظه و در پرتو آن چه آثاری از خود که بر جای نگذاشته. همین اتحادیه علمای جهان اسلام که زحمات ایشان است رو مورد توجه قرار دهید که چه کار بزرگ و مهمی انجام داده اند. آقای بلوک من و شما چه کاری برای دین مان انجام دادیم.
خیلی محدود فکر می کنیم و اصلا توجه نمی کنیم که عاقبتا دین از ما چه می خواهد آیا دست ندادن در شرایط خاص با نامحرم! بنده چنین فکر نمی کنم و دین خدا رو خیلی بزرگ تر از این حرف ها می دونیم.
رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

برای نویسنده این مطلب shahryari-abdullah تشکر کننده ها: 2
asra (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), kazari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
shahryari-abdullah
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 66
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 10, 1390 12:30 am
محل سکونت: tabriz
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 38 بار
امتياز: 0

پستتوسط sayf » سه شنبه آذر ماه 28, 1390 12:20 am

blookعزیز
منظور من از طرح این سوال این بود که ما هروقت با نظر جدیدی که مخالف اون چیزی که به نظر ما مسلمه، مواجه میشیم صبر کنیم و بدون عجله، بلکه با صبر و کنجکاوی، دلیل این نظر رو جویا بشیم.
شما فرمودین که نظرات ایشون رو خوندین. پس لطفا بفرمایین که جواب شما برای حدیثی که شیخ به اون استناد کرده چیه؟
ضمنا اگه مطالعاتتونو بیشتر کنید خواهید دید که:1-امام قرطبی، امام غزالی،امام ابن حزم و چند نفر دیگه از علمای بزرگ اسلام، موسیقی رو (بصورت مشروط)حرام نمیدونن
2- حضرت عمر در زمان خلافت خودشون از قبایل عرب مسیحی از جمله قبیله "تغلب" در جنگ ها کمک گرفته.
چیزی که میخوام بگم اینه که ما داریم درمورد مجتهدین امت نظر میدیم نه یکی مثل خودمون...
همچنین(اگه منظورتون از مثالی که زدین،شیخ قرضاوی بود) بفرمایید کجا شیخ قرضاوی آواز خوندن زنان رو برای مردان بصورت مطلق حلال دونستن؟
اینجا یکی از مواردی بود که فکر کردم به ناحق درمورد شیخ قرضاوی اظهارنظر شده، به همین خاطر از ایشون دفاع کردم، وگرنه من مقلد متعصب حلقه به گوش شیخ نیستم بلکه جمله امام مالک رحمه الله رو تکرا میکنم که وقتی سر قبر رسول الله حاضر شده بود فرمود:"قول کل امرئ„ یقبل و یرد إلا صاحب هذا القبر" بنابراین نه شیخ قرضاوی، بلکه حتی اگه امام ابن تیمیه، خود امام مالک، امام شافعی و یا حتی بزرگترین صحابه هم چیزی بگن، معیار من برای قبول یا ردش، مطمئنا "حق" خواهد بود نه علاقه یا محبت یا تعصب و یا چیزای دیگه
ضمنا اگه هم شما و هم متین عزیز نظر قبلی بنده رو بخونید میبینید که من نگفتم شیخ قرضاوی بزرگترین عالم حال حاضر جهان اسلام هستن بلکه گفتم ایشان رو از بزرگترین علمای حال حاضر جهان اسلام میدونم. برای این حرفم هم ادله ای برمبنای اون چیزاییه که درطول حدود 13سال مطالعات شخصی دینی و 7سال درس دینی خوندن یاد گرفتم، دارم. هرکسی هم میتونه بگه اشتباه میکنم اما هیچکس نمیتونه بگه نباید یا حق ندارم چنین نظری داشته باشم چون این نظر شخصیه نه حکم شرعی.
یه سوال دیگه از دوست دیگه مون: آیا پیامبر فرمودن که در قرن چهاردهم اسلام غریب میشه؟ یا اینکه این نظر شخصی خودتون بود که از قول عام پیامبر درمورد غریب شدن دین در آینده برداشت کرده و با ویژگیهای این عصر تطبیق دادین؟ من البته مخالف این نظر نیستم، اما میخواستم نشون بدم که خیلی از چیزایی که ما اونا رو به تووان مسلمات دینی میدونیم، در حقیقت مسلم نیستن بلکه بخاطر این اونا رو مسلم دونستیم که دلیل اولیه ای که برای ما ارایه شده رو منطقی دونستیم و به عنوان مسلم و غیرقابل تغییر در ذهنمون ذخیره کردیم. اگه بخواین نمونه های دیگه ای هم برای این مطلب ذکر خواهم کرد.
اللهم أرنا الحق حقا وارزقنا اتباعه و أرناالباطل باطلا وارزقنااجتنابه
ما میخواهیم با بینشی عمیق و صحیح، به سوی پروردگار دعوت دهیم.
نماد کاربر
sayf
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 172
تاريخ عضويت: دوشنبه ارديبهشت ماه 5, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 128 بار
تشکر شده: 130 بار
امتياز: 10

پستتوسط Mmm » سه شنبه آذر ماه 28, 1390 2:21 am

ماموستا یحیی جان این حقِ مسلّم شماست که دیدگاهِ خود را در رابطه با هر موضوعی بیان کنید و تمامی نظراتتون قابل احترام و مبارک هستن. :)
من هم بابتِ بی دقتیم و اینکه باعجله واکنش دادم عذر خواهی میکنم.امیدوارم ببخشیدم! :?



بلوک جان دیدی مغلوبِ احساساتت شدی و به قولت وفا نکردی؟؟! یکبار دیگر تشریف ببر صفحه ی قبل و نظری که در آن هدفت را از ارسال این مطلب  داده ای بازنگری کن، آنوقت متوجه بی انصافیت خواهی شد!!!
مگر قرار نبود که خدماتِ دکتر را قربانی خطاهای ایشان نکنی؟ تازه این خطاها را فقط عده ای خطا میپندارند، عده ای دیگر هستند که واقعا دلایل قوی و موثق شیخ قرضاوی برای آنها قابل هضم است. و این به طبیعت افراد بر میگردد. قرار نیست که همه ی افراد با یک دلیل، حقیقتِ موضوعات را بپذیرند، ممکن است دلایلی که برای من و شما هضمش سنگین است برای دیگری آسان باشد و دلایلی که برای ما هضمش آسان است برای دیگران سنگین باشد!
پس دوستِ عزیز، همیشه درصدی(ولو اندک)  هم برای حق بودنِ دیدگاهِ دیگران اختصاص دهید تا اینگونه تند در برابر اندیشه های متفاوت واکنش ندهید.



در ضمن من خیلی خوشحال میشوم که تاریخ آن عکسهایی را که دکتر قرضاوی با بشار اسد و قذافی انداخته اند نیز در اینجا برایمان بنویسید!
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط blook » سه شنبه آذر ماه 28, 1390 2:45 am

shahryari-abdullah نوشته است: اصولا ما با دیدن این عکس ها باید حسن ظن داشته باشیم و بگوییم جناب شیخ برای حل مشکلی رفتند نزد کسی همچون قذافی......................همین اتحادیه علمای جهان اسلام که زحمات ایشان است رو مورد توجه قرار دهید که چه کار بزرگ و مهمی انجام داده اند................. آقای بلوک من و شما چه کاری برای دین مان انجام دادیم..............................خیلی محدود فکر می کنیم و اصلا توجه نمی کنیم که عاقبتا دین از ما چه می خواهد آیا دست ندادن در شرایط خاص با نامحرم! بنده چنین فکر نمی کنم و دین خدا رو خیلی بزرگ تر از این حرف ها می دونیم.


جناب shahryari-abdullah در مورد جمله ی اولتان میگویم:حسن ظن هم حدی دارد، ما به دیدار های استاد با طواغیت ( البته جدیدا گفته میشه که کسی نمی دونسته که اینها طاغوت بوده اند تا سال پیش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....) حسن ظن داشته باشیم، به فتوای ایشان که در آن اجازه داده اند یک نفر مسلمان وارد ارتش امریکا شود و با مسلمانان عراق و افغانستان بجنگدتا آینده ی شغلی آن فرد در ارتش امریکا دچار خطر نشود !! حسن ظن داشته باشم، به حلال دانستن شراب در مقادیر کم حسن ظن داشته باشیم ( در حالی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم میفرماید: ما أسکر قليله فکثيره حرام. )، به سخنرانی ایشان که در آن اهل چچن را از جهاد در راه خدا باز میدارد حسن ظن داشته باشیم، به نشستن ایشان در مجلس یک زن خواننده ( البته محجبه!!!! ) حسن ظن داشته باشیم ( این کلیپ را برای دانلود میگذارم ) به فتوای خلع حجاب زنان مسلمان در اروپا به خاطر تحصیل حسن ظن داشته باشیم، و در نهایت کلا هر جا دیدیم که ثابت ماندن بر دین خدا و اجرای اوامرش آنگونه که میخواهد راحت نبود با یک فتوایی، چیزی آن واجب را حذف کنیم، خوب باید به این هم حسن ظن داشته باشیم!!!!!!!!!  عجب دینی شده این دین اسلام! اصلا طبق فتواهای ایشان شما هیچگاه نیاز ندارید که در مقابل نفس خود ایستادگی کنید! هر جا دیدید کار دارد سخت میشود و تاب صبر بر محرمات را نداریداز او کمک بخواهید تا تخفیفی برایتان اعمال کند..................................در مورد قسمت دوم با صراحت میگویم و همه ی کسانی که سیاست را دنبال میکنند می دانند که این اتحادیه اتحادیه ی علمای اخوان المسلمین جهان است و البته در جای خودش کار مهمی است..................در مورد سوم میگویم که اگر شما برای دین الله کاری انجام نداده اید چگونه کسان دیگر را بدون آگاهی قبلی در این جرم خود شریک میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!...............................................در مورد نگته چهارم میگویم: اگر شما حرام دانستن ارتباط با زن اجنبی را کوچک میشمارید و محدود فکر کردن میدانید، میگویم: خدا هدایتتان کند!
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط blook در سه شنبه آذر ماه 29, 1390 12:50 pm .
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط blook » سه شنبه آذر ماه 28, 1390 3:27 am

sayf نوشته است:blookعزیز

1-ضمنا اگه مطالعاتتونو بیشتر کنید خواهید دید که:1-امام قرطبی، امام غزالی،امام ابن حزم و چند نفر دیگه از علمای بزرگ اسلام، موسیقی رو (بصورت مشروط)حرام نمیدونن

2- حضرت عمر در زمان خلافت خودشون از قبایل عرب مسیحی از جمله قبیله "تغلب" در جنگ ها کمک گرفته.

3-همچنین(اگه منظورتون از مثالی که زدین،شیخ قرضاوی بود) بفرمایید کجا شیخ قرضاوی آواز خوندن زنان رو برای مردان بصورت مطلق حلال دونستن؟
اینجا یکی از مواردی بود که فکر کردم به ناحق درمورد شیخ قرضاوی اظهارنظر شده، به همین خاطر از ایشون دفاع کردم


4-یه سوال دیگه از دوست دیگه مون: آیا پیامبر فرمودن که در قرن چهاردهم اسلام غریب میشه؟ یا اینکه این نظر شخصی خودتون بود که از قول عام پیامبر درمورد غریب شدن دین در آینده برداشت کرده و با ویژگیهای این عصر تطبیق دادین؟


1-امام قرطبی هیچ گاه چنین نظری نداشته بلکه بارها در تفسیرش غنا و آلات طرب را حرام دانسته است ( این هم نمونه ای از أقوال ایشون که البته برای شما که آگاه هستید نیازی به ترجمه نمیبینم: قال الإمام أبو العباس القرطبي: الغناء ممنوع بالكتاب والسنة وقال أيضا: "أما المزامير والأوتار والكوبة (الطبل) فلا يختلف في تحريم استماعها ولم أسمع عن أحد ممن يعتبر قوله من السلف وأئمة الخلف من يبيح ذلك، وكيف لا يحرم وهو شعار أهل الخمور والفسوق ومهيج الشهوات والفساد والمجون؟ وما كان كذلك لم يشك في تحريمه ولا تفسيق فاعله وتأثيمه - الزواجر عن اقتراف الكبائر لابن حجر الهيثمي  و تفسير القرطبي 14/56  )، لطفا نام اون چند علمای بزرگ دیگه رو برای ما بگید تا از علم 20 ساله تون استفاده ای برده باشیم.

2- ربط این موضوع به مسائل مورد بحث چیه؟ مگه دکتر از قذافی کمک گرفته که با امریکا بجنگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

3-کلیپ رو دانلود کنید تا ببینید http://up.iranblog.com/images/54wgxetmcayxgoehrzig.rar  ( در این فیلم دکتر در کنار همسرش در مجلسی نشسته و زنی آوازه خوان برای آنها همرا با موسیقی می خواند - پناه بر الله- ) من برای اثبات تحریم کار شیخ در این فیلم فقط به این دو آیه از قرآن اشاره میکنم و از سنت حرفی نمیزنم.  ( واذا سالتموهن متاعا فاسالوهن من وراء حجاب ذلكم اطهر لقلوبكم وقلوبهن )(هرگاه از زنان پیامبر چیزی از وسایل منزل به امانت خواستید از پس پرده از آنان بخواهید این کار برای قلبهای شما و آنان بهتر است ، ( ولا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن وتوبوا الي الله جميعا ايها المومنون لعلكم تفلحون )(و پاهای خود را بههنگام راه رفتن به زمین نزنند)
این کار نسبت به زنان پیامبر در زمان حیات رسول الله ... آیا چگونه اکنون دست دادن با زنان نامحرم و همنشینی با زنان آوازه خوان جایز است.

4- اگر شما غربت اسلام را در عصر حاضر نمی توانید ببینید، تنها جمله که میتوانم بگویم این است برای شما متأسفم.


در پایان باید بگویم که متأسفانه این بحث در یک حلقه ی تکرار شدنی گیر افتاده و کلا این کار من بیهوده بود و اصلا نباید چنین کاری میکردم، زیرا با توجه به نظراتی از کاربران دیدم مطمئن شدم که علی رغم جمله هایی که در آن خود را از متعصبان بری میدانستنند همچنان از با تمام قوا از دکتر قرضاوی دفاع میکنند و حتی به هیچکدام از اشتباهات ایشان اعتراف هم نکرده اند. قصد بنده این بود که شاید پرتوی هر چند باریک از حقایق را بر مغز های بسته و اسیر جو اطرافیان بیفکنم اما ظاهرا این کار به این آسانی نیست ...
به هر حال از خدای منان عاجزانه خواستارم راه حق را به ما مسلمانان نشان دهد و توفیق پیمودن و ثبات در راه آن را نیز نصیب ما بگرداند و عزت و مجد امت اسلام را به آنها باز گرداند و همه ما را در روز قیامت زیر پرچم محمد بن عبدالله صلی الله علی و آله وسلم محشور نماید.
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط blook در سه شنبه آذر ماه 29, 1390 1:04 pm .
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط Mmm » سه شنبه آذر ماه 29, 1390 4:33 am

بلوک جان آنقدر هم حرفهایت بی تاثیر نبوده!! از واکنشهای پیش آمده زود دلگیر نشو، چنین تنشهایی در گفتگو طبیعی است.

الان هم نمیخواهد قهر بکنی، اتفاقا من خیلی از مطلبت خوشم آمد، ولی یکم روی موضوع زیاد پیله کردیم که اینگونه بصورتِ یک حلقه ی تکرار شدنی در آمد!

یقین داشته باش که من این مطلبت را ناشی از احساس پاکی که نسبت به اسلام  و حس دلسوزیی که نسبت به مسلمانان داری میدانم.




امیدوارم از من نرنجیده باشی!! :)

موفق باشی برادر 8)
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط shahryari-abdullah » سه شنبه آذر ماه 29, 1390 8:41 am

سلامی دوباره اولا ادبیات شما ادبیاتی اسلامی و تأثیر گذار نیست چونکه خودت رو حق مطلق میدونی و ما رو متعصب میدونی. همین اتحادیه ای که عرض کردم راشد الغنوشی که در انتخابات دبیر کلی آن اتحادیه رأی دوم رو آورد کجاش اخوانیه؟ یا آیت الله خراسانی که شیعه هستند و...
بنده ام برای ذهن بسیار بسته و عقیم و ناکارامد شما  که یک سری مسائل همچون موسیقی رو مشکل امروز مسلمونا میدونی خیلی متأسفم. بیشتر از این هم مزاحمتون نمیشم
رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
نماد کاربر
shahryari-abdullah
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 66
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 10, 1390 12:30 am
محل سکونت: tabriz
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 38 بار
امتياز: 0

پستتوسط ModireTalar » سه شنبه آذر ماه 29, 1390 11:59 am

با سلام؛

دوستان گرامی لطف نمایید در خلال بحث ها، آداب و شئونات اسلامی را در ارائه نظراتتان رعایت فرمایید، چون در غیر اینصورت با کمال احترام نظرات حذف خواهند گردید.

با تشکر
نماد کاربر
ModireTalar
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 395
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 26, 1389 12:30 am
تشکر کرده: 633 بار
تشکر شده: 275 بار
امتياز: 2640

پستتوسط fardin » سه شنبه آذر ماه 29, 1390 1:56 pm

با سلام خدمت دوستان محترم کل نظرات این موضوع را خواندم و نظارات کورش را ترجیح می دهم واقعا بسیار منصفانه نظر داده است.
شکی نیست که شیخ قرضاوی عالم بزرگی است و در راه دعوت و زمانی که شاید ما اصلا به دنیا نیامده بودیم ایشان دچار آزمایشاتی چون زندان و تبعید و... شده اند اما این به این معنی نیست که دیگر هر چه ایشان بگوید وحی منزل باشد و هرگونه که باشد کارهایش را توجیه کنیم و دلیل الکی برایش بتراشیم. باید بدانیم که  اشتباه کردن یک عالم مانند اشتباه کردن فردی عادی نیست. واقعا روا نیست که چنین عالمی همنشین کسانی مانند قذافی شود که او را به خیمه و بادیه دعوت کتد و شیخ او را برادر  و او را صاحب تحلیلات عمیق بداند.
ابوبکرباقلانی یکی از علمای زمان خلافت عباسیان در مجلسی کسی شروع به غنا خواندن می کند، ایشان برای اینکه از صدای غنا غافل شود پای خود را زخمی می کند که درد آن او را به خود مشغول کند.     ....   اکنون این دو را باهم مقایسه کنید.

یا پیامبر هنگام بیعت گرفت از زنان مکه هرگز با آنان دست نداد و در زندگی هیچ کدام از صحابه و یا تابعین چنین چیزی مشاهده نشده است.
در مورد آقای shahryari-abdullah که میگوید:
بنده ام برای ذهن بسیار بسته و عقیم و ناکارامد شما که یک سری مسائل همچون موسیقی رو مشکل امروز مسلمونا میدونی خیلی متأسفم.

باید بگویم که بنده ذهن     باز    ،   بارور  و   کارامد شما را تحسین می کنم  حق با شماست ما نباید در مورد مسائل حلال  و حرام و سنت پیامبر حساسیت نشان دهیم این مسائل مربوط به 1400 سال پیش است. و اصلا مهم نیستند مهم این است که در پارلمان کشوری دو کرسی بیشتر را از آن خود کنیم و همه کتاب های دکتر سروش را از بر کنیم. و به دانشگاه برویم و رشته هایی همچون جامعه شناسی و یا علوم اجتماعی را بخوانیم، و اگر دانشگاه قبول نشدیم بریم مدرسه علوم دینی و با گذراندن سطح 1 و 2 دانشگاه مذاهب هر طور که شده خود را به دانشگاه برسانیم و آخر سر اگر دکترایمان را گرفتیم به کلی مدرسه علوم دینی را ترگ گفته و به ادامه جهاد در دانشگاه مذاهب بپردازیم.

shahryari-abdullah نوشته است:راشد الغنوشی که در انتخابات دبیر کلی آن اتحادیه رأی دوم رو آورد کجاش اخوانیه؟

نمی دانم این چه سوالیست اگر راشد غنوشی اخوانی نیست پس کی اخوانی است.
نماد کاربر
fardin
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: سه شنبه آذر ماه 28, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

قبليبعدي

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان