عشره مبشره

در این بخش سیره ی بزرگان و خادمانِ دین قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

عشره مبشره

پستتوسط faezin » دوشنبه تير ماه 7, 1394 12:58 am

سعیدبن زیدبلندشد و گفت:گواهی میدهم که از رسول الله
شنیدم که فرمود: ده نفر از اهل بهشت هستند:
پیامبردربهشت است.
ابوبکردربهشت است. عمردربهشت است.
عثمان دربهشت است . علی دربهشت است.
طلحه دربهشت است. زبیربن عوام دربهشت است.
سعدبن مالک دربهشت است. عبدالرحمن بن عو ف
وابوعبیده جراح دربهشت است
.اگربخواهم میتوانم نفردهم رانیز نام ببم سعید میگوید:
همه اصحاب گفتند :اوکیست؟پیامبرصلی الله علیه وسلم فرمود :سعیدبن زیداست.
اکنون به نکات زیرتوجه کنید :
1- همانگونه که انها در دعوت اسلامی به
پیامبرصلی لله علیه وسلم نزدیک بوده ,درنسب نیز با او قرابت داشته اند
2-حضرت اسماعیل نبی الله فرزندابراهیم خلیل الله جد این ده نفرمی با شد
3 - هرگونه بدگویی درخصوص یکی از آنهابدگویی درحق نسب ودودمان پیامبرصلی الله علیه وسلم است.
4 - ازمیان این ده نفرسعد وعبدالرحمن رضی الله عنه ازقبیله بنی زهر{دایی های پیامبر {ص }هستند.
5 - وابوبکر صدیق وپسر عمویش {طلحه}ازقبیله بنی تیم هستند.
6-عمر فاروق و سعیدبن زید نیز که عمو زاده ی همدیگرهستند ازقبیله بنی عدی میباشند.
7 - ازمیان این ده نفرتنها پدر ابوبکرصدیق اسلام آورد.
8 -خلفای چهارگانه وشش نفراهل شور ی همان کسانی هستند که مژده ی بهشت رادریافت کردند.
9 -ابوبکرصدیق قبل از این ده نفر وسعدبن ابی وقاص بعد از این ده نفردار فانی راوداع گفتند.
10 عمر وعثمان وعلی وطلحه وزبیر به شهادت رسیدند.
11- عشره مبشره از اهل بدرهستند وبجز عثمان همه ی انها از اهل بیعت الرضوان نیز بودندلازم به ذکر است
که بیعت الرضوان به خاطر عثمان برگزار شد.



قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
بگو: «ای بندگان من- که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید- از رحمت خدا نومید مشوید. در حقیقت ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، که او خود آمرزنده مهربان است.

برای نویسنده این مطلب faezin تشکر کننده ها:
bahar (دوشنبه تير ماه 8, 1394 6:38 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
faezin
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 76
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 1, 1391 12:30 am
محل سکونت: فی ارض الله
تشکر کرده: 64 بار
تشکر شده: 132 بار
امتياز: 1320

Re: عشره مبشره

پستتوسط abdolmahdi » دوشنبه تير ماه 8, 1394 3:20 pm

سلام بر كاربر محترم  faezin

چند سؤال از محضرتان داشتم:

1. آيا اين حديث ، راويِ ديگري هم دارد؟

2. آيا قبل از خلافت عثمان ، اين حديث نقل شده؟

3. با توجه به اينكه طلحه و زبير در جريان جنگ جمل و مقابله با اميرالمؤمنين علي عليه السلام كشته شده اند آيا ممكن است هر سه نفر اهل حق و بهشتي باشند؟

باتشكر
هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: عشره مبشره

پستتوسط hamze » دوشنبه تير ماه 8, 1394 8:49 pm

abdolmahdi نوشته است:سلام بر كاربر محترم  faezin

چند سؤال از محضرتان داشتم:

1. آيا اين حديث ، راويِ ديگري هم دارد؟

2. آيا قبل از خلافت عثمان ، اين حديث نقل شده؟

3. با توجه به اينكه طلحه و زبير در جريان جنگ جمل و مقابله با اميرالمؤمنين علي عليه السلام كشته شده اند آيا ممكن است هر سه نفر اهل حق و بهشتي باشند؟

باتشكر


پاسخ به سوال اول رو نمیدونم
پاسخ سوال دوم  
فرض که قبل از خلافت عثمان ، اين حديث نقل نشده اهمیتی نداره دوست خوبم مهم اینه که به این حدیث معتقد باشیم


سوال سوم هم بله میشه دو نفر با هم بجنگند و قصد خون همدیگه داشته باشن در حالی که هر دوشون هم تو بهش باشن .( البته قبول یا ردش بسته به طرز فکر ادم داره )
hamze
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: سه شنبه تير ماه 2, 1394 3:53 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 10

Re: عشره مبشره

پستتوسط faezin » دوشنبه تير ماه 8, 1394 9:27 pm

سلام عليكم ور حمت الله برادر عبدالمهدی

..................
راویان اهل تسنّن، از جمله احمد بن حنبل در مسند خود (ج 1. ص 193) به اسناد خود از عبدالرّحمن‌بن‌عوف نقل می‌كند كه پیامبر‌فرمود:
«اَبُوبَكْرٌ فِی الْجَنَّهِ، وَ عُمَرٌ فِی الْجَنّه، وَ عَلِیٌّ فِی الْجَنَّه، وَ عُثمان فِی الْجَنّهِ، وَ طَلْحَه فِی الْجَنَّه، وَ الزَُّبَیْرُ فِی الْجَنَّهِ وَ عَبْدُالرَّحمنِ بْنِ عُوفٍ فِی الْجَنَّه، وَ سَعْدُ بْنِ اَبِی وَقّاصٍ فِی الْجَنَّهِ، وَ سَعِیدُ بْنِ زَیْدٍ فِی الْجَنَّهِ وَ اَبُوعُبَیْدَهِ ابْنِ الجَّراحِ فِی الْجَنَّهِ»[1]:
«یعنی: این (افراد دهگانه) در بهشت هستند: 1ـ‌ ابوبكر، 2ـ عمر، 3ـ علی، 4ـ عثمان، 5ـ طلحه، 6ـ زبیر، 7ـ عبدالرّحمن‌بن عوف، 8ـ سعد وقّاص، 9ـ سعید بن زید، 10ـ ابوعُبیده جرّاح»[2].
اهل تسنّن به این حدیث، خیلی اهمیّت می‌دهند و نام این ده نفر را به عنوان «عَشَرَه مُبَشَّره» (بشارت‌شدگان دهگانه به بهشت) در مكان‌های مقدّسی مانند دیوار مسجد‌النّبی‌ در برابر دید مردم نوشته و نصب می‌كنند.




شما میفرمائید چگونه روا است كه مردی از اهل بهشت با مردی دیگر كه او نیز از اهل بهشت است، جنگ كند؟ طلحه و زبیر (كه جزء آن ده نفر بهشتی است) در تحت لوای عایشه، برای جنگ با علی‌بن‌ابیطالب كه او نیز از اهل بهشت است، وارد بصره شدند و جنگ جمل را كه موجب كشتار بسیار از طرفین شد، پدید آوردند؟
با این كه قرآن می‌فرماید: «وَ مَنْ یَقْتُلُ مُؤْمِناً مُعْتَمِّداً فَجَزاءُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فِیها»: «هر كس مؤمنی را عمداً بكشد، جزای او دوزخ است، و او همیشه در آن قرار دارد». (حاقه‌ـ 44)
با توجّه به این آیه، آن كسی كه از دو طرف، باعث آن همه كشتار در جنگ جَمَل شد، باید اهل دوزخ باشد، و آن كس یا امام علی‌ است و یا طلحه و زبیر؟!
رئیس امر به معروف: نامبردگان از دو طرف، كه جنگیدند، همه مجتهد بودند، و مطابق اجتهاد خود، رأی دادند، در این صورت، آن‌ها معذور می‌باشند!
مخالفت با قرآن:
اگر قرار باشد كه عشره مبشره با وجود هر گونه گناه صد در صد بهشتی باشند، پس بايد پيامبر اسلام هم به طريق اولي اين‌چنين باشد؛در حالي كه قرآن خلاف آن را مي‌گويد.
خداوند در قرآن خطاب به پيامبر اسلام مي‌فرمايد:
وَ لَوْلَا أَنْ ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدْتَ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا. إِذًا لَأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرًا. (اسراء/75_74)
«و اگر ما تو را ثابت قدم نمي‌گردانديم،نزديك بود كه به مشركين اندك تمايل و اعتمادي بكني.كه در اين صورت،كيفر اين عمل تو را به تو مي‌چشانديم و عذاب تو را در دنيا و آخرت مضاعف مي‌كرديم،آن‌گاه از قهر و خشم ما هيچ ياوري بر خود نمي‌يافتي»
خداوند در قرآن چنان حمايتي از پيامبرش كرده كه از احدي نكرده است؛ اما با اين‌حال، به او مي‌گويد كه اگر كمي از راه حق منحرف شوي و به مشركين تمايل پيدا كني،تو را عذاب خواهم كرد!


با اين وضعيت، چگونه ممكن است به اصحاب او آن چنان آزادی داده شود که با وجود هر گناهی بازهم به بهشت برين راه یابند؟!
در ضمن تعداد زيادي از اين عشره مبشره در هنگام مرگ داراي ثروت بيشمار با غلامان و كنيزان زياد بودند. كه علافه آنها را به امور دنيوي ثابت مي كند.




اما جواب اهل سنت
1 – در آیه آمده هر کس مومنی را عمدا بکشد جایش در جهنم است
نه علی نه زبیر نه طلحه، عمدا کسی را نکشتند، یک دلیل ما رفتار طرف پیروز است ،علی بعد از پیروزی به سران طرف شکست خورده ،( مثل عایشه و ابن زیبر و پسر طلحه حتی نازکتر از گل نیز نگفت)
اگر عایشه قاتل هزاران نفر بود قبل از آخرت باید علی او را هزار بار در دنیا اعدام میکرد نه اینکه او را با احترام بخانه برگرداند و از دسترنج مسلمانان به او حقوق هم بدهد!
پس اگر علی عایشه و ابن زبیر را مجازات نکرد پس این خود دلیل است که فرض از پای بست ویران است و قتل عمدی صورت نگرفته است




ببینیم جنگ چطور شروع شد:
اوباشان عثمان را شهید کردند و بر شهر مسلط شدند و همراه بقیه با علی بیعت کردند تا از او بعنوان نردبان ترقی استفاده کنند ، بعضی از صحابه در شهر دیگری جمع شدند که قاتلان خلیفه عثمان باید کشته شوند مکیان را جمع کردند رفتند بصره که یکی از قاتلان اصلی و قبیله اش در اونجا پناه گرفته بودند ،اگر اونها قصد جنگ با یک نفر دیگر از عشره مبشره( یعنی علی ) را داشتند ، یکراست میامدند مدینه
عایشه را باخود بردند تا به این شایعه پایان دهند که عایشه خواستار قتل عثمان بود ، زیرا فتنه گران نامه های بنام عایشه به روسای قبایل بر ضد عثمان نوشته بودند
از اونطرف بدروغ به علی گفتند چه نشسته ای که فرماندار ترا دربصره تکه و پاره کردند علی شتابان آمد بصره و فرماندار سالم بود
علی به طلحه و زبیر گفت شما چه تان شده؟ گفتند آب خنک از دهان ما پایین نمیرود تا قاتلین عثمان زنده هستند! گفت ما که زور نداریم گفتند اینک ما زور بازوی تو! باقی مذاکره ماند برای فردا
نیمه شب، ناگهان جنگ شعله ور شد کسی ندانست از کجا.
طلحه اینطرف و آنطرف میدوید که جنگ نکنید! طلحه را با تیر کشتند !
عایشه کسان فرستاد که جنگ نکنید جنگ بس است. اما کسی گوش نمیداد.
اینطرفی ها گفتند حمله از طرف علی بود آنطرف گفتند حمله از طرف طلحه بود و در فتنه عاقل هم حیران میماند
جنگ تمام شد علی پیروز به میدان آمد( شاید به این دلیل که حمله از طرف فتنه گران لشکر او بود و طرف دیگر غافلگیر شده بود )
و در میدان جسد طلحه را دید، سر خاک و خون آلودش را در بغل گرفت و گفت ای کاش بیست سال قبل مرده بودم و این صحنه را نمیدیدم هنوز از این غم فارغ نشده که مردی شمشیر زبیر را آورد که کشتمش!( و زبیر اصلا قبلا از جنگ کنارگیری کرده و دور رفته بود) علی به قاتل زبیر گفت بی گمان تو از اهل جهنمی
علی نه کسی را اسیر گرفت که چرا جنبش سبز برپا گردید نه باطوم بود نه بطری نه مقعد....
همانند جریان معاویه که نیازی نیست اینجا مطرح کنم این بخشش ویرایش گردید
پس دیدید که آنها همدیگر را نکشتند بلکه فقط اختلاف رای داشتند و علی کار زبیر را اشتباه میدید و این عجیب نیست که انسانهای خوب با هم اختلاف داشته باشند


و این قرآن است که بما میگوید امکان دارد دو لشکر با هم جنگ کنند و هر دو مومن باشند
وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ ﴿9﴾ الحجرات
و اگر دو طايفه از مؤمنان با هم بجنگند ميان آن دو را اصلاح دهيد و اگر [باز] يكى از آن دو بر ديگرى تعدى كرد با آن [طايفه‏اى] كه تعدى مى‏كند بجنگيد تا به فرمان خدا بازگردد پس اگر باز گشت ميان آنها را دادگرانه سازش دهيد و عدالت كنيد كه خدا دادگران را دوست مى‏دارد (9)
پس باز نگویید چرا قاتل باید در بهشت باشد ..... این بر میگردد به نیت، که شخص فکر میکند کارش درست است ، اما عملا درست نیست
و بدانید که در اسلام مدار کارها بر نیت است ممکن است مسلمانی را بکشی به بهشت بروی و هزار شهر کفار را فتح کنی و به جهنم روانه شوی
چرا؟ گفتم که مدار کار نیت است!
و در تاریخ نیز مثال های مشابه زیاد است
در داستان الغاء برده داری در آمریکا، ایالتهای جنوبی مخالف بودند و با شمالی ها جنگیدند و پرچم جدایی بلند کردند ،اما وقتی شکست خوردند کسی آنها را نکشت و نام خائن را به آنها نداد.
پس اختلاف و قتل غیر عمد مانع از رفتن مومنان به بهشت نیست و اینها شرط های احمقانه است.
و گفتیم که حتی عشره مبشره مسبب قتل غیر عمد نیز نبودند ،
پس چگونه است گریه علی بر طلحه و خشمش بر قاتل زبیر
آنها در فتنه پدید آمده از خود دفاع کردند و در کار خود انگشت به دهان ماندند.
اما پس از فرو نشینی فتنه از بطری و باتوم و زندان خبری نبود، و حتی تاریخ ثبت نکرده که طرف پیروز عشره مبشره طرف شکست خورده از همان عشره را لعنت یا بدگویی کند، یا طرف شکست خورده از طرف پیروز انتقاد کند،
خلاصه اینکه، شرط ورود به بهشت معصوم بودن و اصلا گناه نکردن نیست، اگر خوبی به بدی چربید انسان بهشتی میشود
آیه ای هم که شاهد آوردید که الله، فرستاده اش را تهدید کرده که اگر اندکی به آنها متمایل شوی جایت در جهنم است ربطی به جنگ بین صحابه ندارد.




در آخر برادر بزرگوار و عزیز قبلا به این سوالات پاسخ داده شده میتونید به سایت های که مربوط به پاسخ به شبهات هست مراجعه کنید و جوابتون رو اونجا بگیرید و اگه باز سوالی جدید داشتید همونجا مطرح کنید قوانین این سایت اجازه نمیده .
بازم از مدیریت درخواست دارم اگه پست دوم بنده مخالف قوانین سایت هست اون رو پاک کنند .
با تشکر از شما کاربر محترم که
با این سوالتون باعث شدید اطلاعات بنده هم در باره این موضوع بیشتر بشه  





















قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
بگو: «ای بندگان من- که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید- از رحمت خدا نومید مشوید. در حقیقت ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، که او خود آمرزنده مهربان است.
نماد کاربر
faezin
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 76
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 1, 1391 12:30 am
محل سکونت: فی ارض الله
تشکر کرده: 64 بار
تشکر شده: 132 بار
امتياز: 1320

Re: عشره مبشره

پستتوسط abdolmahdi » سه شنبه تير ماه 9, 1394 6:46 pm

جناب فائزين سلام

شما در جواب سه سوال كوتاه من اينطور فرموديد:

سلام عليكم ور حمت الله برادر عبدالمهدی
راویان اهل تسنّن، از جمله احمد بن حنبل در مسند خود (ج 1. ص 193) به اسناد خود از عبدالرّحمن‌بن‌عوف نقل می‌كند كه پیامبر‌فرمود:
«اَبُوبَكْرٌ فِی الْجَنَّهِ، وَ عُمَرٌ فِی الْجَنّه، وَ عَلِیٌّ فِی الْجَنَّه، وَ عُثمان فِی الْجَنّهِ، وَ طَلْحَه فِی الْجَنَّه، وَ الزَُّبَیْرُ فِی الْجَنَّهِ وَ عَبْدُالرَّحمنِ بْنِ عُوفٍ فِی الْجَنَّه، وَ سَعْدُ بْنِ اَبِی وَقّاصٍ فِی الْجَنَّهِ، وَ سَعِیدُ بْنِ زَیْدٍ فِی الْجَنَّهِ وَ اَبُوعُبَیْدَهِ ابْنِ الجَّراحِ فِی الْجَنَّهِ»[1]:«یعنی: این (افراد دهگانه) در بهشت هستند: 1ـ‌ ابوبكر، 2ـ عمر، 3ـ علی، 4ـ عثمان، 5ـ طلحه، 6ـ زبیر، 7ـ عبدالرّحمن‌بن عوف، 8ـ سعد وقّاص، 9ـ سعید بن زید، 10ـ ابوعُبیده جرّاح»[2].
اهل تسنّن به این حدیث، خیلی اهمیّت می‌دهند و نام این ده نفر را به عنوان «عَشَرَه مُبَشَّره» (بشارت‌شدگان دهگانه به بهشت) در مكان‌های مقدّسی مانند دیوار مسجد‌النّبی‌ در برابر دید مردم نوشته و نصب می‌كنند.


خيلي ممنون از زحمتي كه كشيديد ؟
با جوابي كه داديد يعني راوي اين حديث دو نفر هستند آن هم كساني هستند كه خودشان جزو مبشّرين به بهشت هستند . اين كمي مشكوك نيست؟ آيا كسي ديگر اين حديث به اين مهمي را نشنيده كه نقل كند و خودش جزو اين ده نفر نباشد؟!


فائزين مي گويد:
شما میفرمائید چگونه روا است كه مردی از اهل بهشت با مردی دیگر كه او نیز از اهل بهشت است، جنگ كند؟ طلحه و زبیر (كه جزء آن ده نفر بهشتی است) در تحت لوای عایشه، برای جنگ با علی‌بن‌ابیطالب كه او نیز از اهل بهشت است، وارد بصره شدند و جنگ جمل را كه موجب كشتار بسیار از طرفین شد، پدید آوردند؟با این كه قرآن می‌فرماید: «وَ مَنْ یَقْتُلُ مُؤْمِناً مُعْتَمِّداً فَجَزاءُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فِیها»: «هر كس مؤمنی را عمداً بكشد، جزای او دوزخ است، و او همیشه در آن قرار دارد». (حاقه‌ـ 44)با توجّه به این آیه، آن كسی كه از دو طرف، باعث آن همه كشتار در جنگ جَمَل شد، باید اهل دوزخ باشد، و آن كس یا امام علی‌ است و یا طلحه و زبیر؟!رئیس امر به معروف: نامبردگان از دو طرف، كه جنگیدند، همه مجتهد بودند، و مطابق اجتهاد خود، رأی دادند، در این صورت، آن‌ها معذور می‌باشند!


شما به اين راحتي تصريح و اطلاق قرآن كريم را قيد مي زنيد ؟
يعني بايد خداي متعال اينطور مي فرمود: « و من يقتل (مِن غير المجتهدين) مؤمناً متعمداً فجزائه جهنم خالداً فيها » بله ؟ً

تازه از كجا فهميديد دو طرف كه جنگيدند از مجتهدين بودند آيا دليلي بر اين گفته داريد؟ بله حضرت علي عليه السلام : باب علم نبي صلي الله عليه و آله بود ولي در مورد طلحه و زبير چه دليلي داريدكه مجتهد بودند؟

مي گوييد قتال عمداً نبوده ، اين يعني چه؟
يعني طلحه و زبير بدون اراده و سهواً در مقابل امير المومنين عليه السلام ايستادند؟

يا شايد چون مجتهد بودند امير المؤمنين را مؤمن نمي دانستند؟ً!

بالاخره اين سوالات مهمي در رابطه با مطلبي است كه ارائه داده ايد.


فائزين مي نويسد:
مخالفت با قرآن:
اگر قرار باشد كه عشره مبشره با وجود هر گونه گناه صد در صد بهشتی باشند، پس بايد پيامبر اسلام هم به طريق اولي اين‌چنين باشد؛در حالي كه قرآن خلاف آن را مي‌گويد.
خداوند در قرآن خطاب به پيامبر اسلام مي‌فرمايد:وَ لَوْلَا أَنْ ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدْتَ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا. إِذًا لَأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرًا. (اسراء/75_74)
«و اگر ما تو را ثابت قدم نمي‌گردانديم،نزديك بود كه به مشركين اندك تمايل و اعتمادي بكني.كه در اين صورت،كيفر اين عمل تو را به تو مي‌چشانديم و عذاب تو را در دنيا و آخرت مضاعف مي‌كرديم،آن‌گاه از قهر و خشم ما هيچ ياوري بر خود نمي‌يافتي»در ضمن تعداد زيادي از اين عشره مبشره در هنگام مرگ داراي ثروت بيشمار با غلامان و كنيزان زياد بودند. كه علافه آنها را به امور دنيوي ثابت مي كند.


اين اشكال و سوالِ من نيست ببخشيد مثل اينكه در كپي كردن شما اشتباهي صورت گرفته.


فائزين مي گويد:
اما جواب اهل سنت
1 – در آیه آمده هر کس مومنی را عمدا بکشد جایش در جهنم است
نه علی نه زبیر نه طلحه، عمدا کسی را نکشتند، یک دلیل ما رفتار طرف پیروز است ،علی بعد از پیروزی به سران طرف شکست خورده ،( مثل عایشه و ابن زیبر و پسر طلحه حتی نازکتر از گل نیز نگفت)
اگر عایشه قاتل هزاران نفر بود قبل از آخرت باید علی او را هزار بار در دنیا اعدام میکرد نه اینکه او را با احترام بخانه برگرداند و از دسترنج مسلمانان به او حقوق هم بدهد!
پس اگر علی عایشه و ابن زبیر را مجازات نکرد پس این خود دلیل است که فرض از پای بست ویران است و قتل عمدی صورت نگرفته است


تعجب مي كنم چطور عمدي بودن مقاتله اين دو گروه را انكار مي كنيد در مقابل عمد ، سهو است آيا شما قائليد جنگ جمل سهواً برپا شد؟!

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله هم در فتح مكه كسي از كفار تسليم شده را نكشتند آيا اين دليل بهشتي بودن اهاليِ مكه و كفار است؟ رفتار كريمانه طرفِ پيروز ، زشتي و گناه طرفِ شكست خورده را كم نمي كند.


فائزين مي نويسد:
ببینیم جنگ چطور شروع شد:
اوباشان عثمان را شهید کردند و بر شهر مسلط شدند و همراه بقیه با علی بیعت کردند تا از او بعنوان نردبان ترقی استفاده کنند ، بعضی از صحابه در شهر دیگری جمع شدند که قاتلان خلیفه عثمان باید کشته شوند مکیان را جمع کردند رفتند بصره که یکی از قاتلان اصلی و قبیله اش در اونجا پناه گرفته بودند ،اگر اونها قصد جنگ با یک نفر دیگر از عشره مبشره( یعنی علی ) را داشتند ، یکراست میامدند مدینه عایشه را باخود بردند تا به این شایعه پایان دهند که عایشه خواستار قتل عثمان بود ، زیرا فتنه گران نامه های بنام عایشه به روسای قبایل بر ضد عثمان نوشته بودنداز اونطرف بدروغ به علی گفتند چه نشسته ای که فرماندار ترا دربصره تکه و پاره کردند علی شتابان آمد بصره و فرماندار سالم بودعلی به طلحه و زبیر گفت شما چه تان شده؟ گفتند آب خنک از دهان ما پایین نمیرود تا قاتلین عثمان زنده هستند! گفت ما که زور نداریم گفتند اینک ما زور بازوی تو! باقی مذاکره ماند برای فردا نیمه شب، ناگهان جنگ شعله ور شد کسی ندانست از کجا.طلحه اینطرف و آنطرف میدوید که جنگ نکنید! طلحه را با تیر کشتند !عایشه کسان فرستاد که جنگ نکنید جنگ بس است. اما کسی گوش نمیداد. اینطرفی ها گفتند حمله از طرف علی بود آنطرف گفتند حمله از طرف طلحه بود و در فتنه عاقل هم حیران میماند جنگ تمام شد علی پیروز به میدان آمد( شاید به این دلیل که حمله از طرف فتنه گران لشکر او بود و طرف دیگر غافلگیر شده بود ) و در میدان جسد طلحه را دید، سر خاک و خون آلودش را در بغل گرفت و گفت ای کاش بیست سال قبل مرده بودم و این صحنه را نمیدیدم هنوز از این غم فارغ نشده که مردی شمشیر زبیر را آورد که کشتمش!( و زبیر اصلا قبلا از جنگ کنارگیری کرده و دور رفته بود) علی به قاتل زبیر گفت بی گمان تو از اهل جهنمی علی نه کسی را اسیر گرفت که چرا جنبش سبز برپا گردید نه باطوم بود نه بطری نه مقعد....همانند جریان معاویه که نیازی نیست اینجا مطرح کنم این بخشش ویرایش گردید پس دیدید که آنها همدیگر را نکشتند بلکه فقط اختلاف رای داشتند و علی کار زبیر را اشتباه میدید و این عجیب نیست که انسانهای خوب با هم اختلاف داشته باشند


در نقل وقائع تاريخي چيزي كه حرف اوّل را مي زند سند و مدرك است نه تحليل و خيال بافي نسبت به قضاياي تاريخي.

حدود بيست هزار نفر كشته شده اند و بيش از ده نفر از صحابي پيامبر كشته شدند
آيا مي شود گفت : ناگهان نيمه شب جنگ شد كسي نفهميد از كجا ؟!
آيا خطبه هاي امير المؤمنين قبل از جنگ  و جواب مخالفين را نديده ايد؟

اگر واقعاً جنگ جمل و اتفاقات ناگوار آن را مي خواهيد در كتب تاريخي ملاحظه كنيد به اين منابع رجوع كنيد كه خوشبختانه نويسنده همه آنها از علماي اهل سنت هستند تا دچار شبهه نشويد:
در منابعي مثل :
تاريخ الطبري الرسل و الملوک ج4ص502 –
http://shamela.ws/browse.php/book-9783#page-2347

الكامل في التاريخ ، ج 3 ، ص 100-
http://shamela.ws/browse.php/book-21712#page-1264

تاريخ الاسلام ذهبي ج3 ص488:
http://shamela.ws/browse.php/book-12397#page-1731

اين عبارت تاريخ الاسلام ذهبي را ببينيد :

وعن أبي جرو [2] المازِنّي قَالَ: شهِدْت عليًّا والزُّبَيْر حين تواقفا، فَقَالَ له عليّ: يا زُبير أنْشُدُك الله أسَمِعْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «إنّك تقاتلُني وأنت ظالم لي» ؟ قَالَ: نعم ولم أَذْكُرُه إلّا في موقفي هذا، ثمّ انصرف .
در اين حديث زبير اعتراف مي كند كه در اين جنگ نسبت به حضرت علي عليه السلام ظلم كرده است
يعني مي شود كسي ظالم باشد و در عين حال بهشتي باشد؟
پس عجب بهشتي داريم ما!!!






و در نهايت فائزين مي گويد:
و این قرآن است که بما میگوید امکان دارد دو لشکر با هم جنگ کنند و هر دو مومن باشند
وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ ﴿9﴾ الحجرات
و اگر دو طايفه از مؤمنان با هم بجنگند ميان آن دو را اصلاح دهيد و اگر [باز] يكى از آن دو بر ديگرى تعدى كرد با آن [طايفه‏اى] كه تعدى مى‏كند بجنگيد تا به فرمان خدا بازگردد پس اگر باز گشت ميان آنها را دادگرانه سازش دهيد و عدالت كنيد كه خدا دادگران را دوست مى‏دارد (9) پس باز نگویید چرا قاتل باید در بهشت باشد ..... این بر میگردد به نیت، که شخص فکر میکند کارش درست است ، اما عملا درست نیست
و بدانید که در اسلام مدار کارها بر نیت است ممکن است مسلمانی را بکشی به بهشت بروی و هزار شهر کفار را فتح کنی و به جهنم روانه شوی
چرا؟ گفتم که مدار کار نیت است!



در كتاب صحيح بخاري رواياتي هست بر اينكه همين آيه كريمه دلالت مي كند هر دو طايفه جنگ جمل  در جهنم هستند!!! ملاحظه كنيد:
http://shamela.ws/browse.php/book-1681#page-70

و اما در مورد اينكه گفتيد «مدار در اسلام نيت است» درست است ولي كافي نيست در بسياري از آيات كريمه قران آمده « الذين آمنوا و عملوا الصالحات » ، ايمان و نيتِ كار خير داشتن كافي نيست بلكه عمل صالح هم نياز است اين آيه كريمه را ملاحظه كنيد:
________________________________________
« قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا *: الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا»
(سوره کهف آیه 103و 104) ؛
بگو: «آیا شما را از زیانكارترین مردم آگاه گردانم؟» [آنان‏] كسانى‏اند كه كوشش شان در زندگى دنیا به هدر رفته و خود مى‏پندارند كه كار خوب انجام مى‏دهند.
________________________________________


بايد عرض كنم :
نويسنده يك مقاله وظيفه دارد سؤالات مطرح شده توسط خوانندگان را جواب بدهد و سؤال كردن حق خواننده مقاله است
پس با بهانه اينكه اين مطالب مغاير با قوانين سايت است خودتان را از جواب دادن كنار نكشيد
منتظر جوابتان هستم .
وفقك الله لمرضاته
















هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: عشره مبشره

پستتوسط faezin » سه شنبه تير ماه 9, 1394 8:31 pm

همینجور که گفتم به سوال های شما قبلا پاسخ داده شده و خدمتتون عارض شدم اگه سوالی دارید به سایت های که به شبهات پاسخ داده میشه مراجعه کنید
جواب کوتاهی به این سوال شما
بازم هم متن کپی کردم همینجور که در پست  قبل گفتم خدمتتون

اگر طلحه و زبیر و عایشه مسئول خون یک نفر هم میبود باید علی عایشه قصاص میکرد شما که عایشه و طلحه و زبیر را مسئول خون هزاران مومن میدانید و هر روز هم تعداد را زیاد میکنید!!!!

پس عایشه میبایست هزاران مرتبه قصاص میشد

علی چرا تعلل کرد؟ نگویید مصلحت نبود

آن علی که در یک روز 4000 خارجی که بر سر ، نشانه سجده داشتند را کشت

آن علی که شهید شدن ابر مردانی چون طلحه و زبیر ،به اعتبارش لطمه نزد، اگر عایشه را مجازات نکرد پس مصلحتی در کار نبود اگر با عایشه بهترین رفتار را کرد پس مصلحتی در کار نبوده

و میتوانست عایشه را در گرما گرمی جنگ بکشد. چرا نکشت ؟

از نظر ما هال ست نه علی نه عایشه نه طلحه نه زبیر هیچکدام مسئول جنگ جمل نیستند

افرادی که در اون زمان نیز فتنه گر بودند و حالا هم هستند و نمیگزارند فتنه آرام بگیرد و هی در فتنه تاریخ میدمند

حالا که علی در سر بزنگاه به عایشه ناز کتر از گل نگفت

از نظر ما جواب این سوال که چرا علی به عایشه چیزی نگفت اینست که علی میدانست نیت عایشه درست بود و نیت اصلاح داشته و در شروع جنگ جمل دست نداشته و اونها میخواستند جنگ را آرام کنند


دوست عزیز مطالب در این مورد زیاده که اجازه بیانش نیست دلیلش هم خودتون بهتر میدونید این متن هم ویرایش شده اگه واقعا به دنبال جواب هستی لینک سایت رو برات ارسال میکنم برید و تحقیق کنید
اگه دنبال بحث و جدال و فتنه هستی اون دیگه بحثش جداست
ختم کلام برای شما  این سایت اجازه بحث نمیده و حتی اجازه کپی کردن اون مطالب چون باعث فیللتر میشه اینو بهتر از هر کسی خود شما میدونید نمونش سایت بیان و دیگر سایت های اهل سنت  

اگه روشن شدید که الحمدلله اگر هم نه که دیگه هیچ از دست ما خارجه   و لطفا بیشتر از این به حاشیه نبرد این پست رو

برای شناخت این ده یار بهشتی میتونید به این پست مراجعه کنید

viewtopic.php?f=25&t=4234&p=30466#p30466


در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط faezin در سه شنبه تير ماه 9, 1394 9:04 pm .



قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
بگو: «ای بندگان من- که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید- از رحمت خدا نومید مشوید. در حقیقت ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، که او خود آمرزنده مهربان است.
نماد کاربر
faezin
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 76
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 1, 1391 12:30 am
محل سکونت: فی ارض الله
تشکر کرده: 64 بار
تشکر شده: 132 بار
امتياز: 1320

Re: عشره مبشره

پستتوسط faezin » سه شنبه تير ماه 9, 1394 9:01 pm

سخنانی از پیامبر در مورد عشره مبشره (رضی الله عنهم)

1– ابوبكر صديق رضي الله عنه – پیامبر (ص) فرمودند: (خداوند مرا به سوي شما مبعوث كرد شما گفتيد تو دروغ مي گويي، اما ابوبكر گفت راست مي گويد ومرا با جان ومالش ياري داد)، (هيچ كسي را به اسلام دعوت ندادم مگر ابتدا در پذيرفتن دعوتم دچار ترديد وشك مي شد به جز ابوبكر، هنگامي كه او را دعوت دادم چهره اش را برنگرداند ودر حقانيت اسلام شك نكرد).

2 – عمر بن خطاب رضي الله عنه – پیامبر (ص) فرمودند: (بار خدايا هريك از اين دومرد، ابوجهل وعمر بن الخطاب را بيشتر دوست داري اسلام را به وسيله او كمك كن)، (من شيطانهاي انس وجن را مي بينم كه از عمر فرار مي كنند) (پيامبر صلي الله عليه وسلم به عمر رضي الله عنه مي گفت: اي فرزند خطاب! سوگند به ذاتي كه جانم در دست اوست شيطان از راهي كه تو از آن گذر كني نخواهد رفت).
3 – حضرت عثمان بن عفان رضي الله عنه – پیامبر (ص) فرمودند: (آيا ازمردي حيا نكنم كه فرشتگان از او شرم مي كنند)
4 – حضرت علي ابن ابي طالب رضي الله عنه – خود حضرت علی (رض) فرموده است که « مرا از كتاب خدا بپرسيد، چون در قرآن آيه اي نيست مگر اينكه من مي دانم كه در شب نازل شده است يا در روز، در كوه نازل شده است يا در دشت» هم چنان علي (رض) مي گويد: «پيامبر صلي الله عليه وسلم روز دوشنبه مبعوث شد ومن روز سه شنبه ايمان آوردم»
5 – ابو عبيده بن جراح رضي الله عنه – پیامبر (ص) فرمودند: (هر امتي اميني دارد و امين امت من ابوعبيده بن جراح است)
6 – زبير بن عوام رضي الله عنه – پیامبر (ص) فرمودند: (هر پيامبري در بهشت ياري دارد وتو اي زبير يار مني )
7 – طلحه بن عبيد الله – پیامبر (ص) فرمودند: (هركس دوست دارد به مردي نگاه كند كه روي زمين راه مي رود و وظيفه اش را انجام داده به طلحه بن عبيدالله نگاه كند)
8 – حضرت سعيد بن زيد رضي الله عنه – سعيد بن زيد يكي از ده نفري است كه پيامبر صلي الله عليه وسلم به بهشتي بودن آنها گواهي داده است واو را از سابقين واولين و بدري است و از كساني است كه خداوند در قرآن فرموده است من از آنها و آنها از من خشنودم
9 – حضرت عبدالرحمن بن عوف رضي الله عنه – پیامبر (ص) فرمودند: (عبدالرحمن بن عوف در حالي كه به خود پيچيده ونشسته وارد بهشت خواهد شد)
10 – حضرت سعدبن ابي وقاص رضي الله عنه – پیامبر (ص) فرمودند: (اكنون مردي از اهل بهشت بر شما وارد مي شود)







قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
بگو: «ای بندگان من- که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید- از رحمت خدا نومید مشوید. در حقیقت ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، که او خود آمرزنده مهربان است.
نماد کاربر
faezin
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 76
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 1, 1391 12:30 am
محل سکونت: فی ارض الله
تشکر کرده: 64 بار
تشکر شده: 132 بار
امتياز: 1320

Re: عشره مبشره

پستتوسط _Hossein_ » سه شنبه تير ماه 9, 1394 10:16 pm

سلام و درود به برادر فائزین عزیز

فائزین جان متاسفانه حدیثی که از مسند احمد آوردید صحیح نیست چون :

1- حدیث از قول حُمید بن عبدالرحمن نقل شده است که میگوید: «من حدیث عشره مبشره را از پدرم شنیدم و او از پیامبر اکرم(ص) آن را نقل کرده است». این در حالی است که حُمید بن عبدالرحمن، متولد سال 32 ه’ ق است
تهذیب التهذیب، ابن حجر، ج 3، ص 41 - 40، (نشر دارالفکر، چاپ اول، 1404ه’)

و پدرش (عبدالرحمن بن عوف) در همان سال یا سال 33 از دنیا رفته است
تهذیب التهذیب، ابن حجر عسقلانی، ترجمه عبدالرحمن بن عوف، ج 6، ص 222.(دارالفکر)

بنابراین حمید بن عبدالرحمن هنگام فوت پدرش، حدود یک سال یا کم‏تر داشته است. با این حال، او چگونه میتوانسته است از پدرش حدیث نقل کند؟!
مگر اینکه نابغه باشد و در یک سالگی از پدرش شنیده باشد .

2- در سند این روایت، شخصی به نام عبدالعزیز بن محمد دراوردی است که طبق نظر ابوحاتم، سخنانش قابل احتجاج نیست.

میزان الاعتدال، ذهبی، ترجمه عبدالعزیز محمد دراوردی، ج 2، ص 634 (تحقیق علی محمد البجاوی، نشردارالفکر)
_Hossein_
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: شنبه فروردين ماه 1, 1394 4:03 pm
تشکر کرده: 12 بار
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

Re: عشره مبشره

پستتوسط _Hossein_ » سه شنبه تير ماه 9, 1394 10:26 pm

اما اینکه چرا امیر المومنین ، ام المومنین عایشه را بازخواست نکرد به دلیل گفته ی رسول خدا بود :

أَبُو نُعَيْمٍ قال: حَدَّثَنَا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْن العباس الهمدانى، عَنْ عَمَّارٍ الدُّهْنِى، عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِى الْجَعْدِ، عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ، قَالَتْ: ذَكَرَ النَّبِى (ص) خُرُوجَ بَعْضِ نِسَائِهِ أُمَّهَاتِ الْمُؤْمِنِينَ، فَضَحِكَتْ عَائِشَةُ، فَقَالَ: " انْظُرِى يَا حُمَيْرَاءُ، أَنْ لا تَكُونِى أَنْتَ "، ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى عَلِى، فَقَالَ: يَا عَلِى، " وُلِّيتَ مِنْ أَمْرِهَا شَيْئًا فَارْفُقْ بِهَا ".

از ام سلمه نقل شده است كه رسول خدا (ص) از شورش برخى از همسرانش خبر داد عايشه از اين خبر خنديد پيامبر به او فرمود: «مراقب باش اى حميراء كه تو نباشى» سپس رو به على عليه السّلام كرد و گفت: «اى ابو الحسن اگر كارى از امور او را عهده دار شدى با او مدارا كن».

البيهقي، أبي بكر أحمد بن الحسين بن علي (متوفاى458هـ)، دلائل النبوة، ج 6، ص411، طبق برنامه الجامع الكبير.


امیرالمومنین علیه السلام به دستور رسول الله صلی الله علیه و آله عمل کرد و با ام المومنین عایشه مدارا کرد .

موفق باشید
_Hossein_
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: شنبه فروردين ماه 1, 1394 4:03 pm
تشکر کرده: 12 بار
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

Re: عشره مبشره

پستتوسط faezin » چهارشنبه تير ماه 9, 1394 2:25 am

عجب !!!!!!!پس ام المومنین شد شورشی شما دیگه کسی مونده که بهش توهین نکنید همه صحابه از نظر شما کافر شدن پس پیروی از پیامبری که نتونسته اطرافیان خود و حتی همسر خود به راه اسلام بیاره این درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




این نکته را بدانید که ما یاران رسول را معصوم نمیدانیم در پرتو این باور، در اختلاف بین علی و عایشه اگر حق با علی هم نمیبود از مقام او چیزی کاسته نمیشد و برعکس
خود علی وقتی خوارج را در جنگ نهروان قتل عام کرد، دنبال جسد ذوالثدیه گشت تا پیداش کرد و از مردم پرسید میشناسیدش ؟گفتند هان در فلان مسجد دیدمش و علی اینجا از خوشحالی سجده شکر کرد چون مطمئن شد در این جنگ نهروان حق با او بوده

((بنا بر آنچه که از رسول الله شنیده بود که ذوالثدیه در سپاه باطل است))
پس علی هم نگران بود که مبادا برحق نباشد
سر خون آلود طلحه را که در جنگ جمل دید گفت ای کاش بیست سال قبل مرده بودم
و عایشه نا خواسته به ماجرا کشیده شد .

قاتلان حضرت عثمان با جعل نامه و فرستادن آن به قبایل (( بنام و از طرف عایشه ))به مردم اینطور وانمود کرده بودند که حضرت عایشه مشوق قتل عثمان بودند
لذا ایشان مجبور این حرکت شدند تا دروغ بودن قضیه نامه ها را نیز نشان دهند

شما فکر میکنید که صحابه باید معصوم باشند و ما عقیده داریم اونها بشر بودند معصوم نبودند

اونها در مورد خلافت علی رضی الله عنه اختلاف نداشتند و میدانستند که او آدمی خوب و برحق است و از خون حضرت عثمان بری است
اما در باره زمان مجازات قاتلان عثمان اختلاف داشتند
اما حرف من اینه که کنکاش بر سر یک واقعه گذشته، حادثه ای که خود علی ، به قربانیان باز مانده از این توطئه چیزی نگفته بلکه حتی به توطئه گران چیزی نگفته کاریست مشکوک کاریست خلاف روش علی
سنی بعنوان وارث حقیقی علی به روش امیرالمومنین علی ادامه میدهد

ما عقیده داریم عایشه برای جنگ بلند نشد زن و مرد موظفتد که فتنه را خاموش کنند
مطمئنا این بحثها به هیچ نتیجه نمیرسه در احادیث ما و احادیث شما زمین تا اسمان  اختلاف نظر هست

ما مطالبون طبق احادیث خودمونه و عقیدمون و اینجا هم سایت اهل سنت
به هرحال ما به فیصله علی راضییم .... قصه کوتاه!!



قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
بگو: «ای بندگان من- که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید- از رحمت خدا نومید مشوید. در حقیقت ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، که او خود آمرزنده مهربان است.
نماد کاربر
faezin
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 76
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 1, 1391 12:30 am
محل سکونت: فی ارض الله
تشکر کرده: 64 بار
تشکر شده: 132 بار
امتياز: 1320

Re: عشره مبشره

پستتوسط _Hossein_ » پنج شنبه تير ماه 11, 1394 8:25 pm

سلام و درود بر شما
برادر چرا عصبانی میشی ؟ مگه دعوا داریم ؟
توهینی نکردم فقط روایت آوردم !

faezin نوشته است:عجب !!!!!!!پس ام المومنین شد شورشی شما دیگه کسی مونده که بهش توهین نکنید همه صحابه از نظر شما کافر شدن پس پیروی از پیامبری که نتونسته اطرافیان خود و حتی همسر خود به راه اسلام بیاره این درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


اینو من نمیگم !! پیامبر میگه تازه اون هم در کتب اهل سنت
اگر روایات کتب شما توهین حساب میشه تقصیر من نیست که عزیز !

faezin نوشته است:این نکته را بدانید که ما یاران رسول را معصوم نمیدانیم در پرتو این باور، در اختلاف بین علی و عایشه اگر حق با علی هم نمیبود از مقام او چیزی کاسته نمیشد و برعکس


صحابه رو معصوم نمی دونید ولی میگید بلااستثنا همشون عادل هستند
اگر حق با علی بود خیر ، قطعا حق با علی بوده
سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) يَقُولُ لِعَلِيٍّ: " أَنْتَ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَكَ حَيْثُ مَا دَارَ
رسول الله خطاب به على (عليه السلام) فرمود: «تو با حق هستى و حق با تو است، هر كجا كه باشي»
تاريخ مدينة دمشق ابن عساكر الدمشقي  ج20 ص 361
گفتید از مقامش کاسته نمیشه این عقیده شماست و من موظف هستم به عقیده شما احترام بگذارم

faezin نوشته است:خود علی وقتی خوارج را در جنگ نهروان قتل عام کرد، دنبال جسد ذوالثدیه گشت تا پیداش کرد و از مردم پرسید میشناسیدش ؟گفتند هان در فلان مسجد دیدمش و علی اینجا از خوشحالی سجده شکر کرد چون مطمئن شد در این جنگ نهروان حق با او بوده

((بنا بر آنچه که از رسول الله شنیده بود که ذوالثدیه در سپاه باطل است))
پس علی هم نگران بود که مبادا برحق نباشد
سر خون آلود طلحه را که در جنگ جمل دید گفت ای کاش بیست سال قبل مرده بودم
و عایشه نا خواسته به ماجرا کشیده شد .


عجب !! مگر پیامبر به امیرالمومنین نگفت تو بر حق هستی و حق باتوست مگر نگفت دشمن تو دشمن من است ؟؟! مگر دعا نکرد که خدایا دشمن علی را دشمن بدار ؟؟
خودتان قضاوت کنید

faezin نوشته است:قاتلان حضرت عثمان با جعل نامه و فرستادن آن به قبایل (( بنام و از طرف عایشه ))به مردم اینطور وانمود کرده بودند که حضرت عایشه مشوق قتل عثمان بودند
لذا ایشان مجبور این حرکت شدند تا دروغ بودن قضیه نامه ها را نیز نشان دهند


اگر منظورتان از قاتلان خلیفه سوم صحابه هستند که حرفی ندارم اما اگر منظورتان شخصیت فضایی و ماوراءالطبیعی عبدالله بن سبا باشد باید بگویم انا لله و انا الیه راجعون

faezin نوشته است:شما فکر میکنید که صحابه باید معصوم باشند و ما عقیده داریم اونها بشر بودند معصوم نبودند
اونها در مورد خلافت علی رضی الله عنه اختلاف نداشتند و میدانستند که او آدمی خوب و برحق است و از خون حضرت عثمان بری است
اما در باره زمان مجازات قاتلان عثمان اختلاف داشتند
اما حرف من اینه که کنکاش بر سر یک واقعه گذشته، حادثه ای که خود علی ، به قربانیان باز مانده از این توطئه چیزی نگفته بلکه حتی به توطئه گران چیزی نگفته کاریست مشکوک کاریست خلاف روش علی
سنی بعنوان وارث حقیقی علی به روش امیرالمومنین علی ادامه میدهد


بله هیچ اختلافی نداشتند فقط و فقط و فقط همدیگر رو کشتند همین !!
پس جنگی مثل جمل به درک ! کشته شدن هزاران نفر به جهنم !! درسته ؟؟

faezin نوشته است:ما عقیده داریم عایشه برای جنگ بلند نشد زن و مرد موظفتد که فتنه را خاموش کنند
مطمئنا این بحثها به هیچ نتیجه نمیرسه در احادیث ما و احادیث شما زمین تا اسمان  اختلاف نظر هست


واقعا با این کار فتنه خاموش شد ؟؟ با راه اندازی جنگ جمل فتنه خاموش شد ؟؟
بله این بحث ها به نتیجه نمیرسه ولی قضاوت با دوستان

faezin نوشته است:ما مطالبون طبق احادیث خودمونه و عقیدمون و اینجا هم سایت اهل سنت
به هرحال ما به فیصله علی راضییم .... قصه کوتاه!!


برادر جان ناراحت نشید لطفا . برای جلوگیری از ایجاد کدورت این بحث رو خاتمه بدیم بهتره

موفق باشید



_Hossein_
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: شنبه فروردين ماه 1, 1394 4:03 pm
تشکر کرده: 12 بار
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

Re: عشره مبشره

پستتوسط faezin » پنج شنبه تير ماه 11, 1394 8:53 pm

به سایت اسلام تــکس مراجعه کنید به این سوالها کامل و تمام پاسخ داده شده بدون ویرایش
البته متاسفانه فیلتتره
islamtxt.net

همه اون سوالاتی که دوستمون حسین پرسیدن و همچنین مهدی جوابش موجوده
برادر حسین دلیل نداره بنده ناراحت بشم بزرگوار به لینک ارسالی مراجعه کنید بنده نمیتونم متون اون سایت رو بیشتر از این کپی کنم چون باعث دردسر میشه برای این وب سایت
شما هم موفق باشید .



قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
بگو: «ای بندگان من- که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید- از رحمت خدا نومید مشوید. در حقیقت ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، که او خود آمرزنده مهربان است.
نماد کاربر
faezin
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 76
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 1, 1391 12:30 am
محل سکونت: فی ارض الله
تشکر کرده: 64 بار
تشکر شده: 132 بار
امتياز: 1320

Re: عشره مبشره

پستتوسط _Hossein_ » پنج شنبه تير ماه 11, 1394 9:16 pm

faezin نوشته است:به سایت اسلام تــکس مراجعه کنید به این سوالها کامل و تمام پاسخ داده شده بدون ویرایش
البته متاسفانه فیلتتره
islamtxt.net

همه اون سوالاتی که دوستمون حسین پرسیدن و همچنین مهدی جوابش موجوده
برادر حسین دلیل نداره بنده ناراحت بشم بزرگوار به لینک ارسالی مراجعه کنید بنده نمیتونم متون اون سایت رو بیشتر از این کپی کنم چون باعث دردسر میشه برای این وب سایت
شما هم موفق باشید .


عجب سایت با مسمایی رو تبلیغ کردید سایت اسلام تکس !!  

چه دنیایی شده ! آدم برای رسیدن به حقیقت!!! باید به سایت هایی مثل اسلام تکس یا عقیده مراجعه کنه !!
اشکالی نداره ما به این مسائل عادت کردیم .

البته خوبه که آدم جواب طرف مقابل رو هم بشنوه !
به هر حال قضاوت با دوستان

همین که سایت رو معرفی کردید برای پاسخ سوالات ، تشکر می کنم از شما و ممنونم از شما
_Hossein_
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: شنبه فروردين ماه 1, 1394 4:03 pm
تشکر کرده: 12 بار
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0


بازگشت به سیره ی بزرگان و خادمانِ دین

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان