کلاس ایرلاین های پرواز داخلی و خارجی

در این بخش مطالب متفرقه در زمینه طنز و سرگرمی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

کلاس ایرلاین های پرواز داخلی و خارجی

پستتوسط baharj » شنبه آبان ماه 19, 1397 11:48 am

کلاس های بلیط هواپیما در هواپیما های مسافربری
    عموما هواپیماهای مسافربری از لحاظ کیفیت به فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس تقسیم میشوند که در سال های اخیر اکونومی با کیفیت نیز به این دسته بندی توسط بعضی ایرلاین ها اضافه شده است.




    قبلا کیفیت صندلی ها و تفاوت کلاس ها مشخص نشده بود، صندلی ها با کیفیت یکسان بودند و تفاوت در شرایط و تسهیلات غیر از نوع جایگاه مسافر ایجاد می شد مانند محدودیت میزان بار مسافر، قوانین تغییر یا استرداد بلیط هواپیما و ... که برخی از این موارد هستند.
    کلاس و درجه بندی ایرلاین های پرواز خارجی بیانگر میزان کیفیت محل نشستن در حمل و نقل عمومی است. محل نشستن میتواند یک صندلی یا یک کابین باشد. کلاس های بالاتر برای راحتی بیشتر مسافرین طراحی شده و گران قیمت تر می باشند.

    قیمت پایه کلاس ها
    در یک بیان ساده قیمت کلاس ها به هر صندلی هواپیما در درجه بندی های مختلف با قیمت و قوانین مقرر بستگی دارد. قیمت کلاس ها با واژه های مشخص شناسایی میشوند، بعضی از این واژه ها در تمامی ایرلاین ها یکسان است و برخی دیگر بسته به ایرلاین متفاوت میباشند در ادامه به تعدادی از این واژه ها که در تمامی ایرلاین ها یکسان میباشد اشاره میکنیم :
    Y= بلیط هواپیما اکونومی کلاس
    J= بلیط هواپیما بیزینس کلاس
    F = بلیط هواپیما فرست کلاس
    قیمت هر کلاس هواپیمایی از طریق سیستم رزرو ایرلاین و آژانس های هواپیمایی برای فروش هر صندلی در هواپیما تعیین میگردد و با پیگیری کلاس بلیط هواپیما های موجود اعلام میشود.



    اکونومی کلاس
    به بیان ساده با بلیط هواپیما اکونومی برای رفتن از مبدا به مقصد شما صندلی مورد نظر خود را با تفاوت هایی از لحاظ پهنای صندلی و فضای جلو پای صندلی دریافت میکنید. جلو پای صندلی از ٢٨ تا ٣٤ اینچ و پهنای صندلی از ١٧تا ٣٣ اینج میباشد. اگرچه ممکن است این چند اینچ از نظر شما تفاوت چندانی نداشته باشد ولی وقتی در پرواز خارجی بلند مدت قرار بگیرید تفاوتشان را حس خواهید کرد. برای سایر تفاوت ها میتوان وجود پریز برق، wi-Fi، غذا، سرگرمی، تلوزیون و سرویس های مختلف را مثال زد.



    اکونومی کلاس با کیفیت
    بلیط هواپیما اکونومی کلاس با کیفیت تفاوت های متعددی با اکونومی کلاس معمولی دارند. در آمریکا آن را انتخاب کابین اصلی می نامند و در مسیرهای هوایی بریتانیایی اصطلاح ورد تراولر پلاس را برای آن به کار میبرند. ولی تمامی آن ها یک معنی دارند: پرواز اکونومی کلاس با مقداری جذابیت و البته مقداری پر هزینه تر. البته گفته میشود که قیمت این پرواز ها با پرواز های بیزنس کلاس مشابه نیست.




    بیرینس کلاس

    میگویند اگر یکبار پرواز با بیزینس کلاس را تجربه کنید دیگر هرگز با اکونومی کلاس سفر نخواهید کرد. اگرچه ممکن است برتری اکونومی با کیفیت بر اکونومی کلاس به آسانی قابل تشخیص نباشد ولی لوکس بودن بیزینس کلاس نسبت به اکونومی با کیفیت به وضوح قابل تشخیص است. کیفیت بیزینس کلاس به حدی بالا میباشد که بسیاری از ایرلاین ها قسمت بلیط هواپیما فرست کلاس خود را به طور کل رها کرده اند.




    فرست کلاس
    افراد مشهور و ثروتمند در راس رزرو پرواز های فرست کلاس قرار دارند. تصور کنید افرادی که در پروازهای بیزینس کلاس بوده اند تنها مقدار کمی از لوکس بودن را تجربه کرده اند. جدا از حریم خصوصی و اندازه صندلی ها (به خاطر داشته باشید که در پرواز های فرست کلاس تعداد صندلی ها کم و مانند سوییت های شخصی میباشند.) قیمت پرواز های فرست کلاس تا پنج برابر قیمت پروازهای بیزینس کلاس میباشد.منبع:پرواز خارجی سام سیر
baharj
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 8
تاريخ عضويت: شنبه آبان ماه 19, 1397 11:14 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان