اخبارغزه-------> پیروزی مردم غزه

در این بخش مطالب متفرقه در زمینه فرهنگی و اجتماعی قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 8, 1393 11:40 pm

تشدید درگیری ها در کرانه باختری و فراخوان حماس برای جمعه "خشم"

  
رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



درگیری ها در کرانه باختری در حال گسترش است و امروز در جریان چندین عملیات مقاومت چند نظامی صهیونیست زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین، امروز این درگیری ها در شهرهای مختلف کرانه باختری از جمله الخلیل، رام الله، نابلس و قدس شدت گرفت و پس از جنایت هولناک بازار شجاعیه و شهادت 17 فلسطینی و زخمی شدن 200 نفر دیگر هزاران فلسطینی دیگر به جمع معترضان پیوستند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه ای در کرانه باختری از آحاد ملت فلسطین و نیروهای فعال آن خواست که جمعه آینده را در همه شهرها، روستاها و اردوگاه ها روز خشم علیه نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از رام الله، حماس از فلسطینیان خواست پس از ادای نماز جمعه راهپیمایی ها و تظاهرات هایی را در همبستگی با نوار غزه و ووفاداری به خون شهدای این منطقه برگزار کنند.

حماس تاکید کرد که انتفاضه کرانه باختری، قدس و فلسطین اشغالی 1948 در حال گسترش مداوم است و اشغالگران صهیونیست را غافلگیر خواهد کرد.

در بیانیه حماس آمده است که عملیات های تیراندازی در کرانه باختری تاکید بر وحدت مقاومت و تحرک قهرمانان این منطقه در دفاع از برادران خود در نوار غزه است.

در پایان این بیانیه بر پیروزی های مقاومت و موفقیت آن در شعله ور ساختن روح مقاومت در کالبد هر انسان فلسطینی تاکید شده است.

--------------------------------------------------------------------------------------------
حماس: جامعه بین الملل مسئول جنایت بازار شجاعیه است

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جامعه بین الملل مسئول جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار در بازار شجاعیه است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین نمابر شد، اعلام کرد که ارتکاب این کشتار وحشتناک علیه غیرنظامیان بی دفاع جنایت جنگی و قتل عمد با خونسردی کامل است که مسئولیت کامل آن متوجه رهبران و فرماندهان رژیم صهیونیستی است که در کمال خونسردی به اقدامات تروریستی خود علیه شهروندان فلسطینی ادامه می دهند.

این بیانیه تاکید کرد که جامعه بین الملل با سکوت و تبانی شریک جنایات صهیونیست هاست و مسئول این کشتارهاست.

در همین حال، حماس ضمن اشاره به سکوت دولت های عربی، اعلام کرد: ضعف مواضع رسمی کشورهای عربی، ادامه سکوت و چشم پوشی مجامع و سازمان های بین المللی و عدم تحرک کشورها و این سازمان ها برای توقف تروریسم صهیونیستی را به شدت محکوم می کنیم.

----------------------------------------------------------------------------------------------
عملیات نفوذ به پشت خطوط دشمن در پایگاه ناحل عوز از نگاه صهیونیست ها

  
مرکز اطلاع رسانی فلسطین



مبارزان گردان های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" روز دوشنبه گذشته طی عملیاتی شجاعانه به پشت خطوط دشمن در پایگاه ناحل عوز نفوذ کرده و 10 نظامی اسرائیلی را به هلاکت رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های صهیونیستی اینگونه به بررسی این عملیات پرداخته اند:

1: روزنامه معاریو: ویدیوی حماس در مورد عملیات نفوذ به ناحل عوز نشان داد که مبارزان حماس شجاع، جنگنده و آموزش دیده هستند و از مرگ هیچ ترس و ابایی ندارد

2: پایگاه عبری زبان والا: حماس از آغاز جنگ بارها عملیات کماندویی انجام داده و به عمق اراضی اشغالی نفوذ کرده و عملیات های شجاعانه ای انجام داده است.. سوال اینجاست که چرا ارتش عبری چنین عملیات هایی در داخل باریکه غزه انجام نمی دهد، پاسخ اینکه نیروهای ما ترسو هستند و از مرگ وحشت دارند

3: رونی دانیائیل، خبرنگار نظامی شبکه دوم اسرائیل: باید کمیته تحقیقی تشکیل شود تا افسران منطقه جنوبی به سبب شکست خفت بار ناحل عوز و کسل و بی حال بودن نظامیان در این پایگاه مورد بازجویی قرار گیرند

4: شبکه دوم اسرائیل: ویدیوی منتشر شده نشان می دهد که حماس قصد اسارت یک نظامی اسرائیلی را داشت

5: شبکه دهم اسرائیل: در مجاورت پایگاه ناحل عوز یک شهرک صهیونیست نشین و زمین های کشاورزی وجود دارد اما ساکنان این شهرک از آغاز جنگ از این منطقه فرار کرده و اکنون بیش از 50 نفر از نیروهای ذخیره در آنجا منتشر شده اند

6: یدیعوت آهارونوت: موجی از خشم و عصبانیت بر نظامیان اسرائیلی مستقر در مرزهای باریکه غزه حاکم شده است

7: روزنامه هاآرتص: سخنگوی ارتش عبری از اظهار نظر در مورد عملیات نفوذ به پایگاه نظامی ناحل عوز خودداری کرد

8: شبکه دهم اسرائیل: مبارزان حماس برج مراقبت را زیر نظر گرفته و به سریعا به سمت پایگاه حمله کرده و ضربه سختی به ارتش وارد کردند

9: شبکه هفتم اسرائیل: یک افسر ارتش عبری: ویدیوی حماس کاملا واقعی است اما حماس بخش هایی از ویدیو از جمله اینکه چگونه 5 نفر از مبارزان فلسطینی کشته شدند و یا اینکه آیا مبارزان حماس آر پی جی هایی را که به همراه داشتند استفاده کرده اند یا نه، حذف کرده است

10: شبکه دهم اسرائیل: این ویدیو حاکی از پیروزی حماس در جنگ روانی است... این ویدیو همچنین شکست مفتضحانه ای برای اسرائیل و نظامیانش بود

11: معاریو: ویدیوی ناحل عوز بسیار پیچیده است و سوالات زیادی در این باره مطرح است که یکی باید پاسخگوی آن ها باشد

12: شبکه دوم اسرائیل: در داخل پایگاه ناحل عوز 10 مبارز قسامی حضور داشتند اما در برگشت آن ها 9 نفر بودند و یکی از آن ها کشته شده است

13: معاریو: در داخل پایگاه ناحل عوز 6 مبارز قسامی وجود داشتند که یکی از آن ها کشته شده و 5 نفر دیگر به باریکه غزه بازگشتند

14: شبکه دوم اسرائیل: عملیات ناحل عوز شبیه بازی کونترا استرایک ( IGI ) و بازی های پلی استیشن بود

15: معاریو: ویدیوی حماس بیانگر حمله گروهی از مبارزان دوره دیده قسام به داخل پایگاهی محکمی بود که شمار زیادی از نیروهای مسلح و آموزش دیده اسرائیلی در آنجا مستقر بودند

16: شبکه دوم اسرائیل: گردان های قسام کاملا سازماندهی شده است و هماهنگی بالایی میان مبارزان و فرماندهان آنان وجود دارد... دلیل آن هم اینکه بلافاصله پس از اتمام سخنان محمد ضیف، قسام تل آویو را هدف قرار داد... قسامی ها در واقع یک دولت قدرتمند هستند

17: پایگاه عبری زبان روتر: مبارزان حماس ترسی از مرگ ندارند و در واقع با دل و جان می جنگند تا شهید شوند.. پس با چنین مبارزانی چه می توان کرد؟!

------------------------------------------------------------------------------------------------
شهادت 6 نظامی ارتش مصر در حمله جنگنده های اسرائیل به مرزهای مصر و غزه
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



در حمله جنگنده های اسرائیل به مرزهای مصر در منطقه رفح در جنوب باریکه غزه، 6 نظامی ارتش مصر به شهادت رسیده و 12 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، یک منبع امنیتی فلسطینی اعلام کرد که جنگنده های صهیونیستی یک مفر هیات مرزهای فلسطین در نزدیکی دروازه صلاح الدین و مجاورت پایگاه نظامی مصر را مورد حمله قرار دادند که در این حمله پایگاه مذکور نیز هدف قرار گرفت.

منبع مذکور تصریح کرد که پس از این حمله و شهادت نظامیان مصری، ارتش مصر تمامی برج های مراقب خود در این منطقه را تخلیه کرده است.

هنوز مقامات مصری واکنشی در این باره نشان نداده اند.


فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
pejmanava (پنج شنبه مرداد ماه 9, 1393 10:09 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 9, 1393 11:56 am

فوری
مجموع شهدا: 1364 نفر ... مجروحان بیش از 7700 نفر...  

-----------------------------------------------------

در پی شکست های مکرر ارتش عبری صورت گرفت؛
تقلای رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش بس  

  
قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



برخی منابع مصری گزارش دادند که یک هیات صهیونیستی دیروز چهارشنبه 30/7/2014 به مدت چندین ساعت با مقامات امنیتی مصری پیرامون راه های دستیابی به آتش بس در نوار غزه بحث و گفت و گو کردند. این اقدام در پی شکست های مکرر ارتش عبری صورت گرفت.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه فرودگاه قاهره، این هیات متشکل از سه تن از مقامات ارشد اسرائیلی بود که با مقامات امنیتی مصر پیرامون تلاش های انجام گرفته برای آرام سازی اوضاع در نوار غزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این منابع خاطرنشان ساختند: این هیات در چارچوب نقش آفرینی مصر برای حراست از فرزندان ملت فلسطین در نوار غزه به قاهره سفر کرد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------


مجروحیت شدید یک نظامی اسرائیلی به دست نیروهای مقاومت  
  
  
نابلس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



شماری از مبارزان فلسطینی یک دستگاه گشتی اسرائیلی را عصر دیروز چهارشنبه 30/7/2014 به هنگام یورش به روستای قبلان در جنوب نابلس به رگبار بستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی این اقدام یک نظامی اسرائیلی هدف گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که کانال 2 تلویزیون عبری خبر زخمی شدن این نظامی را تایید کرد.

در پی این حادثه شماری از نیروهای ارتش اسرائیل به این مکان شتافتند و دست به بازرسی گسترده آن زدند.  

-----------------------------------------------------------------------------------
تصمیم آمریکا برای ارسال انواع مهمات به ارتش عبری  

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" از تصمیم خود برای ارسال انواع مهمات از جمله خمپاره و فشنگ های مخصوص تیربار به  ارتش رژیم اشغالگر قدس خبر داد. این اقدام بنا به درخواست طرف صهیونیستی صورت می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی این وزارتخانه گفت: آمریکا به تامین امنیت "اسرائیل" پایبند است و دستیابی اسرائیل به ساز و برگ های نظامی لازم برای دفاع از خویشتن به نفع آمریکا می باشد.

جان کربی خاطرنشان ساخت: این مهمات از طریق انبارهای نظامی آمریکایی در فلسطین تامین می شود.

از سوی دیگر، سازمان عفو بین المللی از آمریکا خواست تا ارسال این سلاح ها و ساز و برگ ها و مهمات به ارتش اسرائیلی خودداری کند.

----------------------------------------------------------------------------------
اعتراف دشمن صهیونیستی به هلاکت سه نظامی خود و زخمی شدن 17 تن دیگر  

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز چهارشنبه 30/7/2014 به هلاکت سه تن از نظامیان نخبه خود و همچنین زخمی شدن 17 تن دیگر در جریان عملیات گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه اعتراف کرد.    

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرنگار امور نظامی کانال 2 تلویزیون عبری زبان، گروهی از نیروهای یگان ویژه ارتش عبری وارد خانه ای در شرقی خان یونس شدند و یک تونل بزرگ در آن پیدا کردند، ولی هیچ بمبی در آن نیافتند.

نیر دبوری افزود: پس از ورود تمامی نیروهای اسرائیلی به این خانه، مبارزان قسام آن از راه دور منفجر کردند که در پی این اقدام خانه مذکور بر سر نظامیان اسرائیلی فرو ریخت.

در پی این انفجار سه نظامی به هلاکت رسید و 17 تن دیگر هم زخمی شدند.

منابع صهیونیستی همچنین از زخمی شدن بیش از 20 نظامی دیگر در جریان درگیری ها با نیروهای مقاومت در محله الشجاعیه و شهرک جبالیا خبر دادند.


گردان های قسام مسئولیت عملیات انفجار خانه بمب گذاری شده را بر عهده گرفتند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 9, 1393 7:45 pm

فوری
مجموع شهدا: 1400 نفر ... مجروحان 8220 نفر...
--------------------------------------------------------------------------------------

شاباک: "حماس" یگان های ویژه کارکشته و زبده ای دارد

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
سرویس های امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" اعلام کردند: جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، یگان های ویژه ای تشکیل داده است که آموزش های نظامی بسیار پیشرفته و سطح بالا در خارج از نوار غزه انجام داده اند.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آهارانوت" در شماره امروز پنجشنبه 31/7/2014 نوشت: مقامات شاباک بر این باورند که حماس قصد اسیر کردن یک نظامی اسرائیلی یا جنازه صهیونیستی را دارند تا بعدها آنها را با اسرای فلسطینی معاوضه کنند.

تحقیقات شاباک نشان می دهند: حماس خودش را به خوبی برای نبرد آماده کرد و یگان های ویژه ای را تشکیل داد و آموزش های نظامی در سطح بالا در خارج از باریکه غزه انجام داد.

فرمانده صهیونیستی منطقه جنوب مدعی شد: نیروهای تحت فرمانش ده ها تن از مبارزان حماس را به شهادت رسانده و ده ها تن دیگر را بازداشت کرده اند.


سامی ترجمان افزود: حماس طی 4 سال موفق شد تونل های خود را توسعه بخشد، این اقدام در حالی صورت می گیرد که ارتش به تخریب این تونل ها ادامه می دهد.

گفتنی است که مبارزان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس ضربات سنگینی در مرزهای نوار غزه به ارتش عبری وارد کردند و شماری از افسران ارشد و نیروهای زبده این ارتش را به هلاکت رساندند.
  
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری و قدس  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
اشغالگران صهیونیست امروز پنجشنبه 31/7/2014 نزدیک به 37 فلسطینی را در بخش های مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی اسیر کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، نیروهای صهیونیستی با یورش به منازل فلسطینیان در شهرهای کرانه باختری بیش از 21 فلسطینی را بازداشت کردند.

این منابع افزودند: نظامیان صهیونیست با حمله به محله های عربی شهر قدس اشغالی 16 تن دیگر را در آنجا به اسارت بردند.

به موازات این جنایات، ماموران پلیس عبری از چندین روز پیش شروع به پاشیدن آب های آلوده و بد بو به سوی شهروندان فلسطینی جهت تحریک آنان کرده اند.

گفتنی است که فلسطینیان ساکن کرانه باختری همچنان به اعتراضات خود علیه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مردم نوار غزه ادامه می دهند
.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
حماس: آمریکا، شریک جرم رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان فلسطینی است

  
دوحه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" گفت: آمریکا، شریک جرم رژیم صهیونیستی در قتل عام کودکان نوار غزه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عزت الرشق" موافقت آمریکا با ارسال انواع مهمات به ارتش رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم کرد.



وی این اقدام آمریکا را به مثابه مشارکت مستقیم آن در قتل عام کودکان فلسطینی خواند.
وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" از تصمیم خود برای ارسال انواع مهمات از جمله خمپاره و فشنگ های مخصوص تیربار به ارتش رژیم اشغالگر قدس خبر داد. این اقدام بنا به درخواست طرف صهیونیستی صورت می گیرد.

سخنگوی این وزارتخانه گفت: آمریکا به تامین امنیت "اسرائیل" پایبند است و دستیابی اسرائیل به ساز و برگ های نظامی لازم برای دفاع از خویشتن به نفع آمریکا می باشد.

جان کربی خاطرنشان ساخت: این مهمات از طریق انبارهای نظامی آمریکایی در فلسطین تامین می شود.

از سوی دیگر، سازمان عفو بین المللی از آمریکا خواست تا ارسال این سلاح ها و ساز و برگ ها و مهمات به ارتش اسرائیلی خودداری کند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
شهادت 35 فلسطینی از آغاز بامداد امروز  
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



تعداد شهدای فلسطینی از بامداد امروز تاکنون به 35 نفر و دهها زخمی رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از دکتر اشرف قدره سخنگوی وزارت بهداشت و درمان فلسطین، در اولین دقایق شروع بیشت و پنجمین روز تجاوز دشمن صهیونیستی به نوار غزه  دو شهروند فلسطینی در بیمارستان الاقصی بر اثر شدت جراحت شهید شدند و پس از آن بر اثر حملات توپخانه ای، هوایی و زمینی نیروهای ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون 33 نفر دیگر به شهادت رسیدند و مجموع شهدا تا به این لحظه به 35 نفر رسیده است.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
پارلمان فلسطین: مقاومت یک تحول راهبردی در منازعه با دشمن صهیونیستی ایجاد کرد
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس کمیسیون امنیتی مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد: مقاومت فلسطین یک تحول راهبردی در منازعه با دشمن صهیونیستی ایجاد کرد و موازنه بازدارندگی را محقق ساخت.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "اسماعیل الاشقر" امروز پنجشنبه 31/7/2014 طی بیانیه ای تصریح کرد: مقاومت فلسطین موفق شد یک تغییر راهبردی در منازعه فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست ایجاد کند و موازنه رعب و وحشت به وجود آورد.


وی خاطرنشان ساخت: این مقاومت همچنین یک تغییر بنیادین در کل منطقه و آرمان فلسطین ایجاد کرد.
  
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 9, 1393 7:47 pm

جنایت هولناک دشمن صهیونیستی در شهرک خزاعه/اعدام صدها نفر با خونسردی کامل

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس شبکه بین المللی حقوق و توسعه تاکید کرد که اخیرا اخباری موثق در مورد جنایت تازه دشمن صهیونیستی در شهرک خزاعه در محافل سیاسی مطرح شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر لوی دیب، رئیس شبکه مذکور در اظهاراتی از صلیب سرخ جهانی خواست اطلاعاتی را که در مورد صدها جسد بر زمین افتاده در شهرک در اختیار دارد، فاش کند و موضع سیاسی واضح و شفافی را در این باره اتخاذ کند.

دیب از تمامی فعالان سیاسی خواست قبل از مشخص شدن حقایق در مورد جنایت دشمن صهیونیستی در شهرک خزاعه و فراهم شدن زمینه برای ورود به این منطقه و انتقال اجساد صدها شهید فلسطینی، دست به هیچگونه اقدامی نزده و به هیچ وجه درصدد توافقاتی سیاسی با دشمن نباشند.

وی تاکید کرد که برخی سیاستمداران اسرائیلی اکنون خواستار توقف جنگ شده اند و پس از درز اطلاعاتی در مورد جنایت هولناک دشمن صهیونیستی در شهرک خزاعه و شهادت ده ها فلسطینی بر اثر تیراندازی به ناحیه سر، مدعی هستند که به هیچ وجه خواستار جنگ نیستند.

لوی دیب اظهار داشت که چگونه سیاستمداران غربی می توانند ادعاهای محافل سیاسی صهیونیستی مبنی بر اینکه اطلاعی از جنایت شهرک خزاعه ندارند، را باور کنند و در پی کشف حقایق نباشند.

وی از تمامی خانواده های فلسطینی در این شهرک خواست هر چه سریع تر اسامی افراد مفقود شده خود را اعلام کنند. وی همچنین تاکید کرد که به زودی از جنایتی پرده برمی داریم که لرزه بر اندام هر انسانی خواهد انداخت.

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » جمعه مرداد ماه 10, 1393 11:09 am

روزنامه عبری: فرماندهان عالی رتبه ارتش به خاطر شکست در جنگ غزه باید جوابگوی کمیته های تحقیق باشند  
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارانوت امروز پنج شنبه 31/7/2014 اعلام کرد که فرماندهان عالی رتبه ارتش باید خود را برای پاسخگویی به کمیته های تحقیق آماده کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه تاکید کرد که به خاطر شدت شکست در جنگ و ناکامی در مقابله با گروه های فلسطینی، کمیته های تحقیقی ـ بعد از پایان عملیات علیه نوار غزه ـ تشکیل خواهد شد.

روزنامه یادشده در ادامه افزود: «هر کس که به اظهارات دو روز گذشته فرماندهان عالی رتبه ارتش گوش می دهد، احساس می کند که این افراد در مقابله کمیته های تحقیق صحبت می کنند، کمیته هایی که بعد از پایان جنگ تشکیل می شود تا به بحث درباره موضوع تونل ها و دستاوردهای محدود ارتش در این عملیات بپردازد.»

یدیعوت آهارانوت همچنین تاکید کرد: «نوار ویدئویی که شاخه نظامی جنبش حماس شب گذشته آن را پخش کرد، ما را در برابر چندین پرسش قرار می دهد. اول اینکه چرا نظامیان غافلگیر شدند و برای عمل در چنین شرایطی خود را آماده نکرده بودند. ضمنا ارتش پیشاپیش از وجود تونلی که فلسطینی ها از آن خارج شده بودند، خبر داشته است فلسطینی هایی که به روی کلاهای خود دوربین نصب کرده بودند تا از عملیات شان برای ربودن یکی از سربازان فیلم تهیه کنند و البته اگر سرباز مستقر بر روی برج مراقبت به سمت آنان تیراندازی نمی کرد و یکی از آنها را زخمی نمی شد، شاید این اتفاق می افتاد.»

در بخشی از مقاله یدیعوت آهارانوت آمده است: «سوال دیگر این است که ایست های بازرسی ارتش کجا بودند، همان هایی که باید پی به ورود فلسطینی ها می بردند.»

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
زخمی شدن 13 اسرائیلی در حمله موشکی قسام به اراضی اشغالی
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز پنجشنبه کریات جات و اشکول را هدف حمله موشکی قرار داد که در نتیجه آن خسارت های سنگینی به این مناطق وارد آمد و یکی از موشک ها نیز مستقیما به یک دستگاه خودرو اصابت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو، در حمله موشکی قسام به اشکول و کریات جات 13 اسرائیلی زخمی شدند که حال 4 تن از آن ها شدیدا وخیم است.

همچنین تعدادی از موشک های قسام نیز به مناطق باز اصابت کرده است.

از سوی دیگر، پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که سامانه گنبد آهنین شامگاه امروز پنجشنبه یک موشک قسام را بر فراز آسمان تل آویو ساقط کرده است.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
قتل عام يك خانواده دیگر در غزه / 14 شهید و 30 زخمی / قتل عام کامل 72 خانواده از ابتدای جنگ تاکنون

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
در تازه ترین جنایت ارتش صهیونیستی، جنگنده های این ارتش پنجشنبه شب منزل مسکونی خانواده بیومی را بر سر آنها ویران کردند و 14 فلسطینی از جمله سه کودک را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع بیمارستان شهدای الاقصی، در جریان این حمله موشکی به منزل خانواده بیومی در اردوگاه نصیرات در جنوب غربی شهر غزه 30 نفر دیگر زخمی شدند که حال چند تن از آنها وخیم است.

اشرف قدوه سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین به خبرنگار ما در غزه گفت که با توجه به قطعی برق در بخش هایی از بیمارستان های غزه روند مداوای مجروحان با مشکل جدی رو به روست و همین امر آمار شهدا را افزایش می دهد.

گفتنی است که از ابتدای حمله به غزه تاکنون 72 خانواده فلسطینی ساکن این منطقه بر اثر حملات موشکی به منازلشان از بین رفته اند و هدف قتل عام عمدی قرار گرفته اند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
رفتار غیر انسانی با مجروحان فلسطینی در بیمارستان های مصر ؛ حال برخی مجروحان وخیم شده است

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند: «مجروحان فلسطینی که برای درمان ـ از طریق گذرگاه رفح ـ به بیمارستان های مصری منتقل شده اند، با رفتار و برخوردی بسیار بد مواجه می شوند.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فعالان فلسطینی که برای ملاقات با 14 مجروح فلسطینی به مرکز پزشکی «ناصر» در قاهره رفته بودند، گفتند: «در درمان مجروحان با اهمال برخورد می شود و حال برخی از آنان رو به وخامت گذارده و جراحت های شان دچار عفونت شده است.»

گفتنی است در جریان جنگ اخیر علیه نوار غزه، مقامات مصری تنها اجازه انتقال 25 زخمی به این کشور عربی را دادند که دو تن از آنان در مسیر جان باختند و بقیه در دیگر بیمارستان های مصر بستری شدند.

منابع امنیتی فلسطینی همچنین اعلام کردند که برخی مجروحان از همان لحظه عبور از گذرگاه رفح از سوی دستگاه های اطلاعاتی مصر مورد بازجویی قرار گرفتند و برخی مجروحان، بعد از انجام بازجویی ها دوباره به نوار غزه بازگردانده شدند.

منابع امنیتی فلسطینی همچنین از اقدام مصری ها در بازجویی از مجروحان درباره گرایش سیاسی شان و نیز تلاش های شان برای دست یابی به اطلاعات مربوط به تونل ها، گردان های قسام و گروهان های قدس ابراز تعجب کردند.
---------------------------------------------------------------------------------------------
اعلام آتش بس 72 ساعته در غزه/حماس: در صورت نقض آتش بس به سرعت واکنش نشان می دهیم
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



وزیر امور خارجه آمریکا و دبیر کل سازمان ملل آتش بس 72 ساعته در غزه و فلسطین اشغالی اعلام کردند.  
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، جان کری و بان کی مون بامداد امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای مشترک از آتش بس 72 ساعته خبر دادند که از ساعت 8 صبح جمعه شروع می شود.


این بیانیه از رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین خواسته است که به آتش بس پایبند باشند.


این در حالی است که دشمن صهیونیستی بارها آتش بس های انسانی اعلام شده از سوی سازمان ملل را نقض کرده است و از این آتش بس ها برای کشتار هر چه بیشتر فلسطینیان سوء استفاده می کند.

از سوی دیگر، منابع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی حماس به خبرنگار ما در غزه گفتند که گروه های مقاومت با این آتش بس موافقت کرده اند.

حماس اعلام کرد که بنا به درخواست سازمان ملل با آتش بس موافقت کرده ایم.


به گفته این منابع، مصر قرار است که پس از رسیدن موعد آتش بس از گروه های مقاومت برای سفر به قاهره دعوت کند تا در زمان آتش بس مذاکراتی برای رسیدن به آتش بس طولانی صورت گیرد.
سامی ابوزهری به خبرنگار ما در غزه گفت که تنها در صورت تحقق کامل شروط مقاومت و خواسته های بحق ملت فلسطین با آتش بس طولانی مدت موافقت خواهیم کرد.

این منابع گفتند که جنبش های حماس و جهاد اسلامی با طرح هر گونه مساله ای درباره خلع سلاح مقاومت چه سری چه آشکار به شدت مخالفت خواهند کرد و اجازه این کار را نخواهند داد.
همچنین منابع حماس به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفتند که هیات اعزامی این جنبش به قاهره متشکل از رهبران حماس در غزه و خارج خواهد بود.

در همین حال، اسامه حمدان مسئول روابط بین الملل حماس در گفت و گو با شبکه الجزیره اظهار داشت که مقاومت پس از تحقق شروطی مبنی بر وارد کردن مواد غذایی و دارویی برای فلسطینیان در غزه و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا از زیر آوار با این آتش بس موافقت کرده است.
وی گفت که به سازمان ملل تاکید کردیم که در صورت هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی برای نقض آتش بس به سرعت واکنش نشان خواهیم داد.

شایا ذکر است که وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل به دنبال انتقاد شدید رسانه های صهیونیستی از او فاش ساخت که نتانیاهو روزانه 5 بار با او تماس می گرفت و شدیدا خواستار دستیابی به آتش بس برای جلوگیری از هلاکت نظامیان صهیونیستی بیشتر می شد.

به گفته جان کری، نتانیاهو به او بارها گفته بود که جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دیگر تحمل از دست دادن نظامیان بیشتری را ندارد و تا این جا هم تلفات جانی سنگینی داده است.

----------------------------------------------------------------------------------------------
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » جمعه مرداد ماه 10, 1393 11:11 am

فوری
مجموع شهدا: 1458 نفر ... مجروحان 8360 نفر...
--------------------------------------------------------------------------------


هلاکت 5 نظامی اسرائیلی در حمله موشکی قسام به اشکول

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
ارتش رژیم صهیوینستی بامداد امروز جمعه به هلاکت 5 نفر از نظامیان خود در نتیجه حملات موشکی قسام به اشکول در شرق باریکه غزه و مجروح شدن 19 نظامی دیگر در درگیری با مبارزان قسام در باریکه غزه اعتراف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های عبری زبان، صهیونیست ها نخست اعلام کردند که در حمله موشکی قسام به مجتمع نظامی اشکول 9 سرباز اسرائیلی مجروح شدند که حال دو تن از آن ها وخیم است اما بامداد امروز جمعه این رژیم به هلاکت 5 نظامی خود در این حمله اعتراف کرد.

این در حالی است که یکی دیگر از موشک های مقاومت پس از اصابت به اشکول منجر به تخریب یکی از مولدهای برق این منطقه شد و در نتیجه جریان برق 9 شهرک صهیونیست نشین در این منطقه قطع شد.

گردان های شهید عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس مسئولیت حملات موشکی به اشکول را بر عهده گرفته است.

بدین گونه شمار نظامیانی که اسرائیل به هلاکت آن ها در جنگ غزه اعتراف کرده است، به 61 نفر افزایش یافت. بنا بر ادعای صهیونیست ها 500 نظامی نیز تاکنون مجروح شده اند که حال برخی از آن ها شدیدا وخیم است.

این در حالی است که مقاومت فلسطین تاکید دارد که تا به این لحظه در درگیری های مستقیم و طی عملیات های نفوذی قسام به پشت خطوط دشمن بیش از 130 نظامی اسرائیلی را به هلاکت رسانده است و این عدد جدای از نظامیانی است که در جریان انهدام ماشین آلات جنگی دشمن و بمباران مناطق صهیونیستی به هلاکت رسیده اند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------


فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
bahar (جمعه مرداد ماه 10, 1393 3:55 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » جمعه مرداد ماه 10, 1393 7:38 pm

فوری
مجموع شهدا: بیش از 1500 نفر ... مجروحان حدود 8800 نفر... شهادت 70 فلسطینی و مجروح شدن صدها نفر در حمله دشمن صهیونیستی به رفح تا به این لحظه
---------------------------------------------------------------------------------------------

دشمن صهیونیستی آتش بس را نقض کرد/ 5 شهید و 30 زخمی
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
همچنانکه انتظار می رفت دشمن صهیونیستی به هیچ تعهد و توافق نامه ای پایبند نیست و پس از فرارسیدن زمان اجرای آتش همچنان به حملات توپخانه ای خود به نوار غزه ادامه می دهد.


به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، علی رغم فرارسیدن زمان اجرای آتش بس در ساعت 8 صبح به وقت فلسطین (9:30 به وقت تهران) ارتش صهیونیستی به حملات توپخانه ای خود به شرق شهر غزه و استان رفح ادامه می دهد که بر اثر این حملات تاکنون 5 فلسطینی شهید و 30 نفر دیگر زخمی شده اند.

این حملات به خیابان های بلبیسی و جرج در رفح متمرکز شده است.

از سوی دیگر، جنگنده های صهیونیستی مناطق شرق رفح را بمباران کردند.

گردان های شهید عزالدین قسام در واکنش به نقض آتش بس به شهرکهای صهیونیست نشین کرم ابوسالم و اسکول حمله موشکی کرد.

شاهدان عینی به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در غزه گفتند که توپخانه ارتش صهیونیستی به سمت فلسطینیانی که قصد بازگشت به  منازلشان را داشتند، آتش گشودند.

----------------------------------------------------------------------------------------------
اسارت یک افسر عالی رتبه اسرائیل/ مصر دعوت خود از گروه های فلسطینی را پس گرفت
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
برخی منابع اعلام کردند که یک افسر عالی رتبه اسرائیلی صبح امروز جمعه در غزه به اسارت گرفته شده به همین خاطر احتمال تشدید حملات دشمن صهیونیستی علیه باریکه غزه و نقض آتش بس موقت زیاد است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیچیک از گروه های فلسطینی تا به این لحظه اسارت افسر اسرائیلی را بر عهده نگرفته است.
این در حالی است که دشمن صهیونیستی دقایقی پس از آغاز آتش بس انسانی 72 ساعته بار دیگر آتش بس را نقض و طی حملاتی گسترده به مناطق مختلف باریکه غزه به ویژه رفح تا به این لحظه نزدیک به 70 فلسطینی را به شهادت رسانده و صدها نفر را هم مجروح کرده است.

برخی منابع نیز از درگیری شدید مبارزان مقاومت با نیروهای صهیونیستی در استان رفح خبر دادند.

در همین راستا، مصر نیز که قبلا از گروه های فلسطینی دعوت کرده بود برای بررسی توافق آتش بس به قاهره سفر کنند، پس از انتشار خبر اسارت یک افسر عالی رتبه اسرائیلی دعوت خود را پس گرفت و به گروه های فلسطینی ابلاغ کرده که به قاهره نیایند.

دشمن صهیونیستی از طرفی هم دست به دامن تشکیلات خودگردان شده و خواستار اعمال فشار بر گروه های فلسطینی برای بازگرداندن افسر اسیر صهیونیستی شده است.

------------------------------------------------------------------------------------------------
اسامی هیات فلسطینی مذاکره کننده در قاهره

  
قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک هیات فلسطینی متشکل از جنبش حماس، جهاد اسلامی و سازمان آزادی بخش فلسطین به منظور مذاکره برای توافق آتش بس راهی قاهره خواهند شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، از جنبش حماس دکتر موسی ابومرزوق، خلیل حیه، عماد علمی، محمد نصر و عزت رشق، از جنبش جهاد اسلامی زیاد نخاله و خالد بطش و از سازمان آزادی بخش نیز عزام احمد، ماجد فرج، ماهر طاهر، قیس ابو لیلی و بسام صالحی در این هیات مشارکت دارند.
این هیات قرار است در قاهره راه های اصلاح طرح آتش بس مصر را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

لازم به ذکر است که در نتیجه 26 روز جنگ علیه غزه تا به این لحظه بیش از 1460 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 8400 نفر مجروح شده اند. این در حالی است که تیم های امدادرسانی هنوز در حال جست و جوی اجساد ده ها شهیدی هستند که به ویژه در منطقه خزاعه زیر آوار باقی مانده اند و بدین گونه احتمال دارد شمار شهدا باز هم افزایش یابد.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
دشمن صهیونیستی پایان آتش بس را اعلام کرد/شلیک 700 موشک به رفح/شهادت 100 فلسطینی تا این لحظه
  
  
رفح ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
رژیم صهیونیستی با کشتار بی سابقه فلسطینیان در رفح، پایان آتش بس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، منابع عبری زبان اعلام کردند که دشمن صهیونیستی به اطلاع بان کی مون و مصر رسانده است که به آتش بس پایبند نیست.

از رفح خبر می رسد که دشمن صهیونیستی این منطقه را هدف حملات بسیار سنگین توپخانه ای و موشکی خود قرار داده است و تاکنون 700 موشک به آن شلیک کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، تاکنون پیکر 100 شهید و بیش از 400 مجروح به بیمارستان منتقل شده است.

همچنین، دهها مجروح و شهید زیر آوار مانده اند.
لحظاتی قبل هم شبکه ماهواره ای الاقصی از بمباران بیمارستان ابویسف نجار در رفح خبر داد.
گردان های شهید عزالدین قسام لحظاتی قبل اعلام کردند که ساعت شش بامداد امروز یعنی دو ساعت قبل از موعد برقراری آتش بس، منزلی را که نظامیان صهیونیست در آن پناه گرفته بودند، منفجر کرده است و دهها نظامی را به هلاکت رسانده است.

منابع ارتش صهیونیستی از وقوع عملیاتی بزرگ در رفح سخن می گویند و اعلام کردند که یک افسر عالی رتبه ارتش به اسارت گردان های قسام درآمده است.

از سوی دیگر، منابع خبری از اسارت چند نظامی صهیونیست خبر می دهند.

--------------------------------------------------------------------------------------------
عملیات بی سابقه قسام/ هلاکت ده ها نظامی و اسارت چند نظامی دیگر

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
منابع صهیونیستی اعلام کردند که گردان های قسام عملیات بی سابقه و بزرگی در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم در جنوب باریکه غزه انجام داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه دوم اسرائیل، حرف و حدیث ها در مورد یک عملیات بسیار خطرناک است و در عملیات قسام ده ها نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و تا به این لحظه نیز درگیری های بسیار شدیدی میان مبارزان قسام و نیروهای صهیونیستی در جریان است.

از سوی دیگر، شبکه دهم اسرائیل نیز اعلام کرد که درگیری های شدیدی در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم میان مبارزان قسام و نیروهای صهیونیستی به وقوع پیوسته و اکنون از عملیات بزرگ و خطرناکی در این منطقه سخن گفته می شود.

منبع مذکور اشاره کرد که گروهی از مبارزان قسام از یکی از تونل ها در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم بیرون آمده و نیروهای اسرائیلی حاضر در این منطقه را غافلگیر کردند و شدیدا با آن ها درگیر شدند.

این در حالی است که بالگردهای دشمن به طور گسترده بر فراز این منطقه به پرواز درآمده و با تیراندازی گسترده درصدد جلوگیری از ادامه عملیات قسام هستند.

از سوی دیگر، گردان های شهید عز الدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که صبح امروز جمعه عملیات نفوذ بی سابقه ای را به خطوط پشتی دشمن انجام داده و منزلی را که شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی در آنجا حضور داشتند، هدف قرار داده است.

قسام در بیانیه ای تصریح کرد: عملیات بی سابقه ای را راس ساعت 6:30 صبح امروز جمعه به اجرا گذاشته و به پشت نیروهای دشمن که به سمت منطقه ابو الروس در شرق رفح پیشروی کرده بودند، نفوذ کردیم و گروهی از مبارزان ما نیروهای دشمن را که در داخل منزلی پناه گرفته بودند با موشک های تاندوم هدف قرار دادند که به دنبال آن دشمن صهیونیستی این منطقه را شدیدا و به طرز جنون آسایی بمباران کرد.

همچنین رسانه های صهیونیستی نیز اعلام کردند که قسام عملیات بی سابقه و بزرگی را به اجرا گذاشته و ضربه بسیار سختی به نیروهای اسرائیلی وارد کرده است.

با وجودی که این منابع هنوز به طور رسمی هلاکت و یا اسارت نظامیان اسرائیلی را اعلام نکرده اند، اما شیوه واکنش دشمن صهیونیستی و شلیک 700 موشک به این منطقه که دست کم شهادت 70 فلسطینی و مجروح شدن صدها نفر دیگر را در پی داشته، بیانگر شدت ضربه ای است که قسام به این رژیم وارد کرده است.

در همین راستا، دشمن صهیونیستی به نماینده سازمان ملل اعلام کرده که آتش بس انسانی شکسته شد و ارتش به حملات خود علیه باریکه غزه ادامه خواهد داد.

برخی منابع صهیونیستی از اسارت یک افسر عالی رتبه و حتی چند نظامی دیگر و هلاکت ده ها نیروی دشمن در عملیات بی سابقه قسام خبر داده اند.

همچنین منابع رسانه ای صهیونیستی نیز دقایقی پیش اعلام کردند که افسر اسیر اسرائیلی ادیر گولدرن نام دارد و او افسری عالی رتبه در تیپ گعفاتی است.

لازم به ذکر است که در نتیجه حملات گسترده دشمن صهیونیستی به رفح طی چند ساعت گذشته تا به این لحظه دست کم 70 فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر هم مجروح شده اند.





فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » جمعه مرداد ماه 10, 1393 7:42 pm

ابومرزوق: عملیات قسام در رفح قبل از آغاز آتش بس انجام شده است

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که اسرائیل رسما به سازمان ملل ابلاغ کرده که یک افسر عالی رتبه این رژیم در رفح به اسارت گرفته شده و چندین نظامی دیگر نیز در عملیات قسام در منطقه ای در رفح به هلاکت رسیده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر موسی ابومرزوق امروز جمعه در اظهاراتی تصریح کرد که سازمان ملل نیز مصر را در جریان این مساله قرار داده است.

ابو مروزق تاکید کرد که در پی این مساله، قاهره سفر هیات فلسطینی به این کشور برای بررسی توافق آتش بس را که قرار بود امروز جمعه انجام شود، به فردا موکول کرده است و آنگونه که برخی منابع از لغو این سفر خبر داده اند نیست.

ابومروزق تاکید کرد که دلیل تعویق سفر هیات فلسطینی به قاهره به سبب اوضاع سخت و دشوار گذرگاه رفح در نتیجه حمله گسترده دشمن صهیونیستی به این شهر است که تاکنون منجر به شهادت نزدیک به 70 فلسطینی و مجروح شدن صدها نفر دیگر شده است.

---------------------------------------------------------------------------------------
یک شهید و بیش از 70 مجروح در درگیری های کرانه باختری

  
طولکرم ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
در درگیری های ظهر امروز جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری، یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، در درگیری های شهرک دیر غصون در شمال طولکرم، تامر فرج سمور، جوان 22 ساله فلسطینی به شهادت رسید. همچنین بیش از 70 نفر نیز در درگیری های مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شدند.

لازم به ذکر است که امروز جمعه بیشتر شهرهای کرانه باختری صحنه درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در حمایت از ساکنان غزه است و این درگیری تا به این لحظه نیز ادامه دارد
.
---------------------------------------------------------------------------------------
حماس: اسرائیل مسئول نقض آتش بس است

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" به نقض آتش بس 72 ساعت توسط ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک منبع مسئول در حماس در بیانیه ای تاکید کرد که ما در جنبش حماس به دنبال اقدام دشمن صهیونیستی به نقض توافق آتش بس موقت، موارد زیر را مورد تاکید قرار داد:

1ـ نیروها و جنگ افزارهای دشمن صهیونیستی راس ساعت 6:30 پیشروی به سمت برخی مناطق در داخل باریکه غزه را آغاز کرده و حدود 2400 متر وارد اراضی فلسطینیان شدند که به دنبال آن مبارزان مقاومت به مقابله با آن ها پرداخته و راس ساعت 7 صبح با آن ها درگیر شدند که این درگیری ها تا بعد از آغاز آتش بس موقت نیز ادامه داشت.

2ـ تانک ها و ماشین آلات جنگی ارتش عبری وارد مناطق شرقی باریکه غزه به ویژه خان یونس، شجاعیه و رفح شده و به بهانه جست و جوی تونل منازل برخی فلسطینیان در این مناطق را تخریب کردند. همچنین دشمن شماری از نیروهای تک تیرانداز خود را بر روی پشت بام منازل فلسطینیان مستقر کرده و هر فلسطینی که قصد بازگشت به منزلش داشت را مورد هدف قرار می دادند.

3ـ علاوه بر تمامی این موارد، دشمن صهیونیستی جنایت وحشیانه ای را نیز در رفح مرتکب شده و در نتیجه حلات توپخانه ای و هوایی گسترده این رژیم به مناطق مختلف رفح، دست کم 70 فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر مجروح شده اند.

ما در جنبش حماس مسئولیت نقض آتش بس موقت را متوجه رژیم صهیونیستی می دانیم و اعلام می کنیم که این رژیم چندین مرتبه آتش بس را نقض کرده است. ما همچنین مسئولیت جنایت و کشتار وحشیانه رفح را متوجه این رژیم دانسته و مجددا تاکید می کنیم که زمانی به توافق آتش بس پایبند خواهیم بود که این رژیم نیز بدان پایبند باشد

جنبش مقاومت اسلامی حماس

جمعه 5 شوال 1435 هـ

1 آگوست 2014 میلادی

-------------------------------------------------------------------------------------------------
افسر اسیر صهیونیستی جزو بستگان موشه یالون، وزیر جنگ اسرائیل است
  
  
مرکز اطلاع رسانی فلسطین
سخنگوی ارتش رژیم عبری ضمن اشاره به گم شدن یک افسر صهیونیستی عضو تیپ گفعاتی در شهر رفح، تاکید کرد که از همان نخستین ساعات بامداد خانواده وی را در جریان این موضوع قرار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مقام صهیونیست در ادامه افزود: «ارتش و دستگاه های امنیتی و در راس آنها شاباک فعالیت های گسترده ای را برای یافتن عاملان ربودن این افسر صهیونیست و آزادی وی آغاز کرده اند و در حال حاضر ارتش مشغول درگیری گسترده ای با گروه های فلسطینی می باشد.»

اطلاعات اولیه نشان می دهد که نام این اسیر صهیونیست، آدیر گولدرن است که از افسران پیاده یگان گفعاتی می باشد. وی همچنین جزو بستگاه موشه یالون، وزیر جنگ اسرائیل است.

آلون بن داوید، تحلیلگر نظامی کانال دهم تلویزیون رژیم عبری خاطرنشان ساخت: «یک گروه از جنگجویان حماس به سمت یک گروه از نظامیان ارتش در شرق شهر رفح حمله کردند و بعد از خروج از دهانه تونل های زیر زمینی، با تسلیحات مختلف آنها را هدف قرار دادند. سپس یک عامل انتحاری (شهادت طلب) خود را در میان نیروهای ارتش منفجر کرد. پس از آن، فلسطینی ها یک نظامی را به اسارت گرفتند و از طریق تونل ها او را به داخل نوار غزه منتقل کردند. این موضوع باعث درگیری های گسترده شد که تا این لحظه نیز ادامه دارد.»

کانال دهم تلویزیون رژیم عبری همچنین تصریح کرد که از تمامی دستگاه های امنیتی و در راس همه شاباک، برای پایان دادن به این ماجرا و بازگرداندن نظامی ربوده شده کمک گرفته می شود. ارتش اقدام نظامی خود در شهر رفح را گسترش بخشیده تا به هر بهایی که باشد، این ماجرا را پایان بخشد حتی اگر به قتل فرد اسیر شده بیانجامد.»

شایان ذکر است که گروه های مقاومت تا این لحظه اظهار نظری درباره صحت یا عدم صحت این خبر نداشته اند.

------------------------------------------------------------------------------------
نظامی اسیر پسر عموی وزیر جنگ اسرائیل و تابعیت انگلیسی دارد

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
دیدبان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه ای اعلام کرد که افسر اسیر صهیونیستی در غزه پسر عموی موشه یالون، وزیر جنگ اسرائیل و دارای تابعیت انگلیسی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 4 انگلیس تاکید کرد که گولدن، پسر عموی یالون است و علاوه بر تابعیت اسرائیلی، تابعیت انگلیسی نیز دارد.

منبع مذکور اشاره کرد که هدار گولدین، افسر اسیر اسرائیلی 23 سال سن دارد و پسر عموی موشه یالون و دارای تابعیت انگلیسی است. او همچنین دارای سمت استوار در یگان گعفاتی و ساکن شهر کفار سابا است. گولدین در یگان ویژه تیپ نخبگان گعفاتی که در مرزهای جنوب شرقی باریکه غزه مستقر هستند نیز مشارکت دارد.

شبکه 4 انگلیس تصریح کرد که ارتش رژیم صهیونیستی این افسر اسیر را اسیر جنگی می داند که در نبردی شدید تن به تن با مبارزان مقاومت به اسارت گرفته شده است. سخنگوی ارتش عبری همچنین به هلاکت دو اسیر دیگر و اسارت یک نظامی دیگر در درگیری های صبح امروز با مقاومت در شرق رفح اعتراف کرد.

این افسر صهیونیستی فارغ التحصیل مدرسه دینی وابسته به جنبش "بنی عاکیفا" است که جزو طرفداران جریان تندرو صهیونیستی است. پدر وی نیز فرمانده گردان ذخیره دشمن صهیونیستی است و برادرش نیز در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می کند. خانواده این استوار اسیر فلسطینی وابسته به حزب خانه یهودی به رهبری نفتالی بنت هستند.

به دنبال اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت این نظامی اسرائیلی در نبردهای شدید با مبارزان مقاومت در شرق رفح، باید به بررسی درجه این نظامی پرداخت یعنی درجه استوار. این درجه در ارتش عبری چه معنایی دارد؟

بر اساس قوانین ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با درجات و سمت های داخلی، تمامی افسرانی که دارای درجه استواری نیز باشند، می توانند سمت های زیر را عهده دار شوند: فرمانده یکی از یگان های پیاده نظام و یا یگان های مهندسی و زرهی. همچنین چنین شخصی می تواند ریاست یگان های ویژه را بر عهده داشته باشد و یا اینکه فرمانده یکی از یگان های سلاح توپخانه ای باشد. همچنین این فرد برای تصدی سمت فرماندهی گروهی از یگان های دفاع هوایی ارتش نیز در اولویت خواهد بود.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز جمعه از اسارت یک افسر عالی رتبه خود در درگیری های شدید با مبارزان مقاومت در شرق رفح خبر داد. این درگیری ها از بامداد امروز جمعه در این منطقه دایر بود و طی آن مبارزان قسام ضربات سختی به دشمن صهیونیستی وارد کردند.

در همین راستا، شبکه دهم اسرائیل نیز تایید کرده که نظامی شده همان است که شبکه 4 انگلیس اعلام کرده است.



فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » جمعه مرداد ماه 10, 1393 11:22 pm

فوری
مجموع شهدا: 1600 نفر ... مجروحان حدود 8800 نفر... شهادت 70 فلسطینی و مجروح شدن صدها نفر در حمله دشمن صهیونیستی به رفح تا به این لحظه
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

بیش از 70 شهید و 300 مجروح در جنایت هولناک دشمن صهیونیستی در رفح

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شمار شهدای جنایت هولناک دشمن صهیونیستی در رفح واقع در جنوب باریکه غزه تا به این لحظه به بیش از 70 نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از 300 نفر رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش عبری صبح امروز جمعه به رغم آغاز آتش بس 72 ساعته، حملات توپخانه ای و هوایی گسترده ای را به مناطق شرقی رفح انجام داده و دست کم 70 فلسطینی را به شهادت رساند و بیش از 300 نفر دیگر را مجروح کرد. در این حملات وحشیانه 270 منزل به کلی تخریب و با خاک یکسان شدند.

شاهدان عینی تصریح کردند که سلاح توپخانه ای دشمن از یک طرف و جنگنده های اسرائیلی هم از طرف دیگر آن ها را هدف حملات شدید قرار داده و ساکنان این منطقه را به خاک و خون کشیدند.

منابع پزشکی نیز اعلام کرده اند که تا به این لحظه دست کم 70 فلسطینی در حمله وحشیانه ارتش عبری به رفح به شهادت رسیده و بیش از 300 نفر هم مجروح شده اند و هنوز اجساد زیادی در زیر آوار باقی مانده است.

این در حالی است که بیمارستان یوسف نجار در رفح دیگر ظرفیت پذیرش شهدا و مجروحان بیشتر را ندارد و نیروهای امدادرسانی در حال انتقال اجساد به بیمارستان کویتی و بیمارستان ناصر در خان یونس هستند.

دشمن صهیونیستی در جنایتی دیگر بیمارستان یوسف نجار در شهر رفح را نیز هدف حمله قرار داد و اکنون تیم های پزشکی در حال تخلیه این بیمارستان هستند.

لازم به ذکر است که سازمان ملل و آمریکا از آتش بس انسانی 72 ساعته در غزه از ساعت 8 صبح امروز جمعه خبر داده بودند اما دقایقی پس از آغاز آتش بس، ارتش رژیم صهیونیستی آن را نقض کرده و مناطق مختلف رفح را هدف حمله توپخانه ای و هوایی قرار داد و مدعی شد که قسام یکی از افسران عالی رتبه ارتش را به اسارت گرفته، خبری که تا به این لحظه نه حماس و نه دیگر گروه های مقاومت آن را تایید نکرده و کسی مسئولیت اسارت این افسر اسرائیلی را بر عهده نگرفته است. حماس اعلام کرده که هدف دشمن صهیونیستی از طرح چنین ادعایی، سرپوش نهادن بر جنایت وحشیانه خود در رفح و کشتار صدها فلسطینی بی گناه در این شهر است.


  
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » شنبه مرداد ماه 11, 1393 11:33 am

فوری
مجموع شهدا: 1650 نفر ... مجروحان 8900 نفر...
-------------------------------------------------------------------------------------

تداوم انتفاضه مردم کرانه باختری در حمایت از غزه  

  
کرانه باختری ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
در جریان درگیری های دیروز جمعه 1/8/2014 فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در غرب شهر طولکرم واقع در شمال کرانه باختری دو جوان فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عدی فخری نافذ جبر 19 ساله در جریان درگیری جوانان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در روستای صفا واقع در غرب شهر رام الله شهید شد.

منابع درمانی گزارش دادند که تامر فرج سمور 22 ساله از شهرک دیرالغصون در شمال طولکرم در جریان درگیری های غرب این شهر شهید شد، این درگیری ها به دنبال راهپیمایی برگزار شده به درخواست حماس برای همبستگی با مردم نوار غزه و در اعتراض به تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین رخ داد.

این منابع افزودند: سربازان اسرائیلی با حمله به شرکت کنندگان در این راهپیمایی، به قصد کشت به سوی جوانان آتش گشودند که در پی این اقدام سمور از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید و تعدادی دیگر از جوانان نیز زخمی شدند و به بیمارستان ثابت ثابت انتقال یافتند.
این درگیری ها به دنبال راهپیمایی عظیمی که حماس آن را در استان طولکرم پس از اقامه نماز جمعه برگزار کرده بودند، صورت گرفت. شرکت کنندگان در آن راهی اردوگاه طولکرم شدند، سپس به طرف میدان این شهر به راه افتادند و از آنجا رهسپار مجتمع کارخانه های صهیونیستی "جیشوری" شدند که در آنجا درگیری هایی میان طرفین به وقوع پیوست.



بیش از 100 شهروند فلسطینی بر اثر اصابت گلوله های جنگی و مشقی و اشک آور زخمی شدند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
قسام: هیچ اطلاعی از نظامی گم شده صهیونیستی نداریم  

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کردند که تا این لحظه هیچ اطلاعی از نظامی گم شده صهیونیستی و محل و نحوه ناپدید شدنش ندارند و احتمال می دهند که این نظامی در جریان بمباران گسترده و بی وقفه رفح به هلاکت رسیده است.  

این گردان ها بامداد امروز شنبه 2/8/2014 با انتشار بیانیه توضیحی که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، بر نکات زیر تاکید کرد:

1ـ آنچه که بامداد دیروز جمعه در شرق شهر رفح رخ داد این است که نظامیان صهیونیستی با سوء استفاده از بحث آتش بس انسانی بیش از دو کیلومتر در زمین های شرق رفح پیشروی کردند، گمان می کنیم که این نیروها در کمین مبارزان مان افتادند و درگیری هایی میان طرفین صورت گرفت. این درگیری ها ساعت 7 بامداد یعنی پیش از آغاز اجرای آتش بس به وقوع پیوست. این اقدام در حالی صورت می گیرد که جنگنده های اسرائیلی و توپخانه های صهیونیستی غیر نظامیان را نشانه رفتند و به بهانه تلاش برای یافتن این نظامی آتش بس را نقض کردند.

2ـ ما با گروهی از مبارزان مستقر در این کمین تماس گرفتیم و احتمال می دهیم که تمامی آنان در جریان این بمباران به شهادت رسیدند و این نظامی نیز به هلاکت رسیده است که دشمن در مورد ناپدید شدنش سخن می گوید و مدعی است که مبارزان ما او را در جریان درگیری ها اسیر کردند.

3 ـ ما در گردان های قسام تا این لحظه هیچ اطلاعی از این نظامی و محل آن و نحوه ناپدید شدنش نداریم.  

4ـ به طرف های میانجیگر در زمینه برقراری آتش بس انسانی ابلاغ کردیم که با متوقف کردن شلیک گلوله به سوی شهرها و شهرک های اسرائیلی موافقیم ولی هرگز در قبال نظامیان اسرائیلی مهاجم به نوار غزه ساکت نخواهیم نشست.

----------------------------------------------------------------------------------------------
  شوکه شدن دشمن صهیونیستی از انتقال نبرد به عمق فلسطین اشغالی

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



مشاور سابق کابینه اسرائیل اعتراف کرد: مقاومت فلسطین برای نخستین بار در درازای تاریخ جنگ های عربی اسرائیلی موفق شد نبرد را به عمق فلسطین اشغالی انتقال دهد.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زیپی هاوزر افزود: این اقدام در هلاکت 20 نظامی اسرائیلی در داخل سرزمین های اشغالی 48 نمود می یابد.

از سوی دیگر، خبرنگار کانال 10 تلویزیون اسرائیل گزارش داد: ارتش عبری طی دو روز گذشته نظامیانش را به داخل شهرک های اسرائیلی بر می گرداند و در آنها مستقر می کند.

در همین رابطه، اوفر شیلح عضو کمیسیون سیاست خارجه و امنیت کنست اسرائیل گفت: اسارت ادیر گولدرن افسر اسرائیلی از یک عملیات تاکتیکی به یک رخداد راهبردی مبدل شد که پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

مشاور سابق اطلاع رسانی بنیامین نتانیاهو گفت: کابنیه اسرائیل دچار چند دستگی شده است، حال آنکه دولت سابق چنین وضعیتی نداشت.  
آوی بوشینسکی افزود: این یکی از علل تعلل نتانیاهو در زمینه گسترش دامنه تجاوزاتش علیه ساکنان نوار غزه می باشد.

از سوی دیگر، یکی از تحلیلگران سیاسی گفت: عملیات اسارت جدید یک تغییر بنیادین در مواضع کابینه امنیتی ایجاد کرد.  

بن کاسبیت افزود: اکنون کابینه امنیتی اهداف حمله به غزه را تغییر داده و خواستار ساقط کردن حنبش حماس است.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » شنبه مرداد ماه 11, 1393 11:36 am

شهادت 50 فلسطینی و زخمی شدن 100 تن دیگر از شب گذشته تا بامداد امروز  

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
دشمن صهیونیستی برای بیست و هفتمین روز متوالی به تجاوزاتش علیه مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می دهد؛ به نحوی که در پی این جنایات صدها فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر هم زخمی شده اند و منازل و مساجد و تاسیسات زیادی ویران شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت و درمان غزه، فواد محمد الددا 28 ساله در جریان بمباران خانه اش در جبالیا شهید شد.

اشرف القدره همچنین از شهادت داود زکریا سلیمان 54 ساله در جریان بمباران مسجد العمری در جبالیا خبر داد.

وی همچنین از انتقال 5 شهید و بیش از 30 تن دیگر به بیمارستان اماراتی خبر داد که اسامی آنان به شرح زیر است: فدا یوسف ابوسلیمان 23 ساله، مریم حسن ابوجزر 60 ساله، مها رائد ابوسلیمان، محمد رامی ابوسلیمان و لمی رامی ابوسلیمان.

هفت شهروند دیگر هم در جریان بمباران خانه شاعر در اردوگاه بشیت واقع در جنوب رفح شهید شد و ده ها تن دیگر هم زخمی شدند.

لازم به ذکر است که تعدادی از فلسطینیان در جریان حمله هوایی ارتش اسرائیل به منزل خانواده حمدان در خان یونس مجروح شدند.

جنگنده های صهیونیستی آپارتمان مسکونی در محله النصر در شهر غزه و منزل ابورامی مشمس در اردوگاه النصیرات را نشانه رفتند.

23 شهروند فلسطینی دیگر در جریان بمباران ساختمان های مسکونی در محله سعودی واقع در غرب رفح شهید شدند و بیش از 40 تن دیگر هم زخمی شدند.

منابع پزشکی وجود 16 شهید در بیمارستان اماراتی شهر رفح را تایید کرد که 8 تن از آنان به بیمارستان کویتی انتقال داده شده اند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بار دیگر غیورمردان قسام شهرهای حیفا و تل آویو را موشکباران کردند  

  
الناصره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بامداد امروز شنبه 2/8/2014 شهرهای تل آویو و حیفا را موشک باران کردند.  

این گردان ها با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کردند: مبارزانشان بامداد امروز با چندین فروند موشک آر 160 و ام 75 شهرهای حیفا و تل آویو را نشانه رفتند.

گفتنی است که دشمن صهیونیستی از روز دوشنبه مورخه 7/7/2014 نوار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است که تاکنون 1650 تن به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر هم زخمی شده اند.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » شنبه مرداد ماه 11, 1393 11:37 am

رسانه های عبری زبان: زخمی شدن تعدادی از اسرائیلی ها در حمله موشکی قسام به تل آویو  
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



تعدادی از صهیونیست ها در جریان حملات موشکی بامداد امروز شنبه 2/8/2014 گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به تل آویو زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های عبری زبان ضمن اشاره به این مطلب، افزودند: صدای آژیل های خطر و هشدار در هرتزلیا و گوش دان واقع در شمال تل آویو شنیده شد.

نیروهای مقاومت در واکنش به جنایات ارتش عبری علیه ملت فلسطین همچنان شهرک ها و شهرهای اسرائیلی را هدف حملات موشکی خود قرار می دهند.  
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » شنبه مرداد ماه 11, 1393 4:46 pm

فوری
مجموع شهدا: 1654 نفر ... مجروحان 8900 نفر...
------------------------------------------------------------------------------------------

حمله هوایی ارتش صهیونیستی به دانشگاه اسلامی غزه

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



جنگنده های صهیونیستی بامداد امروز شنبه 2/8/2014 یکی از ساختمان های اصلی دانشگاه اسلامی شهر غزه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هواپیماهای جنگی چندین فروند موشک به ساختمان 5 طبقه عبدالعزیز اللحیدان شلیک کردند که در پی این جنایت این ساختمان با خاک یکسان شد.

گفتنی است که هواپیماهای اسرائیلی در جریان جنگ سال 2008 همچنین ساختمان آزمایشگاه عمومی این دانشگاه را تخریب کردند.
    
-----------------------------------------------------------------------------------------
غنوشی: برخی کشورهای عربی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه حمایت مالی می کنند
تونس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



رهبر حزب نهضت تونس دیروز جمعه 1/8/2014 در جریان ایراد خطبه های نماز موفقیت مقاومت در غزه را حلقه ای از زنجیره مقابله با کودتا علیه بهار عربی خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، راشد غنوشی اظهار داشت: سردمداران اقدامات کودتاگرانه که در مصر آغاز شد، می خواهند به دامنه این اقدامات گسترش دهند و این طرح شوم را در کل منطقه پیاده کنند، ولی گفت و گوی ملی در تونس این تلاش های توطئه آمیز را به شکست کشاند، انتخابات ترکیه حلقه دوم این موفقیت به شمار می رود.

وی افزود: پیروزی و موفقیت مقاومت در غزه حلقه سومی از مقابله با کودتا علیه انقلاب های بهار عربی می باشد.  

وی یادآور شد: غزه عرصه آزمایش کشورها، سازمان ها، احزاب و رهبران می باشد، تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی در این آزمون سرافکنده شدند، زیرا نه تنها در قبال کشتار مردم غزه سکوت کردند، بلکه با اسرائیل در این جنگ همدستی کردند و از این تجاوزات حمایت مالی کردند.  

این رهبر اسلامگرای تونس خاطرنشان ساخت: سازمان های بین المللی نیز در حمایت از مردم نوار غزه و دفاع از حقوق بشر که در این منطقه نقض می شود، درمانده ماندند، در جنگ یا باید جانب حق را گرفت یا باید طرف اشغالگر را، رژیم بین المللی نیز رسوا شد، رژیم صهیونیستی خسارت های زیادی دید.  

غنوشی تصریح کرد: پژوهش های اخیر ثابت کرد که بیش از 60 درصد جوانان جهان از آرمان فلسطین حمایت می کنند و ماشین جنگی اسرائیل نیز نتوانست افکار عمومی جهان را به نفع خود بسیج و همراه کند.  تظاهرات های گسترده ای در پایتخت های جهان به منظور حمایت از غزه و محکومیت اقدامات تروریستی اسرائیل برگزار شد.

وی تاکید کرد: جنگ غزه ثابت کرد که اراده انسان قوی تر از هر گونه تکنولوژی و سلاح های کشنده است و مقاومت یک تصویر درخشان از پایداری اسطوره ای عرضه کرد
.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
خروش جهانیان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس  

  
آنکارا ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



صدها هزار تن از مردم جهان در اعتراض به جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم نوار غزه که تاکنون نزدیک به 1700 شهید و 9000 مجروح بر جای گذاشته است به خیابان های ریختند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، علاوه بر کشورهای عربی، مردم ترکیه یکپارچه به منظور همبستگی با فلسطینیان ساکن باریکه غزه تظاهرات کردند.  

تظاهرات گسترده ای نیز در بسیاری از کشورهای آمریکا لاتین و آسیا نیز به همین منظور برگزار شد.

مردم بروکسل نیز با هدف تقبیح جنایات ارتش عبری علیه فلسطین راهپیمایی کرده و با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی، از دولت بلژیک و اتحادیه اروپا خواستند تا اسرائیل را به خاطر کشتار غیر نظامیان بی دفاع و کودکان مجازات کنند.


تظاهرات کنندگان پرچم های بلژیک و فلسطین و ترکیه و پارچه نوشته هایی با مضمون "اسرائیل قاتل کودکان است، اسرائیل رژیمی تروریست است" در دست گرفته بودند.

شهر اهای هلند نیز صحنه تظاهرات اعتراض آمیز علیه تجاوزات دولت عبری بود، این تظاهرات بنا به درخواست برخی سازمان های اسلامی فعال در هلند برگزار شد.

تظاهرات کنندگان با پیمودن خیابان های این شهر شعارهای الله اکبر سر دادند.



نزدیک به 20000 تن از مردم آتن پایتخت یونان در اعتراض به جنایات ارتش عبری علیه مردم فلسطین تظاهرات کردند، این تظاهرات به درخواست حزب سوسیالیست یونان برگزار شد.

همچنین تظاهرات مشابهی در آلمان، قبرص، اسپانیا،بوسنی هرزوگوین، فرانسه برگزار شد.

-------------------------------------------------------------------------------------------
سفر یک هیات فلسطینی به قاهره  

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین




جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اعلام کرد که یک هیات فلسطینی امروز شنبه به منظور آغاز رایزنی ها با مقامات مصری درباره توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه راهی قاهره شد.
سامی ابو زهری سخنگوی حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که به خاطر شرایط ویژه امنیتی هیچ یک از مسئولان باریکه غزه در قالب این هیات به قاهره سفر نمی کند.

------------------------------------------------------------------------------------------
پژوهشگر برجسته صهیونیستی: دستاوردهای حماس به مراتب بیشتر از دستاوردهای "اسرائیل" است

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین




یک پژوهشگر برجسته صهیونیستی از افکار عمومی این رژیم خواست که به حرف های مسئولان سیاسی و نظامی و تحلیلگران صهیونیستی درباره جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اعتماد نکنند؛ چرا که آنها سعی در تحریف افکار عمومی از طریق طرح ادعاهای دروغین درباره این جنبش و قدرت آنرا دارند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "نوه زیرسکی" طی مقاله ای که در روزنامه عبری زبان معاریو به چاپ رسید، خاطر نشان کرد که مسئولان و تحلیلگران صهیونیستی سعی دارند جنبش حماس را طرف "ضعیف" جلوه دهند که علاقه و قدرت لازم برای جنگ با این رژیم را ندارد، اما جنگ اخیر ثابت کرد که این ادعای آنها نادرست و غیر واقعی است.

زیرسکی در ادامه تصریح می کند که تحلیلگران صهیونیستی با بی شرمی و وقاحت تمام طی روزهای گذشته ادعا می کنند که حماس آمادگی جنگ با رژیم صهیونیستی را ندارد و خواهان آتش بس است، اما تحولات میدانی کاملا عکس این مساله را اثبات می کند.

وی می افزاید تحلیلگران صهیونیستی حاضر به بیان این واقعیت آشکار نیستند که این رژیم صهیونیستی است که عملا برای دستیابی به آتش بس خواهش و التماس می کند و حتی برای تحقق این آتش بس چشم به راه تصمیم حماس بود، اما این جنبش به جای آتش بس، به حملات موشکی خود ادامه داد.

این تحلیلگر برجسته صهیونیستی در بخش دیگری از مقاله خود به تکذیب ادعای مسئولان و تحلیلگران صهیونیستی درباره دستاوردهای بزرگ ارتش عبری در جنگ کنونی و حل مشکل تونل های زیرزمینی در مرزهای غزه طی 2 یا 3 روز پرداخته و می گوید ارتش صهیونیستی با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز جنگ هنوز نتوانسته اند مشکل تونل های زیرزمینی را حل و فصل کنند و هیچ نشانه ای از پایان این جنگ نیز به چشم نمی خورد.

وی همچنین تاکید کرده است که با نگاهی به فهرست دستاوردهای طرفین مشخص می شود که دستاوردهای حماس به مراتب بیشتر از دستاوردهای رژیم صهیونیستی بوده است؛ به طوری که این جنبش ضمن بستن حریم هوایی "اسرائیل" به روی هواپیماهای مسافربری کشورهای دیگر، میلیون ها صهیونیست را روانه پناهگاه ها کرد و جامعه صهیونیستی همچنان از نتیجه فعالیت یگان تونل ها در جنبش حماس در ترس و هراس به سر می برد.

زیرسکی همچنین این ادعای رژیم صهیونیستی را که جنبش حماس از داخل مناطق مسکونی به سمت شهرک های صهیونیست نشین موشک پرتاب می کند، تمسخرآمیز دانست و گفت:« اگر حماس از داخل پایگاه های مشخصی به سمت مناطق صهیونیستی موشک شلیک می کرد، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به سادگی می توانست سکوهای پرتاب موشک آنرا هدف قرار داده و نابود کند و دیگر نیازی به جنگ واقعی نبود.»

وی می افزاید هدف از این ادعاهای رژیم اشغالگر قدس سرپوش گذاشتن بر روی شکست اطلاعاتی خود و ناتوانی در کسب اطلاعات دقیق درباره سکوهای شلیک موشک، کادر فرماندهی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس است.

این نویسنده برجسته روزنامه معاریو خاطر نشان کرد که افکار عمومی جامعه صهیونیستی نباید ادعاهای مسئولان و تحلیلگران صهیونیستی را که "ناآگاهانه" اظهار نظر می کنند و سعی در فریب افکار عمومی را دارند، باور کنند.  
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » شنبه مرداد ماه 11, 1393 11:44 pm

فوری
مجموع شهدا: 1682 نفر ... مجروحان 9000 نفر
-------------------------------------------------------------------------------------

رئیس حزب میرتس "اسرائیل" خواستار عقب نشینی یکجانبه ارتش عبری شد

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین


رئیس حزب چپگرای "میرتس" رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست که با اتخاذ رویکرد منطقی و عقلانی دستور عقب نشینی نظامیان ارتش صهیونیستی از باریکه غزه را صادر کند و اجازه تداوم عملیات بیهوده و بی هدف ارتش در غزه را ندهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، "زهافا گلئون" خاطر نشان کرد که ادعاها درباره خلع سلاح غزه صرفا مصرف رسانه ای دارد و نمی تواند راهبرد اصلی برای توقف جنگ باشد.

وی افزود طرح های پیشنهادی درباره اشغال مجدد باریکه غزه نیز نتیجه ای جز وارد آمدن خسارت های سنگین به رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

اما "میکی روزنتال" عضو حزب کار رژیم صهیونیستی اظهار داشت که بحث های مطرح شده درباره عقب نشینی یکجانبه ارتش صهیونیستی از غزه یک مانور سیاسی برای اعمال فشار علیه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به منظور پذیرش طرح پیشنهادی مصر برای آشتی ملی است.

از سوی دیگر، یک تحلیلگر سیاسی صهیونیست تاکید کرد که ارتش صهیونیستی به زودی تصمیم به توقف جنگ زمینی علیه نوار غزه و عقب نشینی یکجانبه از این منطقه خواهد گرفت؛ چرا که گزینه دیگری پیش روی خود ندارد.

"یوآف فاردی" خاطر نشان کرد که این گزینه به هیچ وجه نمی تواند برای رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی ایجاد کند و گزینه بهتر برای این رژیم، پایان جنگ از طریق دستیابی به توافق آتش بس است و در صورتی که طرح خوبی ارائه شود، بی شک تل آویو آنرا قبول خواهد کرد.

فاری همچنین پیش بینی کرد که ارتش صهیونیستی طی 48 ساعت آینده به عملیات خود در غزه پایان دهد و در حال حاضر سه گزینه پیش روی تل آویو قرار دارد: گزینه نخست؛ آتش بس بر اساس طرح مصر، دوم: گسترش دامنه جنگ و سوم عقب نشینی یکجانبه و اتکا به توان بازدارندگی و تاکید بر این مساله که در صورت تداوم عملیات های شلیک موشک، مانند جنگ های سال های 2008 و 2012 حملات هوایی را در دستور کار قرار خواهد داد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
فرمانده رژیم صهیونیستی در جنگ سال 67: حماس درس خوبی به ما داد

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین


فرمانده ارتش صهیونیستی در جنگ سال 1967 تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به این مساله اعتراف کند که حماس درس خوبی به ما داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، "اویگدور کهلانی" که در دوره ای نیز مسئولیت یکی از وزارتخانه های رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت، خاطر نشان کرد که ما جنبش حماس را دست کم نگرفته بودیم و می دانستیم که از قدرت موشکی برخوردار است، اما از حجم خطر اطلاع نداشتیم.

کهلانی در عین حال مدعی شد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی باید برای تکمیل عملیات تخریب تونل های مرزی غزه، به عملیات نظامی خود در این منطقه ادامه دهد و پس از آن، نیروهای سازمان ملل را مسئول کنترل اوضاع این منطقه کند.

وی در عین حال از مواضع و تلاش های عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور دولت کودتاگر مصر در مقابل تلاش های طرف ترک برای گنجانده شدن شروط و خواسته های مقاومت فلسطین در توافق آتش بس تمجید کرد و گفت قاهره برخلاف آنکار سعی در تحمیل راه حل خود به جنبش حماس را دارد.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

تحلیلگر صهیونیستی: رژیم صهیونیستی اقدام به عقب نشینی یکجانبه از غزه خواهد کرد
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین




یک تحلیلگر سیاسی صهیونیست تاکید کرد که ارتش صهیونیستی به زودی تصمیم به توقف جنگ زمینی علیه نوار غزه و عقب نشینی یکجانبه از این منطقه خواهد گرفت؛ چرا که گزینه دیگری پیش روی خود ندارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، "یوآف فاردی" خاطر نشان کرد که این گزینه به هیچ وجه نمی تواند برای رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی ایجاد کند و گزینه بهتر برای این رژیم، پایان جنگ از طریق دستیابی به توافق آتش بس است و در صورتی که طرح خوبی ارائه شود، بی شک تل آویو آنرا قبول خواهد کرد.

اما "میکی روزنتال" عضو حزب کار رژیم صهیونیستی اظهار داشت که بحث های مطرح شده درباره عقب نشینی یکجانبه ارتش صهیونیستی از غزه یک مانور سیاسی برای اعمال فشار علیه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به منظور پذیرش طرح پیشنهادی مصر برای آشتی ملی است.

فاری همچنین پیش بینی کرد که ارتش صهیونیستی طی 48 ساعت آینده به عملیات خود در غزه پایان دهد و در حال حاضر سه گزینه پیش روی تل آویو قرار دارد: گزینه نخست؛ آتش بس بر اساس طرح مصر، دوم: گسترش دامنه جنگ و سوم عقب نشینی یکجانبه و اتکا به توان بازدارندگی و تاکید بر این مساله که در صورت تداوم عملیات های شلیک موشک، مانند جنگ های سال های 2008 و 2012 حملات هوایی را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دیروز جمعه جلسه ای 5 ساعته برگزار کرد، اما هیچ نتیجه رسمی از این نشست گزارش نشده است و به نظر نمی رسد که کابینه امنیتی تصمیم به گسترش دامنه حملات به غزه گرفته باشد و از سوی دیگر، تل آویو تلاش می کند با توقف تلاش ها برای تحقق آتش بس، منتظر گزینه بهتری در آینده باشد.

گفتنی است که در اثر تجاوز 27 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از 1650 فلسطینی شهید و 9 هزار نفر دیگر مجروح شده اند.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » شنبه مرداد ماه 11, 1393 11:49 pm

شهادت 75 فلسطینی و زخمی شدن 150 تن دیگر در حملات امروز شنبه رژیم صهیونیستی

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



دشمن صهیونیستی برای بیست و هفتمین روز متوالی به تجاوزاتش علیه مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می دهد؛ به نحوی که در پی این جنایات صدها فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر هم زخمی شده اند و منازل و مساجد و تاسیسات زیادی ویران شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت و درمان غزه، فواد محمد الددا 28 ساله در جریان بمباران خانه اش در جبالیا شهید شد.

اشرف القدره همچنین از شهادت داود زکریا سلیمان 54 ساله در جریان بمباران مسجد العمری در جبالیا خبر داد.

وی همچنین از انتقال 5 شهید و بیش از 30 تن دیگر به بیمارستان اماراتی خبر داد که اسامی آنان به شرح زیر است: فدا یوسف ابوسلیمان 23 ساله، مریم حسن ابوجزر 60 ساله، مها رائد ابوسلیمان، محمد رامی ابوسلیمان و لمی رامی ابوسلیمان.

هفت شهروند دیگر هم در جریان بمباران خانه شاعر در اردوگاه بشیت واقع در جنوب رفح شهید شد و ده ها تن دیگر هم زخمی شدند.

لازم به ذکر است که تعدادی از فلسطینیان در جریان حمله هوایی ارتش اسرائیل به منزل خانواده حمدان در خان یونس مجروح شدند.

جنگنده های صهیونیستی آپارتمان مسکونی در محله النصر در شهر غزه و منزل ابورامی مشمس در اردوگاه النصیرات را نشانه رفتند.

23 شهروند فلسطینی دیگر در جریان بمباران ساختمان های مسکونی در محله سعودی واقع در غرب رفح شهید شدند و بیش از 40 تن دیگر هم زخمی شدند.

منابع پزشکی وجود 16 شهید در بیمارستان اماراتی شهر رفح را تایید کرد که 8 تن از آنان به بیمارستان کویتی انتقال داده شده اند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
اعتراف رژیم صهیونیستی به زخمی شدن یک نظامی خود
  
  
جبالیا ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین




ارتش صهیونیستی امروز شنبه به زخمی شدن یک نظامی خود به ضرب گلوله تک تیراندازان فلسطینی در شمال نوار غزه اعتراف کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از اقدام تک تیراندازان خود در هدف قرار دادن یک نظامی صهیونیستی خبر داده بود که ارتش صهیونیستی زخمی شدن وی را تایید کرد.

گردان های قسام همچنین از شلیک دهها گلوله به سمت گروهی از نظامیان صهیونیستی در شرق محله تفاح در شرق غزه و منطقه صوفا در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که امروز شنبه دو فروند موشک گراد به سمت شهر اسدود خبر داد.

پایگاه های نظامی زیکیم، ایرز و کامیرا و نیز شهرک اسدورت هدف اصابت 11 فروند موشک 107 و 2 گلوله خمپاره قرار گرفتند.

گفتنی است که شمار شهدای تجاوز 27 روزه رژیم صهیونیستی به غزه به 1650 نفر و شمار مجروحان به بیش از 9 هزار نفر رسیده است که در میان آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می شوند. در این جنگ علاوه بر شهید و زخمی شدن بیش از 10 هزار و 500 فلسطینی، صدها باب منزل نیز تخریب شده است. در مقابل، گردان های قسام و دیگر گروه های مقاومت فلسطین نیز بیش از 100 نظامی صهیونیستی را به هلاکت رسانده و صدها نفر دیگر را زخمی کرده اند.

----------------------------------------------------------------------------------------
ضربات سنگین مقاومت، ارتش صهیونیستی را به عقب نشینی از برخی مناطق غزه واداشت

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین




نظامیان رژیم صهیونیستی عصر امروز یکشنبه از برخی مناطق مرزی در شمال و شرق باریکه غزه که دو هفته قبل و در آغاز حمله زمینی خود وارد آنها شده بودند، عقب نشینی کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی، نظامیان صهیونیستی عقب نشینی های قابل ملاحظه ای از مناطق شرق خان یونس، شرق شهرک جحر الدیک در وسط نوار غزه، شرق شهر غزه و بیت لاهیا انجام دادند.

از سوی دیگر، رادیو عبری گزارش داد که نشانه های آشکاری از پایان حمله زمینی ارتش صهیونیستی به نوار غزه دیده می شود.

در همین راستا، یک تحلیلگر سیاسی صهیونیست تاکید کرد که ارتش صهیونیستی به زودی تصمیم به توقف جنگ زمینی علیه نوار غزه و عقب نشینی یکجانبه از این منطقه خواهد گرفت؛ چرا که گزینه دیگری پیش روی خود ندارد.

"یوآف فاردی" خاطر نشان کرد که این گزینه به هیچ وجه نمی تواند برای رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی ایجاد کند و گزینه بهتر برای این رژیم، پایان جنگ از طریق دستیابی به توافق آتش بس است و در صورتی که طرح خوبی ارائه شود، بی شک تل آویو آنرا قبول خواهد کرد.

فاری همچنین پیش بینی کرد که ارتش صهیونیستی طی 48 ساعت آینده به عملیات خود در غزه پایان دهد و در حال حاضر سه گزینه پیش روی تل آویو قرار دارد: گزینه نخست؛ آتش بس بر اساس طرح مصر، دوم: گسترش دامنه جنگ و سوم عقب نشینی یکجانبه و اتکا به توان بازدارندگی و تاکید بر این مساله که در صورت تداوم عملیات های شلیک موشک، مانند جنگ های سال های 2008 و 2012 حملات هوایی را در دستور کار قرار خواهد داد.

به اذعان تحلیلگران صهیونیست، ارتش صهیونیستی پس از این که ضربات سنگینی از نیروهای مقاومت در این مناطق متحمل شد و دهها نظامی خود را از دست داد، تصمیم به عقب نشینی از آنها گرفته است. در حقیقت این شکستی مفتضحانه برای ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر صهیونیستی است که علی رغم اعلان اولیه نتوانست جز چند صد متر وارد مرزهای نوار غزه شود.

از سوی دیگر، ارتش صهیونیستی قصد دارد با عقب نشینی یکجانبه از نوار غزه از زیر بار پذیرش تعهدات متقابل در زمینه لغو محاصره غزه و عدم تکرار حملات به این منطقه خودداری کند و از سوی دیگر، جنبش حماس را مسئول تداوم حملات و لغو آتش بس معرفی کند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
شمار شهدای غزه به 1650 نفر و مجروحان به بیش از 9 هزار نفر رسید

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین




شمار شهدای تجاوز 27 روزه رژیم صهیونیستی به غزه به 1650 نفر و شمار مجروحان به بیش از 9 هزار نفر رسیده است که در میان آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می شوند.
به گزارش خبرنگاران مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، در این جنگ علاوه بر شهید و زخمی شدن بیش از 10 هزار و 500 فلسطینی، صدها باب منزل نیز تخریب شده است.

در مقابل، گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و دیگر گروه های مقاومت فلسطین نیز بیش از 100 نظامی صهیونیستی را به هلاکت رسانده و صدها نفر دیگر را زخمی کرده اند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
جزئیات عملیات قسام که به هلاکت 30 نظامی اسرائیلی منجر شد
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



گردان های شهید عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" جزئیات برخی عملیات های قهرمانانه مجاهدان خود در خطوط مقدم درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق منطقه شجاعیه در شرق غزه را منتشر و تاکید کرد که با توجه به شرایط سخت میدانی انتشار این جزئیات در آن زمان مقدور نبوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قسام امروز شنبه در بیانیه ای تصریح کرد: پس از گذشت 13 روز، قسام جزئیات عملیات قهرمانانه مجاهدان خود در شرق شجاعیه با نیروهای دشمن که از مقابله با مجاهدان عاجز بوده و به ناچار به دست به قتل و کشتار افراد بی گناه و غیر نظامی زدند، را منتشر خواهد کرد و آنچه امروز برملا می کنیم بخش ناچیزی از ضربات سختی است که دشمن صهیونیستی در مرزهای باریکه غزه دریافت کرده است.

مبارزان قسام پس از بازگشت از خط اول درگیری با نیروهای دشمن در شرق شجاعیه تاکید کردند که چندین عملیات قهرمانانه را در روز یکشنبه 20/7/2014 برابر با 22 ماه مبارک رمضان به اجرا گذاشته اند که جزئیات آن به شرح زیر می باشد:

ـ گروهی 4 نفره از مجاهدان قسام از بالای ساختمانی مرتفع در شرق شجاعیه با ده ها نفر از کماندوهای دشمن که وارد منزلی در این منطقه شده بودند، درگیر شدند سپس یکی از مبارزان قسام خود را به داخل منزلی که صهیونیست ها در آن پناه گرفته بودند پرت کرده و رو در رو با آن ها درگیر شد. در این عملیات قهرمانانه مجاهدان 20 نظامی اسرائیلی را به هلاکت رساندند.

ـ دلاورمردان قسام پس از خروج از تونلی در شرق شجاعیه در منزلی در این منطقه برای گروهی از نیروهای دشمن کمین کرده و پس از پرتاب یک کپسول گاز به داخل منزل، نیروهای دشمن همانگونه که مجاهدان برنامه ریزی کرده بودند، شروع به تیراندازی پراکنده کردند که در نتیجه سیلندر گاز منفجر شده و به دنبال آن مجاهدان چندین نارنجک دستی به داخل منزل پرتاب کردند که در نتیجه منزل به کلی آتش گرفته و نظامیان اسرائیلی نیز در داخل آتش سوختند سپس مجاهدان منزل را به رگبار بسته و اعلام کردند که در این عملیات دست کم 10 نظامی اسرائیلی را به هلاکت رسانده اند.

ـ مبارزان قسام در مسیر یک گشتی صهیونیستی در شرق مسجد توفیق در شرق شجاعیه کمین گرفته و با اولین گروه از نیروهای دشمن که 6 نفر بودند درگیر شدند که در این عملیات نیز هر 6 نظامی یا کشته شده و یا به شدت مجروح شدند.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

قبليبعدي

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان