آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط yasina — جمعه تير ماه 8, 1397 3:30 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — شنبه تير ماه 27, 1394 9:19 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط sobhansasanian — جمعه تير ماه 12, 1394 1:46 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط _Hossein_ — پنج شنبه تير ماه 11, 1394 9:16 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — پنج شنبه تير ماه 11, 1394 8:53 pm
faezin نوشته است:
عجب !!!!!!!پس ام المومنین شد شورشی شما دیگه کسی مونده که بهش توهین نکنید همه صحابه از نظر شما کافر شدن پس پیروی از پیامبری که نتونسته اطرافیان خود و حتی همسر خود به راه اسلام بیاره این درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
faezin نوشته است:
این نکته را بدانید که ما یاران رسول را معصوم نمیدانیم در پرتو این باور، در اختلاف بین علی و عایشه اگر حق با علی هم نمیبود از مقام او چیزی کاسته نمیشد و برعکس
faezin نوشته است:
خود علی وقتی خوارج را در جنگ نهروان قتل عام کرد، دنبال جسد ذوالثدیه گشت تا پیداش کرد و از مردم پرسید میشناسیدش ؟گفتند هان در فلان مسجد دیدمش و علی اینجا از خوشحالی سجده شکر کرد چون مطمئن شد در این جنگ نهروان حق با او بوده
((بنا بر آنچه که از رسول الله شنیده بود که ذوالثدیه در سپاه باطل است))
پس علی هم نگران بود که مبادا برحق نباشد
سر خون آلود طلحه را که در جنگ جمل دید گفت ای کاش بیست سال قبل مرده بودم
و عایشه نا خواسته به ماجرا کشیده شد .
faezin نوشته است:
قاتلان حضرت عثمان با جعل نامه و فرستادن آن به قبایل (( بنام و از طرف عایشه ))به مردم اینطور وانمود کرده بودند که حضرت عایشه مشوق قتل عثمان بودند
لذا ایشان مجبور این حرکت شدند تا دروغ بودن قضیه نامه ها را نیز نشان دهند
faezin نوشته است:
شما فکر میکنید که صحابه باید معصوم باشند و ما عقیده داریم اونها بشر بودند معصوم نبودند
اونها در مورد خلافت علی رضی الله عنه اختلاف نداشتند و میدانستند که او آدمی خوب و برحق است و از خون حضرت عثمان بری است
اما در باره زمان مجازات قاتلان عثمان اختلاف داشتند
اما حرف من اینه که کنکاش بر سر یک واقعه گذشته، حادثه ای که خود علی ، به قربانیان باز مانده از این توطئه چیزی نگفته بلکه حتی به توطئه گران چیزی نگفته کاریست مشکوک کاریست خلاف روش علی
سنی بعنوان وارث حقیقی علی به روش امیرالمومنین علی ادامه میدهد
faezin نوشته است:
ما عقیده داریم عایشه برای جنگ بلند نشد زن و مرد موظفتد که فتنه را خاموش کنند
مطمئنا این بحثها به هیچ نتیجه نمیرسه در احادیث ما و احادیث شما زمین تا اسمان اختلاف نظر هست
faezin نوشته است:
ما مطالبون طبق احادیث خودمونه و عقیدمون و اینجا هم سایت اهل سنت
به هرحال ما به فیصله علی راضییم .... قصه کوتاه!!
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط _Hossein_ — پنج شنبه تير ماه 11, 1394 8:25 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — چهارشنبه تير ماه 9, 1394 2:25 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط _Hossein_ — سه شنبه تير ماه 9, 1394 10:26 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط _Hossein_ — سه شنبه تير ماه 9, 1394 10:16 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — سه شنبه تير ماه 9, 1394 9:01 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — سه شنبه تير ماه 9, 1394 8:31 pm
سلام عليكم ور حمت الله برادر عبدالمهدی
راویان اهل تسنّن، از جمله احمد بن حنبل در مسند خود (ج 1. ص 193) به اسناد خود از عبدالرّحمنبنعوف نقل میكند كه پیامبرفرمود:
«اَبُوبَكْرٌ فِی الْجَنَّهِ، وَ عُمَرٌ فِی الْجَنّه، وَ عَلِیٌّ فِی الْجَنَّه، وَ عُثمان فِی الْجَنّهِ، وَ طَلْحَه فِی الْجَنَّه، وَ الزَُّبَیْرُ فِی الْجَنَّهِ وَ عَبْدُالرَّحمنِ بْنِ عُوفٍ فِی الْجَنَّه، وَ سَعْدُ بْنِ اَبِی وَقّاصٍ فِی الْجَنَّهِ، وَ سَعِیدُ بْنِ زَیْدٍ فِی الْجَنَّهِ وَ اَبُوعُبَیْدَهِ ابْنِ الجَّراحِ فِی الْجَنَّهِ»[1]:«یعنی: این (افراد دهگانه) در بهشت هستند: 1ـ ابوبكر، 2ـ عمر، 3ـ علی، 4ـ عثمان، 5ـ طلحه، 6ـ زبیر، 7ـ عبدالرّحمنبن عوف، 8ـ سعد وقّاص، 9ـ سعید بن زید، 10ـ ابوعُبیده جرّاح»[2].
اهل تسنّن به این حدیث، خیلی اهمیّت میدهند و نام این ده نفر را به عنوان «عَشَرَه مُبَشَّره» (بشارتشدگان دهگانه به بهشت) در مكانهای مقدّسی مانند دیوار مسجدالنّبی در برابر دید مردم نوشته و نصب میكنند.
شما میفرمائید چگونه روا است كه مردی از اهل بهشت با مردی دیگر كه او نیز از اهل بهشت است، جنگ كند؟ طلحه و زبیر (كه جزء آن ده نفر بهشتی است) در تحت لوای عایشه، برای جنگ با علیبنابیطالب كه او نیز از اهل بهشت است، وارد بصره شدند و جنگ جمل را كه موجب كشتار بسیار از طرفین شد، پدید آوردند؟با این كه قرآن میفرماید: «وَ مَنْ یَقْتُلُ مُؤْمِناً مُعْتَمِّداً فَجَزاءُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فِیها»: «هر كس مؤمنی را عمداً بكشد، جزای او دوزخ است، و او همیشه در آن قرار دارد». (حاقهـ 44)با توجّه به این آیه، آن كسی كه از دو طرف، باعث آن همه كشتار در جنگ جَمَل شد، باید اهل دوزخ باشد، و آن كس یا امام علی است و یا طلحه و زبیر؟!رئیس امر به معروف: نامبردگان از دو طرف، كه جنگیدند، همه مجتهد بودند، و مطابق اجتهاد خود، رأی دادند، در این صورت، آنها معذور میباشند!
مخالفت با قرآن:
اگر قرار باشد كه عشره مبشره با وجود هر گونه گناه صد در صد بهشتی باشند، پس بايد پيامبر اسلام هم به طريق اولي اينچنين باشد؛در حالي كه قرآن خلاف آن را ميگويد.
خداوند در قرآن خطاب به پيامبر اسلام ميفرمايد:وَ لَوْلَا أَنْ ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدْتَ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا. إِذًا لَأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرًا. (اسراء/75_74)
«و اگر ما تو را ثابت قدم نميگردانديم،نزديك بود كه به مشركين اندك تمايل و اعتمادي بكني.كه در اين صورت،كيفر اين عمل تو را به تو ميچشانديم و عذاب تو را در دنيا و آخرت مضاعف ميكرديم،آنگاه از قهر و خشم ما هيچ ياوري بر خود نمييافتي»در ضمن تعداد زيادي از اين عشره مبشره در هنگام مرگ داراي ثروت بيشمار با غلامان و كنيزان زياد بودند. كه علافه آنها را به امور دنيوي ثابت مي كند.
اما جواب اهل سنت
1 – در آیه آمده هر کس مومنی را عمدا بکشد جایش در جهنم است
نه علی نه زبیر نه طلحه، عمدا کسی را نکشتند، یک دلیل ما رفتار طرف پیروز است ،علی بعد از پیروزی به سران طرف شکست خورده ،( مثل عایشه و ابن زیبر و پسر طلحه حتی نازکتر از گل نیز نگفت)
اگر عایشه قاتل هزاران نفر بود قبل از آخرت باید علی او را هزار بار در دنیا اعدام میکرد نه اینکه او را با احترام بخانه برگرداند و از دسترنج مسلمانان به او حقوق هم بدهد!
پس اگر علی عایشه و ابن زبیر را مجازات نکرد پس این خود دلیل است که فرض از پای بست ویران است و قتل عمدی صورت نگرفته است
ببینیم جنگ چطور شروع شد:
اوباشان عثمان را شهید کردند و بر شهر مسلط شدند و همراه بقیه با علی بیعت کردند تا از او بعنوان نردبان ترقی استفاده کنند ، بعضی از صحابه در شهر دیگری جمع شدند که قاتلان خلیفه عثمان باید کشته شوند مکیان را جمع کردند رفتند بصره که یکی از قاتلان اصلی و قبیله اش در اونجا پناه گرفته بودند ،اگر اونها قصد جنگ با یک نفر دیگر از عشره مبشره( یعنی علی ) را داشتند ، یکراست میامدند مدینه عایشه را باخود بردند تا به این شایعه پایان دهند که عایشه خواستار قتل عثمان بود ، زیرا فتنه گران نامه های بنام عایشه به روسای قبایل بر ضد عثمان نوشته بودنداز اونطرف بدروغ به علی گفتند چه نشسته ای که فرماندار ترا دربصره تکه و پاره کردند علی شتابان آمد بصره و فرماندار سالم بودعلی به طلحه و زبیر گفت شما چه تان شده؟ گفتند آب خنک از دهان ما پایین نمیرود تا قاتلین عثمان زنده هستند! گفت ما که زور نداریم گفتند اینک ما زور بازوی تو! باقی مذاکره ماند برای فردا نیمه شب، ناگهان جنگ شعله ور شد کسی ندانست از کجا.طلحه اینطرف و آنطرف میدوید که جنگ نکنید! طلحه را با تیر کشتند !عایشه کسان فرستاد که جنگ نکنید جنگ بس است. اما کسی گوش نمیداد. اینطرفی ها گفتند حمله از طرف علی بود آنطرف گفتند حمله از طرف طلحه بود و در فتنه عاقل هم حیران میماند جنگ تمام شد علی پیروز به میدان آمد( شاید به این دلیل که حمله از طرف فتنه گران لشکر او بود و طرف دیگر غافلگیر شده بود ) و در میدان جسد طلحه را دید، سر خاک و خون آلودش را در بغل گرفت و گفت ای کاش بیست سال قبل مرده بودم و این صحنه را نمیدیدم هنوز از این غم فارغ نشده که مردی شمشیر زبیر را آورد که کشتمش!( و زبیر اصلا قبلا از جنگ کنارگیری کرده و دور رفته بود) علی به قاتل زبیر گفت بی گمان تو از اهل جهنمی علی نه کسی را اسیر گرفت که چرا جنبش سبز برپا گردید نه باطوم بود نه بطری نه مقعد....همانند جریان معاویه که نیازی نیست اینجا مطرح کنم این بخشش ویرایش گردید پس دیدید که آنها همدیگر را نکشتند بلکه فقط اختلاف رای داشتند و علی کار زبیر را اشتباه میدید و این عجیب نیست که انسانهای خوب با هم اختلاف داشته باشند
و این قرآن است که بما میگوید امکان دارد دو لشکر با هم جنگ کنند و هر دو مومن باشند
وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ ﴿9﴾ الحجرات
و اگر دو طايفه از مؤمنان با هم بجنگند ميان آن دو را اصلاح دهيد و اگر [باز] يكى از آن دو بر ديگرى تعدى كرد با آن [طايفهاى] كه تعدى مىكند بجنگيد تا به فرمان خدا بازگردد پس اگر باز گشت ميان آنها را دادگرانه سازش دهيد و عدالت كنيد كه خدا دادگران را دوست مىدارد (9) پس باز نگویید چرا قاتل باید در بهشت باشد ..... این بر میگردد به نیت، که شخص فکر میکند کارش درست است ، اما عملا درست نیست
و بدانید که در اسلام مدار کارها بر نیت است ممکن است مسلمانی را بکشی به بهشت بروی و هزار شهر کفار را فتح کنی و به جهنم روانه شوی
چرا؟ گفتم که مدار کار نیت است!
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط abdolmahdi — سه شنبه تير ماه 9, 1394 6:46 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — دوشنبه تير ماه 8, 1394 9:27 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط hamze — دوشنبه تير ماه 8, 1394 8:49 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط abdolmahdi — دوشنبه تير ماه 8, 1394 3:20 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — دوشنبه تير ماه 7, 1394 12:58 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — دوشنبه تير ماه 7, 1394 12:46 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — دوشنبه تير ماه 7, 1394 12:44 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — دوشنبه تير ماه 7, 1394 12:42 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط sobhansasanian — دوشنبه تير ماه 7, 1394 12:17 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط persian1985 — جمعه تير ماه 5, 1394 11:24 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — جمعه تير ماه 5, 1394 6:50 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — شنبه اسفند ماه 23, 1393 11:26 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط faezin — يکشنبه اسفند ماه 17, 1393 2:42 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — دوشنبه دي ماه 15, 1393 2:32 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — چهارشنبه خرداد ماه 7, 1393 2:23 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — يکشنبه فروردين ماه 17, 1393 9:14 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Maryam-new — جمعه فروردين ماه 15, 1393 11:42 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — جمعه فروردين ماه 15, 1393 11:07 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط yasina — جمعه فروردين ماه 15, 1393 7:34 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — جمعه فروردين ماه 15, 1393 1:26 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — جمعه فروردين ماه 15, 1393 1:23 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Golnar — سه شنبه فروردين ماه 5, 1393 8:34 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — سه شنبه فروردين ماه 5, 1393 2:34 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط ghazal66 — دوشنبه فروردين ماه 4, 1393 11:54 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — يکشنبه فروردين ماه 3, 1393 10:57 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Hawre — چهارشنبه اسفند ماه 28, 1392 7:14 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط yasna — چهارشنبه اسفند ماه 28, 1392 6:26 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط yasna — چهارشنبه اسفند ماه 28, 1392 6:24 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Hawre — چهارشنبه اسفند ماه 28, 1392 5:27 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط kechakurd — يکشنبه اسفند ماه 17, 1392 1:28 am
bahar نوشته است:
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
کاک پژمان ممنون وقت خیلی خوبی این مطلب روگذاشتین
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — يکشنبه اسفند ماه 17, 1392 12:03 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — شنبه اسفند ماه 17, 1392 3:09 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — شنبه اسفند ماه 17, 1392 10:07 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — پنج شنبه بهمن ماه 24, 1392 3:00 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — پنج شنبه بهمن ماه 10, 1392 1:09 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — سه شنبه آذر ماه 5, 1392 5:54 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — سه شنبه آذر ماه 5, 1392 4:10 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — شنبه آبان ماه 11, 1392 9:23 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط naseh_azizi — شنبه آبان ماه 4, 1392 11:15 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — شنبه آبان ماه 4, 1392 9:09 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — دوشنبه مهر ماه 29, 1392 7:38 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — شنبه مهر ماه 27, 1392 10:57 pm
naseh_azizi نوشته است:روحش شاد و راهش پر رهرو باد.آمین
سلام الله علیکم
ممنون از دو برادر گرامی ،
اون شب نمی دونم سرعت پایین اینترنت باعث شد هر کاری کردم نتونستم عکس ارسال کنم بعدا ،دیدم شما زحمت کشیدید خوشحال شدم.
جزاکم الله خیراآمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — شنبه شهريور ماه 9, 1392 10:17 pm
]]>
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط naseh_azizi — جمعه شهريور ماه 7, 1392 1:18 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Shaghayegh — جمعه شهريور ماه 7, 1392 1:07 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — پنج شنبه شهريور ماه 7, 1392 10:57 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط مهمان — سه شنبه شهريور ماه 5, 1392 1:00 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط erfan — سه شنبه مرداد ماه 29, 1392 5:59 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — دوشنبه مرداد ماه 28, 1392 10:08 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط erfan — پنج شنبه مرداد ماه 24, 1392 11:05 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط hoda — پنج شنبه مرداد ماه 24, 1392 7:25 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — پنج شنبه مرداد ماه 24, 1392 11:55 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط hadigm — پنج شنبه مرداد ماه 24, 1392 11:25 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط naseh_azizi — شنبه مرداد ماه 19, 1392 3:15 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Aryrang — شنبه مرداد ماه 18, 1392 2:58 am
Morsi نوشته است:
چیزی جز تاسف لایق نیست
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — سه شنبه مرداد ماه 15, 1392 7:59 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — جمعه مرداد ماه 11, 1392 4:04 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Morsi — جمعه مرداد ماه 10, 1392 2:43 am
saharbanoo نوشته است:
من داستانتونو خوندم.در ابتدا باید بگم ی جمله ش اصلا جالب نبود
((امروز به آنچه دنبالش هستیم خواهیم رسید احساس میکنم دنیا اخوان را قبول خواهد کرد، امروز بار دیگر
مُرسی را ریبسجمهور میکنیم، ))
تلاش همه ی ما باید برای جهانی شدن اسلام باشه و باید تلاش کنیم تمام دنیا اسلام را قبول کنند.وتنها زمانی شهید فی سبیل الله خواهیم شد که فقط و فقط برای اعتلای دین اسلام تلاش کرده و در این راه کشته شده باشیم.در راه آباد کردن راهی که حضرت محمد(صلی الله علیه وسلم) و یارانش به ما هدیه کردن.جای تاسف داره که برای جهانی شدن یک حزب و گروه که ساخته ی دست آدم های پر از خطاست تلاش کنیم ،بزرگوار اسلام رو اخوان المسلمین ایجاد نکرد تا قرار باشه جهانی بشه.نهایت تاسف رو واسه اونایی دارم که واس منافع خودشون مسلمونارو به جون همدیگه انداختن،
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — پنج شنبه مرداد ماه 10, 1392 10:41 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط saharbanoo — پنج شنبه مرداد ماه 10, 1392 10:05 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — پنج شنبه مرداد ماه 10, 1392 12:42 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — جمعه تير ماه 21, 1392 7:29 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط hoda — شنبه خرداد ماه 18, 1392 11:35 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — شنبه خرداد ماه 18, 1392 10:41 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — شنبه خرداد ماه 17, 1392 12:51 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Shaghayegh — شنبه خرداد ماه 17, 1392 12:32 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — پنج شنبه خرداد ماه 16, 1392 2:47 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — پنج شنبه خرداد ماه 16, 1392 2:14 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط parvaz69 — پنج شنبه خرداد ماه 16, 1392 12:27 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — جمعه ارديبهشت ماه 13, 1392 11:37 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط parvaz69 — جمعه ارديبهشت ماه 13, 1392 8:42 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط parvaz69 — جمعه ارديبهشت ماه 13, 1392 8:35 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط pejmanava — يکشنبه فروردين ماه 17, 1392 12:08 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — شنبه فروردين ماه 17, 1392 10:49 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط khaleghi — شنبه فروردين ماه 10, 1392 10:27 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط tafgah72 — شنبه فروردين ماه 10, 1392 9:39 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط bahar — شنبه فروردين ماه 10, 1392 5:18 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط tafgah72 — شنبه فروردين ماه 10, 1392 3:05 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط yousefahmadzadeh — پنج شنبه اسفند ماه 3, 1391 3:17 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط VAHDAT — پنج شنبه بهمن ماه 25, 1391 1:18 am
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط yousefahmadzadeh — شنبه بهمن ماه 14, 1391 8:25 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط VAHDAT — يکشنبه بهمن ماه 1, 1391 12:16 pm
آمار و اطلاعات: ارسال شده در توسط Noha — شنبه دي ماه 30, 1391 9:51 pm