جمعه، 10 فروردين ماه، 1403

اولين تست واكسن كرونا در آمريكا انجام شد

خبرگزاری آسوشيتدپرس خبر داد كه اولين تست واكسن ويروس كرونا بر روی انسان بر روی يك داوطلب در آمريكا انجام شد.



 یک مقام دولت آمریکا امروز به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته بود که نخستین مرحله از آزمایش بالینی واکسنی علیه ویروس کرونای جدید از امروز دوشنبه ۲۶ اسفند آغاز می‌شود. موسسه ملی سلامت، از نهادهای مرتبط به وزارت بهداشت و خدمات انسانی در آمریکا، هزینه انجام آزمایش‌ها را برعهده دارد. این آزمایش در یک موسسه تحقیقاتی در واشینگتن انجام خواهد شد. موسسه ملی سلامت و شرکت «مدرنا» در ساخت این واکسن همکاری کرده‌اند. مدرنا یک شرکت زیست‌فناوری مستقر در کمبریج، ماساچوست، است. مقام‌های طرف گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس از فاش‌کردن نام خود خودداری کرده‌اند، چون این طرح هنوز به طو‌ر رسمی اعلام نشده است. با این حال مقام‌های مرتبط با امور بهداشت و سلامت تاکید کرده‌اند که برای انجام آزمایش‌های کامل و نتیجه‌بخش بودن واکسن احتمالی، به زمانی بین یک سال تا ۱۸ ماه نیاز است. بنا به گزارش اسوشیتدپرس ۴۵ شهروند جوان، که در سلامت به سر می‌برند، داوطلب انجام آزمایش هستند و قرار است دوزهای مختلفی از این واکسن را دریافت کنند. بنا بر این گزارش این داوطلبان به ویروس آلوده نخواهند شد، چراکه آن‌ها در تماس با خود ویروس نخواهند بود. هدف اصلی آزمایش‌های این است که اطمینان حاصل شود، واکسن پیامدهای جانبی در پی نخواهد داشت. از سوی دیگر گزارش رسانه‌های آلمانی حاکی‌ست مقام‌های برلین از رویکرد دولت آمریکا در قبال ساخت واکسن با بهره‌گیری از شرکتی در این کشور ناراضی هستند.

ازسوی دیگر، در پی شیوع ویروس کرونا در سرتاسر آمریکا، فرماندار ایالت نیوجرسی مقررات منع آمد و شد در این ایالت اعلام کرد. بر اساس آخرین آمار، امروز ابتلای 360 نفر دیگر در آمریکا به ویروس کرونا مثبت اعلام شد تا آمار مبتلایان به ویروس کووید 19 در آمریکا به 4 هزار و 60 نفر برسد.
امروز مرگ 3 نفر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا اعلام شد تا مجموع قربانیان این ویروس در آمریکا به 71 نفر برسد.
به رغم تلاش دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اعلام اخیر «وضعیت اضطرار ملی» در آمریکا، شمار ابتلا و فوت آمریکایی‌ها در نتیجه این بیماری رو به افزایش است. ترامپ اختیارات گسترده‌ای به وزیر بهداشت آمریکا اعطا کرده و گفته که او اکنون می‌تواند برخی از مفاد قانونی را نادیده گرفته و به پزشکان و بیمارستان‌ها اختیار عمل بیشتری برای مقابله با کرونا بدهد. با اعلام وضعیت اضطراری ملی در آمریکا، مسیر استفاده از ۵۰ میلیارد دلار بودجه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باز شده است. کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.



ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 27 اسفند ماه، 1398 توسط cafeweb  پرینت

مرتبط باموضوع :

 هک سایت روزنامه های ایران  [ يكشنبه، 22 بهمن ماه، 1396 ] 3289 مشاهده
 ورزشگاه مدرن فولاد خوزستان افتتاح شد  [ چهارشنبه، 23 آبان ماه، 1397 ] 2151 مشاهده
 تصادف 3400 لیتر سوخت قاچاق را لو داد  [ دوشنبه، 13 خرداد ماه، 1392 ] 4556 مشاهده
 کارگاه آموزشی دانش آموزان کنکوری پاوه  [ پنجشنبه، 4 ارديبهشت ماه، 1393 ] 4335 مشاهده
 384 کشته در زلزله و سونامی اندونزی  [ يكشنبه، 8 مهر ماه، 1397 ] 3190 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید