پنجشنبه، 9 فروردين ماه، 1403

به‌سوی آزادی فلسطین

نویسنده: احمد ناروئی /// بی‌گمان جنایات هولناک و تکان‌دهنده‌ای که از سوی رژیم جعلی و شوم صهیونیستی، این بزرگ‌ترین دشمن خداوند سبحان و این وحشی‌‌ترین حکومت جهان بر مردم مسلمان فلسطین وارد آمده، به مثابه یکی از دردناکترین فجایع تاریخ بشری به شمار می‌آید.



ستمی که صهیونیست‌های خداستیز بر مسلمانان فلسطینی روا داشته‌اند چنان است که حتی از شنیدن آن بر اندام آدمی لرزه می‌افتد. به گونه‌ای که تنها در سال 1948 میلادی آنگاه که صهیونیست‌ها تأسیس‌ دولت شیطانی خویش را در سرزمین غصب شده فلسطین اعلان کردند مرتکب 34 مورد قتل عام بیرحمانه در میان فلسطینی‌های ستمدیده گشتند. در جریان انتفاضه الاقصی، تنها از سپتامبر 2000 میلادی تا آوریل 2002 میلادی بیش از 2100 مسلمان فلسطینی توسط ماشین جنگی جنایتکار تل‌آویو به خیل شهدا پیوسته‌اند و بیش از سی‌وپنج هزار نفر هم مجروح شدند.

اکنون بر دنیای اسلام است که در راستای آزادسازی تمامی سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی‌، این نخستین قبله‌گاه مسلمین با توکل بر خداوند تبارک و تعالی عزم خویش را جزم نمايند. همانگونه که تجربه ثابت نموده است آزادی فلسطین در پرتو شعارهای ناسیونالیستی و تکیه بر ملّی‌گرایی عرب نه‌تنها میسر نمی‌شود بلکه صددرصد محکوم به شکست است. تنها راه نجات سرزمین فلسطین و رقم زدن شکست رژیم خداستیز اسراییل، رجوع به ارزش‌های اسلامی و مبارزه زیر پرچم زیبای اسلام می‌باشد. مسلمانان در غزّه‌ی قهرمان که جزئی از سرزمین فلسطین است، آنگاه که با نیروی معنوی عشق به الله سبحانه و تعالی و با تکیه بر دین مبین اسلام در برابر متجاوزین صهیونیست در دو نبرد 22 روز و 51 روزه ایستادند، خدای ذوالجلال فتح و پیروزی را به آنان ارزانی داشت. هر چند جوخه‌های ترور رژیم خداستیز صهیونیستی با به شهادت رساندن رهبران اسلامگرای مقاومت مردمی فلسطین چون استاد احمد یاسین (رح) و استاد عبدالعزیز رنتیسی (رح) در صدد تیشه زدن به ریشه مقاومت اسلامی فلسطین بودند، اما از آنجا که خداوند تبارک و تعالی پشتیبان این مقاومتی که بنام اسلام در فلسطین شکل گرفته بود می‌باشد شاهد نیرومندتر شدن مبارزه به‌حق فلسطینیان در برابر رژیم جنایتکار اسراییل که از به خاک و خون کشاندن کودکان شیرخوار هم ابا نمی‌ورزد، گردیدیم.

مگر نه‌اینکه جماعت اخوان‌المسلمین مصر که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از اندیشه آن متأثّر‌ است با شهادت امام بنا (رح) از پا درنیامد. در طول تاریخ اسلام هم راد مردانی چون نوه گرامی حضرت محمد مصطفی (ص) حضرت امام حسین (رض) بوده‌اند که با شهادت مظلومانه خویش درخت زیبایی اسلام را آبیاری فرموده‌اند.

متفکّر‌ مسلمان هندی استاد سید ابوالحسن ندوی (رح) طی خطابه‌ای در یکی از گردهمایی‌های جماعت تبلیغی می‌گوید: «در سرزمین فلسطین کشورهای عربی مقابل یهود قرار گرفتند ولی اغلب آنها از حقیقت اسلام و شوق شهادت و نیروی جهاد و تأثیرات‌ ایمانی خالی بودند. سرمست از غرور ناسیونالیسم عربی بوده و از اسلام جز نام چیزی نداشتند. در اینجا بود که اعراب مسلمان شکست خورده خوار شدند.» (ر.ک: تجلی حقیقت ایمان) آری تکیه بر ملّی‌گرایی عرب و عدم وجود ایمان راستین اسلامی عمده‌‌ترین عامل ناکامی‌های اعراب در برابر رژیم نحس صهیونیستی در گذشته بوده است. اینک بر مسلمانان جهان است که حول محور قرآن و اسلام متحد شده از هر گونه تفرقه احتراز نمایند و با تکیه برایمان نیرومند اسلامی و با اتّکا‌ به خداوند تبارک و تعالی علم جهاد در برابر صهیونیست‌های خداستیز را تا آزادی کامل سرزمین فلسطین بلند نمایند.

استاد مصطفی مشهور (رح) از رهبران پیشین اخوان‌المسلمین در مصاحبه با مجله «العالم» به شماره (661) درباره مسأله‌ فلسطین می‌گوید: «مسأله‌ فلسطین، در رأس‌ همه مسائل وجود دارد. رژیم غاصب صهیونیستی که رژیمی خطرناک است بر روی اراضی فلسطین سکنی گزیده است برای ملت فلسطین و تاریخ این کشور و برای اسلام و مسلمانان این رژیم خطرناک است. بنابراین راه حل درست این مسأله‌ در جهاد و بسیج امت اسلامی می‌باشد» از خداوند تبارک و تعالی آزادی مسجدالأقصی و آزادی کامل اراضی فلسطین بدست مسلمانان را مسألت می‌جوییم.»



نویسنده احمد ناروئی بی‌گمان جنایات هولناک و تکان‌دهنده‌ای که از سوی رژیم جعلی و شوم صهیونیستی این بزرگ‌ترین دشمن خداوند سبحان و این وحشی‌‌ترین حکومت جهان بر مردم مسلمان فلسطین وارد آمده به مثابه یکی از دردناکترین فجایع تاریخ بشری به شمار می‌آید
ارسال شده در مورخه : شنبه، 5 خرداد ماه، 1397 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 عربستان و استراتژی کرگدن  [ چهارشنبه، 8 آذر ماه، 1396 ] 3727 مشاهده
 لیبرالیسم  [ دوشنبه، 16 خرداد ماه، 1390 ] 8384 مشاهده
 طرح ناتمام اصلاح‌طلبی در ایران  [ پنجشنبه، 27 مهر ماه، 1396 ] 4123 مشاهده
 کُهنه‌زخمِ فلسطین بر دل خاورمیانه  [ دوشنبه، 20 آذر ماه، 1396 ] 3592 مشاهده
 رسالت احزاب و نقش رسانه‌ها  [ دوشنبه، 16 بهمن ماه، 1396 ] 2455 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید