پنجشنبه، 9 فروردين ماه، 1403

جوابی به منتقدان سفر حج ...

گردآورنده : واحد خبری پینوس / با توجه به حادثه خونین حج امسال و سوء استفاده ی طیفی سود جو در شبکه های اجتماعی مطلبی را با استفاده از گروه های تلگرامی و ... گردآوری نمودم در جواب آنان که دم از روشنفکری می زنند و در اعماق تاریکی خود فرو رفته اند ...



قدیما رسم بود اگر کسی عزادار می شد نمک به زخمش نمی ریختند و به رسم انسانیت دلداری اش میدادند و زمینه ی آرامش روحی اش را فراهم می نمودند ،  ولی گویا بعضی ها آن قدر از این حادثه حج ذوق زده شدند که نگو ... تا دق و دلی یشان را بر سر دین و دین باوری و شعائر دینی خالی کنند ... به هر قیمتی که شده حتی اگر با غیر انسانس ترین شیوه ها باشد ... یادشان رفته گروهی از هموطنان مان ناباورانه  کشته شدند و باید خوشحالی شان را چند مدتی در دلشان پنهان کنند و چهره واقعی شان را برای همگان رو ننمایند ...

ای کاش کمی تفکر می کردند تا بدانند که ، کسی در عربستان دنبال خدا نیست. خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است و جایی گم نشده تا حاجی دنبال او بگردد و پیدایش کند ...

حاجی وقتی حاجی می شود که مستطیع شده باشد و وقتی مستطیع شد ، باید زکات و صدقات مالش را داده باشد . پس حاجی با پرداخت زکات و صدقاتش،قلب کودک سرطانی را شاد کرده و با پول صدقه و زکاتش اشک شوق بر چشمان عاشق آن مادر فقیر جاری کرده ...

آری ؛ اگر همه آن  میلیون ها ایرانی که برای دیدن کنسرت ابی در دبی و گردش در سواحل آنتالیا و پاتایا و... میلیاردها تومان خرج کردند هم مثل حاجی ها مجبور بودند پولی برای کمک به مستمندان خرج کنند دیگر انتظار وصال  دو جوان سال ها به طول نمی کشید.

و اما هزینه های سفر ایرانیان را زیر مشاهده و مقایسه نمایید ...

1- ترکیه :

بیشتر آمار مسافرت برای ترکیه می باشد که حدود 6 میلیون سفر در سال می باشد و اگر هزینه هر نفر با خرید به طور متوسط سه و نیم میلیون تومان در نظر گرفته شود کل این هزینه بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان خواهد شد که حدود 30 برابر مسافرت های حج تمتع به عربستان می باشد.

 

2-مالزی:

در سال حدود 75 هزار نفر به مالزی سفر می کنند که هزینه هر نفر با خرید حدود 4 میلیون تومان برآورد می شود که کل این مبلغ 300 میلیارد تومان است.

 

3-تایلند :

در سال حدود 80 هزار نفر به تایلند سفر می کنند که هزینه هر نفر با خرید حدود 4 میلیون برآورد می شود و کل این مبلغ 320 میلیارد تومان است.

 

4_ امارات:

در سال حدود 280 هزار نفر عازم امارات هستند که هزینه هر نفر با خرید بطور متوسط 2/5 میلیون تومان برآورد می شود که کل این مبلغ 700 میلیارد تومان است .

5_حج تمتع :

امسال حدود 64 هزار نفر عازم حج تمتع بودند که هزینه هر نفر با خرید حدود 11 میلیون تومان برآورد می شود که کل مبلغ 704 میلیارد تومان می شود.

6_حج عمره :

در سال حدود 800 هزار نفر برای حج عمره عازم هستند که هزینه هر نفر با خرید حدود 2/5 میلیون برآورد میشود که کل مبلغ 2000 میلیارد می شود.

 

نتیجه گیری:

در سال بیش 25 هزار میلیارد هزینه مسافرت به 5 کشور بالا توسط ایرانیان می باشد که کل سهم عربستان حدود 2/7 هزار میلیارد تومان می باشد( که علاوه بر آن قسمت عمده هزینه حج به حبیب کاروان های ایرانی هواپیمایی بر می گردد) که این یعنی کمتر از 10 درصد و اگر منصف باشیم هزینه ای که فقط به کشور عربستان تعلق می گیرد را در نظر بگیریم کمتر از 5 درصد کل مسافرت های خارجی ایرانیان به این پنج کشور است .می شود.

ولی هنگام توهین به مقدسات و سفر حج کل معنویات این سفر به فراموشی سپرده شده و همه به فکر فقرا و اولویت های داخل کشور و یا تحریم حج می افتند.

ولی با دیدن آگهی های تبلیغاتی برای چهار کشور دیگر هیچ گونه اعتراضی ندارند...

در ضمن هزینه سفر به کشورهایی حاشیه دریایی خزر و روسیه و اروپا و آمریکا و کانادا و غیره در این محاسبات منظور نشده است.

اگر علاوه بر این همه صدقات و انفاق ها و اطعام هایی که مذهبی ها می کنند ، غیر مذهبی ها هم چنین سخاوتمندانه عمل می کردند مشکلات جامعه زودتر حل می شد.

آری ای حاجیانی که در مسیر انجام دستورات الهی هم بذل مال کردید وهم جانتان را گذاشتید حجتان مقبول و سعیتان مشکور.



ارسال شده در مورخه : شنبه، 4 مهر ماه، 1394 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 شرح سلسله احادیثی از امام نووی / حدیث اول  [ دوشنبه، 4 آبان ماه، 1394 ] 4257 مشاهده
 ﺍﻋﺠﺎﺯ ﻋﻠﻤﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ / بخش 3  [ شنبه، 23 خرداد ماه، 1394 ] 4025 مشاهده
 مکثی بر نشانه‌های بهره‌برداری از رمضان  [ پنجشنبه، 3 خرداد ماه، 1397 ] 2850 مشاهده
 ویژگیهای نفس مطمئنّه و شيوه تزكيه آن  [ چهارشنبه، 18 اسفند ماه، 1389 ] 14319 مشاهده
 دگرپذیری، تسامح و تحمّل در اندیشه  [ دوشنبه، 1 بهمن ماه، 1397 ] 2510 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید