پنجشنبه، 9 فروردين ماه، 1403

گفتگو با رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان

ازتاریخ ۹۳/۰۲/۱۵ کلیه ی بیمارستان های دولتی وطرف قرارداد با نظام سلامت کشورمکلف به ارائه خدمات دهی و فراهم نمودن تمام امکانات و ملزومات پزشکی به بیماران مشمول هستند. بنحوی که نیازی به خرید ملزومات پزشکی خارج از مراکز درمانی وجود ندارد و دراین شرایط سهم پرداخت هزینه توسط بیماران فقط باید بین ۵ تا ۱۰ درصد کل هزینه های پرداختی باشد، این امردر نهایت موجب کاهش هزینه های درمان توسط بیمار می گردد .



اسد مهدیانی

خبرگزاری پاوه پرس، ازتاریخ ۹۳/۰۲/۱۵ کلیه ی بیمارستان های دولتی وطرف قرارداد با نظام سلامت کشورمکلف به ارائه خدمات دهی و فراهم نمودن تمام امکانات و ملزومات پزشکی به بیماران مشمول هستند. بنحوی که نیازی به خرید ملزومات پزشکی خارج از مراکز درمانی وجود ندارد و دراین شرایط سهم پرداخت هزینه توسط بیماران فقط باید بین ۵ تا ۱۰ درصد کل هزینه های پرداختی باشد، این امردر نهایت موجب کاهش هزینه های درمان توسط بیمار می گردد . این مبحث و موضوعاتی در راستا را می توان در گفتگو با رئیس بیمه سلامت شهرستان با پاوه پرس به شرح ذیل متوجه گردید که توجه کاربران ارجمند را بدان معطوف می نماید.

 

پاوه پرس، جناب آقای مهدیانی همانطوریکه مستحضرید خدمات وپوشش بیمه سلامت یکی از کارکردهای دولت تدبیر وامید در سال ۹۳ بوده وشواهد وقرائن موجود نیز مؤید این امر است که حرکت های اساسی در این راستا انجام گرفته است ، علی ایحال با توجه به عدم اطلاع شهروندان محترم ، مستدعی است ضمن برشمردن اهداف، اقدامات عملی و برونداد مقایسه ای از فعالیت های درحال انجام شهروندان ارجمند را در کمو کیف امور قرار دهید.

 

اسد مهدیانی vرئیس بیمه وسلامت شهرستان: با سلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات همشهریان ارجمند در ماه پرفیض وبرکت رمضان ، کلام خویش را با جمله ای از رهبر فرزانه انقلاب مزین می نمایم که فرمودند: ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ایی مریض شد، (آن خانواده) جز رنج مریض داری ،رنج دیگری نداشته باشد.

 

اگر به سوابق امر رجوع نمائیم رهبر معظم انقلاب سیاست های کلان سلامت کشور را در ۱۴ بند مهم و طلایی، جامع و کلی ابلاغ فرموده اند، ایشان مقوله ی سلامت جامعه را به صورت همه جانبه مد نظر قرار داده اند، که عملیاتی کردن این سیاستها ، نیازمند همکاری مداوم بین بخشی و فرابخشی تمام اعضای نظام سلامت و ارگانهای مربوطه است.

 

به همین منظور سازمان بیمه ی سلامت ایران، برای دست یابی به حداکثر میزان رضایتمندی بیمه شدگان و سرلوحه قرار دادن خرید راهبردی خدمات سلامت، اهداف کلان ذیل را در نظر گرفته است :
۱_ تکمیل پوشش بیمه ی سلامت

 

۲_ توسعه و گسترش کمی و کیفی خدمات بیمه ی سلامت
۳_ افزایش سهم بیمه از مدیریت منابع بخش سلامت
۴_ کاهش سهم مردم از هزینه ی سلامت
۵_ افزایش بهره وری

 

پاوه پرس ، مهمترین اهداف بیمه سلامت کشور چیست ؟

 

رئیس بیمه سلامت شهرستان پاوه در ادامه مهمترین برنامه های سازمان را تحول نظام سلامت و کاهش دریافتی از جیب مردم ، تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه به صورت رایگان ، صدور دفترچه ی بیمه و خدمات دهی در مراکز دولتی طرف قرار برشمرد.

 

وی اظهار امیدواری نمود: سازمان بیمه ی سلامت ایران با گستره ی جمعیتی وسیعی که تحت پوشش دارد، بتواند به نحو احسن، در اجرای این طرح موفق خود را نشان داده و رضایتمندی مردم را به نحو احسن کسب نماید.

 

 پاوه پرس با ارائه توضیحات کلی لطفاً عملکرد بیمه سلامت شهرستان را تشریح فرمائید؟
 

 

اسد مهدیانی در خصوص عملکرد بیمه ی سلامت شهرستان پاوه افزود: اداره ی بیمه ی سلامت شهرستان پاوه با دو نفر کارمند و یک دفتر نمایندگی پیشخوان دولت هورام ، به نشانی میدان فلسطین ، جنب مسجد میرعمربا افتخار توانسته است خدمات ارزنده ای را ارائه نماید.

 

وی درادامه افزود: تاکنون ۲۳۸۸ نفر درسطح شهرستان در این طرح ثبت نام نموده اند که از میان ۱۵۴۸ ثبت نام شده ، تعداد ۱۲۰۰ خانوارحائز شرایط شناخته شده و برای آنها دفترچه صادر گردیده است. بقیه ی افراد ثبت نام شده دارایی همپوشانی با سایر صندوق های بیمه ایی مانند تامین اجتماعی ، کمیته ی امداد، بانکها و سایر صندوق ها می باشند بعد از بررسی و رفع همپوشانی برای آنها دفترچه صادر خواهد شد.

 

مهدیانی گفت : برای تمام خانوارهایی که حائز شرایط به منظور تحویل دفترچه بیمه هستند از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی صورت گرفته و خوشبختانه تعداد ۱۱۲۵ جلد دفترچه تحویل بیمه شدگان عزیز واگذار شده است.

 

رئیس بیمه سلامت شهرستان پاوه تعداد بیمه شدگان روستایی، کارکنان دولت، خانواده های معظم شهداء ، جانبازان عزیز و بهزیستی، صندوق ایرانیان ، کسبه و بازاریان را به شرح ذیل اعلام نمود : تعداد بیمه شدگان روستایی تحت پوشش این اداره ۲۶٫۳۶۷ نفر ، اد بیمه شدگان کارکنان دولت ۵٫۱۷۱ نفر ، بیمه شدگان خانواده های معظم شهداء ، جانبازان عزیز و بهزیستی ۲٫۳۸۴ نفر و تعداد بیمه شدگان صندوق ایرانیان ، کسبه و بازاریان را ۵٫۲۳۱ نفر اعلام نمود.

 

 پاوه پرس ،چه تفاوتی بین بیمه سلامت با سایر بیمه ها وجود دارد وآیا اشخاصی فاقد بیمه باشند می توانند تحت پوشش قرار گیرند؟

 

مهدیانی در خصوص افراد فاقد بیمه تصریح نمود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت تمامی دفترچه ها ، درمانی سازمان بیمه ی سلامت یکسان و یک شکل چاپ وتحویل می شوند و ما موظف به بیمه کردن افراد فاقد بیمه در هر وضعیتی هستیم.

 

ایشان در خصوص حداقل زمان مهلت تعویض و تمدید دفاتر بیمه شدگان افزود: مبنای کار ما در بیمه سلامت تکریم ارباب رجوع بوده وعلی رغم تراکم کار بیشترین زمان ممکن برای تعویض ویا تمدید را ۲۵ دقیقه اعلام می نمائیم.

 

رئیس بیمه سلامت شهرستان پاوه در خصوص بیمه سلامت همگانی وسایر دفترچه ها افزود: تنها متولی بیمه همگانی در کشور سازمان بیمه ی سلامت ایران است. لذا این سازمان هیچ تفاوتی بین دفترچه ی سلامت همگانی با سایر دفترچه ها قائل نیست وهمه را به یک میزان مورد توجه قرار می دهد بطوریکه این دفترچه ها دارایی همان اعتباری هستند که سایر دفترچه ها ، از آن برخوردار می باشند.

 

پاوه پرس، لطف فرمائید آن دسته از افراد فاقد دفترچه که به بیمارستان مراجعه می نمایند وتحت درمان قرار می گیرند چگونه می توانند از خدمات موردنظر برخوردار شوند؟

 

اسد مهدیانی در این راستا خاطر نشان ساخت آن دسته از بیماری هایی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ایی می باشند به بیمارستان مراجعه نمایند و در حین مراجعه به سبب شدت بیماری تحت عمل جراحی قرار گیرند و یا اینکه در یکی از بخش های بیمارستان به هر نحوی بستری می شوند و روی تخت بیمارستان باشند ما می توانیم آنها را بیمه نمائیم ومشکلی در این راستا وجود ندارد.

 

پاوه پرس، خدمات دهی به بیمه شدگان تحت پوشش در مراکز تحت پوشش از چه زمان وبه چه نحوی است؟

 

رئیس بیمه سلامت شهرستان پاوه گفت: آغاز طرح خدمات دهی به بیمارستان در بیمارستانهای طرف قرار داد ازتاریخ ۹۳/۰۲/۱۵ شروع گردیده وکلیه ی بیمارستان های مورد نظر مکلف به ارائه خدمات دهی و فراهم نمودن تمام امکانات و ملزومات پزشکی به بیماران مشمول هستند.

 

پاوه پرس، در این طرح آیا تفاوتی بین پرداخت سهم بیماران روستایی وسایر بیمه ها در مراکز درمانی وجود دارد؟

 

اسد مهدیانی در این خصوص گفت: پرداخت سهم بیماران در مراکز بیمارستان های طرف قرارداد. برای بیماران روستائی به میزان ۵% و سایر بیمه ها به میزان ۱۰ درصد از سر جمع کل هزینه بیمارستانی خواهد بود.

 

پاوه پرس، مقایسه خدمات دهی قبل ازاجرای طرح با طرح جدید تحول سلامت چگونه می بینید؟

 

مهدیانی : قبلاً همراهان بیمارخیلی از ملزومات مورد نیاز همانند دارو ، هزینه ی همراه بیمار ، هزینه ی لباس ،آزمایشات پاتولوژی سنوگرافی، و … که در بیمارستان ها موجود نمی بودند را از بیرون تهیه می نمودند که این امر خود در هنگام تسویه الحساب پرونده بیمار موجب می گردید سهیم بیمار به ۳۰ تا ۴۰ و گاها به ۵۰ درصد پرداختی فعلی می رسید این در شرایطی است که در طرح جدید بیمارستان ها موظف به فراهم نمودن تمام امکانات و ملزمات پزشکی هستند لذا باید تمام امکانات برای بیمار تهیه و فراهم نماید، بطوریکه در نهایت بیمار فقط باید بین ۵ تا ۱۰ درصد هزینه های پرداختی را از سرجمع کل هزینه ها پرداخت نماید، این امر موجب کاهش هزینه های درمان می گردد.

 

پاوه پرس، چه نظارتی در جهت حصول نتیجه وجود دارد واینکه مراکز بیمارستانی مکلف به اجرای تعهد مورد نظر باشند؟

 

اسد مهدیانی در این خصوص گفت: خوشبختانه همه روزه نظارت و رسیدگی به پرونده ی بیماران بستری در بیمارستان ها ی دولتی و طرف قرار دارد در حال انجام است به همین منظور فرم های نظر سنجی تدوین ودراختیار بیماران محترم گذاشته می شود وبا تکمیل وارزیابی انان می توان به صحت انجام کار پی برد.

 

پاوه پرس ضمن تشکر از اهتمام حضرتعالی میزان رضایتمندی ونیز سایر خدمات مورد نظر که در این گفتگو به میان نیآمد را یادآور شود.

 

رئیس بیمه سلامت شهرستان اجرای طرح تحول نظام سلامت را موجب رضایتمندی کامل بیماران بستری دانست وگفت: بیماران وهمراهان محترم از نحوه ی خدمات دهی در بیمارستان ها با خشنودی استقبال می نمایند ودر خصوص سایر خدمات باید عرض نمایم که ارائه خدمات ناباروری ودر اختیار گذاشتن داروهای مورد نظر ار روند رو به رشدی برخوردار بوده ، علاوه بر آن ارائه ی خدمات بیمه ی دندان پزشکی برای جمعیت زیر ۱۴ سال لحاظ شده است ، هزینه های ی زایمان طبیعی به صورت رایگان می انجام می گیرد وعمل سزارین درخواستی که قبلا به صورت آزاد توسط خود بیماران پرداخت می گردیده الان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و هزینه ی زایمان طبیعی محسوب می شود.

 

لازم است در اینجا از همکاری بسیار خوب پزشکان طرف قرارداد بیمارستانی،شبکه ی سلامت …تشکری داشته باشم و در پایان از توجه شما بزرگواران به عرایض بنده و گزارش کاری که ارائه کردم ، کمال سپاس گذاری داشته و برای یکایک شما آرزوی توفیق دارم. السلام علیکم و رحمة الله و برکاته .

 



ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 18 تير ماه، 1393 توسط news2  پرینت

مرتبط باموضوع :

 انتقاد نایب رییس مجلس از محدودیت‌های خاتمی  [ سه شنبه، 18 مهر ماه، 1396 ] 3334 مشاهده
 رمضان تا قربان درمؤسسه خیریه صلاح الدین ؟!  [ پنجشنبه، 24 مهر ماه، 1393 ] 3751 مشاهده
 خواهر زن «تونی بلر» و نماد رابعه  [ چهارشنبه، 18 دي ماه، 1392 ] 4178 مشاهده
 بررسی ترافیک پاوه با حضور کارشناسان استان  [ سه شنبه، 19 آذر ماه، 1392 ] 4193 مشاهده
 استاد احمد بهرامی: رأی، شهادت دادن است  [ جمعه، 10 خرداد ماه، 1392 ] 4032 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید